شناسه خبر : 180588
تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر ساعت 08:01
لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری 1403 + فیلم

لحظه به لحظه با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری 1403 + فیلم

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه 15 تیرماه با دستور احمد وحیدی وزیر کشور آغاز بکار کرد. در این دور از انتخابات سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به عنوان دو نامزد راه یافته به این مرحله با هم رقابت می کنند.

نورنیوز-گروه سیاسی: به دلیل شهادت رئیس جمهور در سفرهای استانی مازندران، برگزاری انتخابات زود هنگام طبق قانون اتفاق افتاد و پس از برگزاری انتخابات با حضور ۴ کاندید در روز جمعه ۸ تیر ماه و به حد نصاب نرسیدن آرای نامزدها، انتخابات با رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم رسید.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۸ تیر ماه برگزار شد بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای اخذ شده که مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ به مرحله دو انتخابات راه یافتند.

در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند.رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای انجام می‌شود.

در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات پخش‌ آنلاین نتایج از شبکه یک را تکذیب کرد

برخی رسانه ها به نقل از شبکه خبر مدعی شده بودند که برای اولین بار در تاریخ انتخابات  ایران، از ۱۲ امشب به صورت آنلاین نتایج رای‌گیری به صورت لحظه‌ای از شبکه‌های صداوسیما پخش خواهد شد.

پایان زمان قانونی رأی‌‌گیری/أخذ رأی ادامه دارد 

بنابر اظهارات سخنگوی شورای نگهبان اخذ رای از از کسانی که در شعب حضور دارند تا آخرین نفر انجام خواهد شد. 


 

فرایند اخذ رأی تا ساعت ۲۴ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از تمدید مدت زمان اخذ رأی‌ تا ساعت ۲۴ خبر داد.

ولایتی رای خود را به صندوق انداخت

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل رای خود را در صندوق انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری انداخت.

حضور بهزاد نبوی چهره اصلاح طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری

بهزاد نبوی از چهره های برجسته جبهه اصلاح طلبان به همراه همسرش در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم شرکت کرد.

پورمحمدی رای خود را به صندوق  انداخت

مصطفی پورمحمدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و  رای خود را صندوق انداخت.

علی‌اکبر صالحی رای خود را به صندوق انداخت

علی‌اکبر صالحی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و  رای خود را صندوق انداخت.

 

محسن رضایی رای داد

محسن رضایی  با حضور در مسجد لرزاده تهران و شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رای خود را صندوق انداخت.

رضایی پس از رای در سخنانی در جمع خبرنگاران با قدردانی از حضور مسئولانه و همراه با بصیرت و شعور مردم ایران به ویژه در دور دوم انتخابات، اظهار داشت: مردم نشان دادند مردم سالاری دینی را از آن خود می‌دانند و به آن وفادار هستند، حضور مردم هم در اقتدار و امنیت، و هم در بازگشایی روابط خارجی بسیار موثر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از دولت بعد انتظار داریم به صورت گسترده از همه شایستگان کشور استفاده کند، چون دولت آینده، دولت همه مردم ایران است، و امیدواریم نخبگان و شایستگان هم به دولت آینده کمک کنند.

رضایی با بیان اینکه سرمایه‌ای که در انتخابات به میدان آمده بیانگر پیشرفت‌های بزرگی در آینده خواهد بود، تاکید کرد: یکی از محاسن انتخابات امروز این است که تمام گروه‌های سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقلین، نیروهای انقلابی در آن مشارکت کردند و شخصیت‌های سیاسی کشور همه اعلامیه دادند و امروز شور و شوق اقوام را در این انتخابات ملاحظه می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: دولتی که انتخاب شود بدون شک پیشرفت‌های گذشته را ادامه می‌دهد و از همه جناح‌های کشور استفاده می‌کند.

رضایی در پاسخ به سؤالی درباره نحوه مواجهه دولت‌های دیگر با دولت آینده ایران، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که دیگر کشورها به آراء مردم ایران احترام بگذارند و آن‌ را جدی بگیرند و بدانند ملت ایران با اعتقاد در این انتخابات شرکت کرده است. آنها اگر خواهان گسترش مراوادات با ملت ایران هستند، باید با دولت آینده روابط قوی تر و بهتری داشته باشند.

او با تاکید به جدی بودن رقابت در انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: خیلی‌ها که دور قبل می‌گفتند مردم قهر کردند، در این دور خواهند فهمید که مردم ایران مردم‌سالاری و دموکراسی را از آن خود می‌دانند و هیچ‌گاه با صندوق قهر نمی‌کنند و همیشه در صحنه خواهند بود.

 

وحید حقانیان هم‌ به پزشکیان رای داد

وحید حقانیان در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق أخذ رأی انداخت. او پیش از این از مسعود پزشکیان حمایت کرده بود. 

 

افزایش مشارکت مردم در  مرحله انتخابات

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت:‌ گزارش های دریافتی حاکی از افزایش استقبال مردم نسبت به دور اول انتخابات در مقایسه میزان مشارکت (در بازه زمانی مشابه) تا همین ساعت (۱۵:۰۰) است و امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند و شاهد مشارکت بیشتر در مرحله دوم انتخابات باشیم.

محسن اسلامی  افزود: فرایند رای گیری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۵ تیرماه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد. بعد از آن نیز زمان رای گیری با تشخیص وزیر محترم کشور قابل تمدید است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه  ستاد انتخابات کشور از مردم شریف ایران به جهت حضور در ساعت های اولیه در پای صندوق های رای تشکر می کند، گفت انصافا مردم، مدیریت زمان خوبی کردند و همکاران ما را در شعب اخذ رای یاری رساندند.

 

زمان اخذ رأی تا ساعت ۲۰ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به استقبال مردم از انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر کشور، زمان اخذ رأی در تمام شعب تا ساعت ۲۰ تمدید می‌شود.

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور با حضور در جمع خبرنگاران، با قرائت اطلاعیه شماره ۲۱ ستاد انتخابات کشور، گفت: با تشکر از مردم شریف ایران به خاطر حضور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت و تا ساعت ۲۰ در سراسر کشور تمدید می‌شود.

 

وزیر کشور: گزارش‌ها حاکی از برگزاری انتخاباتی منظم و امن است

 وزیر کشور گفت: تا به این لحظه گزارش ها حاکی از برگزاری انتخاباتی منظم و در کمال امنیت است و امیدواریم تا پایان رأی گیری و شمارش آرا و اعلام رئیس جمهور منتخب شاهد همین نظم و امنیت در سراسر کشور باشیم.

احمد وحیدی در قرارگاه انتظامی امام علی(ع) که در ستاد فراجا(وبیناری سراسر کشور) برگزار شد، با قدردانی از تلاش های مجموعه انتظامی در جهت برگزاری انتخاباتی امن در کشور اظهار داشت: امسال شاهد برگزاری چندین دوره انتخابات بودیم که مجموعه انتظامی در تمامی این دوره ها بار اصلی این کار را بر دوش داشت.

او افزود: بحمدالله تمامی این ماموریت ها در یک امنیت کامل و بسیار ارزشمند برگزار شد که مورد تقدیر مقام معظم رهبری و مردم نیز قرار گرفت و حضور کارکنان انتظامی در حوزه های رأی گیری به خودی خود امنیت آفرین است.

وزیر کشور تصریح کرد: تا به این لحظه گزارش ها حاکی از برگزاری انتخاباتی منظم و در کمال امنیت بوده است؛ امیدواریم تا پایان رأی گیری و شمارش آرا و اعلام رئیس جمهور منتخب شاهد همین نظم و امنیت در سراسر کشور باشیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به لزوم حمایت همه جانبه از رئیس جمهور منتخب ادامه داد: فرد منتخب مردم رئیس‌جمهور همه است و باید براساس قانون و در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل کند و همه باید در این راه یاری‌گر او بوده تا ان‌شاءالله شاهد پیشرفت و توسعه کشور در همه عرصه ها باشیم.

وحیدی افزود: اقتدار جمهوری اسلامی در دوران شهید رئیسی در جوامع بین المللی جلوه گر شده بود؛ امیدواریم در دولت آینده نیز این روند همچنان ادامه داشته باشد و فرقی نمی کند که چه کسی و با چه رویکرد سیاسی بر مسند امور بنشیند بلکه باید در راستای حرکت رو به جلو کشور تلاش کند و از ایجاد حساسیت هایی که پس از پایان انتخابات به وجود می آید بپرهیزد و برای بالندگی کشور همه رقابت ها به رفاقت ها مبدل شود و همه به فکر مسایل کشور باشند.

 

آیت‌الله جوادی آملی رای خود را به صندوق انداخت

 انتخابات+جوادی+آملی

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق أخذ رأی انداخت.

 

اسلامی: مشارکت مردم نسبت به دور اول انتخابات افزایش یافته است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: گزارش‌های دریافتی حاکی از افزایش مشارکت مردم در انتخابات نسبت به زمان مشابه در دور اول انتخابات است.

محسن اسلامی اظهار کرد: ستاد انتخابات کشور از مردم ایران به دلیل حضور در پای صندوق های رأی در ساعات اولیه اخذ رأی تشکر می‌کند.

او با اشاره به اطلاعیه شماره ۱۴ وزارت کشور، یادآور شد: مطابق قانون، نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات‌های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان را ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می‌شوند.

صادق زیبا کلام رای خود را به صندوق انداخت

 صادق زیباکلام فعال سیاسی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در حسینیه ارشاد به صندوق انداخت.

او بعد از حضور در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسیر پیشرفت و توسعه سیاسی از طریق صندوق رای امکانپذیر است.

 

علی باقری رای داد 

انتخابات+علی+باقری
سرپرست وزارت امور خارجه با حضور پای صندوق سیار مستقر در بخش میز خدمت در محل وزارت امور خارجه، رأی خود را به صندوق انداخت.

 

اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور

 به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می‌رساند، برای شرکت در مرحله دوم  انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری و ثبت رای می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر، با کمک وی نام و نام خانوادگی و شناسه نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

 

همسر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رای داد 

عفت مرعشی همسر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به همراه دخترش فاطمههاشمی در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

 

ناصر همتی رای داد

انتخابات+ناصر+همتی

عبدالناصر همتی  با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای شرکت در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

 

اثر انگشت مردم فقط در تعرفه اخذ رای ثبت می‌شود

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۶ اعلام کرد: اثر انگشت از رای دهندگان فقط در تعرفه‌های اخذ رای آنها ثبت می‌شود. 

 

سخنگوی ستاد انتخابات: شاهد صف‌های طولانی برای اخذ رای‌ هستیم

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: ۸۵ درصد از مردم ایران در دوره اول انتخابات از کارت ملی استفاده کردند.

اسلامی افزود: هیج اختلالی در روند رای‌گیری تا کنون به وجود نیامده است.

به گفته او تمدید ساعت رای گیری برعهده وزارت کشور است.

 

شهردار تهران در انتخابات شرکت کرد

 انتخابات+زاکانی

علیرضا زاکانی  شهردار تهران با حضور در مسجد میرزا عیسی، در دومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم مشارکت کرد.

 

کنعانی رای خود را به صندوق انداخت

 انتخابات+کنعانی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه با حضور در ستاد انتخابات خارج از کشور رای خود را در دومین مرحله از انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

 

اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور

 ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۷ از هموطنان خواست مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام خانوادگی و شناسه انتخاباتی ایشان می‌باشد به صورت کامل و خوانا قید نمایند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور در این اطلاعیه تاکید کرد:

بسمه تعالی

به آگاهی هموطنان عزیز می‌رساند به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای محترم انتخابات، خواهشمند است در هنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام‌خانوادگی و شناسه انتخاباتی ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نشود.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی رأی خود را به صندوق انداخت

انتخابات+مکارم+شیرازی

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید رای خود در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت.

 

آیت‌الله بیات زنجانی رای داد

 انتخابات+زنجانی

آیت‌الله بیات زنجانی، مرجع نواندیش، با حضور در شعبه صفائیه قم در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرد.

 

دبیر شورای نگهبان رای خود را به صندوق انداخت

انتخابات+جنتی

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در شورای نگهبان رای خود را در صندوق انداخت.

نمایندگان نامزدها از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کردند

انتخابات+ناظران+دو+نامزد

نمایندگان ۲ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از ظهر امروز (جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳) از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری بازدید کردند.

عباس کریمی، نماینده مسعود پزشکیان و حسین طلا، نماینده سعید جلیلی در این بازدید حضور داشتند.

 

اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور

سن انتخاب‌کنندگان در انتخابات جاری ۱۸ سال تمام   است بنابراین تمامی متولدین روز«۱۵» تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رای سراسر کشور در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری شرکت کنند.

یادآور میشود، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای‌دهندگان الزامی است.

دادستان کل کشور در امام‌زاده صالح رای داد

 انتخابات++موحدی+دور+دوم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور، در امامزاده صالح رأی خود را به صندوق انداخت.

دادستان کل کشور با اشاره به تعداد اندک پرونده‌های تخلفات انتخاباتی، گفت: گزارش‌های متعددی به دادستانی رسیده که اکثر این گزارش‌ها یا مستند نبود و اگر هم دارای مستندات بود با تذکر رفع شده است.

موحدی آزاد در حاشیه شرکت در انتخابات در رابطه با تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: تعداد گزارش‌های تخلفات انتخاباتی که منجر به تشکیل پرونده شده، کم است و دور اول انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

او خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده باید به وظایف و تکالیفی که قانون اساسی برای رئیس جمهور در نظر گرفته است دقیقا عمل کند همچنین در سوگندنامه رئیس جمهور که باید در مجلس قرائت کند ۱۰ وظیفه برای رئیس جمهور در نظر گرفته شده است که باید به این سوگندنامه عمل کند.

ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ۱۴:

نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از نامزدها و یا دخالت در کار هیات های اخذ رای، بازرسان و ناظران شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می شوند.

دختر امام خمینی (ره) رای داد 

صدیقه مصطفوی، دختر امام خمینی (ره) با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

 

حسن روحانی رای داد

انتخابات+حسن+روحانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، رأی خود را در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به صندوق انداخت.

 

اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات

در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری همانند مرحله اول، اخذ رای با کارت‌های ملی قدیمی «بدلیل پایان اعتبار» امکان پذیر نیست.

 

بازدید اعضای شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

انتخابات+نظارت+شوری+نگهبان+بر+انتخابات

در جریان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقیه شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، محمد حسن صادقی مقدم، خیرالله پروین و غلامرضا مولابیگی از اعضای حقوقدان شورای شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت انتخابات بازدید کردند.

در جریان این بازدید اعضای شورای نگهبان از نزدیک در جریان آخرین وضعیت برگزاری انتخابات در سراسر کشور قرار گرفتند.

 

آذری جهرمی  رای خود را در صندوق انداخت

محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در انتخابات مرحله دوم  چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. او  رای خود را در حسینیه جماران به صندوق انداخت.

مسعود پزشکیان رای خود را در صندوق انداخت

انتخابات+پزشکیان+دور+دوم

انتخابات+پزشکیان+دور+دوم
 

مسعود پزشکیان در انتخابات مرحله دوم  چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. او مدرسه عاشورای قلعه‌حسن‌خان، از مناطق کارگرنشین حاشیه تهران را برای رای دادن انتخاب و رای خود را به صندوق انداخت.

 

سعید جلیلی رای خود را در صندوق انداخت

انتخابات

سعید جلیلی در انتخابات مرحله دوم  چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. او با همراهی هواداران خود وارد مسجد جامع قرچک شد و رای خود را به صندوق انداخت.

 

قاصی‌زاده هاشمی رای خود را در صندوق انداخت

انتخابات+قاضی+زاده

امیرحسین قاصی‌زاده هاشمی در انتخابات مرحله دوم  چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را در حسینیه  ارشاد به صندوق رای انداخت .

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: هر دو نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قائل به این بودند که آمده‌اند تا سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و قانون را اجرا کنند و سیاست‌های نظام را پیش ببرند.

او تاکید کرد: باید کسی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود که در حوزه سیاست خارجی با نگاه به شرق و همسایگان، بتواند بهتر و قوی‌تر کار را جلو ببرد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: باید فردی برای ریاست جمهوری انتخاب شود که به خودباوری به مردمی‌سازی اعتقاد داشته باشد، کسی که بتواند با مردم کشور را اداره کند او به مردم تکیه کند و مردم به او تکیه کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هم اشاره کردند «مساله کارآمدی، توانایی، بسیج امکانات و روابط با قواست»، گفت: رئیس جمهور نفر دوم کشور (رئیس قوه مجریه) است باید بتواند دو قوه دیگر (قضاییه و مقننه) را با خود همراه کند، امیدوارم مردم فرد کارآمد و اصلح را انتخاب کنند تا بهترین‌ها برای ملت ایران رقم بخورد.

 

چمران رای خود را به صندوق انداخت

انتخابات+مهدی+چمران

مهدی چمران ،رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مسجد پیامبر اعظم رای خود را به صندوق انداخت.

 

سیدحسن خمینی  رای خود را در صندوق انداخت

انتخابات+حسن+خمینی+دور+دوم

سیدحسن خمینی  نوه امام خمینی (ره)در انتخابات مرحله دوم  چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را در حسینیه  جماران به صندوق رای انداخت .

 

سید هادی خامنه‌ای رای خود را در صندوق انداخت

انتخابات+هادی+خامنه+ای+دور+دوم

سید هادی خامنه‌ای در انتخابات مرحله دوم  چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را در حسینیه  ارشاد به صندوق رای انداخت .

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، تاکید کرد: صد درصد مشارکت مردم در سرنوشت کشور موثر بوده و رئیس جمهور برخلاف آنچه که می گویند هیچ کاره است، همه کاره است.

 حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه ای پس از مشارکت در انتخابات در حسینیه ارشاد تهران در جمع خبرنگاران، بیان کرد: آنهایی که رای نمی دهند معمولا شانس را به نفر مخالف خود می دهند و این رای ندادن جنبه مثبت ندارد، بیشتر جنبه های منفی دارد؛ حداقل در این موقعیت که همه دوستان و بزرگان این مطلب را گفتند.

او اظهار کرد: صد درصد مشارکت مردم در سرنوشت کشور موثر است. رئیس جمهور برخلاف آنچه که می گویند هیچ کاره است، همه کاره می باشد. رئیس قوه مجریه است و وزرا و کارگزاران اجرایی همه تحت نظر و مدیریت آن هستند.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام در ادامه تاکید کرد: نمی شود از این انتخاب بزرگ صرف نظر کرد.

 

علی لاریجانی رای خود را در صندوق انداخت

انتخابات+لاریجانی+دور+دوم
علی لاریجانی رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در انتخابات مرحله دوم  چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را در لوت بخش آمل  به صندوق رای انداخت .

 

توئیت رهبر معظم انقلاب پس از حضور در دور دوم انتخابات

رهبری

صفحه رهبر معظم انقلاب اسلامی KHAMENEI.IR) ( در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق ) از قول رهبر معظم انقلاب نوشت: خداوند ان شالله ملت را موفق کند و کشور را اباد کند و همه کسانی که در این راه زحمت می کشند مشمول لطف و رحمت خودش قرار بدهد.

 

سیدمحمد خاتمی رای خود را در صندوق انداخت

انتخابات+خاتمی+دور+دوم
 

سیدمحمد خاتمی  رئیس جمهور اسبق کشور در انتخابات مرحله دوم  چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را در حسینیه  جماران به صندوق رای انداخت .

او بعد از انداختن رای در صندوق گفت:‌ امیدوارم که همه بیایند برای آینده و خیر کشور.

 سید محمد خاتمی گفت: امیدوارم همه ملت ایران، با هر گرایشی، با هر رویکردی در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت کنند. همه با امید در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت کنند.

 خاتمی افزود: امروز جوری نباشد که بعدا افسوس بخوریم از اینکه فرصت را از دست دادیم؛ همه بیایند و با شوق و به امید بهبود و به امید سربلندی ایران و انشاءالله که موفق باشند

 

معاون پارلمانی دولت روحانی رای داد

انتخابات+امیری
حسینعلی امیری معاون پارلمانی دولت روحانی در انتخابات مرحله دوم  چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را در  حسینیه جماران به صندوق رای انداخت

او بعد از رای دادن گفت:‌ نظام جمهوری اسلامی متعلق به جناح و قشر خاصی نیست و آن هایی که رای دادند و چه آن هایی که رای ندادند متعلق به همین کشور هستند.

امیری افزود:‌ملاحظه می‌کنید که مشارکت و حضور مردم نسبت به هفته گذشته بیشتر و پرشورتر است باوجود اینکه مردم تحت فشار هستند و مشکلات معیشتی دارند، در انتخابات حضور پیدا کرده اند و از آن ها سپاسگذاری می کنیم.

به گفته او البته باید صدای آن هایی هم که در انتخابات در دور قبل شرکت نکردند، شنیده شود.

 

حضور پرشور ایرانیان در شعبه شماره 2 اخذ رای در کربلای معلی


نورنیوز
نظرات
X
آگهی تبلیغاتی