×
اجتماعی
شناسه خبر : 241997
تاریخ انتشار : شنبه 1404/06/08 ساعت 06:02
چگونه امگا 3 سلامت چشم‌ها را در برابر نزدیک‌بینی تضمین می‌کند؟

چگونه امگا 3 سلامت چشم‌ها را در برابر نزدیک‌بینی تضمین می‌کند؟

اسیدهای چرب امگا 3 به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مواد مغذی، تاثیرات گسترده‌ای بر بهبود سلامت بدن دارند و می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، زوال عقل و برخی سرطان‌ها را کاهش دهند.

نورنیوز-گروه اجتماعی: یافته‌های تازه حاکی از آن است که اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است در پیشگیری از ابتلا به نزدیک‌بینی (میوپی) در کودکان نقش داشته باشند.

نزدیک‌بینی باعث می‌شود افراد در دیدن واضح اشیای دور دچار مشکل شوند.

محققان تاکید کردند که کودکانی که مصرف امگا ۳ در رژیم غذایی‌شان کمتر است، احتمال بیشتری دارد به مشکلات ساختاری چشم مرتبط با نزدیک‌بینی مانند شکل مستطیلی چشم یا قرنیه با انحنای شدید مبتلا شوند.

دکتر جیسون یام، محقق ارشد و استاد چشم‌پزشکی دانشگاه هنگ کنگ و رهبر تیم تحقیق، بیان کرد: «این نتایج نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند به عنوان یک عامل غذایی محافظ در برابر نزدیک‌بینی مطرح شوند.»

همچنین این مطالعه مشخص کرد که مصرف چربی‌های اشباع شده موجود در کره، روغن پالم و گوشت قرمز ممکن است خطر ابتلا به نزدیک‌بینی را افزایش دهد.

برای این مطالعه، محققان سلامت چشم بیش از ۱۰۰۰ کودک چینی ۶ تا ۸ ساله را که به طور تصادفی از یک مطالعه چشم در مقیاس بزرگ‌تر در هنگ کنگ انتخاب شده بودند، پیگیری کردند. پرسشنامه‌های رژیم غذایی کودکان را ارزیابی کردند و نتایج آن با نتایج معاینات چشم آنها مقایسه شد.

اسیدهای چرب امگا ۳ عمدتاً در ماهی‌های چرب یافت می‌شوند، اما در برخی از دانه‌ها و آجیل‌ها نیز یافت می‌شوند.

نتایج نشان داد که در مجموع، حدود یک چهارم کودکان (۲۸٪) نزدیک‌بین بودند.

محققان دریافتند که طول محوری- طول چشم از جلو تا عقب- در ۲۵٪ از کودکانی که کمترین میزان مصرف امگا ۳ را در رژیم غذایی خود داشتند، پس از در نظر گرفتن سایر عوامل، طولانی‌ترین بود.

نزدیک‌بینی گاهی اوقات زمانی رخ می‌دهد که شکل چشم باعث می‌شود پرتوهای نور ورودی به شبکیه، دیواره سلول‌های حسگر نور در پشت چشم، برخورد نکنند.

این مطالعه همچنین نشان داد کودکانی که بیشترین میزان مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ را داشتند، کوتاه‌ترین طول محوری را داشتند، که نشان می‌دهد آنها در برابر نزدیک‌بینی محافظت می‌شوند.

از سوی دیگر، نتایج نشان می‌دهد که این نشانه‌های نزدیک‌بینی در بین کودکانی که مقادیر زیادی چربی اشباع‌شده مصرف می‌کردند، افزایش یافته است.

محققان گفتند که هیچ نوع ماده مغذی دیگری با نزدیک‌بینی مرتبط نبود.

محققان حدس می‌زنند که امگا ۳ ممکن است با افزایش جریان خون به چشم، از نزدیک‌بینی محافظت کند و رشد سالم چشم را تقویت کند.

 


اخبار مرتبط
نقش امگا3 از کنترل قند خون تا سلامت چشم و مفاصل
سه‌شنبه 1404/08/13 ساعت 04:00
نقش امگا3 از کنترل قند خون تا سلامت چشم و مفاصل
اگر دست‌کم دو بار در هفته ماهی نمی‌خورید یا مکمل روغن ماهی مصرف نمی‌کنید احتمالا با کمبود اسیدهای چرب امگا3، یکی از مواد مغذی کلیدی برای سلامت بدن مواجه خواهید شد.
توزیع واکسن رایگان آنفلوانزا برای بیماران خاص
دوشنبه 1404/06/10 ساعت 10:56
توزیع واکسن رایگان آنفلوانزا برای بیماران خاص
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد که واکسن آنفلوانزا برای بیماران خاص به‌صورت رایگان و از طریق بنیاد بیماران خاص توزیع می‌شود. این اقدام همچنان با مجوز سازمان غذا و دارو در داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه‌ها انجام می‌شود.
بهداشت؛ زیربنای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها
دوشنبه 1404/01/18 ساعت 09:06
نورنیوز بمناسبت 7 آوریل (18 فرودین) روز جهانی بهداشت بررسی می‌کند؛
بهداشت؛ زیربنای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها
بهداشت، نه‌تنها یک ضرورت فردی بلکه سنگ‌بنای سلامت جوامع و پیش‌نیاز توسعه پایدار است. رعایت اصول بهداشتی در ابعاد فردی و اجتماعی، از شیوع بیماری‌های واگیردار و غیرواگیردار جلوگیری کرده و تأثیر مستقیمی بر افزایش کیفیت زندگی، کاهش هزینه‌های درمانی و ارتقای بهره‌وری اقتصادی دارد.
نظرات

آخرین اخبار
پیام منع کشت خشخاش؛ هشدار یا مشوق؟
ترک سیگار ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد؟
افزایش تلفات زلزله فیلیپین+فیلم
ادعای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: حملات به ایران هدفمند است/پیش از حمله مطلع شدم
گفت‌وگوی خانوادگی؛ راهکار کاهش استرس کودکان
حمله آمریکای متجاوز به بهانه سقوط بالگرد آپاچی/ موج دوم حملات به جنوب کشور
ادعای مقام کاخ سفید: به رغم حملات جدید، موضع آمریکا درباره توافق با ایران تغییر نکرده است
نامه عراقچی به اعضای شورای حکام ؛ از تکرار اشتباه سال گذشته جلوگیری کنید
فریب اطلاعات پزشکی فضای مجازی را نخورید
نیمی از نفت ایران در ازای مشارکت در بازسازی
آمریکای متجاوز: حملات علیه ایران را آغاز کرده ایم
زنبورها با مغزی به اندازه کنجد فکر می‌کنند
هشدار یک منبع آگاه نظامی به دشمن درباره شرارت جدید
ایران: قطعنامه 2231 شورای امنیت منقضی شده است
مستند افشاگرانه و حمایت قاطع گروه دوستان منشور ملل متحد از ایران
علی باقری: هدف آمریکا علیه ایران هرگز محقق نمی‌شود
آمادگی برای صدور ویزای شرکت‌کنندگان خارجی در مراسم تشییع رهبر شهید
دستورات ویژه وزیر راه و شهرسازی برای سفرهای اربعین و بازگشت حجاج
هند مجوز استارلینک را در سایه نگرانی‌های امنیتی متوقف کرد
توضیح الجزیره به نقل از منبع ایرانی درباره سقوط بالگرد آمریکایی
المطلع: ایران معادله بازدارندگی جدیدی در منطقه ایجاد کرد
وزیر انرژی آمریکا : درگیری با ایران پیچیده‌تر از پیش‌بینی‌ها بود
مخبر: 100 شب پایداری مردم، نقشه‌های شوم دشمن را بی‌اثر کرد
رای شورای امنیت سازمان ملل به بررسی بازگشت تحریم‌ها علیه ایران
بازگشایی سفارت هلند در تهران
وزیر فرهنگ: ‏قطع اینترنت جز با احراز شرایط اضطراری مجاز نیست
ادعای ترامپ درباره سرنگونی بالگرد آپاچی آمریکا توسط ایران
حمله به مقر کردهای جدایی‌طلب در اربیل
پرونده قضایی و انضباطی دانشجویان متخلف در تجمعات دی‌ماه در حال رسیدگی است
ترامپ و خطای هرمز؛ بازی با آتشی که پاسخ دارد
وزیر خارجه انگلیس: خواستار مذاکرات موفق ایران و آمریکا هستیم
رنجبر: شهید طهرانچی مدیری تحول‌گرا بود
رد پیشنهاد 150 میلیونی رئال برای آلوارس
ایران: با پایان شرایط جنگی و رفع تهدیدات، زمینه راستی‌آزمایی فراهم می‌شود
شوک بزرگ در اردوی ازبک‌ها؛ماشاریپوف جام جهانی را از دست داد
سی‌ان‌ان ادعای ترامپ علیه ایران را تکرار کرد
صبح خونین دانشکده دندانپزشکی؛ جزئیات تازه از زبان مادر قربانی
جزئیات جلسه ستاد تشییع رهبر شهید انقلاب
بقائی: عملیات پرچم دروغین آمریکا به معامله یک میلیارد دلاری ختم شد
هشدارعراقچی نسبت به هرگونه خطای احتمالی دشمن در خلیج فارس
جزئیات جدید ترمیم نمرات امتحانات نهایی اعلام شد
الجزیره: تقلای ترامپ برای توافق با ایران، بیانگر شکاف میان آمریکا و اسرائیل است
پزشکیان: باید راه رانت و فساد در نظام اداری بسته شود
طوفان و تندباد شدید در پایتخت
کالاس: بازگشت به جنگ تمام‌عیار بهای سنگینی برای منطقه دارد
امسال آسمان کشور 68 درصد بیشتر بارید
گروسی در مناظره‌های ژنو میان نامزدهای دبیرکلی سازمان ملل شرکت نکرد
قالیباف: ما زبان دیپلماسی را ترجیح می‌دهیم ولی زبان‌ غیردیپلماسی را روان‌تر صحبت می‌کنیم
عکس های منتخب ایران، سه شنبه 19 خرداد 1405
درخواست روسیه برای خروج سلاح‌های هسته‌ای آمریکا از اروپا