شناسه خبر : 182739
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 مرداد ساعت 10:39
خرازی: نگاه پزشکیان، مبتنی بر ارتباط و تقویت با سایر کشورهاست

خرازی: نگاه پزشکیان، مبتنی بر ارتباط و تقویت با سایر کشورهاست

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: امیدوارم که هرچه سریع‌تر دولت رئیس جمهور منتخب استقرار پیدا کند، ما هم در پیشبرد اهداف ایشان در کنارشان هستیم.

نورنیوز- گروه سیاسی: کمال خرازی پس از دیدار با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب، گفت: خدمت رییس جمهور منتخب، شورای راهبردی روابط خارجی و نقشی که این شورا در تدوین راهبردهای مختلف در زمینه روابط خارجی دارد را معرفی کردم.

 خرازی ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب هم گفتند ان‌شاءالله از این مجموعه استفاده خواهند کرد، زیرا نگاه آقای پزشکیان، مبتنی بر ارتباط و تقویت با سایر کشورها است. 

 او در خصوص راهبرد وزارت خارجه با بیان اینکه  مقام معظم رهبری، راهبردهای سیاست خارجی را تعیین می‌کنند، اظهار کرد: دولت‌های مختلف با رویکردهای خاص خود باید راهبردها را پیاده کنند. علاوه بر این رویکردها که از نظر اجرایی بسیار حائز اهمیت هستند چگونگی رسیدن به این اهداف راهبردی هم مهم است.

خرازی در خصوص نگاه پزشکیان به سیاست خارجی، گفت: نگاه آقای پزشکیان این‌گونه است که با تمام کشورها از جمله آنهایی که امروز با آنها مشکل داریم ارتباط برقرار کرده و حتی باید با آنها گفت‌وگو و زمینه‌های توسعه روابط را ایجاد کنیم و این نگاه به طور کلی نگاه مثبتی است.

خرازی گفت: وظیفه همه است که در این راه به دولت کمک کنیم تا ان‌شاءالله موفق شود و بتواند روابط خارجی فعال همراه با احترام و توأم با گفتگوهای سازنده برقرار کند و این مسئله در روابط ایران با کشورهای دیگر و مشکلات منطقه خیلی مؤثر خواهد بود.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی