×
اجتماعی
شناسه خبر : 204856
تاریخ انتشار :

نورنیوز عادات مصرف محتوای توسط نسل زد را بررسی می کند؛

3 ثانیه سرنوشت‌ساز برای جلب توجه نسل زد!

نسل زد به طور قابل توجهی بیشتر از نسل‌های پیشین وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند و به طور متوسط بیش از 4 ساعت در روز در پلتفرم‌های اجتماعی حضور دارند.

نورنیوز-گروه اجتماعی: متولدین که از سال ۱۳۸۰ به بعد متولد شده اند به نسل زد معروف هستند. این گروه به عنوان یک جمعیت اقتصادی و فرهنگی پر اهمیت، توجه زیادی را از سوی تولید کنندگان محتوا به خود جلب کرده اند. این نسل، با ویژگی‌های خاص خود، در حال تبدیل شدن به یک هدف کلیدی برای استراتژی‌های مرتبط با تولید محتوا است.برای دستیابی به موفقیت در ارتباط با این گروه، شناخت و تحلیل عادات مصرف محتوا و رفتارهای آنلاین آن‌ها امری ضروری است.

علاقه نسل زد به شبکه‌های اجتماعی

نسل زد به طور قابل توجهی بیشتر از نسل‌های پیشین وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند. بر اساس تحقیقات علمی انجام شده، این گروه به طور متوسط بیش از ۴ ساعت در روز در پلتفرم‌های اجتماعی حضور دارند. جالب‌تر اینکه ۴۶ درصد از این افراد ترجیح می‌دهند که جستجوها و گشت و گذار خود را در شبکه‌های اجتماعی انجام دهند. این رویکرد نشان‌دهنده تغییر اساسی در شیوه‌های جستجو و مصرف محتوا است که در گذشته بیشتر از موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می‌شد.

شبکه‌های اجتماعی برای نسل زد جذاب و کاربرپسند هستند و این نسل به دلیل دسترسی سریع و آسان به انواع محتوا از جمله ویدیوهای باکیفیت، این پلتفرم‌ها را به عنوان منبع اصلی جستجو و سرگرمی خود انتخاب می‌کند. علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی به این نسل امکان می‌دهند تا خود را ابراز کرده و ارتباطات اجتماعی جدیدی برقرار کنند.

 یوتیوب در رأس پلتفرم‌های محبوب نسل زد

اگرچه نسل زد به طور کلی به شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند است، اما در میان این پلتفرم‌ها، یوتیوب بیشترین محبوبیت را دارد. بر اساس مطالعات انجام شده، ۸۴ درصد از این نسل به طور فعال از یوتیوب استفاده می‌کنند. این پلتفرم به دلیل ویژگی‌های ویدیویی و امکان ایجاد محتواهای جذاب و آموزشی در مقایسه با دیگر شبکه‌ها به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته می‌شود. پس از یوتیوب، تیک تاک با ۶۱ درصد، اسنپ چت با ۵۸ درصد و اینستاگرام با ۵۶ درصد از نظر میزان استفاده در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در مقابل، پلتفرم‌هایی همچون فیس‌بوک و توییتر که پیش‌تر محبوب بودند، اکنون تنها  به ترتیب قادر به جذب ۳۴ درصد و ۳۳ درصد از کاربران نسل زد هستند. این تغییرات نشان‌دهنده تحول در عادات مصرف محتوای آنلاین و گرایش‌های جدید جوانان به سمت پلتفرم‌های تصویری و ویدیویی است.

 الگوهای مصرف سریع محتوا

یکی از ویژگی‌های بارز نسل زد، تمایل به مصرف سریع محتوا است. این نسل با توجه به شیوه زندگی شلوغ و پرسرعت خود، مدت زمان زیادی را صرف مشاهده محتوا نمی‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، اگر محتوای آنلاین نتواند توجه آن‌ها را در ۳ ثانیه اول جلب کند، احتمالاً آن‌ها به سراغ محتوای دیگری می‌روند.

این گروه به صورت فعال در حال جستجو و مرور انواع مختلف محتوا است، اما تنها محتوای جذاب و مورد علاقه خود را برای مدت طولانی نگه می‌دارد. بنابراین، برای جلب توجه این نسل، ضروری است که محتوای ویژه تولید شده برای این گروه، کوتاه، جذاب و تاثیرگذار باشد. محتوایی که می‌خواهند موفق شوند باید در لحظات اولیه توجه نسل زد را جلب کرده و آن‌ها را به تماشای ادامه محتوا ترغیب کنند.

تولید محتوا برای نسل زد به عنوان یک گروه هدف جدید، نیازمند استراتژی‌های خاص و متناسب با ویژگی‌های رفتاری و مصرف محتوای این گروه است. بر اساس اطلاعات موجود، استفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه یوتیوب، تیک تاک و اینستاگرام برای جذب این نسل اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین، ایجاد محتوای کوتاه، جذاب و قابل توجه از اهمیت بالایی برای جلب نظر نسل زد برخوردار است. توجه به مولفه های ذکر شده می تواند ضمن جلب نظر نسل زد آن‌ها را به تعامل با تولید کنندگان محتوا تشویق کند.


نورنیوز
نظرات
آگهی تبلیغاتی
آخرین اخبار
واکنش امام جمعه اردببل به ساخت سریال معاویه
انتشار گزارش تبیینی حکم دادگاه متهمان پرونده چای دبش
سفر شهروندان برخی دیگر از کشورها به آمریکا ممنوع می شود
3 غایب استقلال مقابل النصر
صادرات غیرنفتی کشور رکورد زد
اسامی استان‌های جوان کشور اعلام شد
هوای تهران ناسالم شد
هشدار فروش متری زمین در فضای مجازی
نیما عالمیان در قهرمانی جهانی غایب است
اکران‌های آنلاین تلوبیون پولی شد
اعلام شرایط پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه علامه
ترامپ به عربستان می رود
وضعیت بازار کالاهای اساسی در ماه رمضان
حضرت شعیب و اصحاب مدین؛ قومی که گرفتار عذاب الهی شد
آمریکا از تشدید تحریم‌ها علیه روسیه و ایران خبر داد
فرستاده ویژه ترامپ: هنوز با ایران مذاکره نکرده‌ایم
کشته شدن15 نیروی الجولانی/اعلام ممنوعیت آمدوشد در طرطوس/اعلام موجودیت شورای نظامی آزادسازی
توقف سپاهان مقابل استقلال خوزستان/ برد خانگی گل‌گهر مقابل خیبر
نورنما| ویدیویی از یک تصادف نابهنگام در شهر صومعه سرا
روسیه: آتش بس موقت نمی‌کنیم
کشف بمب در ایستگاه مترو تجریش صحت داشت؟
تصادف تریلی و کامیونت با 3 خودرو در جاده بندرعباس/12 مصدوم شدند
ترودو: وارد جنگ تجاری با آمریکا می‌شویم
عراقچی وارد جده شد
سفر شهروندان افغانستان به آمریکا از سوی ترامپ ممنوع می‌شود
برگزاری نشست اجلاس سران عرب 17 می در بغداد
دروغ‌پراکنی رئیس جمهور فرانسه علیه ایران/کنایه پوتین خطاب به ماکرون
انتخاب ایران به عنوان معاون شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی
ترامپ: برخی کالاها در مکزیک مشمول افزایش تعرفه نمی‌شود
پزشکیان: با همدیگر ایران و جامعه خود را خواهیم ساخت
بهبود وضعیت دلبر در توران
آماده باش حماس در برابر تهدیدات دشمن
از مرگ تلخ 6 کوهنورد تا بازداشت باند سارقان مسلح
چرا مقایسه‌های اجتماعی زندگی مشترک جوانان را تهدید می‌کند؟
تاکید ایران و روسیه بر استفاده از دیپلماسی برای پیشگیری از روندهای بحران ساز
اخراج گسترده نیروهای تازه استخدام شده از سازمان سیا
سیاست خصمانه جدید «ترامپ» علیه نفتکش‌های ایرانی
هشدار قرمز هلال احمر به کوهنوردان تهرانی
تل‌آویو برای اجرای طرح «ترامپ» آماده می‌شود
عارف: حج فرصتی برای تبیین چهره واقعی ایران اسلامی در برابر «ایران هراسی» غرب است
بقائی: انگلیس باید به‌خاطر اتهام‌زنی علیه مردم ایران پاسخگو باشد
چین: اگر آمریکا جنگ تجاری را ادامه دهد ما نیز تا آخر می‌جنگیم
24 سازمان سوری از فهرست تحریم‌های انگلیس حذف شدند
خضریان: آژانس چه کمک فنی هسته‌ای به ایران کرده است؟
بن گویر: التماس دولت به حماس برای ادامه آتش‌بس، شرمساری مضاعف است
جنبش مجاهدین فلسطین: ملت فلسطین از تهدیدهای یک تاجر املاک نمی‌هراسد
گروه صنعتی و پژوهشی زر به عنوان "برند ملی برتر" معرفی شد
سفیر روسیه در تهران: توسعه نیروگاه بوشهر در مرحله اجرا قرار دارد
حملات ترکیه با مواضع پ‌ک‌ک در عراق و سوریه به رغم آتش‌بس اعلام‌شده
هشدار مقام سابق صهیونیست نسبت به تضعیف ارتش توسط نتانیاهو
X
آگهی تبلیغاتی