نورنیوز-گروه سیاسی: دفتر رسانهای مالکی در بیانیهای مطبوعاتی اعلام کرد: «در این دیدار، علاوه بر گفتوگو درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه، روابط دوجانبه بین عراق و جمهوری اسلامی ایران و راههای تقویت همکاری مشترک به گونهای که در خدمت منافع دو ملت همسایه باشد، مورد بررسی قرار گرفت.»
براساس گزارش وبگاه بغداد الیوم، طبق این بیانیه، مالکی بر «اهمیت ارتباط و هماهنگی مستمر بین عراق و همسایگان منطقهای آن و حمایت از همه تلاشهایی که امنیت و ثبات عراق را تقویت کرده و حاکمیت و منافع ملی آن را حفظ میکند» تأکید کرد.
از سوی دیگر، سفیر کشورمان نیز «علاقه کشورش به توسعه روابط با عراق و تقویت زمینههای همکاری و هماهنگی مشترک بین دو کشور» را تأیید کرد.