×
سیاسی
شناسه خبر : 41893
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1398/11/15 ساعت 21:24

به همت شرکت کروز، ECU نسل 5 در کشور تولید می شود

جمعی از خبرنگاران از خطوط تولید شرکت کروز بازدید کردند و در ادمه نیز مدیران ارشد این مجموعه در نشستی دوستانه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 به گزارش نورنیوز- به همت شرکت کروز، ECU نسل 5 در کشور تولید می شود به گزارش خودروکار، حمید کشاورز مالک شرکت هلدینگ کروز و تدبیر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وجود خودروهای ناقص در کارخانه و اینکه تصمیم کروز برای تامین قطعه این خودروها چگونه خواهد بود گفت: خودروساز اصرار دارند تا خودروها را علیرغم اینکه کمبود قطعه دارند، تولید کنند و هم اکنون برخی قطعات همچون باطری، کمربند ایمنی، پمپ هیدرولیک، مجموعه کامل چرخ، ریل تنظیم کمربند، عایق ضدآب، صندلی و دستگیره، کاتالیست ،فندک، جک و قطعاتی نظیر اینها با کمبود مواجه است و خودروسازان علیرغم اینکه این کمبود را می دانند، باز هم اصرار دارند که تولید خودروهای ناقص را ادامه دهند. استدلال خودرو ساز این است که خودرو با کسر قطعات را تولید می کنم اما در کارخانه قرار می دهم .

این استدلال ممکن است اشتباه باشدچرا که اگر سرمایه از یک بخش بیشتر شود باعث می شود تا قطعه ساز و خودرو ساز با مشکل روبرو شوند. وی همچنین در خصوص میزان مطالبات خود از خودروسازان تصریح کرد: مجموعه مطالبات ما از دو خودروساز حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان است و خودروسازان نمی توانند به صورت هفتگی و ماهانه مطالبات را پرداخت کنند، و وضعیت به گو‌نه ای شده که ما از بانک ها با اعتبار خودمان تسهیلات می گیریم تا خودروسازان بدهی ما را پرداخت کنند. این موضوع را برای کمک به صنعت خودروسازی کشور انجام می دهیم. کشاورز کل قطعات کسری دو خودروساز را یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه اعلام و تصریح کرد: از این میزان 23% از قطعات مربوط به کروز است که سهم هرخودروساز ۳۰۰ هزار قطعه است.

وی افزود: خودروساز باید برای تولید قطعات کسری منابعی پیش بینی کند تا این خط تولید علاوه بر تولید روزانه نسبت با تولید قطعات خودروهای ناقص نیز اقدام کند. کشاورز همچنین افزود: در دوره مدیریت قبلی شرکت ایران خودرو پروژه سنگین خودکفایی پژو ۲۰۶ تعریف شد و توانستیم در مدت ۶ ماه نسل جدید این خودرو را ساخته و وابستگی ۱۲۰۰ یورویی را به صفر برسانیم. در بازه زمانی بین سال های ۹۱ تا ۹۶ ارز قیمت واقعی نداشت و ارزان در اختیار صنعتگران قرار گرفت، به این ترتیب کمر همت به نابودی صنایع کشورمان زدیم. وی در ادامه گفت: مشکل عمده صنعت خودروسازی ناکافی بدون اعتبارات ریالی، بالا بودن قیمت ارز و فرآیند طولانی تخصیص ارز و رساندن پول به شرکتهای خارجی است. وی درباره مسائل مطرح شده مبنی بر اینکه کروز میزان زیادی ارز دولتی دریافت کرده است، تاکید کرد:در سال ۹۶، که شرایط عادی بود و ارز دولتی مطرح نبود ۲۷۰ میلیون یورو واردات مواد اولیه داشتیم، در سال ۹۷، ۹۰ میلیون یورو واردات مواد داشتیم که کمتر از یک سوم ارز مورد نیاز بوده است.

وی در خصوص خط تولید ecu گفت: خطوط تولید ecuنسل 4 در حال تولید است و ecu نسل 5 نیز در حال تست است که در ظرف 2 تا 3 ماه آینده برای تولید انبوه آماده می شود که دیگر نیازی به واردات ecu به کشور نیست. در این مراسم مهندس سخا مدیرعامل شرکت کروز با اشاره به 12000 هزار نیروی شاغل در این قطعه ساز گفت: بزرگترین شرکت قطعه ساز کشور هستیم به این جهت که نخواستیم با ایجاد شرکت های زیر مجموعه از بهره وری با هزینه های سربارعقب بمانیم و هیچ گونه تا بحال کاهش نیرو نداشتیم اگر چه کسانی به دنبال آن هستند تا با آوردن قطعات از خارج از کشور و ارائه به خودروسازان منفعت حاصل کنند ولی کروز با داخلی سازی قطعات و استفاده از توان مهندسین و متخصصین داخلی 150 پروژه خود کفایی تعریف کرده که عمده آنها باعث ساخت اجزاء قطعات شده است.

مدیر عامل کروز با اشاره به واحدهای تحقیق و توسعه در داخل شرکت کروز که هر بخش به طور جداگانه در حال کار است گفت: در شرکت کروز حتی واحدی داریم که مهندسین داخلی دستگاههای مورد نیاز خط تولید را طراحی می کنند و به ساخت آن می پردازند در حال حاضر به جرات میتوانیم بگوییم در میان قطعه سازان داخلی با فاصله بیشترین فعالیت در طراحی و ساخت تجهیزات خطوط فعالیت می کنیم و در این شرکت آنچه تولید می شود با برترین کیفیت تولید می گردد و به همین جهت است که هیچ قطعه وارداتی توان رقابت با تولیدات کروز را نداشته است. مهندس یوسفی مدیر فروش کروز در نشست خبر نگاران با اشاره به این که تعدادی از سفارش های خودروسازان در ماه های اخیر پس از عدم تامین دیگر تامین کنندگان به کروز داده شده گفت: از مجموع 16 قطعه ای که با کسری خواب خودروهای تولیدی در خطوط تولید ایران خودرو شده مربوط به شرکت های دیگر تامین کننده و حتی یک شرکت در مالکیت ایران خودرو هم است.

لذا کسری قطعات در مرحله ای از کانال های دیگر نیز تامین نشده و به اشتباه همه کسری ها را به عهده کروز اعلام نموده اند. البته ما حاضریم جبران عقب ماندگی دیگر شرکت ها را نیز انجام دهیم و ارائه اطلاعات نادرست از سمت کسانی که خود در تامین قطعات خودروهای مانده در کف کارخانه مقصر هستند به نظر بنده یک کار غیر اخلاقی است. مهندس سخا در قسمتی دیگر از این مصاحبه با اشاره به مصاحبه هایی که از سوی بعضی از اعضای انجمن قطعه سازان صورت گرفته گفت: این افراد نباید عدم توفیق خود را در داخلی سازی قطعات به عهده دیگر شرکت ها بیاندازند باید یادشان بیاید زمانی که می توانستند به داخلی سازی توجه کنند و از خارج از کشور قطعه وارد کردند باعث عقب افتادگی تکنولوژی امروزشان شده است.

سخا در آخر گفت: برای کمک به صنعت خودروسازی سیاست کروز تولید و داخلی سازی است و می دانیم این حرکت حتما در خود کفایی صنعت خودرو تاثیر گذار است و خروج از این بحران ها توجه به متخصصین داخلی و دانشگاهیان است و همانطور که کروز هم اکنون از این هدیه الهی در کشوربه خوبی استفاده می کند و با همکاری دانشگاهها توانسته به عمق داخلی سازی برسد.


