شناسه خبر : 182295
تاریخ انتشار : شنبه 30 تیر ساعت 11:34
کلاهبرداران فیشینگ در کمین کاربران بازی همستر کمبت

شرکت امنیت سایبری کسپراسکای هشدار داد

کلاهبرداران فیشینگ در کمین کاربران بازی همستر کمبت

کلاهبرداران آنلاین و هکرها از محبوبیت بازی «همستر کمبت» تلگرام سوء استفاده می کنند و به دنبال خالی کردن کیف پول رمزارز آنها هستند.

نورنیوز-گروه اقتصادی: به نقل از تریدینگ ویو، کاربران این بازی هدف حملات فیشینگ کلاهبرداران قرار گرفته اند و قربانیان را فریب می دهند و وادار به انجام فعالیت هایی می کنند که به سود خودشان است.

شرکت امنیت سایبری کسپراسکای اخیرا این حملات فیشینگ را رصد کرده است. اولگا اسویستونوا کارشناس امنیت سایبری در این باره می گوید: هکرها قربانیان را با وعده تبدیل رمزارزهایی که در بازی به دست می آورد به روبل به سمت لینک های فیشینگ هدایت می کنند. کاربران باید اطلاعات حساب کاربری تلگرام خود را در این لینک ها وارد کنند.

این کارشناس افرود:‌ علاوه بر آن کلاهبرداران رمزارزی نیز ممکن است با فرایندهای جعلی ایردراپ کاربران را فریب دهند و آنها را به سمت لینک های جعلی بکشانند. ایردراپ های جعلی همستر کمبت به معنای سرقت اطلاعات حیاتی کیف رمزارز کاربر است. آنها همچنین سایت های فیشینگی می سازند که مدعی فروش رمزارزهمستر با تخفیف هستند و کاربران را فریب می دهند تا اطلاعات دسترسی به کیف پول رمزارزشان را فاش کنند.

به گفته او هنگامیکه هکرها به اطلاعات کاربر دست یابند، حمله فیشینگ انجام می دهند. به عبارتی هکرها پس از دستیابی به حساب های شخصی افراد، آنها را وادار به سرقت اطلاعات، اخاذی و ارسال پیام های کلاهبردارانه می کنند.

این شرکت اعلام کرد چنین حملاتی در روسیه قربانیانی داشته است اما ممکن است کلاهبرداران در کشورهای دیگر نیز با همین روش کاربران را فریب دهند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی