سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تحلیل وضع مدارس از روی آمار رتبههای دهگانه اول کنکور در ? رشته، تحلیل درستی نیست. رتبههای اول کنکور به عملکرد مدارس و مدیران آموزش و پرورش ارتباطی ندارد بلکه به استعداد شخصی و تلاش خود دانشآموزان مربوط است. برای نمونه، بیش از ?? سال است که میانگین رتبه قبولیهای استان یزد در کنکور بالاتر و در جایگاه اول است اما امسال دو دانشآموز در نفرات برتر داشت.
حسینی ادامه داد: اگر بخواهیم عملکرد مناطق را بررسی کنیم باید به میانگین قبولی در کنکور توجه کنیم، هرچند همین شاخص هم شاخص جدی و واقعی برای سنجش عملکرد تحصیلی مدارس نیست.
او گفت: طرح مدارس، مناطق، استانها و دانشآموزان لازمالتوجه را با توزیع ترجیحی بودجه در دستور کار داریم. به عنوان مثال بودجه دانشآموزان عشایری سه برابر دانشآموزان عادی است و باید مناطق لازمالتوجه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند. همچین امکان دسترسی به بسترهای دیجیتالی آموزش باید فراهم شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: با وزیر ارتباطات تفاهمنامهای در راستای هوشمندسازی مدارس بهویژه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ?? هزار نفر جمعیت منعقد کردیم که میتواند در جهت عدالت آموزشی به ما کمک کند.
او اضافه کرد: در مناطق شهری به ازای هر ??? دانشآموز، ? کامپیوتر و در مناطق نابرخوردار نیم کامپیوتر وجود دارد. اخیرا کمیتهای برای شناسایی محرومترین مناطق و کمک به آنها تشکیل شده است.