×
فرهنگی
شناسه خبر : 67318
تاریخ انتشار : یکشنبه 1400/02/19 ساعت 16:12
«احضار» سریال پربیننده شد/ «زندگی پس از زندگی» پر مخاطب ترین برنامه افطار

«احضار» سریال پربیننده شد/ «زندگی پس از زندگی» پر مخاطب ترین برنامه افطار

نظرسنجی جدید صداوسیما نسبت به برنامه‌ها و سریال‌های رمضانی در حالی منتشر شد که برنامه پرمخاطب «زندگی پس از زندگی» در رتبه سوم پربیننده‌ها قرار گرفته است.

نورنیوز ـ گروه جامعه: به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در خصوص برنامه‌های رمضانی صداوسیما منتشر شد که بر اساس آن 79.3 درصد بیننده برنامه‌های سیما و حدود 21 درصد شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند و در میان سریال‌های تلویزیون سریال «احضار» شبکه یک سیما با 43.1 درصد مخاطب و رضایت حدود 74 درصد در حد زیاد در صدر سریال‌های رمضانی تلویزیون قرار گرفت.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، سریال «یاور» شبکه سه سیما با حدود 41 درصد مخاطب و رضایت بیش از81 درصد در حد زیاد دومین سریال موردپسند مردم شده است.

رمضان 99 سریال «سرباز» شبکه سه با 24 درصد مخاطب و حدود 51 درصد رضایت در حد زیاد سومین سریال از منظر مردم شده بود که «یاور» در مقایسه با سرباز رشد حدود 17 درصدی مخاطب و رضایت بیش از 30 درصدی در حد زیاد را برای شبکه سه در رمضان امسال به ثبت رسانده است.

فصل چهارم «بچه مهندس» از شبکه دو سیما نیز با 37.3 درصد مخاطب و رضایت بیش از 72 درصد در حد زیاد در جایگاه سوم سریال‌های رمضانی سیما در سال 1400قرار گرفته است.

نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد بیش از 31 درصد مردم در لحظات افطار امسال مهمان سفره‌های افطاری مردم بوده‌اند و این میزان نسبت به رمضان سال 99 رشد سه و نیم درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی «دعوت» از شبکه یک سیما با بیش از 19 درصد مخاطب و رضایت حدود 92 درصد در حد زیاد و رشدی 5.3 درصدی نسبت به رمضان 99 در صدر برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما قرار گرفته است.

«مثل ماه» شبکه سه سیما هم با حدود 15 درصد مخاطب و رضایت حدود 85 درصد در حد زیاد و رشد 5.4 درصدی نسبت به رمضان 99 رتبه دوم برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما را کسب کرد.

«زندگی پس از زندگی» شبکه چهار سیما در فصل دوم خود حد نصاب رشد برنامه‌های ویژه افطار سال 1400 را نسبت به سال 99 شکست و با حدود 6 درصد رشد در رأس برنامه‌های افطاری از این منظر قرار گرفت.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، بیش از 11 درصد مردم امسال پای فصل دوم «زندگی پس از زندگی» نشسته‌اند و بیش از 91 درصد از آن رضایت در حد زیاد داشتند.

«ضیافت» شبکه قرآن و معارف سیما در هشتمین سال حضورش روی آنتن سیما حد نصاب فصول قبلی خود را شکست و با 7.2 درصد مخاطب نسبت به رمضان 99 رشدی 3.2 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

«آدم‌های خوب شهر» ویژه افطار شبکه دو سیما هم رمضان امسال توانست حدود 6 درصد را پای تلویزیون بنشاند و نسبت به‌ویژه افطار این شبکه در سال 99 با عنوان «مکث» رشدی بیش از دو درصد را تجربه کند.

شبکه پنج سیما هم امسال ویژه افطار خود را به‌عنوان «شهر زیبا» جایگزین جشن رمضان سال 99 کرد و توانست پنج درصد مردم پای سفره‌های افطار را به خود جلب کند و رشدی یک‌درصدی نسبت به سال قبل داشته باشد.

شبکه سلامت هم امسال «ماه ماه» را ویژه افطار خود قرارداد و جایگزین برنامه خرمشهر رمضان99 کرد و با رشدی 3.2 درصدی نسبت به سال قبل بیش از چهار درصد مخاطب را پای خود نشاند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی حدود ۲۰ درصد از مردم مخاطب ویژه‌برنامه‌های سحر تلویزیون در رمضان امسال بوده‌اند که «ماه خدا» از شبکه یک سیما با حدود 13 درصد مخاطب و رضایت بیش از 92 درصد در حد زیاد و رشدی حدود 2 درصد نسبت به رمضان 99 در صدر برنامه‌های سحر سیما قرار گرفت.

«ماه من» از شبکه سه سیما با 7.4 درصد مخاطب، «به افق بهشت» از شبکه دو سیما با 4.8 درصد مخاطب، «مهمان خدا» از شبکه قرآن و معارف سیما با 4.5 درصد مخاطب، «وقت سحر» شبکه افق با 3.2 درصد مخاطب و نواهای رمضانی با 3 درصد مخاطب در رتبه‌های دوم تا ششم ویژه‌برنامه‌های سحر سیما قرار گرفتند.

در میان برنامه‌های سحر سیما «به افق بهشت» شبکه دو سیما با رشد 2.5 درصدی بهترین رشد را نسبت به‌ویژه سحرهای سیما در سال 99 داشته است.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی حدود 29 درصد مردم در رمضان امسال پای برنامه‌های ترتیل خوانی قرآن کریم سیمای رسانه ملی نشسته‌اند که شبکه سه سیما با 11.5درصد مخاطب در صدر شبکه‌های سیما ایستاده است.

شبکه‌های یک و دو سیما به ترتیب انتخاب‌های دوم و سوم مردم در ترتیل خوانی قرآن کریم بوده‌اند.

بیش از 25 درصد از مردم هم در رمضان 1400 پای سخنرانی‌های مذهبی سیما از شبکه‌های مختلف نشسته‌اند و در این میان شبکه سه با 10.4درصد مخاطب در رتبه نخست شبکه‌ها قرار گرفته است.

شبکه‌های یک و دو سیما بعد از شبکه سه در رتبه‌های دوم و سوم پخش سخنرانی‌های مذهبی قرار گرفتند.

حدود 26 درصد مردم هم بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات مناجات خوانی شبکه‌های مختلف سیما را بیننده بوده‌اند که در این میان شبکه یک سیما مخاطب بیشتری را پای خود نشانده است و شبکه‌های سه و دو در رتبه‌های بعدی قرار گفته‌اند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد در رمضان 1400 حدود 21 درصد شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند که در میان شبکه‌های رادیویی شبکه‌های استانی با بیش از 36 درصد مخاطب از این 21 درصد، در رأس شبکه‌های صدا قرارگرفته‌اند.

بعد از رادیوهای استانی، رادیو آوا، رادیو پیام، رادیو جوان، رادیو ایران، رادیو ورزش و رادیو قرآن در رتبه‌های بعدی شبکه‌های رادیویی در ماه مبارک رمضان قرارگرفته‌اند.

این نظرسنجی، نظرسنجی نخست مرکز تحقیقات رسانه ملی از برنامه‌های رمضانی رسانه ملی است و نظرسنجی دوم بعد از پایان ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

نظرسنجی صداوسیما از برنامه‌های ویژه افطار در حالی با رتبه‌های عجیب و غریبی نسبت به برنامه «زندگی پس از زندگی» منتشر شده است که این برنامه از ابتدای ماه رمضان با اقبال بالایی از طرف مخاطب عادی و حتی رسانه‌ها مواجه شده که نشان‌دهنده جذابیت رسانه‌ای و تاثیرگذاری آن برای مخاطب عادی و حتی کیفیت بالای آن از نظر کارشناسان و اهالی رسانه بوده است.

همچنین با مراجعه به آمار تلوبیون و سایت خود صداوسیما می‌توان به این نتیجه رسید که آمار مخاطبان این برنامه حدود هفت برابر بیشتر از دیگر برنامه‌های ویژه افطار بوده است. به طور مثال برنامه «زندگی پس از زندگی» در تلوبیون حدود 7  میلیون 300 هزار مخاطب و برنامه «دعوت» حدود یک و نیم میلیون و «مثل ماه» حدود یک میلیون 400هزار مخاطب دارد.

امید است که نظرسنجی‌های صداوسیما در همه زمینه‌ها و حوزه‌ها به یک صورت پیش رود تا برای مخاطب و رسانه‌ها از اعتبار آن کاسته نشود.


نورنیوز
نظرات

آگهی تبلیغاتی
آخرین اخبار
وزیر نفت: برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین سهمیه نداریم
وزیر دفاع: توان دفاعی کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد
باهنر: با خودی‌ها و رقبا حرف‌ مشترک زیاد داریم
تیم کامپوند بانوان ایران به برنز رسید
درخواست الجولانی از آمریکا برای ایجاد مسیر امنیتی و سیاسی جدید با تل‌آویو
هدیه معنوی پاپ برای رابرت دنیرو
ثبت روز «اورژانس» در تقویم کشور
سفر معنادار پوتین به دهلی‌نو در میانه تنش‌های هند با آمریکا
امروز امنیت بیشتری را در جامعه احساس می‌کنیم
شرط ریاض برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل
130 زخمی در برخورد دو قطار در اسلواکی
ارتباط سازمان انرژی اتمی با وزارت امور خارجه پیوسته و پایدار است
شیب نزولی ابتلا به ایدز و هپاتیت
مسئله جمعیت ارتباط مستقیم با توسعه پایدار کشور دارد
درخواست مادورو از سران آمریکای لاتین: علیه نظامی‌سازی در کارائیب اقدام کنید
هشدار نمایندگان مجلس درباره تبعات افزایش قیمت بنزین
مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری شرکت کار و تأمین سال 1404 تمدید شد
تداوم سلسله حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
محمد دشتی ، بازیگری که در سکوت خبری از دنیا رفت +‌آثار
عراقچی: مشکل غرب با پیشرفت علمی ایران است نه سلاح هسته‌ای
پیشرفت سریع پروژه انتقال آب از لار به شرق استان تهران
جزئیات جدید از پرونده تزریق ژل تقلبی؛ متهم اصلی به قتل غیرعمد متهم شد
نبی: ویزای ملی‌پوشان به دلیل تعطیلی امارات صادر نشده است
زمستان فضایی در راه است؛ پرتاب 3 ماهواره تا 2 ماه دیگر
پزشکیان: نارسایی‌ها با ذهن خلاق جوانان قابل حل است
آغاز پرداخت خسارت خودروهای آسیب‌دیده در جنگ 12 روزه تهران
محدودیت‌های جدید آبی اطلاع‌رسانی می‌شود
توضیح دادستان اهواز درباره خودسوزی جوان اهوازی و بازداشت شهردار
رقابت جهانی برای ثروت سبز
قابلیت تماس گروهی در پیام‌رسان سروش‌پلاس راه‌اندازی شد
کاهش فشار فروش در بورس با وجود افت شاخص ها
14 درصد جمعیت کشور دیابتی‌اند
صدور «گواهینامه موتورسیکلت برای زنان» نیازمند پاسخ حقوقدانان و مجلس
سهام عدالت به سبک آمریکایی
افزایش قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه 19 آبان + جدول
هشدار نسبت به افزایش تحرکات داعشی‌ها در سوریه
بلاتکلیفی تیم ملی فوتبال در فرودگاه؛ ویزای امارات صادر نشد
اژه‌ای: دادستان کل کشور ناهنجاری‌های اجتماعی را با جدیت پیگیری کند
850 شهید و زخمی در دوره آتش بس غزه
دریادار سیاری: ارتقای توان در تمام ابعاد همواره در دستور کار ارتش است‌
قیمت دلار و سایر ارزها امروز دوشنبه 19 آبان 1404
قیمت خودرو داخلی و مونتاژی امروز دوشنبه 19 آبان 1404
تخمین وجود 3 میلیون بیمار نادر در کشور
پیدا شدن جسد سومین کوهنورد گمشده در ماسوله
کارت ورود به جلسه آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی منتشر شد
رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره فیلم عمار
مربی بدنساز اوسمار ویرا به تهران رسید
واردات 74 هزار تن برنج برای تنظیم بازار داخلی
دو کشته در آتش‌سوزی یک واحد مرغداری
ایران زیربار حرف مفت تسلیم نمی رود
X
آگهی تبلیغاتی