شناسه خبر : 179401
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 تیر ساعت 15:01
8 صبح پنجشنبه؛ پایان تبلیغات انتخاباتی 6 نامزد ریاست جمهوری

8 صبح پنجشنبه؛ پایان تبلیغات انتخاباتی 6 نامزد ریاست جمهوری

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات انتخاباتی 6 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ساعت 8 صبح روز پنجشنبه ( 7 تیرماه) به پایان می رسد.

نورنیوز-گروه سیاسی: محسن اسلامی عصر امروز در نشست با خبرنگاران  اظهار کرد: به همکاران خود تاکید کردیم که بی‌طرفی و عدم جانب‌داری از نامزد خاصی را در دستورکار داشته باشند و کاملاً اینگونه بوده است.

وی گفت: بعد از اینکه رأی‌گیری انجام شد و پس از اعلام پایان زمان رأی‌گیری از سوی وزارت کشور، همکاران ما در شعب، پلمب را باز کرده و آرا را شمارش می‌کنند. در فرآیند شمارش آرا هم نماینده نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری حضور دارند اما نمی‌توانند از فرایند شمارش آرا فیلمبرداری کنند.

اسلامی تاکید کرد: حتی نمایندگان نامزدهای انتخابات در هیئت‌های اجرایی و نظارت حضور دارند.

دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: فرآیندهای روز رأی‌گیری در یک صورت جلسه ثبت و ضبط می‌شود. از ابتدا که همکاران در شعبه‌ها حضور می‌یابند، موظف هستند اطلاعات لازم را در این صورت جلسه ثبت کنند.

اسلامی در ادامه، گفت: روز جمعه ۸ تیر راس ساعت ۸ صبح انتخابات در سراسر کشور و خارج کشور آغاز می‌شود. ۱۰ ساعت مدت زمان اخذ رأی است، اما تشخیص تمدید بر عهده وزیر کشور است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون یا شناسنامه یا کارت ملی باید توسط رأی‌دهنده ارائه شود. در خارج از کشور که ۳۴۴ شعبه اخذ رأی داریم، احراز هویت با گذرنامه انجام می‌شود. توصیه ما این است که رأی دهندگان با کارت ملی در شعب حضور یابند. کسانی که متولد ۸ تیر ۸۵ به قبل هستند، می توانند در انتخابات شرکت کنند. کسانی که در مرحله اول شرکت نکردند، در مرحله دوم می توانند شرکت کنند.

وی درباره فرآیند اعلام کناره‌گیری نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: خود نامزدهای انتخابات یا از طریق نماینده خود و به صورت کتبی باید به ستاد انتخابات کناره گیری خود را اعلام کنند. در قانون سقف زمان انصراف اعلام نشده است.

به گفته اسلامی در کانادا مجوز انتخابات از سوی دولت مربوطه صادر نشده و انتخابات آنجا برگزار نمی شود، اما در آمریکا برگزار می شود. رأی‌دهندگان به صورت حضوری به شعب رفته و با گذرنامه می‌توانند رأی دهند

وی افزود: تعرفه‌های کاغذی مبنای رأی دهی است و احراز هویت هم الکترونیکی است تا از رأی تکراری  جلوگیری شود. درب صندوق رأی، آبی است و در همه استان‌ها و همچنین خارج کشور تعرفه‌ها و اقلام لازم انتخابات فرستاده شده است.

 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی