نورنیوز -گروه اقتصاد: علاوه بر گروه حمایت از مصرف کننده فرانسوی، گروههایی در یونان، جمهوری چک، نروژ و اسلوانی نیز شکایتهایی به مقامات حفاظت از دادههای کشور خود ارائه کردهاند.
طبق گزارشهای، سازمان حمایت از مصرف کننده آلمان نامهای به گوگل ارسال کرده که احتمالاً به یک شکایت منجر میشود. از سوی دیگر سازمانهای حمایت از مصرف کننده در هلند، دانمارک و سوئد نیز نامههایی درباره عملکرد گوگل به رگولاتورهای حریم خصوصی خود نوشتهاند.
به گفته BEUC چالش اصلی این سازمان فرآیند ایجاد حساب کاربری گوگل است. در بیانیه این سازمان آمده است: توضیحات گوگل درباره فرآیند ثبتنام مبهم، ناکامل و گمراه کننده است. این روند اجازه نمیدهد مصرفکنندگان هنگام انتخاب گزینهها تصمیم درستی بگیرند و در نتیجه دادههای خصوصی آنها به شیوه ناعادلانه، غیرشفاف و غیرقانونی فرآوری میشود.
البته گوگل ادعا میکند کاربران هنگام باز کردن حساب کاربری گزینههای مختلفی پیشرو دارند.
سخنگوی این شرکت در این باره میگوید: این گزینههای انتخاب به طور واضح بیان و طوری طراحی شدهاند تا درک آنها ساده باشد. ما آنها را براساس تحقیقات و با راهنمایی گرفتن از سازمانهای حفاظت از دادهها و همچنین بازخورد افرادی که آنها را تست کردهاند، ایجاد کردیم.
رویترز