نورنیوز
نظرات

آگهی تبلیغاتی
آخرین اخبار
پوتین در ازای کنترل دونتسک، پیشروی در اوکراین را متوقف می‌کند
روزهای گرم تهران در آخرین روزهای مرداد ادامه دارد
نامه تمجیدآمیز رئیس‌جمهور روسیه به رهبر کره شمالی
عارف: امنیت اجتماعی و اقتصادی دو مسیر اصلی سازمان تأمین اجتماعی است
عراقچی: پیوند دوستی ایران و ارمنستان ریشه‌دار و پایدار است
چین راهی فینال بسکتبال کاپ آسیا شد/ایران - استرالیا امروز ساعت 19:30
زلنسکی: صلحی می‌خواهیم که پایدار باشد
کاهش 16 درصدی جانباختگان در طرح ترافیکی اربعین 1404
باکیچ بالاخره پرسپولیسی شد
وزارت اطلاعات پایگاه یکپارچه شناسایی اتباع خارجی ایجاد می‌کند
سنگ‌اندازی‌های بدون استدلال در مسیر عادی‌سازی پرونده ایران در FATF
امکان شرکت در امتحانات پیام‌نور بدون محدودیت جغرافیایی فراهم شد
واکنش رهبران اروپایی به ملاقات ترامپ و پوتین در الاسکا
اضافه شدن 250 مگاوات ظرفیت جدید به شبکه برق کشور
بررسی تحولات غزه و پرونده هسته‌ای ایران در مکالمه وزرای خارجه مصر و آلمان
بازگشایی جاده چالوس بصورت دو طرفه
وضعیت بحرانی سوء تغذیه در غزه؛ 40 هزار کودک در معرض خطر جدی هستند
موفقیت تیم ملی المپیاد علوم زمین ایران با کسب 4 نشان برنز در چین
نتایج نهایی انتخاب رشته متقاضیان دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اعلام می شود
پزشکیان: دولت همه توان خود را برای توقف سوزاندن گازهای مشعل به کار گرفته است
پیکر استاد فرشچیان روز دوشنبه به اصفهان منتقل می شود +اعلام جزئیات مراسم
اخبار مرتبط قیمت طلا و سکه امروز شنبه 25 مرداد 1404 +جدول
آغاز لیگ برتر با کسر امتیاز سه تیم و محرومیت بازیکنان کلیدی
محمد حسین طاهری آکردی سرپرست جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور شد
پیام های نتانیاهو چقدر جدی است؟
انزوای مالی
کریدور شمال–جنوب؛ پیوند راهبردی ایران و اوراسیا
سرطان بدخیم انرژی
فرصتی مشروط برای ثبات منطقه
هشدار بانک مرکزی: فعالیت‌های بانکی بدون مجوز جرم است
ترامپ : راه پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین، رفتن مستقیم به یک توافق صلح است
گرم‌ترین نقطه ایران در روز گذشته کجا بود؟
پزشکیان به ارمنستان و بلاروس می‌رود/سفر به چین در شهریورماه
سقوط بالابر نما در خیابان ولیعصر +تعداد فوتی ها
رونمایی از دیوارنگاره «ارتش فدای ملت» در میدان ولیعصر تهران
برای شرایط بحرانی؛ساختارهای جدید در سه ناحیه تهران ایجاد می شود
قیمت دلار و سایر ارزها امروز ‎شنبه 25 مرداد 1404+جدول
اعلام تمهیدات جدید سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای مدیریت ترافیک مهرماه+جزییات
ثبت بیش از 51 هزار تماس با اورژانس تهران در یک هفته
واژگونی خودرو ون زائران ایرانی در عراق +تعداد مصدومان
سفر قریب الوقوع زلنسکی به واشنگتن
نقص فنی پهپاد اسرائیلی را به دست مردم غزه انداخت+فیلم
فشار اسپانیا به اتحادیه اروپا برای قطع روابط با اسرائیل
اباذری سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را گرفت
واکنش دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایرانی به کمبود برنج در بازار
زاخارووا: رسانه‌های غربی سه سال است که از انزوای روسیه روایت می‌کنند
حکم اعدام متجاوز سریالی تهران صادر شد
ایران در جام جهانی والیبال نشسته 2025 نخواهد بود+دلایل عدم اعزام تیم ایران
افزایش تلفات سیل در پاکستان؛ شمار جان‌باختگان به 300 نفر رسید + فیلم
آخرین زمان مهلت تعیین گروه آزمایشی کنکور 1404 مشخص شد
X
آگهی تبلیغاتی