شناسه خبر : 174995
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد ساعت 15:55
چین دست رد به درخواست زلنسکی زد

برای شرکت در نشست ۲۶ خرداد به میزبانی سوئیس درباره جنگ اوکراین؛

چین دست رد به درخواست زلنسکی زد

پکن ضمن رد درخواست رئیس‌جمهور اوکراین از همتای چینی برای شرکت در نشست 26 خرداد به میزبانی سوئیس درباره جنگ اوکراین، از آمریکا خواست به مسئولیتش در قبال آغاز این جنگ و تشدید آن فکر کند.

نورنیوز-گروه بین الملل: «پکن از کنفرانس صلحی که از سوی مسکو و کی‌یف به رسمیت شناخته شده باشد، حمایت می‌کند» این پاسخ  وزارت خارجه چین به درخواست رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی از همتای چینی شی جین‌پینگ برای شرکت در اجلاس موسوم به «نشست جهانی صلح» به میزبانی سوئیس است که قرار است 15 ژوئن برگزار شود.

زلنسکی در اظهاراتی که دیروز از او رسانه‌ای شد، با اشاره به این اجلاس، مدعی شده بود بیش از هشتاد کشور حضور خود را در آن تایید کرده‌اند و اوکراین از رهبران دیگر کشورها برای پیوستن به این نشست دعوت می‌کند.

زلنسکی سپس از رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس‌جمهور چین خواسته بود «رهبری خود در پیشبرد صلح» را نشان دهند.

مسکو این نشست را گردهمایی ضد روسی مجموعه غرب می‌داند و تاکنون چند بار گفته که برگزاری اجلاس صلح بدون حضور روسیه هیچ معنایی ندارد اما در عین حال برای مذاکره اعلام آمادگی کرده است؛ با این حال چنین مذاکره‌ای به دلیل فرمان زلنسکی مبنی بر ممنوعیت هر گونه مذاکره با روسیه محقق نشده است.

وزارت خارجه چین در موضع‌گیری امروزش همچنین گفت که پکن از ایالات متحده می‌خواهد درباره مسئولیتش در بروز و تشدید بحران اوکراین عمیقاً فکر کند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی