شناسه خبر : 188774
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور ساعت 12:31
سلام دوباره آبی‌ها به آسیا

استقلال - الغرافه

سلام دوباره آبی‌ها به آسیا

استقلالی‌ها در بازگشت دوباره‌شان به آسیا، امیدوارند به پیروزی خوبی برابر الغرافه دست پیدا کنند.

نورنیوز- گروه ورزشی: استقلال در حالی از ساعت 21:30 امشب کارشان را در هفته اول لیگ نخبگان آسیا با دیدار برابر الغرافه آغاز می‌کند که دو سال پیاپی به خاطر عدم کسب مجوز حرفه‌ای از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم بود ولی برای این دوره توانست مشکلاتش را برطرف کند تا مجوز شرکت در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا را پیدا کند.

نکته دیگری که در خصوص این بازی باید به آن اشاره کرد، این است که در شرایطی که بازسازی ورزشگاه آزادی تهران به پایان نرسیده، استقلال باید در ورزشگاه شهدای شهر قدس الغرافه پذیرایی کند. ورزشگاهی که در این مدت تلاش زیادی شد تا بتواند مجوز بازی در آن از سوی نمایندگان AFC صادر شود. هر چند تصاویری که منتشر شده، نشان دهنده این است که چمن این استادیوم در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. از سویی این ورزشگاه منطقه قلعه حسن خان، تنها گنجایش 8500 تماشاگر دارد و باید امیدوار بود که مشکلی به لحاظ ازدحام جمعیت در آن به وجود نیاید و دردسر ساز نشود. مثل حادثه ای که دیروز برای دو نفر از افرادی که در بخش تاسیسات این ورزشگاه، مشغول کار بودند، رخ داد و آنها دچار برق‌گرفتگی و سوختگی شدند. این در حالی است که بازیکنان الغرافه دیشب هم زیر نور کم استادیوم تمرین کردند که بازتاب بدی داشت!

اما شاگردان جواد نکونام در حالی در این مسابقه به میدان می روند که پس از یک برد، یک تساوی و یک باخت، هفته پرحاشیه ای را پشت سر گذاشتند و سرمربی این تیم تا آستانه برکناری پیش رفت اما در نهایت، صلح میان نکونام و مسئولان هلدینگ خلیج فارس برقرار شد تا او در این بازی هم هدایت آبی ها را بر عهده داشته باشد. دیداری که نکونام به خوبی می داند تا چه حد در آینده کاری او سرنوشت ساز است و باید دید او و بازیکنانش مانند رامین رضاییان، دیدیر اندونگ، گائل کاکوتا و جلال الدین ماشاریپوف، در این مسابقه چه عملکردی را به نمایش می گذارند. جالب اینکه نکونام که قبلا به عنوان سرمربی فولاد، دو بار با الغرافه بازی کرده و یک برد و یک مساوی کسب کرده است.

این در شرایطی است به نظر می رسد الغرافه، در وضعیت مطلوبی به سر می برد. این تیم که هدایتش را یک مربی پرتغالی به نام پدرو مارتینز بر عهده دارد از بازیکنان خارجی خوبی در ترکیبش بهره می برد که بدون شک مهم‌ترین آنها، خوسلو، بازیکن اسپانیایی و ستاره سابق رئال مادرید است که نقش مهمی در قهرمانی‌های فصل قبل لوس بلانکوس داشت. دیگر بازیکن این تیم قطری، فلورین کومان، وینگر زهردار و ملی‌پوش رومانیایی است که از استوا بخارست به الغرافه پیوسته و تاکنون در چهار مسابقه دو بار موفق به گلزنی شده که هر دو گل او نیز در بازی برابر الریان، دیگر حریف آسیایی استقلال و پرسپولیس بوده است. همچنین، رودریگو مورنو ماچادو، مهاجم مطرح اسپانیایی که سابقه بازی در بنفیکا، والنسیا، لیدز، بولتون و حتی تیم پایه‌های رئال مادرید را در کارنامه دارد، با 28 بازی ملی و هشت گل برای تیم ملی کشورش، با قراردادی قرضی از الریان به الغرافه پیوسته است. ماتیاس نانی بازیکن آرژانتینی و سابق رم، محمد مونتاری مهاجم تیم ملی قطر، فرجانی ساسی ملی‌پوش تونسی، فابریسیا دیاز بازیکن ملی‌پوش و 20 ساله اروگوئه‌ای، دامه ترائوره و سیدو سانو ملی‌پوش 19 ساله سنگالی و بالاخره جانگ هیون سو، مدافع سابق تیم ملی کره جنوبی و باشگاه الهلال، دیگر بازیکنان مطرح الغرافه هستند. ضمن اینکه یاسین براهیمی بازیکن مطرح الجزایری این تیم به تهران نیامده است.

استقلال تاکنون، 28 مرتبه مقابل حریفانی از قطر قرار گرفته که در 12 مسابقه به پیروزی رسیده، 11 مصاف با نتیجه تساوی همراه شده و پنج بار هم شکست خورده است. در این 28 بازی، استقلال 48 گل زده و 32 گل هم دریافت کرده است. استقلال و الغرافه هم، تا پیش از این دو بار در برابر هم قرار گرفته‌اند که خروجی آن یک برد برای آبی‌های و یک تساوی بوده است. این در حالی است که الغرافه تاکنون 17 مرتبه در برابر تیم‌های ایرانی بازی کرده که تنها موفق به پنج برد شده و در 12 رویارویی دیگر، به سه تساوی و 9 باخت رسیده است. حالا باید دید استقلال می‌تواند دهمین شکست این تیم را رقم بزند یا خیر.

استقلال+الغرافه
 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی