×
فرهنگی
شناسه خبر : 67318
تاریخ انتشار : یکشنبه 1400/02/19 ساعت 16:12
«احضار» سریال پربیننده شد/ «زندگی پس از زندگی» پر مخاطب ترین برنامه افطار

«احضار» سریال پربیننده شد/ «زندگی پس از زندگی» پر مخاطب ترین برنامه افطار

نظرسنجی جدید صداوسیما نسبت به برنامه‌ها و سریال‌های رمضانی در حالی منتشر شد که برنامه پرمخاطب «زندگی پس از زندگی» در رتبه سوم پربیننده‌ها قرار گرفته است.

نورنیوز ـ گروه جامعه: به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در خصوص برنامه‌های رمضانی صداوسیما منتشر شد که بر اساس آن 79.3 درصد بیننده برنامه‌های سیما و حدود 21 درصد شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند و در میان سریال‌های تلویزیون سریال «احضار» شبکه یک سیما با 43.1 درصد مخاطب و رضایت حدود 74 درصد در حد زیاد در صدر سریال‌های رمضانی تلویزیون قرار گرفت.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، سریال «یاور» شبکه سه سیما با حدود 41 درصد مخاطب و رضایت بیش از81 درصد در حد زیاد دومین سریال موردپسند مردم شده است.

رمضان 99 سریال «سرباز» شبکه سه با 24 درصد مخاطب و حدود 51 درصد رضایت در حد زیاد سومین سریال از منظر مردم شده بود که «یاور» در مقایسه با سرباز رشد حدود 17 درصدی مخاطب و رضایت بیش از 30 درصدی در حد زیاد را برای شبکه سه در رمضان امسال به ثبت رسانده است.

فصل چهارم «بچه مهندس» از شبکه دو سیما نیز با 37.3 درصد مخاطب و رضایت بیش از 72 درصد در حد زیاد در جایگاه سوم سریال‌های رمضانی سیما در سال 1400قرار گرفته است.

نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد بیش از 31 درصد مردم در لحظات افطار امسال مهمان سفره‌های افطاری مردم بوده‌اند و این میزان نسبت به رمضان سال 99 رشد سه و نیم درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی «دعوت» از شبکه یک سیما با بیش از 19 درصد مخاطب و رضایت حدود 92 درصد در حد زیاد و رشدی 5.3 درصدی نسبت به رمضان 99 در صدر برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما قرار گرفته است.

«مثل ماه» شبکه سه سیما هم با حدود 15 درصد مخاطب و رضایت حدود 85 درصد در حد زیاد و رشد 5.4 درصدی نسبت به رمضان 99 رتبه دوم برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما را کسب کرد.

«زندگی پس از زندگی» شبکه چهار سیما در فصل دوم خود حد نصاب رشد برنامه‌های ویژه افطار سال 1400 را نسبت به سال 99 شکست و با حدود 6 درصد رشد در رأس برنامه‌های افطاری از این منظر قرار گرفت.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، بیش از 11 درصد مردم امسال پای فصل دوم «زندگی پس از زندگی» نشسته‌اند و بیش از 91 درصد از آن رضایت در حد زیاد داشتند.

«ضیافت» شبکه قرآن و معارف سیما در هشتمین سال حضورش روی آنتن سیما حد نصاب فصول قبلی خود را شکست و با 7.2 درصد مخاطب نسبت به رمضان 99 رشدی 3.2 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

«آدم‌های خوب شهر» ویژه افطار شبکه دو سیما هم رمضان امسال توانست حدود 6 درصد را پای تلویزیون بنشاند و نسبت به‌ویژه افطار این شبکه در سال 99 با عنوان «مکث» رشدی بیش از دو درصد را تجربه کند.

شبکه پنج سیما هم امسال ویژه افطار خود را به‌عنوان «شهر زیبا» جایگزین جشن رمضان سال 99 کرد و توانست پنج درصد مردم پای سفره‌های افطار را به خود جلب کند و رشدی یک‌درصدی نسبت به سال قبل داشته باشد.

شبکه سلامت هم امسال «ماه ماه» را ویژه افطار خود قرارداد و جایگزین برنامه خرمشهر رمضان99 کرد و با رشدی 3.2 درصدی نسبت به سال قبل بیش از چهار درصد مخاطب را پای خود نشاند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی حدود ۲۰ درصد از مردم مخاطب ویژه‌برنامه‌های سحر تلویزیون در رمضان امسال بوده‌اند که «ماه خدا» از شبکه یک سیما با حدود 13 درصد مخاطب و رضایت بیش از 92 درصد در حد زیاد و رشدی حدود 2 درصد نسبت به رمضان 99 در صدر برنامه‌های سحر سیما قرار گرفت.

«ماه من» از شبکه سه سیما با 7.4 درصد مخاطب، «به افق بهشت» از شبکه دو سیما با 4.8 درصد مخاطب، «مهمان خدا» از شبکه قرآن و معارف سیما با 4.5 درصد مخاطب، «وقت سحر» شبکه افق با 3.2 درصد مخاطب و نواهای رمضانی با 3 درصد مخاطب در رتبه‌های دوم تا ششم ویژه‌برنامه‌های سحر سیما قرار گرفتند.

در میان برنامه‌های سحر سیما «به افق بهشت» شبکه دو سیما با رشد 2.5 درصدی بهترین رشد را نسبت به‌ویژه سحرهای سیما در سال 99 داشته است.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی حدود 29 درصد مردم در رمضان امسال پای برنامه‌های ترتیل خوانی قرآن کریم سیمای رسانه ملی نشسته‌اند که شبکه سه سیما با 11.5درصد مخاطب در صدر شبکه‌های سیما ایستاده است.

شبکه‌های یک و دو سیما به ترتیب انتخاب‌های دوم و سوم مردم در ترتیل خوانی قرآن کریم بوده‌اند.

بیش از 25 درصد از مردم هم در رمضان 1400 پای سخنرانی‌های مذهبی سیما از شبکه‌های مختلف نشسته‌اند و در این میان شبکه سه با 10.4درصد مخاطب در رتبه نخست شبکه‌ها قرار گرفته است.

شبکه‌های یک و دو سیما بعد از شبکه سه در رتبه‌های دوم و سوم پخش سخنرانی‌های مذهبی قرار گرفتند.

حدود 26 درصد مردم هم بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات مناجات خوانی شبکه‌های مختلف سیما را بیننده بوده‌اند که در این میان شبکه یک سیما مخاطب بیشتری را پای خود نشانده است و شبکه‌های سه و دو در رتبه‌های بعدی قرار گفته‌اند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد در رمضان 1400 حدود 21 درصد شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند که در میان شبکه‌های رادیویی شبکه‌های استانی با بیش از 36 درصد مخاطب از این 21 درصد، در رأس شبکه‌های صدا قرارگرفته‌اند.

بعد از رادیوهای استانی، رادیو آوا، رادیو پیام، رادیو جوان، رادیو ایران، رادیو ورزش و رادیو قرآن در رتبه‌های بعدی شبکه‌های رادیویی در ماه مبارک رمضان قرارگرفته‌اند.

این نظرسنجی، نظرسنجی نخست مرکز تحقیقات رسانه ملی از برنامه‌های رمضانی رسانه ملی است و نظرسنجی دوم بعد از پایان ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

نظرسنجی صداوسیما از برنامه‌های ویژه افطار در حالی با رتبه‌های عجیب و غریبی نسبت به برنامه «زندگی پس از زندگی» منتشر شده است که این برنامه از ابتدای ماه رمضان با اقبال بالایی از طرف مخاطب عادی و حتی رسانه‌ها مواجه شده که نشان‌دهنده جذابیت رسانه‌ای و تاثیرگذاری آن برای مخاطب عادی و حتی کیفیت بالای آن از نظر کارشناسان و اهالی رسانه بوده است.

همچنین با مراجعه به آمار تلوبیون و سایت خود صداوسیما می‌توان به این نتیجه رسید که آمار مخاطبان این برنامه حدود هفت برابر بیشتر از دیگر برنامه‌های ویژه افطار بوده است. به طور مثال برنامه «زندگی پس از زندگی» در تلوبیون حدود 7  میلیون 300 هزار مخاطب و برنامه «دعوت» حدود یک و نیم میلیون و «مثل ماه» حدود یک میلیون 400هزار مخاطب دارد.

امید است که نظرسنجی‌های صداوسیما در همه زمینه‌ها و حوزه‌ها به یک صورت پیش رود تا برای مخاطب و رسانه‌ها از اعتبار آن کاسته نشود.


نورنیوز
نظرات

آگهی تبلیغاتی
آخرین اخبار
ادامه گزافه گویی تروئیکای اروپا علیه ایران
حادثه امنیتی سخت برای نظامیان اسرائیلی در غزه
کاروان آسیایی «صمود» به بندر چابهار رسید
پزشکیان درگذشت همسر آیت الله سیستانی را تسلیت گفت
ترامپ تعرفه 100 درصدی بر تولید فیلم‌ در خارج وضع کرد
آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
تراکتور - الوحده | نبرد سرنوشت‌ساز آسیایی در تبریز + ترکیب تراکتور
تیزر «پسران هور» رونمایی شد/ آغاز پخش از فردا در شبکه یک
وقوع حادثه دریایی در 110 مایلی جنوب شرق عدن
توییت جدید دفتر رهبر معظم انقلاب در سالروز شهادت سید مقاومت
مصدومیت آل‌کثیر در تمرین ملوان
نورنما | ساخت ربات رزمی کار شکست ناپذیر
آیا مناظره روحانی و جلیلی، اقدامی مفید و بهنگام است؟
آتش‌سوزی در ساختمان 12 طبقه ستارخان/ 3 نفر مصدوم و 15 نفر نجات یافتند
رایزنی گروسی با وزیر خارجه آلمان درباره اسنپ بک ایران
کاخ سفید: توافق صلح غزه بسیار نزدیک است
آلمان اجرای طرح «دیوار پهپادی» را کم اهمیت دانست
شرووط اسموتریچ برای توافق پایان جنگ غزه
هاشمیان همچنان بازیکن مدافع می خواهد!
گروسی و وزیر خارجه فرانسه درباره دیپلماسی هسته‌ای ایران دیدار کردند
ترامپ و صلحی که بوی باروت می‌دهد
فعال ضد اسرائیلی سخنرانی وزیر دارایی انگلیس را مختل کرد +فیلم
مداردیپلماسی | مرگ دیپلماسی در شهرآشوب نیویورک
نتانیاهو: زمان مناسبی برای اعمال حاکمیت بر کرانه باختری نیست
دبیر: توزیع بودجه باید بر اساس عدالت و افتخارآفرینی هر رشته باشد
مدودف: روسیه اساسا نیازی به جنگ با هیچکس ندارد
پزشکیان: در برابر آدم‌های پلید کوتاه نمی‌آییم
لندن به تل‌آویو هشدار داد: به جنایات اخلاقی در غزه پایان دهید
تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه
بنیادی‌فر: داوران برای هر بازی باید 50 میلیون تومان بگیرند+فیلم
واردات شمش طلا برای سرمایه‌گذاران خارجی آزاد شد
پیام تسلیت رهبر انقلاب به آیت‌الله سیستانی
واکنش مقاومت عراق به تهدیدهای نتانیاهو
ممنوعیت پرواز پهپادهای غیرنظامی در دانمارک
تاج: برای نماینده هند که به ایران نیامد متأسفم؛ این تیم باید جریمه شود
قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه 7 مهر + جدول
ایران در "گذرگاه"
رشد 61 هزار واحدی بورس در روز سقوط صندوق‌های طلا
نیمی از کارمندان آژانس آنروا در غره شهید شده‌اند
قیمت دلار و سایر ارزها امروز یکشنبه 6 مهر 1404
پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت مادر حداد عادل
دیدار سپاهان و موهون باگان لغو می‌شود
اجازه نمی‌دهیم با سفره مردم شوخی کنند
بیانیه شورای اروپا درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران
اخراج‌های گسترده در آستانه تعطیلی دولت آمریکا
آتش‌نشانی تهران در لیست پنج آتش‌نشانی برتر جهان
رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: بدون راه حل سیاسی جنگ بی‌فایده است
مهلت 3 ماهه برای ترخیص خودروهای توقیفی
آیین گرامیداشت روز آتش‌نشان با حضور رئیس‌جمهور
15 طرح برای خروج از NPT ارائه شده است
X
آگهی تبلیغاتی