شناسه خبر : 153624
تاریخ انتشار : 1402/07/30 21:11
تجارت سیاسی بایدن با خون کودکان مظلوم فلسطینی

تجارت سیاسی بایدن با خون کودکان مظلوم فلسطینی

اکنون در اواخر سال 2023 میلادی و تنها یک‌سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری 2024، بایدن تنها راه نجات خود و تفکرات حاکم بر حزب متبوعش را علاوه بر راهبری جنگ نیابتی در اوکراین، در فرماندهی مستقیم نسل‌کُشی در غزه جستجو می‌کند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی، مدعی شد قصد دارد عقلانیت را به سیاست خارجی ایالات متحده بازگرداند و از روش‌های سلبی و بازدارنده ترامپ در این عرصه فاصله بگیرد.

او گرچه خود و همراهانش مانند «جیک سالیوان» و «آنتونی بلینکن» را نماد درایت و دوراندیشی در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی واشینگتن قلمداد می‌کرد اما امروز در ماه‌های پایانی سومین سال از حضور آنها در کاخ سفید، واقعیات از چیز دیگری حکایت می‌کنند!

واقعیات امروز نظام بین‌الملل نشان می‌دهد که بی‌درایتی، ناتوانی، بی‌ارادگی و عدم فهم دقیق از مناسبات و معادلات حاکم بر جهان به عنوان وجه مشخصه بایدن و تیم همراهش در کاخ سفید، موجد خطاهای بسیاری بوده که ثمره‌اش علاوه بر سیاه‌تر کردن اوضاع ملت‌های جهان، به تثبیت گزاره شکست حکمرانی آمریکایی منجر شده است.

اکنون در اواخر سال 2023 میلادی و تنها یک‌سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری 2024، بایدن تنها راه نجات خود و تفکرات حاکم بر حزب متبوعش را علاوه بر راهبری جنگ نیابتی در اوکراین، در فرماندهی مستقیم نسل‌کُشی در غزه جستجو می‌کند.

او با حمایت‌های گسترده از نسل‌کُشی و کودک‌کُشی در غزه و اصرار به کنگره برای ارائه کمک‌های مالی و تسلیحاتی به تل‌آویو، از یک سو در پی جلب حمایت لابی آیپک از خود و حزب دموکرات و اقناع آنها در عدم حمایت از جمهوری‌خواهان و رقیب اصلی‌اش یعنی ترامپ است و از سوی دیگر به زعم خود می‌کوشد افکار عمومی داخل آمریکا را نسبت به توانمندی خود در اداره کشورش مجاب کند!

بایدن طی روزهای اخیر مشخصا تلاش کرده است تا خود را به عنوان بازیگری فعال در عرصه سیاست خارجی کشورش معرفی کند و از همین‌رو رسانه‌های وابسته به حزب دموکرات مانند سی‌ان‌ان و نیویورک‌تایمز مدام در حال القاء این مسئله هستند که بایدن در عرصه سیاست خارجی آمریکا فعال و قدرت‌مندانه عمل می‌کند!

شواهد اما نشان می‌دهند که تیر بایدن و دموکرات‌ها به سنگ خورده است! چه، میانگین نظرسنجی‌های صورت گرفته در خصوص عملکرد دولت بایدن در قبال منازعه اخیر فلسطین و اسرائیل حاکی از آن است که حدود 56 درصد از شهروندان آمریکایی منتقد رویکرد او در قبال این مسئله هستند و تنها 44 درصد با این رویکرد موافقت دارند.

این گزاره آن‌قدر قوت گرفته که به‌نظر می‌رسد پس از خروج مفتضحانه نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان و شکست آنها در مدیریت صحنه نبرد در اوکراین، شکست دیگری در حوزه سیاست خارجی آمریکا در حال تثبیت است.

این شکست در حالی است که با رفتارها و مواضع بایدن درباره تحولات فلسطین، افکار عمومی جهانی چنانچه در راهپیمایی‌های خودجوش خود در چهارگوشه جهان اعلام کرده‌اند به این باور و جمع‌بندی رسیده‌اند که در واقع این ایالات متحده آمریکاست که با مردم فلسطین می‌جنگد و گرچه خود را پشت ارتش نیابتی‌اش (ارتش اسرائیل) پنهان کرده اما محور اصلی همه این جنایات آمریکاست و اسرائیلی‌ها کارگزاری بیش نیستند.

حضور گسترده و پرتعداد ناوهای هواپیمابر و ناوشکن‌های آمریکا در منطقه، تصویب سریع بودجه کمک به اسرائیل، ایجاد پل هوایی برای ارسال سلاح و مهمات از کشورهای منطقه به اسرائیل، حضور پرتعداد نیروهای رزمی و اطلاعاتی ارتش آمریکا در اسرائیل، حضور مستمر مقامات عالی سیاسی، امنیتی و نظامی آمریکا در اسرائیل برای هدایت عملیات، سفرهای زنجیره‌ای مقامات نظامی و سیاسی آمریکا به کشورهای منطقه برای واگذاری نقش به آنها برای هدایت روند موجود به سمت اعاده حیثیت اسرائیل، جنگ روانی و ادراکی پردامنه علیه نیروهای مقاومت برای جابجا کردن جایگاه ظالم و مظلوم و... همگی این گزاره را تصدیق می‌کنند.

با این حال؛ مسلما آمریکایی‌ها مجددا دچار اشتباه محاسباتی بزرگی شده‌اند و بی‌تردید مختصات طوفان الاقصی با آنچه در اتاق‌های فکر و عملیات مشترک آمریکایی-اسرائیلی تحلیل و بررسی شده، تفاوتی بس بزرگ دارد و نه تنها به برگ برنده او در انتخابات 2024 تبدیل نخواهد شد بلکه در قامت کاتالیزوری برای تسریع در فروپاشی نظم حاکم بر جهان عمل خواهد کرد.


نورنیوز
اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی