شناسه خبر : 190269
تاریخ انتشار : 1 ساعت 39 دقیقه پیش
روز جهانی بدون خودرو در منطقه 21 و 22 تهران

روز جهانی بدون خودرو در منطقه 21 و 22 تهران

مدیرکل حمل و نقل عمومی و ‌امور مناطق شهرداری تهران از برگزاری روز جهانی بدون خودرو در پایتخت در منطقه 21 و 22 تهران خبر داد.

نورنیوز-گروه اجتماعی:  مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران پیرامون روز جهانی بدون خودرو اظهار کرد: بیست و دوم سپتامبر معادل اول مهر روز جهانی بدون خودرو نامگذاری شده و در همه کشورها به بهانه این روز برنامه‌هایی را برای ترویج فرهنگ استفاده کمتر از خودرو شخصی پیش بینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عمده این برنامه‌ها مربوط به بسته شدن چند محور اصلی شهر خواهد بود، گفت: محورهای بسته شده به افراد پیاده اختصاص پیدا می‌کند. بیست و دوم سپتامبر معادل یکم مهرماه است ولی با توجه به اینکه یک مهر روز بازگشایی مدارس است، شنبه ۳۱ شهریور را به عنوان این روز گرامی می‌داریم.

گلشنی در ادامه با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی رویدادهایی را ویژه این روز پیش بینی کردیم که مشابهتی به سایر رویدادهای جهانی روز بدون خودرو دارد، خاطرنشان کرد: دو برنامه ویژه این روز از سوی شهرداری تهران پیش بینی شده است. برنامه اول برای ساعت ۸ صبح روز شنبه سی یکم شهریور ماه در نظر گرفته شده است. این برنامه در مناطق ۲۱ و ۲۲ برگزار می‌شود و مسیری پنج و نیم کیلومتری ویژه دوچرخه سواری به سمت استادیوم آزادی به روی خودروها بسته می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران همچنین بیان داشت: در هنگام مسابقه دوچرخه سواری، دوچرخه سواران مسافتی را تا استادیوم طی می‌کنند و دور می‌زنند. شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد است.

وی با اشاره به بخش دوم پیش بینی شده ویژه این روز گفت: ساعت سه تا شش بعد از ظهر ۳۱ شهریورماه، برنامه دوم شهرداری تهران در خیابان شهید آیت حد فاصل میدان نبوت تا تقاطع خیابان فرجام یا میدان صدم نارمک برگزار می‌شود. این برنامه نیز به گونه‌ای است که این محور به روی خودروها بسته شده و به افراد پیاده اختصاص پیدا می‌کند. البته پیش بینی کردیم که افراد دوچرخه سوار یا به همراه اسکوتر و اسکیت هم بتوانند در این محور تردد کنند.

گلشنی در ادامه به ایجاد فضای مفرح ویژه خانواده‌ها در این محور پرداخت و اظهار کرد: به دلیل همزمانی این روز با میلاد حضرت رسول (ص) سعی کردیم که علاوه بر اینکه در بحث فرهنگ سازی استفاده از مدهای حمل و نقل پاک کار می‌کنیم، فضای شادی هم برای شهروندان ایجاد کنیم.

مدیرکل حمل و نقل عمومی امور مناطق شهرداری تهران در پایان تاکید کرد: تقاضای من از شهروندانی که قصد حضور در این دو برنامه را دارند این است که برای شرکت در این ویژه برنامه‌ها تا حد امکان از خودروی شخصی‌شان استفاده نکنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی