شناسه خبر : 49518
تاریخ انتشار : 1399/02/22 12:05
ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت آبروی نظام /  در ایوان این خانه جز مهربانی نمی بارد

ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت آبروی نظام / در ایوان این خانه جز مهربانی نمی بارد

بی شک یکی از راه های نجات معیشت مردم ایران در آشفته بازار اقتصاد فعلی ، استفاده از ظرفیت هایی است که می توانند در ایجاد آرامش و تامین امنیت روانی افراد جامعه دغدغه های ناشی از رفع نیاز های اقتصاد خانوارها را پاسخ دهند.

نورنیوزـ گروه جامعه: در دوران پسا کرونا که بسیاری از مشاغل به  کنج عزلت کشیده شده و از رمق افتاده اند نقش و تاثیر بنیاد هایی که به کمک و دستگیری افراد جامعه پرداخته اند نه تنها انسجام ملی را درجامعه افزایش می دهد بلکه پنجره امید را به روی آسیب دیدگان جدی از این بحران می گشاید.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با توسعه کارآفرینی اجتماع محور و با طرح اشتغال زایی در حوزه دانش بنیان تاکنون 201 طرح با ایجاد 603 فرصت شغلی را در کشور ایجاد کرده است. ایجاد این تعداد اشتغال با اعتباری ۲۷۰ میلیارد ریالی محقق شده است. بنیاد برکت اجرای ۱۵۰ طرح دیگر را در حوزه دانش بنیان تا پایان سال ۹۹ پیش بینی کرده است که باعث ایجاد حداقل ۵۰۰ شغل دیگر خواهد شد.

این بنیاد با امضای تفاهم نامه با پارک‌های علم و فناوری استان‌های چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه به ترتیب ۵۹ و ۱۴ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه دانش بنیان در این استان‌ها را ایجاد کرده است. همچنین در سایر استان‌ها از جمله لرستان، کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و اصفهان نیز مشاغلی در زمینه‌های تولید ماشین آلات کشاورزی، محصولات چرم، دستگاه ریسندگی، صنایع چوبی و خاکسترزدایی از قیرهای معدن با مشارکت و مساعدت بنیاد برکت ایجاد شده است.

افراد متخصص و فعال در حوزه دانش بنیان از طریق پارک‌های علم و فناوری مستقر در استان‌ها شناسایی، و پس از تأیید طرح‌شان به بنیاد معرفی می‌شوند. همچنین مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت نیز با شناسایی و معرفی این افراد، زمینه ایجاد اشتغال را برای آن‌ها فراهم می‌کنند. پس از ارائه طرح‌های دانش بنیان توسط متقاضیان و تصویب این طرح‌ها، تمام مراحل فرآیند اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خرد و کوچک اجرایی می‌شود.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال 1368 تشکیل شد. این بنیاد با ارایه‌ الگویی کارآمد در جلب مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، کارآفرینان بومی بسیاری را در سراسر کشور تشویق به سرمایه‌گذاری در این مناطق کرده است. این بنیاد عام المنفعه با سرمایه‌گذاری در استان‌های محروم که کمتر مورد حمایت بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند و به واسطه شرایط نامناسب زیرساختی، که از سایر استان‌ها عقب‌تر هستند، مورد حمایت بنیاد برکت قرار می‌گیرند تا این مناطق نیز به رشد مطلوبی برسند.

توانمند سازی کارآفرینان با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف اصلی بنیاد برکت است که با مدلی مختص به خود در طرح های اقتصادی مناطق محروم کشور فعال است.

 

اکرم جدیدی


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی