شناسه خبر : 175452
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد ساعت 08:39
لاریجانی، احمدی بیغش، خوشچهره و همتی ثبت‌نام کنندگان روز دوم  +فیلم

لاریجانی، احمدی بیغش، خوشچهره و همتی ثبت‌نام کنندگان روز دوم +فیلم

دومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 8 صبح جمعه - 11 خرداد - در ستاد انتخابات کشور آغاز شد و علی لاریجانی، احمدی بی‌غش، خوش‌چهره و همتی در روز دوم ثبت‌نام خود را کامل کردند.

نورنیوز ـ گروه سیاست: دومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح امروز - جمعه ۱۱ خرداد - آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت.

طی روز گذشته به عنوان نخستین روز ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، محمدرضا صباغیان و قدرت‌علی حشمتیان با گرایش سیاسی مستقل، مصطفی کواکبیان با گرایش سیاسی اصلاح‌طلب و همچنین عباس مقتدایی و سعید جلیلی با گرایش سیاسی اصولگرا ۵ داوطلبی بودند که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای این انتخابات نام‌نویسی کردند.

کاندیداها فرصت دارند نهایتا تا ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

پس از اتمام این فرصت پنج‌روزه، شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در ۲۲ خرداد به وزارت کشور اعلام شود.

علی لاریجانی؛ اولین ثبت‌نام روز دوم / با شعار و نظرات غیرتخصصی  مشکلات کشور را حل نمی کند

علی لاریجانی برای ثبت نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

لاریجانی در سخنرانی خود گفت: تنها با روش های علمی می توان مشکلات را حل کرد، نه با شعار و نظرات غیر تخصصی. پیامبر ما فرمودند، هرگاه به کاری پرداختید آن را با دانش و خرد انجام دهید.

 وی افزود: در مقوله اقتصاد علاوه بر محوریت تولید و اشتغال مبارزه با علل فساد مهمتر از برخورد با معلول هاست. اگر دولت جایگزین ملت نشود شفافیت بیشتر شود و مقررات زائد تقلیل یابد زمینه‌ی فساد از بین می رود. با دولت فربه و مداخله گر در همه امور مردم، حتما ره به جایی نمی بریم.

وی خاطر نشان کرد: شهید آیت الله مطهری فرمودند حکومت‌ها ممکن است آرمان‌های متعالی داشته باشند، اما اگر از اقتصاد سالم و ثروت زا برخوردار نباشند به هیچ یک از آنها نمیرسند، لذا تاکید ما در این مقطع زمانی بر توسعه ی اقتصاد ملی یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای نجات کشور است.

لاریجانی

احمدی‌بی‌غش:امیدوارم به آنچه که در قانون اساسی آمده عمل کنم

بی+غش

محمود احمدی‌بی‌غش نماینده سابق مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز دومین کسی بود که در دومین روز ثبت‌نام با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:  از 33 داوطلب روز اول، پنج نفر واجد شرایط ثبت‌نام بودند / 3 خانم داوطلب شدند که صلاحیت نداشتند

اسلامی

از ۳۳ نفر روز گذشته برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند که تنها 6 نفر شرایط قطعی ثبت نام را داشتند. .

داوطلبان دارای شرایط حتما در یکی دو روز اول ثبت‌نام کنند؛ چون روزهای انتهایی براساس ادوار گذشته شلوغ است .

ایرانیان خارج از کشور هم در امر رای‌دهی مشارکت دارند و هم می‌توانیم در این 5 روز در خدمت داوطلبین باشیم.

به وزارت خارجه اعلام کردیم اگر ایرانیان خارج از کشور قصد دارند در انتخابات شرکت کنند، می‌توانند نماینده یا موکل خود را کتبا برای ثبت نام بفرستند.

 سه خانم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری مراجعه کردند که واجد شرایط نبودند.

شاهچراغی: ۳۷ نفر ثبت‌نام و ۷ نفر واجد شرایط بودند

شاهچراغی

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۴ خرداد اخرین روز ثبت نام دواطلبان انتخابات ریاست جمهوری است.

وی افزود: ۳۷ نفر تاکنون به ستاد انتخاباتی مراجعه کردند که ۷ نفر واجد شرایط بودند.

شاهچراغی تصریح کرد: داوطلبان ثبت نام خود را برای روز آخر نگذارند.

محمد خوش چهره در ستاد انتخاباتی حضور یافت

خوش+چهره

خوش چهره پس از ثبت نام گفت: یکی از دلایل شرکت بنده در انتخابات ریاست جمهوری اعتقاد به حل مسائل در حوزه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و.... است.

وی با تاکید بر اینکه این مسائل با گذشت زمان تبدیل به معضل و بحران شده  است، گفت: مثلاً در حوزه اشتغال بحران اشتغال داریم که هم بحران امنیتی ،اقتصادی است.

وی افزود: بخشی از مشکلات عدم تناسب افراد با مسئولیت هاست در حالیکه معیار کارایی و مدیریت خوب بودن و سلامت نفس نیست بلکه توانمندی و امین بودن یک مدیر است.

احمد وحیدی وزیر کشور از ستاد انتخابات بازدید کرد

وزیر+کشور

ورود همتی به ستاد انتخابات کشور 

عبدالناصر همّتی که برای ثبت نام کاندیداتوری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شده است، گفت: مردم انتظار دارند بدون شعار زدگی  و بدون بازی با الفاظ مسئولان کار کنند.

وی با تاکید بر اینکه قرار دادن کشور در مسیر رشد و شکوفایی دستور کار من خواهد بود، تصریح کرد: اعتماد نیاز به بازنگری و بازسازی دارد.

همتی افزود: کنترل مردم باید با اعتماد به مردم تغییر کند. باید کاسبان را از دسترسی به ثروت مردم دور کنیم.

به گزارش نورنیوز، براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که پیش از این مقرر بود در خردادماه سال ۱۴۰۴ برگزار شود، پس از شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، بصورت زودهنگام و هشتم تیرماه امسال برگزار خواهد شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی