شناسه خبر : 188118
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور ساعت 15:29
عراقچی: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است/ تمام

عراقچی: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است/ تمام

وزیر امور خارجه در واکنش به ادعاهای ارسال موشک از سوی ایران به روسیه، ضمن تاکید بر اینکه ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است، خاطرنشان کرد: معتادین تحریم باید از خود بپرسند؛ چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟

نورنیوز-گروه سیاسی: در پی ادعاهای دولت‌های غربی درباره صدور موشک از سوی ایران به روسیه و تهدید اروپا به تحریم خطوط هوایی ایران، سید عباس عراقچی در پیامی در شبکه ایکس، ضمن رد این ادعاها تصریح کرد:

«یک‌ بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند.

⁃ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام. 

⁃معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟

-تحریم‌ها راه حل نیستند بلکه بخشی از مشکل هستند».

آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر اعلام کردند که شرکت «ایران‌ایر»، هواپیمایی ایران را به دلیل ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه تحریم می‌کنند. در بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و بریتانیا آمده است که تروئیکای اروپای به شکل فوری قدم‌هایی برای لغو موافقت‌های خدمات هوایی دوجانبه با ایران برخواهد داشت. در ادامه این بیانیه آمده است که ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه «تشدید تنش» توسط تهران و مسکو و «تهدیدی مستقیم برای امنیت اروپا» است. این در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود تاکید کرد: «ما ادعاهای مربوط به نقش ایران در صادرات تسلیحات به یک طرف جنگ را قویاً رد می کنیم.»


وزارت امور خارجه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی