شناسه خبر : 192118
تاریخ انتشار : 2 ساعت 4 دقیقه پیش
پشتیبانی از ارتقاء فناوری کیت‌های تشخیصHIV

پشتیبانی از ارتقاء فناوری کیت‌های تشخیصHIV

معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: در راستای همکاری مشترک ستادهای توسعه زیست‌فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان سلامت از تولید کیت‌های تشخیص سریع مولکولی حمایت می شود.

نورنیوز-گروه اجتماعی: با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری و ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت، فناوری تولید کیت‌های تشخیص سریع مولکولی HIV به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور توسعه می‌یابد.

با حمایت مالی ستاد توسعه زیست فناوری و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت، زمینه برای رفع یکی از نیازهای فناورانه کشور و حمایت از تولیدکنندگان کیت‌های آزمایشگاهی در جهت تولید داخل کیت‌های ریپد و مولکولی فراهم می‌شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در قالب این طرح حمایتی، پروژه‌هایی که از قابلیت تولید کیت‌های مولکولی با تکنیک RT-PCR، کیت‌های تشخیص سریع یا رپید تست و تولید کیت‌های تشخیص متناسب با فناوری روز دنیا برخوردار باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند. دبیرخانه ضمن بررسی صلاحیت علمی و فنی تیم تحقیقاتی، طرح‌های ارسالی را منطبق با ویژگی‌های یادشده تطابق داده و در نهایت طرح‌های منتخب از حمایت مالی برای تولید کیت‌های یادشده بهره‌مند خواهند شد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های مورد نیاز تیم‌ها برای بررسی طرح‌ها داشتن تجربه در زمینه تحقیق، توسعه و تولید کیت‌های آزمایشگاهی و توانایی تهیه زیرساخت مورد نیاز و تولید نمونه اولیه تحت شرایط استاندارد آزمایشگاهی است


نورنیوز
نظرات
X
آگهی تبلیغاتی