نورنیوز ـ گروه جامعه: امیر بیات، یکی از نارضایتیهای جدی متقاضیان در سالهای اخیر را مشکلات شیوههای فروش دانست و گفت: چون با هجوم لحظهای افراد به درگاههای فروش اینترنتی اولاً شاهد اشکالات فنی و از دسترس خارج شدن سایتها بودیم و ثانیاً موفقیت فرد در خرید خودرو تا حد زیادی به کیفیت ابزارهای مورد استفاده وی و نیز کیفیت میزان پوشش شبکه بر اساس جغرافیا و یا حتی ISP مورد استفاده ارتباط داشت که این موضوع خود گو نهای از نابرابری غیر منطقی و غیر منصفانه بین متقاضیان بوده است.
وی افزود: در طرح جدید فروش خودروها فشار روانی یا فشار سامانهای ناشی از هجوم متقاضیان و مسابقههای چند ثانیهای خرید را شاهد نیستیم و حق طبیعی مصرف کننده است که اگر در لحظهای از زیرساخت اینترنت برخوردار نباشد بتواند بدون نگرانی و دغدغه در ساعات یا روزهای دیگری نسبت به ثبت نام خرید خود اقدام نماید.
بیات تصریح کرد ده روز فرصت پیش ثبت نام و سپس ۷ روز فرصت تکمیل مراحل این امکان منصفانه، منطقی و محترمانه را به متقاضی خرید میدهد تا بدون اضطراب دسترسی خود را به زیرساخت برخط فراهم نموده و نسبت به ثبت نام خرید خودرو اقدام کند.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود شرایط در نظر گرفته شده برای متقاضیان به گونهای است که همه ی افراد در موقعیت یکسان و مشابه با هم به لحاظ نیاز مصرفی به خودرو هستند. از این رو وزارت صمت برای رعایت برابری و جلوگیری از افزایش شانس ناشی از تفاوت کیفیت زیرساختهای اینترنتی شیوه قرعه کشی با حضور نمایندگان دستگاههای نظارتی و رسانههای کشور را به عنوان شیوه برابر انتخاب کرده است.
بیات با اشاره به اهمیت حیاتی حفظ سرمایه اجتماعی و اعتماد مصرف کنندگان اظهار امیدواری کرد شفافیت کامل و شیوه جدید قرعه کشی در طرحفروش اخیر خودرو در این راستا مفید واقع شود.
خبرگزاری مهر