شناسه خبر : 192708
تاریخ انتشار : 3 ساعت 12 دقیقه پیش
تظاهرات حمایتی آمریکای لاتین از فلسطین

تظاهرات حمایتی آمریکای لاتین از فلسطین

کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، شیلی و اکوادور نیز همراه با موج جهانی تظاهرات ضدصهیونیستی، شاهد تجمع‌های گسترده در حمایت از فلسطین بودند.

نورنیوز-گروه بین الملل: به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، بسیج جهانی معترضانی که خواستار پایان نسل‌کشی رژیم اسرائیل در خاورمیانه هستند، از شنبه (پنج اکتبر/ ۱۴ مهر) آغاز شده است. تظاهرات‌های جهانی که توقف فوری تشدید تنش‌های اسرائیل علیه فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و سایر کشورها و قطع روابط دیپلماتیک دولت‌ها با رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند.

هزاران نفر در شهرهای مختلف اکوادور، شیلی و ونزوئلا بسیج شدند تا نخستین سالگرد عملیات نیروهای حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی موسوم به طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) را گرامی داشته و مخالفت خود با حمله‌های اسرائیل به غزه را ابراز کنند.

محکومیت شدید اقدامات نظامی اسرائیل و درخواست برای توقف فوری حملات و همچنین انتقاد از نقش آمریکا در درگیری خاورمیانه، ویژگی مشترک همه این راهپیمایی‌ها بود.

در کیتو پایتخت اکوادور، راهپیمایی بزرگی برگزار شد و شرکت‌کنندگان، پایان فوری نسل‌کشی در غزه و توقف اقدامات رژیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مطالبه کردند.

در ونزوئلا نیز در همبستگی با مردم فلسطین و لبنان و علیه نسل‌کشی اسرائیل، مردم یک راهپیمایی بزرگ ضد امپریالیستی، ضد صهیونیستی و ضد فاشیستی برگزار کردند.

در کاراکاس، صدها نفر به سمت مقر سازمان ملل در ونزوئلا سرازیر شدند و با تحویل نامه‌ای از این نهاد بین‌المللی خواستند «مسئولیت خود را بپذیرد» و «به مصونیت از مجازات اشغالگری اسرائیل پایان دهد».

فادی الزابن سفیر فلسطین در ونزوئلا، همراه با نمایندگانی از دولت این تظاهرات را هدایت کردند و تحریم اسرائیل و اقدام برای توقف «نسل کشی» و «پاکسازی قومی» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را خواستار شدند.

در سانتیاگو، هزاران شیلیایی به بسیج جهانی پیوستند و از دولت گابریل بوریچ (رئیس‌جمهوری این کشور) قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل و «اقدامات مشخص و نه فقط لفاظی» را خواستار شدند.

معترضان شعارهایی مانند «اسرائیل می‌کشد، یانکی‌ها (اشاره به آمریکا) حمایت می‌کنند» سر دادند.

علاوه بر برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در این کشورها، دانشجویان کوبایی و فلسطینی دیروز شنبه به منظور کاشت درخت زیتون به یاد شهدای نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین و همه کشته شدگان جنگ‌های امپریالیسم گرد هم آمدند.

این گروه دانشجویان، حمایت خود را از مقاومت در فلسطین و لبنان با کاشت یک درخت زیتون و ۱۶ نیلوفر به عنوان نماد جان‌هایی که توسط ارتش اشغالگر اسرائیل گرفته شده است، اعلام کردند.


ایرنا
نظرات
X
آگهی تبلیغاتی