شناسه خبر : 178990
تاریخ انتشار : جمعه 1 تیر ساعت 11:45
پوتین:شاید کره‌شمالی از دریافت کنندگان تسلیحات ما باشد

پوتین:شاید کره‌شمالی از دریافت کنندگان تسلیحات ما باشد

رئیس جمهور روسیه پس از سفر به کره شمالی و امضای توافق‌های مشترک دفاعی با کیم جونگ اون، در جدیدترین اظهار نظرش گفت که کره شمالی شایدی یکی از دریافت کنندگان تسلیحات روسیه باشد.

نورنیوز-گروه بین الملل: ولادیمیر پوتین افزود: «ما حق داریم که برای دیگر مناطق جهان سلاح بفرستیم. با توجه به توافق‌های صورت گرفته با پیونگ یانگ، این اتفاق شاید رخ بدهد.»

وی اظهار کرد: مسکو انتظار دارد که همکاری با کره شمالی به عنوان یک عامل بازدارنده برای غرب عمل کند، اما نیازی به استفاده از سربازان کره شمالی برای جنگ در اوکراین نیست.

پوتین گفت، اگر کره جنوبی تصمیم بگیرد به اوکراین سلاح بدهد اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود و مسکو نیز دست به اقدامی می‌زند که مایه رنجش بیشتر سئول خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت، مسکو درباره تغییر دکترین خود در تامین سلاح فکر می‌کند چون دشمنان بالقوه روسیه بر روی مولفه‌های جدیدی مرتبط با کاهش آستانه استفاده از تسلیحات اتمی کار می‌کنند.

پوتین خاطرنشان کرد: «دستگاه‌های انفجاری هسته‌ای با قدرت بسیار کم در حال توسعه هستند. ما می‌دانیم که ایده‌هایی در محافل کارشناسی در غرب وجود دارد که می‌توان از چنین ابزارهای انهدامی استفاده کرد. البته که اینها مهم نیستند اما روسیه باید به آنها توجه کند.»

 پوتین بعد از این سفر ویتنام رفت.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی