شناسه خبر : 175203
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد ساعت 08:18
رگبار، تگرگ و گرد و خاک 7 استان کشور را دربرمی‌گیرد

هشدار زرد سازمان هواشناسی؛

رگبار، تگرگ و گرد و خاک 7 استان کشور را دربرمی‌گیرد

سازمان هواشناسی کشور درباره فعالیت سامانه بارشی از امروز تا یکشنبه هفته آتی و رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید، گردوخاک و احتمال بارش تگرگ هشدار داد.

نورنیوز- گروه اجتماعی: فعالیت سامانه بارشی از امروز آغاز می‌شود و تا یکشنبه موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، با احتمال بارش تگرگ خواهد شد.
 
 چهارشنبه شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران و سمنان درگیر این سامانه می‌شوند. این سامانه روز پنجشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های مازندران، سمنان و اردبیل و روز جمعه در شمال آذربایجان غربی فعالیت خواهد داشت.
 
شرایط جوی اعلام شده روز در شنبه شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و یکشنبه در ارتفاعات آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ماندگار است.
 
احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال مه و کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی، به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطرات پیش‌بینی شده برای این سامانه است.
 
سازمان هواشناسی به احتیاط در سفر‌های بین شهری، احتیاط در سفر با هواپیما‌های سبک، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه کرده است.
 
 
شمال خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود 
 
سازمان هواشناسی همچنین نسبت به افزایش بیشینه سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در شمال خلیج فارس هشدار داد.
 
بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی افزایش بیشینه سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از صبح پنج‌شنبه آغاز می‌شود و تا بعدازظهر جمعه ادامه دارد.
 
این سامانه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۵ و دور از سواحل بیش از ۱.۵ متر خواهد شد و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در شمال خلیج فارس را در بر خواهد گرفت.
 
خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی در پی فعالیت این سامانه وجود دارد.
 
سازمان هواشناسی به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه کرده است.


نورنیوز
کلید واژگان
هواشناسیبارانتگرگ
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی