شناسه خبر : 174946
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد ساعت 12:24
ماکرون: «دشمنان داخلی و خارجی» تهدید حیاتی برای اتحادیه اروپاست

ماکرون: «دشمنان داخلی و خارجی» تهدید حیاتی برای اتحادیه اروپاست

رئیس‌جمهور فرانسه در جریان سفر سه روزه خود به آلمان هشدار داد که اتحادیه اروپا با شمار بی‌سابقه‌ای از «دشمنان داخلی و خارجی» مواجه است که تهدید حیاتی برای این بلوک محسوب می‌شوند و تأکیدی بر هشدارهای پیشین خود کرد مبنی بر آن‌که «اروپای ما» در نهایت ممکن است به پایان خود برسد.

نورنیوز-گروه بین الملل: طبق گزارش راشاتودی، امانوئل ماکرون با اشاره به سخنرانی خود در ماه آوریل گفت «فکر می‌کنم ما در اروپای خود در حال تجربه لحظه‌ای هستیم که حیاتی است زیرا واقعاً بر این باورم که ممکن است اروپای ما از بین برود».

رئیس‌جمهور فرانسه سپس درخواست کرد که در انتخابات آتی اوپا به نیروهای حامی اتحادیه اروپا رأی داده شود و هشدار داد که این اتحادیه تاکنون «هرگز به اندازه زمان کنونی دشمنان داخلی و خارجی نداشته است».

وی ملی‌گرایان اروپا را بعنوان دشمنان داخلی اتحادیه اروپا توصیف کرد که پیدایش آن‌ها سؤالاتی را درباره خود دموکراسی به وجود می‌آورد.

ماکرون با تأکید بر اینکه ملی‌گرایان خواستار قطع کمکهای اتحادیه اروپا به اوکراین برای نبرد با روسیه هستند، گفت «برای همه این دلایل، مهم است که به حامیان اروپا رأی داده شود».

انتخابات اتحادیه اروپا در بازه 6 تا 9 ژوئن (ماه آینده میلادی) برگزار می‌شود و مردم کشورهای اروپایی اعضای این اتحادیه را بعنوان نماینده خود در این اتحادیه انتخاب می‌کنند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی