شناسه خبر : 178227
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد ساعت 11:04
در یک جراحی موفقیت آمیز در شیراز / دوقلو‌های به‌هم‌چسبیده اهوازی از هم جدا شدند

در یک جراحی موفقیت آمیز در شیراز / دوقلو‌های به‌هم‌چسبیده اهوازی از هم جدا شدند

سومین جراحی رقیه و ام‌البنین دوقلوی دختر به‌هم‌چسبیده اهوازی در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد و جداسازی آنها با موفقیت به پایان رسید.

نوزنیوز-گروه اجتماعی:  این دوقلوها که 10 ماه پیش به‌هم‌چسبیده به دنیا آمدند، از ناحیه روده کوچک، لوزالمعده و اثنی‌عشر به‌هم‌چسبیده بودند و از همین رو خطر جراحی را افزایش می‌داد.

تیم جراحی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان نمازی تصمیم گرفت که 3.5ماهگی این دوقلو تصمیم به جراحی بگیرند. تیم پزشکی حین جراحی متوجه اشتراکات دیگر به‌هم‌چسبیدگی دوقلو‌ها می‌شوند و همین امر موجب شد تنها در مرحله اول کبد دوقلو‌ها جدا شد.

با گذشت زمان و 10ماهه‌شدن دوقلو‌ها مرحله دوم جراحی برای جداسازی کامل سه روز گذشته در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد و خوشبختانه از هم جدا شدند.

علی بهادری، رئیس گروه جراحی کودکان بیمارستان نمازی شیراز با بیان اینکه کبد این دوقلوی دختر که اصالتاً اهوازی هستند  در سه‌ماهگی از هم جدا شد، گفت: متوجه شدیم مجرای مشترک دو کبد به یک سوراخ ریخته می‌شد و جداسازی کامل در سه‌ماهگی امکان‌پذیر نبود و به همین دلیل مرحله دوم جراحی به 10ماهگی موکول شد.

بهادری خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم دوقلو‌ها را جدا کنیم قسمتی از روده کوچک را که حدود 1.5 متر به هم وصل بودند، به هم دادیم و پس از عمل 10ساعته خوشبختانه از هم جدا شدند.

وی اعلام کرد: یکی از کودکان امروز از دستگاه تنفسی جدا می‌شود و دیگری طی یکی دو روز آینده از دستگاه جدا می‌شود. مرحله نهایی که بازسازی دیواره شکم هر یک از دوقلو‌ها به‌صورت مجزاست نیز در آینده انجام می‌شود.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی