شناسه خبر : 190034
تاریخ انتشار : 1 روز 2 ساعت پیش
حفاظت از بیماری قلبی با مصرف یک فنجان قهوه در روز

حفاظت از بیماری قلبی با مصرف یک فنجان قهوه در روز

یک تحقیق جدید نشان می دهد که مصرف محدود قهوه و کافئین می‌تواند تاثیر محافظتی دربرابر بیماری‌های سوخت و ساز قلبی؛ مانند دیابت نوع 2 و بیماری‌ عروق کرونری قلب داشته باشد.

نورنیوز-گروه اجتماعی: به گزارش مک‌نایتس، دکتر چافو کی مولف این تحقیق و از محققان کالج پزشکی دانشگاه سوچو در شهر سوژو چین اعلام کرد: مصرف سه فنجان قهوه یا ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز ممکن است به کاهش ریسک بروز بیماری‌های کاردیومتابویک در افراد کمک کند. افرادی که روزانه سه فنجان قهوه یا ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین مصرف کردند در مقایسه با افرادی که کمتر از ۱۰۰ میلی‌گرم مصرف کردند ۴۸ درصد ریسک کمتری برای بیماری‌های یاد شده داشته اند.

در مجموع ۱۷۲ هزار ۳۱۵ فرد در این تحقیق در باره کافئین شرکت کرده و وضعیت آنها بررسی شد. مصرف متعادل قهوه و کافئین نسبت معکوسی با کاردیومتابولیک در افراد بدون بیماری‌های کاردیومتابولیک دارد.

دکتر کی گفت: یافته‌های این تحقیق نشان داد که ترویج مصرف متعادل قهوه و کافئین به عنوان یک عادت غذایی در افراد سالم ممکن است مزایای زیادی برای جلوگیری از کاردیومتابولیک داشته باشد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به یک بیماری کاردیومتابولیک نسبت به افراد سالم بدون هرگونه بیماری کاردیومتابولیک دو برابر بیشتر با خطر مرگ روبرو هستند. در این مطالعه، محققان دریافتند افراد با شرایط ممکن است نزدیک به چهار تا هفت برابر با خطر بیشتر مرگ روبرو باشند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی