شناسه خبر : 189954
تاریخ انتشار : 1 روز 17 ساعت پیش
آغاز طوفان زرد

الوحدات ـ سپاهان

آغاز طوفان زرد

سپاهان امروز در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الوحدات می رود.

نورنیوز- گروه ورزشی: لیگ قهرمانان آسیا که از این فصل به عنوان سطح دوم فوتبال قاره کهن به حساب می آید، از امروز شروع می‌شود و سپاهان به عنوان یکی از نمایندگان فوتبال کشورمان در این بازیها، از ساعت 19:30 در ورزشگاه بین المللی امان پایتخت اردن به مصاف الوحدات می رود.
شاگردان ژوزه مورایس در شرایطی در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند که یکی از سه تیم حاضر در پلی‌آف لیگ نخبگان بودند ولی در بازی پلی اف در خانه به شباب الاهلی 4-1 باختند و حذف شدند تا به جای لیگ نخبگان در لیگ قهرمانان حضور پیدا کنند. زردپوشان اصفهانی برای اولین بار است که برابر یک رقیب از کشور اردن قرار می‌گیرند.

آنها سابقه زیادی در آسیا دارند و بازی برابر رقیب اردنی، صدمین بازی آسیایی سپاهان است. 98 بازی آنها در لیگ قهرمانان بوده، یک بازی در پلی‌آف لیگ نخبگان و حالا بازی صدم بازهم در لیگ قهرمانان با این تفاوت که این بازیها، دیگر فستیوال اول فوتبالی قاره آسیا نیست. سپاهان در 99 بازی قبلی‌اش، چنین کارنامه‌ای دارد: 42 برد، 19 مساوی و 38 باخت ولی  تیم باشگاهی از اردن، کمتر پیش آمده جایی در مناسبات درجه اول فوتبال قاره داشته باشد.

 الوحدات، در بیشتر فصول نماینده اردن در لیگ قهرمانان بوده ولی آنها با شکست در همان پلی‌آف، جایی در مرحله گروهی نداشتند. در معدود حضور الوحدات در مراحل گروهی، این تیم دو بار با فولاد روبه رو شده که تنها مصاف‌های آنها با یک تیم ایرانی است. فولادِ تحت هدایت جواد نکونام، بازی رفت را با گل شیمبا برد و در بازی برگشت با یک گل شکست خورد.

 نکته جالبی که درباره سپاهان وجود دارد، این است که این تیم، تنها تیم فصل است که هر چهار بازی‌اش در لیگ برتر را برده و آنها با 12 امتیاز و بدون رقیب، صدرنشین لیگ 24 هستند. در سمت مقابل، الوحدات صاحب 7 امتیاز حاصل از دو برد و یک مساوی در این فصل لیگ اردن است و آنها در جدول، فقط الاهلی را با 9 امتیاز بالاتر از خود می‌بینند.
اگرچه فوتبال هیچ وقت قابل پیش بینی نیست ولی انتظار می رود که سپاهان در این بازی به موفقیت برسد و دست پر به اصفهان بازگردد. خصوصا اینکه زردها بازیکنانی نظیر استیون انزونزی بازیکن سابق تیم ملی فرانسه را به خدمت گرفته اند و باید دید در این شرایط آنها در لیگ قهرمانان آسیا چه نتایجی را کسب می کنند. 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی