شناسه خبر : 179600
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر ساعت 15:39
یورو تحت تاثیر پروفسور فوتبال

«نورنیوز» بررسی می‌کند؛

یورو تحت تاثیر پروفسور فوتبال

مرحله گروهی رقابت‌های یورو 2024 در حالی رو به پایان است که یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات اتریش بود. تیمی که در آخرین بازی‌اش در این مرحله موفق شد هلند را با نتیجه سه بر دو شکست دهد تا به عنوان تیم اول گروه D و بالاتر از هلند و دیگر تیم مدعی گروه D یعنی فرانسه به مرحله بعد صعود کند.

نورنیوز- گروه ورزشی: هدایت اتریشی‌ها را در این دوره از بازی‌های یورو را «رالف رانگنیک» بر عهده دارد که به «پروفسور فوتبال آلمان» معروف است. مربی‌ای که سابقه هدایت تیم‌های اُلم ۱۸۴۶، اشتوتگارت، هانوفر ۹۶، شالکه ۰۴ و هوفنهایم را در فوتبال آلمان بر عهده داشته و از مربیانی چون ارنست هاپل، والری لوبانوفسکی، آریگو ساکی و زدنیک زمان تأثیر پذیرفته است. او همچنین بر یک نسل از مربیان فوتبال در آلمان تأثیر گذاشته که از جمله آن‌ها می‌توان به «یورگن کلوپ»، سرمربی سابق لیورپول، «توماس توخل»، سرمربی سابق بایرن مونیخ و «یولیان ناگلزمان»، سرمربی فعلی تیم ملی آلمان اشاره کرد.

رانگنیک با اثرگذاری‌های بسیار و موفقیت‌های زیادی که با تیم‌های مختلف به عنوان سرمربی و مدیرفنی داشته و یک چهره برجسته در فوتبال آلمان به شمار می‌رود. او نقش به‌سزایی در پیشرفت تاکتیک پرسینگ داشته است؛ تاکتیک و سبکی که امروزه در بالاترین سطح فوتبال مدرن بسیار رایج است.

این مربی 65ساله در فصل ۲۰۲۱ با قراردادی 2و‌نیم‌ساله به منچستر یونایتد پیوست که قرار بود در نیم‌فصل ابتدایی کارش سرمربی باشد و  بعد از آن به‌عنوان مدیرفنی شیاطین سرخ فعالیت کند، اما پس از اینکه «اریک تن هاخ» به‌عنوان سرمربی منچستر یونایتد انتخاب شد، این مربی با ادامه حضور رانگنیک در اولدترافورد موافقت نکرد و این مربی از این تیم لیگ برتری انگلیس جدا شد.

رانگنیک از 24 می 2022 هدایت اتریش را بر عهده داشته که حاصل 26 بازی‌ای که او روی نیمکت این تیم نشسته، 16 برد، چهار مساوی و شش باخت بوده است. این تیم در حالی موفق به شکست‌دادن هلند شد که این نخستین برد اتریش مقابل لاله‌های نارنجی پس از سال ۱۹۹۰ به شمار می‌رود، ولی با تاثیرگذاری پروفسور، توانست بعد از 34 سال هلند را از پیش رو بردارد.

رانگنیک پیش از یورو، به یکی از گزینه‌های اصلی هدایت بایرن مونیخ تبدیل شده بود که در نهایت به این تیم پاسخ منفی داد و اعلام کرد که قصد ترک تیم ملی اتریش را ندارد. او در این باره گفته بود: «از عملکرد و شرایطم کاملا لذت می برم و تصمیم گرفتم که با موفقیت به مسیر انتخابی خود ادامه بدهم. دوست دارم که اعلام کنم که این یک پاسخ منفی به بایرن نیست؛ بلکه تصمیمی است که به خاطر تیمم و اهداف مشترک‌مان گرفتیم. حالا بیشترین تمرکز ما روی یورو خواهد بود و سعی می‌کنیم که تا بالاترین مراحل ممکن پیش برویم.»

او در حالی دست رد به سینه باواریایی‌ها زد و به پیشنهاد جذاب هدایت بایرن مونیخ پاسخ منفی داد که همان‌طور که پیش‌بینی کرده بود، حالا مزد تلاش خودش و تیمش را در یورو گرفته و امیدوار است که اتریش را به مراحل پایانی این رقابت‌ها برساند.

 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی