حسینی افزود: سند تحول بنیادین در شورای معاونان استان ها بومی شده و به مناطق ??? گانه آموزش و پرورش رسیده است.
وی تصریح کرد: میز تحقق پذیری سند تحول بنیادین با حضور همه صاحب نظران آموزش و پرورش شامل نمایندگان مدیران، معلمان، انجمن اولیاء و مرییان، دانش آموزان و بخش خصوصی دایر می شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ??? برنامه از سند تحول بنیادین استخراج شده که در طول برنامه ششم و هفتم توسعه در نظام تعلیم و تربیت اجرایی می شود و در این بین مهم ترین بعد سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت است که دانش آموزان در تمام عرصه ها به رشد و شکوفایی برسند.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند فرادستی است که برای رفع عوارض و چالش های گوناگون راهبرد ارائه داده است خاطرنشان کرد: تمرکز به این سند به طور عالمانه و دقیق رافع سه مشکل معلول نگرانه، موقتی اندیشی و عملکرد سلیقه ای است.
حسینی گفت: عملیاتی شدن و تحقق سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت نیاز به تقسیم کار ملی دارد که همکاری دولت، نهادهای اجرایی، آموزش و پرورش، رسانه ها و خانواده ها را می طلبد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: برای استاندارد سازی کیفیت نظام آموزش و پرورش علاوه بر نگاه بودجه ای، قوانین خاص نیز تدوین می شود.
حسینی با اشاره به اینکه تمرکز و بوروکراسی پیچیده و چند لایه یکی از آفت های نظام آموزش و پرورش است که مانع خلاقیت و نوآوری شده است گفت:نظام آموزش و پرورش از مدیریت چند لایه رنج می برد و برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت نیاز به مدیریت تک لایه دارد.
وی در پایان عنوان کرد: اول مهرماه ?? احکام رتبهبندی معلمان با رقم ?? هزار میلیارد ریال به دست معلمان میرسد و قسط اول پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ?? نیز طی هفته آینده پرداخت خواهد شد.