شناسه خبر : 73117
تاریخ انتشار : 1400/04/08 15:29
وضعیت عمومی و هشیاری استاد محمدرضا حکیمی خوب است

وضعیت عمومی و هشیاری استاد محمدرضا حکیمی خوب است

یکی از نزدیکان استاد محمدرضا حکیمی از آخرین وضعیت ایشان در بیمارستان خبر داد.

نورنیوز-گروه فرهنگی: یکی از نزدیکان استاد محمدرضا حکیمی  درباره آخرین وضعیت این نویسنده اظهار داشت: حال عمومی استاد خوب است، اما تحت نظر پزشک هستند و به دلیل ضعف در حال دریافت داورهای تقویتی و سروم و داروهای دیگر هستند.


 

وی با بیان اینکه حال جسمی استاد حکیمی خوب است و حتی قادر است نماز بخواند، گفت: با توجه به تحت نظر بودن همچنان علائم خطرناک هم وجود دارد، هرچند که دو هفته پیش واکسن کرونا دریافت کردند، اما علائم موجود پزشکان را بر آن داشت تا ایشان فعلا تحت مراقبت باشند.

وی در پایان اضافه کرد: وضعیت عمومی محمدرضا حکیمی کاملا خوب است و استاد، هوشیاری کامل دارند اما زمان ترخیص از بیمارستان فعلا مشخص نیست.

محمدرضا حکیمی 14 فروردین ماه 1314در مشهد متولد شد. او فقیه، مجتهد شیعه، فیلسوف، متفکر و نویسنده است.

از وی با عناوینی چون علّامه، استاد، فیلسوف عدالت و مرزبان توحید یاد می‌شود. حضرت امام خمینی(ره) در پیامی به‌ تاریخ  28 آذرماه سال1348 او را با این جملات مورد خطاب قرار داده‌اند «جناب مستطاب ثقةالاسلام آقای محمدرضا حکیمی ـ دامت افاضاته.»

کتاب «الحیاة» وی که یک دایرةالمعارف اسلامی است، از شهرت و اعتبار خاصی در جهان اسلام برخوردار است.

حکیمی در سال 1320 تحصیلاتش را آغاز کرد. در سال 1326وارد حوزه علمیه خراسان شد و تا 20 سال از عمر خودش را در این حوزه به تحصیل دروس مقدمات و سطح، خارج، فلسفه، ادبیات عرب، نجوم و تقویم گذراند.

محمدتقی ادیب نیشابوری، شیخ مجتبی قزوینی خراسانی، سید محمدهادی میلانی، احمد مدرس یزدی، اسماعیل نجومیان، حاج سید ابوالحسن حافظیان و حاجی‌خان مخیری از مهم‌ترین اساتید وی بودند.

حکیمی در سال 1348 اجازه اجتهاد را از آقابزرگ تهرانی دریافت کرد. وی از مُجَدِّدانِ مکتب معارفی خراسان، مشهور به مکتب تفکیک است که معتقد به جدایی دین از فلسفه و عرفان است. دکتر علی شریعتی وی را به‌عنوان وصی خود برای هرگونه دخل و تصرف در آثارش انتخاب کرده بود.

 از آثار محمدرضا حکیمی می‌توان به «الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، «تفسیر آفتاب»، «فریاد روزها»، «سپیده باوران»، «گزارش (برگرفته از الحیاة)» و ... اشاره کرد. 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی