شناسه خبر : 180404
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر ساعت 13:51
انتشار خبر تعرض جنسی، ترکیه و سوریه را به هم ریخت+تصویر

انتشار خبر تعرض جنسی، ترکیه و سوریه را به هم ریخت+تصویر

پس از انتشار گزارش ها از تعرض جنسی یک مهاجر سوری به یک دختر 7 ساله خویشاوندش در "کایسری" ترکیه، هزاران مرد جوان ترکیه ای که تحت تاثیر این واقعه قرار گرفته بودند، در شهرهای ترکیه به مهاجران سوری حمله کردند.

نورنیوز-گروه بین الملل: تاکنون در جریان خشونت های این شهروندان ترکیه، دستکم 470 نفر از آنها از سوی پلیس ترکیه بازداشت شده اند و به دهها خودرو، خانه و مغازه متعلق به مهاجران سوری در شهرهای مختلف ترکیه آسیب جدی رسیده و به آتش کشیده شده است.

در سراسر مرز در بخش‌هایی از شمال سوریه که ترکیه در آن نفوذ کرده نیز ، سوری‌ها با سربازان ترکیه درگیر شده اند و خودروهای آنها را با سنگ می زنند و پرچم‌های ترکیه را پاره کرده و اعتراضات خیابانی می کنند.

خشونت های پراکنده، که حداقل 7 نفر سوری را در این منطقه به کشتن داده ، شکاف های فزاینده ای را در همزیستی بین سوری ها و ترک ها در دو طرف مرز مشترکشان آشکار کرده است.

پس از سال‌ها روابط عموما مسالمت‌آمیز، تغییرات سیاسی اخیر و تشدید نارضایتی اقتصادی شهروندان ترکیه از حضور میلیون ها مهاجر سوری در کشورشان، تنش‌ها را تشدید کرده است.

بسیاری از شهروندان ترکیه از حضور 3.1 میلیون پناهجوی سوری در کشورشان نارضایتی دارند و آنها را باعث مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری در کشورشان می دانند.

ترکیه
ترکیه
 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی