شناسه خبر : 195071
تاریخ انتشار : 14 ساعت 57 دقیقه پیش
ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در شمال غزه/کشتار عمدی غیرنظامیان در نوار غزه

ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در شمال غزه/کشتار عمدی غیرنظامیان در نوار غزه

محمود بصل سخنگوی نهاد دفاع شهری در شمال نوار غزه در گفت و گو با شبکه المیادین تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست به صورت تعمدی اقدام به کشتار غیرنظامیان در این منطقه می‌کنند.

نورنیوز-گروه بین الملل: وی افزود: در کنار این کشتار، نظامیان صهیونیست در جبالیا از سیاست محاصره و گرسنگی دادن به فلسطینی‌ها استفاده می‌کنند. آنها مانع فعالیت تیم‌های امدادرسانی در جبالیا و مناطق شمال نوار غزه می‌شوند.

بصل تصریح کرد: اشغالگران صهیونیست ساختمان‌ها را به همراه ساکنان آنها به آتش می کشند و پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی را در غزه تخریب می‌کنند.

وی بیان کرد: صهیونیست‌ها به صورت برنامه ریزی شده ساختمان‌های مسکونی در شمال نوار غزه را تخریب کرده و این منطقه را به زمین سوخته تبدیل می‌کنند تا دیگر قابل سکونت نباشد.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی با هدف از بین بردن نیروهای مقاومت در شمال نوار غزه به دنبال جدا کردن این منطقه و محاصره شدید آن است.

فجایع ۳۸۰ روز نسل‌کشی در غزه / ۱۲۰۰ خانواده کاملاً محو شده اند

 دفتر اطلاع رسانی دولت غزه با گذشت ۳۸۰ روز از تجاوز و نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه محاصره شده آمار به روز رسانی شده و کاملی از نتیجه این جنایات را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، طی ۳۸۰ روز گذشته بالغ بر ۳۷۱۷ جنایت توسط ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده که در نتیجه آن ۵۲۶۰۳ فلسطینی به شهادت رسیده یا مفقود شده‌اند. حدود ۱۰ هزار نفر از این افراد مفقود هستند و باقیمانده جزو شهدایی هستند که پیکر آنها به بیمارستان‌ها رسیده است. ۱۷۱۲۲ نفر از این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۱۷۱ نفر در دوره جنگ اخیر متولد شده و در همین زمان به شهادت رسیده‌اند. ۷۸۶ نفر از کودکان شهید غزه کمتر از یک سال سن داشتند. ۱۲۰۶ خانواده نیز به صورت کامل از بین رفته‌اند و تمام افراد خود را از دست داده‌اند.

در میان شهدا همچنین ۳۷ نفر در نتیجه گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند. ۱۱۶۷۳ نفر از شهدا را زنان تشکیل می‌دهند و ۱۰۴۷ نفر از آنها از کادر پزشکی و ۸۵ نفر دیگر متعلق به نیروهای دفاع مدنی و ۱۷۷ نفر روزنامه نگار هستند.

رژیم صهیونیستی اقدام به دفن غیر قانونی تعدادی از شهدا در گورستان‌های دسته جمعی کرده بود که هفت مورد از این گورستان‌ها شناسایی شده و پیکر بالغ بر ۵۲۰ شهید از گورستان‌هایی که در داخل بیمارستان‌ها حفر شده بود، خارج و خاکسپاری شدند.

تعداد مجروحان این حمله وحشیانه بالغ بر ۹۹۷۹۵ نفر است که ۹ درصد از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. ۱۹۳ مرکز پناه آوارگان فلسطینی در غزه تاکنون هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

در نتیجه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در حال حاضر ۳۵۰۵۵ نفر از کودکان غزه بدون والدین یا بدون یکی از آنها زندگی می‌کنند. بالغ بر ۳۵۰۰ نفر از کودکان در نتیجه سو تغذیه یا کمبود مواد غذایی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

تاکنون ۱۶۶ روز از بسته شدن تمامی گذرگاه‌های غزه می‌گذرد. این در حالی است که ۱۲ هزار مجروح برای مداوا نیازمند اعزام به خارج از سرزمین‌های غزه هستند. بالغ بر ۱۲۵۰۰ بیمار سرطانی نیز به علت فقدان دارو و مراقبت‌های بهداشتی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و نیازمند اعزام به خارج هستند. از میان دیگر بیماران مزمن نیز بالغ بر ۳ هزار مریض نیازمند اعزام به خارج از غزه برای مداوا هستند.

از آغاز جنگ غزه تاکنون بالغ بر ۱۷۳۷۵۲۴ مورد ابتلاء به بیماری‌های مسری و التهابات مختلف در نتیجه آوارگی مردم غزه گزارش شده است. حدود ۶۰ هزار زن باردار در نتیجه فقدان مراقبت‌های بهداشتی با خطر مرگ مواجه هستند. بیش از ۳۵۰ هزار بیمار مزمن نیز در نتیجه ممانعت از ورود دارو به غزه در خطر قرار دارند.

حدود ۵ هزار نفر از ساکنان نوار غزه در طول این جنگ توسط رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند که ۳۱۰ نفر از آنها از کادر پزشکی هستند. ۳۶ نفر از خبرنگاران نیز توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه در این مدت بالغ بر ۲ میلیون آواره به جا گذاشته است. بیش از ۱۰۰ هزار چادر آوارگان در آتش سوخته و قابل سکونت نیستند. در نتیجه این حملات بیش از ۲۰۵ مرکز دولتی توسط رژیم صهیونیستی تخریب شده است. ۱۲۶ مدرسه و دانشگاه به صورت کامل و ۳۳۹ مدرسه و دانشگاه به صورت جزئی هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته و تخریب شده‌اند. ۱۲۷۰۰ دانشجو و دانش آموز دختر و پسر در طول این جنگ توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. ۷۵۰ نفر از معلمان غزه و کادر آموزشی نیز در این جنگ شهید شده‌اند. رژیم صهیونیستی همچنین ۱۳۰ نفر از دانشمندان و اساتید دانشگاه را اعدام کرده است.

تحلیلگر صهیونیست: «اسرائیل» اشتباه بزرگی مرتکب شد

الیئور لیوی تحلیلگر امور فلسطین در شبکه صهیونیستی کان اذعان کرد که ساکنان نوار غزه و جهان عرب به آخرین تصاویر از زندگی یحیی سنوار رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش حماس به صورت افتخارآمیزی نگاه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: ارتش اسرائیل با هدف تضعیف جایگاه سنوار تصاویر آخرین لحظات زندگی او را منتشر کرد اما آن طور که انتظار داشت پیش نرفت.

لیوی اضافه کرد: کسانی که به این تصاویر نگاه می‌کنند می‌گویند سنوار تا آخرین قطره خون خود مبارزه کرد. اسرائیل اشتباه بزرگی مرتکب شد چرا که فکر می‌کرد این تصاویر اهانت به سنوار است و او در دید همگان کوچک می‌شود.

وی بیان کرد: تصاویر سنوار از این مرحله نیز فراتر رفته و او را تبدیل به یک شخصیت فراحماسی کرده است. این برداشت تا سال‌ها و نسل‌های آتی ادامه خواهد داشت.

مقاومت عراق: پهپادهای جدیدتر و پیشرفته‌تر در راه هستند

یک منبع نزدیک به گردان‌های حزب الله عراق به روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که ناوگانی از پهپادهای پیشرفته مقاومت به زودی وارد عرصه میدانی مبارزات خواهد شد. این خبر پس از آن منتشر می‌شود که مقاومت عراق از پهپادهای متعددی نظیر شاهد ۱۰۱ و شاهد ۱۳۶ و کاس ۴ استفاده کرده که به شکل دقیق به اهداف مورد نظر در جولان و ایلات اصابت کرده‌اند.

این منبع اعلام کرد که گردان‌های حزب الله پهپادهای شناسایی برای رصد اهداف و جمع آوری اطلاعات در اختیار دارند که احتمالاً شبیه پهپادهای پیشرفته‌ای است که حزب الله لبنان در اختیار دارد.

این منبع می‌افزاید که مقاومت عراق طی دو هفته اخیر حملات ضد صهیونیستی خود را گسترش داده و بیش از ۳۳ عملیات انجام داده که تعدادی از آنها به دقت به اهداف مورد نظر اصابت کرده و جمعی از نظامیان ارتش صهیونیستی را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده است، اما رژیم صهیونیستی با بایکوت رسانه‌ای و خبری، اجازه انتشار اخبار مربوط به تلفات حملات حزب الله عراق را نمی‌دهد.

پیش از این «علی مطیری» عضو تیم رسانه‌ای مقاومت عراق در گفت و گو با الاخبار اعلام کرده بود که استفاده از پهپادها و تسلیحات موجود به شکل مرحله‌ای و تدریجی خواهد بود و مقاومت عراق در ابتدا عمداً از تسلیحات سبک استفاده کرده و در آینده به استفاده از سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر روی خواهد آورد.

عضو تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی: باید به حماس امتیاز دهیم

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یک عضو برجسته تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی گزارش داد: حماس شدیداً در حال تلاش است و ضعف از خود نشان نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: تل آویو برای پیشبرد مذاکرات مربوط به توافق تبادل اسرا باید امتیاز بدهد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با ترور یحیی السنوار در توهم تحقق پیروزی بر این جنبش بود و یک تصویر خیالی از دستاورد میدانی در نوار غزه برای افکار عمومی در اراضی اشغالی ترسیم کرده بود.

رزمندگان فلسطینی در میادین نبرد نه تنها با شهادت السنوار عقب نشینی نکرده‌اند بلکه موفق شدند شب گذشته فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی و ۳ افسر صهیونیست دیگر در نبردهای شمال نوار غزه را به هلاکت برسانند.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که این ۴ نظامی صهیونیست که دارای درجه‌های نظامی مختلفی بوده‌اند در ۲ حادثه مجزا در جبالیا واقع در شمال نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی این ۲ حادثه را انفجار تانک و شکار نظامیان صهیونیست از سوی تک‌تیراندازان مقاومت عنوان کردند.

رسانه‌های عبری: زندگی در شمال «اسرائیل» کاملا فلج شده است

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که زندگی صهیونیست‌ها در مناطق شمالی اراضی اشغالی کاملاً فلج شده است.

این رسانه‌ها اضافه کردند: ما شاهد تداوم شلیک صدها موشک به صورت گسترده در کنار پرواز تعداد زیادی پهپاد هستیم.

رسانه‌های عبری تاکید کردند: مناطق شمالی، یک سوم اسرائیل را تشکیل می‌دهند و این مناطق در نگرانی مداوم به سر می‌برند. زندگی کاملاً فلج شده است و هیچ احتمالی مبنی بر تحقق آتش بس در این مناطق وجود ندارد.

این در حالی است که به تازگی مقامات رژیم صهیونیستی برای آتش بس در جنوب لبنان و توقف درگیری‌ها با حزب الله، شرط و شروط‌های عجیب و غیرقابل تحقق تعیین کرده‌اند.

رسانه‌های عبری: تداوم درگیری‌ها در جبالیا نشان داد ادعای پیروزی بر حماس صحت ندارد

رسانه‌های عبری زبان به ادعاهای دروغین ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر پیروزی بر جنبش حماس واکنش نشان دادند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که تداوم درگیری‌ها در اردوگاه جبالیا بیانگر میزان اغراق و مبالغه‌ای است که ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص پیروزی بر جنبش حماس از آن استفاده کرده است.

رژیم صهیونیستی با ترور یحیی السنوار یک تصویر توهم آمیز از پیروزی بر جنبش حماس برای افکار عمومی در اراضی اشغالی ترسیم کرده بود اما روز گذشته منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از هلاکت فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی و ۳ افسر صهیونیست دیگر در نبردهای شمال نوار غزه خبر دادند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که این ۴ نظامی صهیونیست که دارای درجه‌های نظامی مختلفی بوده‌اند در ۲ حادثه مجزا در جبالیا واقع در شمال نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی این ۲ حادثه را انفجار تانک و شکار نظامیان صهیونیست از سوی تک‌تیراندازان مقاومت عنوان کردند.

رسانه‌های عبری: تداوم درگیری‌ها در جبالیا نشان داد ادعای پیروزی بر حماس صحت ندارد

مناطق مسکونی در شمال نوار غزه با خاک یکسان می‌شوند

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی را در غرب جبالیا واقع در شمال نوار غزه با خاک یکسان می‌کند.

بر اساس این گزارش، طی ساعات گذشته چندین انفجار شهر غزه و شمال آن را همزمان با پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به لرزه درآورد.

جنگنده‌های این رژیم طی ساعات گذشته مناطق مختلف نوار غزه به ویژه شمال این باریکه را هدف قرار دادند.

به گزارش مهر، توپخانه رژیم صهیونیستی نیز حملات سنگینی را علیه شمال غرب اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه انجام داده است.

این حملات منطقه الصفطاوی واقع در شمال غرب شهر غزه را نیز در برگرفت که به دنبال آن چندین تن به شهادت رسیده و زخمی شدند.


نظرات

بقایی: تجاوز رژیم صهیونیستی، محور گفت‌ وگوی عراقچی با مقام‌های بحرین

واکنش ایران به اظهارات بایدن درباره زمانبندی شرارت احتمالی اسرائیل

تسویه کامل مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته

مدل‌های جدید هوش مصنوعی آی‌بی‌ام برای کسب‌وکارها

گوترش خواستار آتش بس فوری در غزه شد

کشف ژن جدیدی برای کنترل سرطان

بایدن بسته کمکی جدید به اوکراین را امضا کرد

لغو 5 ماهه پروازهای «بریتیش ایرویز» به سرزمین‌های اشغالی

برقراری تردد خودروها در محور کندوان

آنکارا درباره ماجراجویی تل‌آویو علیه ایران هشدار داد

دیدار عراقچی با پادشاه بحرین/ابراز امیدواری پادشاه بحرین برای سفر به تهران

شیطنت در انتشار فیلم خرس‌کُشی در آمل

عکس های منتخب جهان،21اکتبر2024

دیوارنگاره میدان انقلاب بر اثر وزش باد سقوط کرد

خرید و فروش در طرح‌های حمایتی تأمین مسکن ممنوع است

حمله سایبری به حیفا

پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان کشوری آغاز شد

گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ژاپن درباره تشدید تنش‌ها در غرب آسیا

دلیل اصلی عدم تامین منابع پرداخت یارانه ها چیست؟

درمورد اتباع خارجی سیاست منسجمی نداریم

2483 نفر؛ آخرین آمار شهدای لبنان

رهبر معظم انقلاب درگذشت همسر شهید اسلامی را تسلیت گفتند

نشست آزادی مطبوعات در قانون اساسی برگزار شد

اگر از هوش مصنوعی غفلت شود از صحنه روزگار حذف می‌شویم

شکست پرسپولیس در دوحه/ پرسپولیس 0 - 1 السد

شرط تحویل مسکن به خانواده جان باختگان معدن طبس

نورنما | مشاهدۀ پلنگ ایرانی در بوشهر +فیلم

بورل: خاورمیانه در آستانه یک جنگ فراگیر/ عبور اسرائیل از خط قرمز

«دد پول و ولورین» از «باربی» جلو زد

اختصاص13 هزار قطعه سکه در حراج بیست و چهارم

بازدید معاون فراجا از غرفه همراه اول در نخستین روز نمایشگاه ایپاس

انفجار در دمشق + فیلم

تعطیلی مرکز معلولان ذهنی کرج پس از فوت یک فرد معلول

واکنش سازمان حج به چرایی سود ناچیز سپرده بانکی زائران عمره

بازداشت 7 اسرائیلی به اتهام جاسوسی برای ایران

بسته شدن پرونده ویلموتس

کشته شدن زن اسیر صهیونیستی در غزه

برگزاری بازی کره‌شمالی با ایران در لائوس

«پوکی استخوان»؛ قاتل خاموش سلامت عمومی

یارانه مهرماه واریز شد

توقف پروازهای فرودگاه بن گوریون

چه کسی جانشین یحیی السنوار می شود؟

قدرتمندترین آهن‌ربای مقاومتی جهان در چین

سامانه بارشی و کاهش دما تشدید می‌شود

دستگیری قاتل بعد از 19 سال

عراقچی در راه کویت و بحرین+ فیلم

زمان عودت مبالغ بلیت‌ پروازهای باطل شده ایران ایر

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید السنوار در تهران

در برخی داروهای لاغری ماده مخدر شیشه وجود دارد/آمار فوتی‌های مشروبات الکلی امسال

نور ویدئو | چاقی, مشکل امروز ، بحران فردا +فیلم

رمزگشایی از دو تحول در میدان جنگ/ حمله پهپادی و افشای اسناد با چه اهدافی انجام شد؟

بیست و یکمین نمایشگاه ایپاس شروع بکار کرد

جزییات صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا 48 ساعت آینده + زمانبندی

بانک مرکزی: سکه‌های جدید در راه است

48 دوومیدانی کار به اردوی تیم ملی دعوت شدند

سهمیه بنزین آبان‌ماه امشب واریز می‌شود

افت 14 هزار واحدی شاخص بورس

قیمت امروز سکه و طلا

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد+آخرین جزییات

نبرد قدرت سخت و نرم غرب در غزه

تشکیک در اسناد افشا شده آمریکا

دور ایران چه خبر است؟

سرمربی جدید خیبر معرفی شد

کشف بقایای یک دژ نظامی 1600ساله رومی در ترکیه

بارش شهابی شکارچی امشب به اوج خود می‌رسد

جایزه دکترای نوآوری اسپانیا به محقق ایرانی رسید

آزمایش با امواج صوتی فقط با یک قطره خون!

پیشی گرفتن ترامپ از کامالا هریس برای اولین بار

نورنما | قدیمی ترین فیلم از تخت جمشید+فیلم

حضور همراه اول در ایپاس 2024 با ارائه سرویس‌های نوین ارتباطی

15 شهید و زخمی در حمله رژیم اسرائیل به بعلبک

قاتل پیرمرد خمینی شهر در دام پلیس گرفتار شد

AFC میزبانی سپاهان را هم گرفت

بذرافشان: بازار سکه هیجانی ندارد/افزایش قیمت‌های فعلی کاذب است

دولت فردا لایحه بودجه 1404 را به مجلس می‌دهد

تخلفات رانندگی با دوربین‌های راداری ثبت می‌شوند

برقراری روزانه یک پرواز ایران‌ایر به مقصد استانبول

دلار به قیمت 60 هزارتومان برمی‌گردد؟

پزشکیان در اجلاس بریکس و بریکس پلاس سخنرانی می‌کند

مطبوعات‌چی | مروری بر روزنامه‌های دوشنبه 30 مهر 1403

دو فوریتی | واقعیت هایی از رابطه جوانان با جنس مخالف +فیلم

شارژ بن‌کارت غذایی کودکان مبتلا به سوءتغذیه از سر گرفته می‌شود

یمن به امریکا هشدار داد؛ جهنم ویتنام، برایتان پیک‌نیک خواهد بود

دانشگاه شریف میزبان مسابقه جهانی هوش مصنوعی با جایزه 20 هزار دلاری

تحولات خاورمیانه به نفع اسرائیل نیست

موج‌سوار ایتالیایی در برخورد با اره‌ ماهی درگذشت

شرایط ویژه ایران خودرو برای فروش فوری خودروهای برقی+ تصویر

دشمن در تفکیک محور مقاومت شکست خورده است

ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در شمال غزه/کشتار عمدی غیرنظامیان در نوار غزه

تل‌آویو برای برقراری آتش‌بس در لبنان شروط عجیب گذاشت!

زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی اعلام شد/ افزایش 60 درصدی وام‌ها

افتتاح همزمان 205 پروژه عمرانی ورزشی در کشور

طحان نظیف: حتی با حمایت دیگران هم نمی‌توان منافع ایران را تهدید کرد

معافیت از سربازی به شرط کسب مدال

بقایی: هرگونه تنش در منطقه دامن همه را خواهد گرفت

رویکردهای آخرالزمانی

فتح الله گولن درگذشت

خشونت اورژانسی با امدادگران

اعلام زمان آغاز ثبت‌نام خودروهای وارداتی+ جزئیات

کار دشوار پرسپولیس برای شکست طلسم برابر السد قطر

X
آگهی تبلیغاتی