شناسه خبر : 31928
تاریخ انتشار : 1398/04/18 10:42
نیروهای مسلح آماده پاسخ به موقع به هرگونه اقدام خصمانه دشمن هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد:

نیروهای مسلح آماده پاسخ به موقع به هرگونه اقدام خصمانه دشمن هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح کشور گوش به فرمان ولایت، پای کار و دست به ماشه آماده پاسخ به‌موقع به هرگونه اقدام خصمانه دشمن هستند.

به گزارش نورنیوز، سرلشکر محمد باقری در مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توقیف نفتکش ایرانی بدون پاسخ نخواهند ماند و در صورت مقتضی، در زمان و مکانی مناسب پاسخ این اقدام ذلت بار مدرنظر قرار خواهد گرفت.


وی افزود: توقیف این نفتکش از سوی انگلیس در آب های بین المللی اقدامی تلافی جویانه است و این موضوع پاسخی به اقدام مستقیم، شفاف و شجاعانه نیروهای مسلح ایران علیه پهپاد متجاوز دشمن است.


رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به سطح مطلوبی از بازدارندگی دفاعی رسیده است چراکه توانستیم پهپاد جاسوسی پیشرفته را بلافاصله پس از تجاوز به حریم کشورمان ساقط کنیم.


سرلشگر باقری عنوان کرد: این پهپاد با سلاح ساخت متخصصان جوان ایرانی با غافلگیری تمام منهدم شد که این امر منجر به تغییر محاسبات تمامی دشمنان می شود.


وی گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون در حوزه های موشکی، دریایی و پدافند هوایی اقتدار لازم را کسب کرده و این امر موجب شده تا یکی از نقاط قوت دشمن یعنی توان هوایی و موشکی آن به شدت با چالش مواجه شود.


رئیس ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: انهدام پهپاد جاسوسی پیشرفته گلوبال هاوک آمریکا موجب حیرت همگان بویژه خود آمریکایی‌ها شد.


سرلشگر باقری با اشاره به بدعهدی های آمریکا و اروپا در خصوص برجام گفت: باوجود خلف وعده های مختلف اما جمهوری اسلامی ایران یک سال صبوری کرد تا دنیا بداند که ما نسبت به تعهدات خود پایبند هستیم.


وی اظهار داشت: وجوه برجسته ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با امتیازات دشمن قابل مقایسه نیست و ما دست برتر را داریم به نحوی که دشمن در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده و آن‌قدر تحقیر شده که واقعا نمی‌داند چگونه رفتار کند.


رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ایران اسلامی جنگ طلب نیست و به دنبال بدعهدی و تعرض به دیگران نیست اما دشمن همواره بدعهدی می کند.


سرلشگر باقری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از اردیبهشت امسال و در دوره‌ای تازه، مصمم شد تا راهبرد جدیدی با عنوان «مقاومت فعال» را در پیش گیرد، دوره‌ای که برابر تدابیر عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوره‌ای است که ما نه از جنگ می‌هراسیم و نه از جنگ استقبال می‌کنیم. در این دوره، مذاکره به معنای تسلیم است؛ لذا به آن «نه قاطع» می‌گوئیم.


سرلشگر باقری گفت: زمانی موفق می شویم که نسبت به آنچه در دست بیگانگان است غنی شده و روی پای خودمان بایستیم.


وی تحریم و فشارهای اقتصادی را عامل محرکی برای تلاش حداکثری جامعه در رسیدن به خودکفایی دانست و افزود: اکنون زمانی است که می‌توان اقتدار و بازدارندگی کشور را به اوج خود رساند.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: کشور ما از بعد سرزمینی، ژئوپلتیکی و طبیعی همه چیز را در درون خود دارد.


سرلگشر باقری افزود: نیروهای مسلح کشور در این دوره تاریخ ساز رسالت بزرگی بر دوش دارد چراکه امروز دشمن تلاش می‌کند تا ملت و مسئولان را از طریق عملیات روانی و رسانه‌ای مرعوب قدرت نظامی خود کند و در این شرایط، نیروهای مسلح ما وظیفه سنگین حفظ و ارتقا توان و قدرت بازدارندگی و تأمین امنیت کشور را برعهده دارند.


وی با اشاره به تأکید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر پاسخگویی قاطع به تهدیدات گفت: نیروهای مسلح کشور گوش به فرمان ولایت، پای کار و دست به ماشه آماده پاسخ به‌موقع به هرگونه اقدام خصمانه دشمن هستند.



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی