شناسه خبر : 176766
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 خرداد ساعت 12:44
باقری: مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است

باقری: مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است

سرپرست وزارت خارجه با بیان اینکه مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است، گفت: کشورهای منطقه باید حرکت جمعی برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها داشته باشند.

نور نیوز- گروه بین الملل: سرپرست وزارت خارجه که در نخستین سفر خارجی‌ به بیروت رفته با بوجبیب، وزیر خارجهٔ لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار باقری با وزیر خارجهٔ لبنان

کشورهای منطقه باید حرکت جمعی برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها داشته باشند

علی باقری پس از دیدار با وزیر خارجه لبنان در  کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبدالله بوحبیب با تشکر از مقامات و دولت لبنان در ابراز همدردی با دولت و ملت ایران در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی وحسین امیر عبداللهیان گفت: خوشحال هستم که امروز در لبنان هستم.

باقری ادامه داد: همچنین از مقامات لبنان تشکر می‌کنم از این که سه روز در این کشور  در پی شهادت  آقایان رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان اعلام عزای عمومی کردند و مقامات لبنان نیز برای ابراز همدردی با دولت و ملت ایران به تهران سفر کردند.

سرپرست وزارت خارجه همچنین گفت: رایزنی با مقامات لبنان در مورد مسائل منطقه و عرصه بین‌الملل مورد توجه ایران بوده است و این سفر هم در همین راستا انجام شد.

کشورهای منطقه باید حرکت جمعی برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها داشته باشند

باقری در ادامه نشست خبری با وزیر خارجه لبنان در این ارتباط گفت: روابط متین و مستحکم دو کشور  ایران و لبنان شاخص محوری برای منطقه است، همانطور که  مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است.

باقری افزود: علاوه بر موضوعات مربوط به لبنان در خصوص اوضاع در غزه و به ویژه در رفح با آقای وزیر خارجه رایزنی کردیم و در این زمینه اتفاق نظر داشتیم همه کشورهای منطقه به ویژه کشور های اسلامی باید یک حرکت جمعی برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها در فلسطین به ویژه رفح داشته باشند.

باقری افزود: در همین چارچوب برگزاری نشست وزیران  امور خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی  برای انجام یک اقدام مشترک و جدی در این مسیر مورد توجه قرار گرفت.



 


نورنیوز
کلید واژگان
لبنانباقریاسلام
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی