شناسه خبر : 177075
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 خرداد ساعت 09:39
واکنش پوتین به قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران

واکنش پوتین به قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه یک دولت توافقی را امضا کند و دولت بعدی آنرا مچاله کند که توافق نیست، گفت: از نظر ما ایران به تعهدات خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاملا پایبند است و تخطی نکرده است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به اقدام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تصویب قطعنامه علیه ایران، گفت: از نظر ما ایران به تعهدات خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاملا پایبند است و تخطی نکرده است.

وی افزود: آمریکا  یک سویه از برجام خارج شد و جالب است که به ایران می‌گفتند که شما باید یکجانبه به تعهدات خود پایبند باشید. این مسخره است.

پوتین تاکید کرد: موضع روسیه این است که به برجام پایبند باشید و تعهدات اضافی نیز از یکدیگر نخواهید. ما از ایران خواستیم آرامش خود را حفظ کنند و به برجام پایبند بماند، اما همواره با خود فکر می‌کردم که چگونه می‌توان برجام را پیش برد؟

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه باید مکانیزم‌ جدیدی پیدا کرد. اینکه یک دولت توافقی را امضا کند و دولت بعدی آنرا مچاله کند که توافق نیست، ادامه داد: این موضوع را در اوکراین نیز شاهد هستیم. سیاست‌های دوگانه‌ای که توسط آمریکا و غرب دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: ایران به تمام تعهدات خود در برجام پایبند بوده است و فکر می‌کنم ایران حق مشروع استفاده از انرژی هسته‌ای را دارد و غرب باید این موضوع را بپذیرد.

پوتین ادامه داد: غرب اگر به این روند ادامه دهد شاید ایران نیز دیگر به تعهدات خود عمل نکند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی