شناسه خبر : 178312
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد ساعت 17:43
60 هزار زن باردار غزه‌ای در خطر سقط جنین/ شهادت 15 هزار کودک

60 هزار زن باردار غزه‌ای در خطر سقط جنین/ شهادت 15 هزار کودک

مدیرکل وزارت بهداشت در غزه با بیان اینکه 60 هزار زن باردار در نوار غزه با خطر سقط جنین مواجه هستند و از سوء تغذیه رنج می‌برند، گفت: تاکنون 15 هزار کودک نیز در نوار غره شهید شدند.

نورنیوز-گروه بین الملل: مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به شهادت بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی در نوار غزه گفت که ۶۰ هزار زن باردار نیز در این منطقه با خطر سقط جنین رو به رو هستند.

مدیرکل وزارت بهداشت در غزه در اظهاراتی گفت: رژیم صهیونیستی مرتکب نسل‌کشی در نوار غزه شد؛ جنایتی که در نتیجه آن ۱۵ هزار کودک شهید شدند. منیر البرش افزود: شاهد قحطی و نسل‌کشی در شمال نوار غزه هستیم. اکنون تقریبا ۱۰هزار مجروح داریم که اوضاع آن‌ها وخیم بوده و برای درمان باید به خارج از نوار غزه انتقال داده شوند.

وی تاکید کرد: ۶۰ هزار زن باردار در نوار غزه وجود دارند که با خطر سقط جنین مواجه هستند و از سوء تغذیه رنج می‌برند. این مسئول فلسطینی اوضاع بهداشتی در نوار غزه را دردناک توصیف کرد و گفت: ۸۲ هزار کودک علائم سوء تغذیه دارند و ۳۵۰۰ کودک نیز از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند.بیمارستان‌های میدانی در جنوب نوار غزه همچنان به صورت جزئی فعالیت دارند.

این خبر در حالی منتشر می شود که رژیم صهیونیستی امروز در دویست‌ و پنجاه‌ و دومین روز از جنگ علیه نوار غزه، از زمین، دریا و هوا شهر رفح در جنوب منطقه نوار غزه را زیر آتش گرفت که شماری نیز به شهادت رسیدند.

در همین حال، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه نیز امروز در گزارشی جدید اعلام کرد که بیش از ۱۵ هزار کودک در تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به این منطقه شهید شده‌اند.

بر اساس این گزارش، از هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۱۵ هزار و ۶۹۴ کودک بر اثر حملات رژیم اشغالگر شهید، حدود ۳۴ هزار کودک زخمی و ۳هزار و ۶۰۰ کودک مفقود شده‌اند. در ادامه این گزارش آمده است: حدود یک هزار و ۵۰۰ کودک دست و پا یا چشم‌های خود را از دست داده یا دچار ناتوانی دائمی شده‌ و حداقل ۲۰۰ کودک توسط اشغالگران ربوده شده‌اند. این در حالی است که ۱۷ هزار کودک یتیم شده‌اند که سه درصد آنها هر دو والدین خود را از دست داده‌اند، همچنین بیش از ۷۰۰ هزار کودک هم به اجبار از محل زندگی خود آواره شده‌اند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی