شناسه خبر : 177094
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 خرداد ساعت 12:35
رهاسازی بخشی از حق‌آبه هیرمند توسط طالبان

رهاسازی بخشی از حق‌آبه هیرمند توسط طالبان

وزیر نیرو گفت: در روزهای اخیر طالبان بخشی از حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد.

نورنیوز- گروه اقتصادی: علی‌اکبر محرابیان در آیین بهره‌برداری از بهره‌برداری 28 پروژه آب و برق سیستان‌و‌بلوچستان‌ اظهار داشت: اجرای طرح‌های کلان آبرسانی در سه مرحله از جمله‌ تأمین آب شهرهای سیستان و زاهدان، انتقال آب از مرزهای شرقی به زاهدان (تهلاب)، انتقال آب از دریای عمان، و جهاد آبرسانی به یک هزار و 751 روستای سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت.

وی از طرح تأمین آب منطقه سیستان و شهر زاهدان به عنوان طرحی اولویت‌دار یاد کرد و گفت: این طرح به همت همه دست‌اندرکاران در حوزه آب و برق وزارت نیرو با اعتبار 5500 میلیارد تومان شامل احداث خطوط انتقال آب، برق و کارخانه آب‌شیرین‌کن در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

محرابیان بیان کرد: با توجه به کاهش منابع آبی در منطقه سیستان و شهر زاهدان و ضرورت تأمین آب شرب با تکیه بر منابع سرزمینی، این طرح با تأمین آب از منطقه دَشتَک از سال 1401 آغاز شد و نیاز آبی ساکنان را تأمین خواهد کرد.

وزیر نیرو به طرح جهاد آبرسانی به 10 هزار روستای کشور در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای ارتقای شاخص‌های آب شرب روستایی کشور آغاز شد که 25 درصد از روستاهای هدف به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.


نورنیوز
کلید واژگان
طالباننیروهیرمند
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی