شناسه خبر : 174886
تاریخ انتشار : 11 ساعت 36 دقیقه پیش
از ادامه تبلیغات انتخاباتی تا آماده شدن نامزدها برای مناظره‌های داغ

بسته انتخاباتی ۲۸ خرداد نورنیوز؛ به روز رسانی‌ می‌شود ...

از ادامه تبلیغات انتخاباتی تا آماده شدن نامزدها برای مناظره‌های داغ

تبلیغات 6 نامزد تایید صلاحیت شده ( قالیباف، پزشکیان، جلیلی، قاضی زاده هاشمی، پورمحمدی و زاکانی) با نزدیک شدن به 8 تیرماه زمان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زیاد شده و البته با شروع مناظره ها که از امشب آغاز خواهد شد، تب انتخابات بالا خواهدرفت. با بسته انتخاباتی نورنیوز همراه باشید تا در جریان آخرین اخبار قرار بگیرید.

نورنیوز ـ گروه سیاست: در جلسه سران قوا که بعد از ظهر ۳۱ اردیبهشت که به میزبانی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان دولت برگزار شد، زمانبندی فرایند انتخابات شامل زمان تشکیل هیات های اجرایی، ثبت نام نامزدها، تبلیغات و روند برگزاری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به توافق اولیه شورای نگهبان، انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

بر اساس تقویم مصوب انتخابات، ثبت نام از داوطلبان در روزهای ۱۰ تا ۱۴ خرداد و بررسی صلاحیت ها در روزهای ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام  شد. به عبارتی ثبت از داوطلبان در موعد مقرر انجام شد و 80 نفر ثبت نام کردند. داوطلبان در شورای نگهبان صلاحیتشان برای سکانداری ریاست جمهوری بررسی شد و در نهایت  بعد از بررسی ها اسامی 6 تن از نامزدان تایید صلاحیت شده برای این دوره از انتخابات اعلام شد. طبق اعلام وزارت کشور شورای نگهبان محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، مصطفی پورمحمدی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی برای رقابت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کرد. از ۲۳ خرداد تبلیغات نامزدها آغاز شده است و تا ۶ تیر تبلیغات ادامه خواهد داشت. روز ۷ تیر تبلیغات ممنوع است و در روز ۸ تیر، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. اگر انتخابات به مرحلۀ دوم کشیده شود، ۱۵ تیر مرحلۀ دوم برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین نشست خبری رئیس ستاد استان تهران مسعود پزشکیان

نخستین نشست خبری علی تاجرنیا، رئیس ستاد استان تهران مسعود پزشکیان در حضور خبرنگاران برگزار شد.

تاجرنیا گفت: بعد از سانحه‌ای که برای رئیس جمهور فقید اتفاق افتاد، بر اساس قانون اساسی طبیعتاً باید انتخابات در دوره چهاردهم یک سال زودتر برگزار می‌شد اما انتخابات به فاصله حدود سه ماه و نیم بعد از اتفاقات مجلس شکل گرفته است.

وی افزود: شاهد هستیم در دو دوره گذشته انتخابات در کشور ما متاسفانه با مشارکت زیر ۵۰ درصد، در حال برگزاری است.

به گفته وی در مجموعه تصمیم گیران نظام و بین مردم این نگاه وجود دارد مشارکت کم در انتخابات بدون شک شرایط خوبی را برای کشورمان ایجاد نخواهد کرد. بنابراین احساس به انتخابات در دو دوره گذشته نوعی انعطاف از نظر مردم شاهد هستیم.

تاجرنیا افزود: به همین جهت ما در این انتخابات که به صورت زود هنگام صورت گرفته است نیازمند این هستیم که در مرحله اول به این سوال جدی پاسخ دهیم که چرا و چگونه اصلاح طلبان در انتخاباتی که ۴ ماه بعد از انتخابات مجلس برگزار می‌شود حضوری جدی و کاملاً آشکار دارند و چه عواملی باعث شده که در این دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدایی که در دوره گذشته رد صلاحیت شدند تایید شود و چه نیازهایی در کشور وجود دارد که باعث شده ماه به طور جدی به مشارکت بیشتر فکر کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد انتخاباتی جناب پزشکیان تقریبا بعد از تایید صلاحیت ایشان شکل گرفت و فرصت بسیار کمی داشت، گفت:‌ ما تصمیم گرفتیم هر روز در ساعت ۱۴ نشست خبری با حضور سخنگو را داشته باشیم. سخنگوی ستاد انتخابات تهران یکی از بانوان با سابقه حضور در شورای شهر تهران است. خانم الهام فخاری به عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی تهران در خدمت شما خواهد بود

ظریف همراه پزشکیان در برنامه میزگرد سیاسی خواهد بود؟!

علی تاجرنیا، رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران درباره احتمال حضور جواد ظریف  وزیر سابق امورخارجه در میزگرد سیاسی برنامه تلویزیون گفت : علاوه بر میزگرد سیاسی امیدواریم که این امکان فراهم شود؛ آقای ظریف در یک سفر استانی و در یک رویداد ملی در تهران ایشان را همراهی خواهند کرد.

فخاری؛ سخنگوی ستاد انتخابات تهران پزشکیان

 الهام فخاری سخنگوی ستاد انتخاباتی تهران مسعود پزشکیان شد. فخاری سابقه حضور در شورای شهر تهران را دارد.

رقابت اصلی انتخابات بین چه کسانی خواهد بود؟

میزگرد سیاسی با حضور ️ابراهیم متقی رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران و ️ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی برگزار شد. در این میزگرد متقی گفت: من فکر می کنم رقابت اصلی انتخابات بین آقایان جلیلی و پزشکیان است چون کسی که رئیس مجلس است، مرسوم نیست که برای ریاست جمهوری کاندیدا شود ولی به هرحال هر کس برای رویای خودش تلاش می‌کند.

وی افزود: اگر میزان مشارکت مردم، بین ۴۸ تا ۵۳ درصد باشد، احتمال اینکه انتخابات به دور دوم برود زیاد است اما اگر کمتر یا بیشتر از این میزان باشد، نتیجه در همان دور اول مشخص خواهد شد.

ایمانی هم گفت: به نظر من، رقابت بین آقایان قالیباف و پزشکیان است.

به گفته وی آقای جلیلی یا مورد توجه قرار نمی گیرد و یا آرای او همینقدری که در نظرسنجی ها آمده باقی می‌ماند و یا حتی کاهشی می‌شود و احتمال دیگر این است که ایشان از رقابت کنار برود.

ایمانی افزود: احتمال اینکه رقابت‌ها به دور دوم کشیده شود کم نیست و بستگی به این دارد که چه کسانی و به چه شکل کنار بروند

انتقاد آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل و عضو مجلس خبرگان رهبری از ساختار حاکم بر دستگاه اجرایی کشور

آیت الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل و عضو مجلس خبرگان رهبری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس از ساختار حاکم بر دستگاه اجرایی کشور انتقاد کرد و نوشت: یک دولت سرکار می آید و تمام مدیران را عوض می کند. وقتی دوسال گذشت انتخابات مجلس شروع می شود این بار نماینده ها مدیران را عوض می کنند! دوسال دیگر خود دولت عوض می شود باز مدیران عوض می شوند. با این ساختار رشد 8 درصد در اقتصاد مقدور نیست!

 

حمله رئیس ستاد جلیلی به قالیباف: قصد عقب نشینی از انتخابات نداریم

محسن منصوری،رییس ستاد جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ️از آقای جلیلی حمایت می‌کنیم، چون آقای جلیلی را یک سرباز واقعی ایران، انقلاب و رهبری می‌دانم. نمی‌شود یکی در خلوتش طور دیگر زندگی کند و در جامعه طور دیگر عمل کند و ادعای انقلابی بودن بکند.

وی افزود: ️می‌گویند آقای جلیلی توان اجرایی ندارد؛ من در این کشور فرماندار بودم، استاندار بودم، معاون رئیس جمهور بودم و شهادت می دهم که آقای جلیلی مرد اجرایی است.

منصوری اظهار کرد: ️رقابت ما با دیگر کاندید‌ها کامل اعتقادی است و با هیچکس در این مورد شوخی و مماشات نداریم و هیچ قصد عقب نشینی از انتخابات نداریم. انصراف در کار نیست مگر آنکه آن لحظه که احساس کنیم که کاندیدایی بهتر از آقای جلیلی وجود دارد!

بیژن عبدالکریمی: هر نامزدی بگوید رابطه با آمریکا، تورم و ابرچالش‌ها را حل می‌کنم شارلاتان سیاسی است

بیژن عبدالکریمی استاد دانشگاه گفته مردم از کاندیداهای ریاست‌جمهوری نباید انتظارات زیادی داشته باشند. ایران یک جامعه شبه‌مدرن است و فعلا کماکان شبه‌مدرن هم می‌ماند. جامعه شبه‌مدرن بالذات ضدتوسعه است. جامعه شبه‌مدرن، جامعه مدنی را به عنوان حد واسط میان فرد و قدرت سیاسی در اختیار ندارد. بر اساس این ویژگی‌های جامعه ایرانی نباید انتظارات زیادی از نامزدها داشت. هر کاندیدایی که بگوید، با آمدن من مسائل کشور مانند رابطه با امریکا، تورم دورقمی، مشکلات ارزی و ابرچالش‌ها حل می‌شود، یک شارلاتان سیاسی است. مردم به شارلاتان‌ها رای ندهند! انتظارات مردم باید در حد معقول و متناسب با شرایط تاریخی و معادلاتی باشد که ایران با آن روبه‌روست.

۳ چهره سیاسی به ستاد سعید جلیلی پیوستند

محسن منصوری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در احکامی جدید، چهره‌های سیاسی را به ترکیب تیم انتخاباتی این کاندیدا اضافه کرد.

بر اساس احکام صادره، علی خضریان به عنوان مشاور رئیس ستاد معرفی شده است. خضریان نماینده فعلی مردم تهران در مجلس و سخنگوی پیشین کمیسیون اصل نودم است. سید جلیل میرمحمدی نیز به عنوان رئیس کمیته سلامت این ستاد معرفی شد. میرمحمدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی یزد و دو دوره نمایندگی مردم تفت و میبد را در کارنامه دارد. همچنین فریدون عباسی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی و رئیس سابق کمیسیون انرژی در مجلس یازدهم به عنوان رئیس کمیته انرژی این ستاد به عموم مردم معرفی شده است.

واکنش مسعود پزشکیان به حرف‌های منصور ارضی/ من اگر دیوانه باشم، دیوانه مردمم

مسعود پزشکیان به توهین جنجالی منصور ارضی پاسخ داد.

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به توهین های روز گذشته منصور ارضی به او، در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برادری در دعای عرفه مرا برای سخنانم در مورد سیاهی طرح موسوم به نور، «دیوانه» خطاب کرده است. من بیان چنین حرفی را از منبر هیئت به‌دور میدانم؛ تا بوده هیئت امام حسین (ع) جایگاه دفاع از مظلوم بوده نه حمایت از اشتباهات! من اگر دیوانه هم باشم، دیوانه مردمم هستم نه دیوانه قدرت…

گفتنی است منصور ارضی, مداح مشهور پایتخت که به مواضع خاص مشهور است، در حاشیه مراسم دعای عرفه تهران، با انتقاد از موضع مسعود پزشکیان درباره گشت ارشاد و طرح نور گفت: نیروی انتظامی زحمت می کشد تا طرح نور را اجرا کند، بعد آن دیوانه می آید و می گوید طرح نور نیست و طرح سیاه است،این می خواهد بیاید و رئیس جمهور ما بشود؟!  بگذارید مناظره ها تمام شود ببینم چه می گویند، جواب شان را می دهم. خود آنها هم می دانند.

واکنش حقیقت‌پور به اظهارات برجامی زاکانی: شب قبل از تصویب برجام ادبیات اولیه آن با حضور زاکانی در دفتر رهبری کم و بیش نهایی شد

منصور حقیقت پور،  نایب رئیس کمیسیون برجام در مجلس نهم، درباره صحبت‌های علیرضا زاکانی مبنی بر این‌که آقایان روحانی، لاریجانی و ظریف اجازه ندادند که کسی از متن برجام اطلاع پیدا کند و همین امر باعث نارضایتی بسیاری از افراد مانند علی شمخانی و علی‌اکبر ولایتی شد، گفت: ️حرف ایشان کاملا نادرست است. بسیاری از افراد مانند آقایان شمخانی و جلیلی در جریان بودند و بالاتر از همه این آقایان رهبر معظم انقلاب در جریان متن برجام بودند و هدایت می‌کردند که برخی اوقات چه حرف‌هایی زده و چه حرف‌هایی زده نشود. در پروسه تصویب برجام خیلی از افراد در کمیسیون صحبت کردند.

آقای زاکانی اگر در جریان نبودید چرا از افراد دعوت کردید؟ آقای صالحی چرا آمدند و صحبت کردند؟ از ستاد کل نیروهای مسلح چرا آمدند و صحبت کردند؟ در جریان بودند دیگر.

نامه آخوندی به رئیس قوه قضائیه درباره ردصلاحیتش از سوی شورای نگهبان

عباس آخوندی ، نامزد ردصلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، در نامه‌ای درباره نقض قانون در رسیدگی به صلاحیت‌ها خطاب به رییس قوه قضاییه نوشت: با اینکه به شورای نگهبان اعتراض کردم اما شورا به این درخواست قانونی توجهی نکرد.

نامزد ردصلاحیت‌شده، در نامه ای به قوه قضاییه نوشت: علیرغم آن که این قانون بر فرایند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز حاکم است و این موضوع مورد تایید حقوقدانان است شورای نگهبان در عدم تایید صلاحیت اینجانب تاکنون هیچ دلیل و مدرکی ارائه نکرده است.

سوال ‎محمد فاضلی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری

محمد فاضلی جمعه شناس در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس از کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پرسشی کرده و نوشت: اگر اکثریت مردم ایران طرفدار گشت ارشاد، حجاب اجبای و طرح نور هستند- آن گونه که طرفداران سیاستهای گشت ارشاد و حجاب اجباری ادعا می کنند- پس نامزدهای اصولگرا چرا برای افزایش رأی خود آشکارا از گشت ارشاد دفاع نمی کنند و آن را گردن نمی گیرند؟ خود می دانند ادعای بی خود دارند.

 در صورت تخلف انتخاباتی در مناظره ها کمیسیون ورود می کند

رییس سازمان صدا و سیما درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای رعایت اخلاق انتخاباتی در مناظره ها گفت: در صورت تخلف انتخاباتی در مناظره ها کمیسیون ورود می کند.

پیمان جبلی افزود: به منظور رعایت اخلاق انتخاباتی پیشنهاداتی به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات دادیم و خواستیم کمیسیون دخالت صریح تر و روشن تری در جریان برگزاری مناظره ها داشته باشد که شامل ورود مستقیم کمیسیون در صورت مشاهده تخلف یا تذکر یا به عبارتی حتی ورود به روند برگزاری مناظره بود که این موضوع در جلسه کمیسیون بررسی شد.

اشتباه نکنید! حسین انتظامی کاندیدای ریاست جمهوری نیست، به او رأی ندهید 

عصر ایران نوشت: ️ساعاتی مانده به مناظره‌های ۴ ساعتۀ ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ستارۀ بی‌چون و چرای میزگردهای انتخاباتی صدا و سیما همچنان حسین انتظامی است که برخی به طعنه گفته‌اند ما به او رأی می‌دهیم!

دو معما: چرا مسعود پزشکیان تأیید شد و چرا حسین انتظامی به عنوان کارشناسان کاندیداها را به چالش می‌کشد؟!

می گویند: برای افرایش مشارکت. خوب! اگر هدف این باشد چه اشکالی دارد؟ مشارکت بالا مگر بد است؟ شواهد اتفاقا نشان می‌دهد که هر قدر مشارکت بالاتر باشد بخت پزشکیان بیشتر است مگر آن که صابون انتظامی به تن او هم بخورد!

اعلام حمایت حزب نسل نو از قالیباف

یک تشکل سیاسی اصولگرا با انتشار بیانیه‌ای از کاندیداتوری محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد. حزب نسل نو در بیانیه ای اعلام کرد: بنابر وظیفه خود به‌عنوان یک حزب سیاسی، لازم و ضروری می‌داند حمایت کامل خود را از محمدباقر قالیباف برای برعهده گرفتن امانت سنگین ریاست قوه مجریه اعلام کند.

امشب؛ اولین مناظره انتخاباتی برگزار می‌شود

شامگاه امشب ۲۸ خردادماه ۱۴۰۳ اولین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

طبق جدول تنظیم شده توسط صداوسیما، قرار است ۵ مناظره‌ انتخاباتی بین ۶ کاندیدا در تاریخ‌های دوشنبه ۲۸ خرداد، پنج‌شنبه ۳۱ خرداد، جمعه ۱ تیر، دوشنبه ۴ تیر و سه‌شنبه ۵ تیر برگزار شود.

اولین مناظره انتخاباتی، ساعت ۲۰ امشب برگزار می‌شود که از شبکه‌های یک، سلامت و جام‌جم به صورت زنده پخش خواهد شد.

قرار است، مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و مصطفی پور محمدی ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به سوالاتی پاسخ دهند.

مهدی خسروی گوینده خبر، مجری مناظره‌ها خواهد بود.

زمان مناظره‌ها چهار ساعت خواهد بود.

چهار مناظره اول از این مناظره‌های چهار ساعته از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن تلویزیون خواهد رفت و  آخرین مناظره انتخاباتی که سه‌شنبه ۵ تیر و مصادف با روز عید سعید غدیر هست، ساعت  ۱۲ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از ۲۱ خرداد ماه آغاز شده است.

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ روز جمعه ۸ تیر برگزار خواهد شد.

آیا مسعود پزشکان موافق بنزین لیتری ۲۰ هزار تومانی است؟

مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره قیمت بنزین گفت: این که من گفته‌ام بنزین ۲۰ هزار تومان شود فیک و غلط است. اگر قرار است بنزین گران شود باید قبلش ماشینی به مردم فروخته شود که هر ۱۰۰ کیلومتر سه چهار لیتر مصرف کند.

پزشکیان: جامعه‌ای که اعتراض نکند، مرده است

مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته یکشنبه در نشست خبری و دانشجویی با دانشجویان در دانشگاه تهران حاضر شد و گفت: اگر کنار بایستید، در صحنه نباشید و همین روزنه‌ را از دست بدهید، اجازه می‌دهید که قدرت محدودیت‌های بیشتری بر شما تحمیل کند.

در این دیدار یکی از دانشجویان از مسعود پزشکیان پرسید: شما در جایگاهی هستید که افرادی که در حلقه اول نظام بودند رد صلاحیت شدند. اکنون بگویید شما چگونه می‌خواهید اصلاح کنید؟ در این شرایط ریاست جمهوری چه قدرتی دارد؟ اگر نخواهیم اصلاحات انجام ندهیم، باید انقلاب کنیم. شما به دانشجو بگویید راه‌حل چیست؟ او در پاسخ به یک دانشجو گفت: جامعه‌ای که اعتراض نکند، مرده است. اعتراض و اغتشاش جدا از هم است. دانشجو و دانشگاهی باید طوری عمل کند با کمترین صدمه به خواسته خود برسد. با توهین و مسخره کردن نمی شود پیش رفت، اگر کنار بایستید و در صحنه نباشید خودتان اجازه می‌دهید افرادی که عرصه را تنگ کرده اند، در صحنه حضور پیدا کنند.

حمایت 300 نماینده از پزشکیان

احمد مازنی، نماینده پیشین مجلس در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  تاکنون بیش از سیصد نفر از نمایندگان ادوار و فعلی مجلس از دکتر پزشکیان حمایت کردند. امضاء نمایندگان همچنان ادامه دارد.

سید حسن خمینی: حضور «همه» در انتخابات بسیار مهم است

سید حسن خمینی یادگار امام در مراسم تجدید میثاق وزیر و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با آرمان‌های امام خمینی(س) گفت: هر کس دلش به حال خودش و مملکتش می سوزد، نسبت به حضور در انتخابات و تشکیل دولت قدرتمند مسئول است

وی افزود: کشور از مشکلات شدید اقتصادی رنج می برد، کسی تردید ندارد که فقر، بیکاری و گرانی هست؛ راه حل این مشکلات توانمند شدن قدرت ملی است؛ چه در برابر خارجی و چه در داخل

انتقاد سفیر سابق ایران در چین از «بی‌مهری برخی نامزدها » نسبت به دیپلمات‌های حرفه‌ای  ایران

محمد کشورزاده سفیر سابق ایران در چین در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس از «بی‌مهری برخی نامزدها » نسبت به دیپلمات‌های حرفه‌ای  ایران انتقاد کردو نوشت:‌سیاست خارجی عرصه تاخت و تاز جناحی نست. دستگاه دیپلماسی و دیپلمات های حرفه ای کشور که در دوران های سخت از جمله جنگ تحمیلی و تحریم حافظ منافع ملی کشور در عرصه های بین اللملی بودند متاسفانه این روزها به ناحق از سوی برخی نامزدها مورد بی مهری قرار گرفتند. این شیوه درست حکمرانی نیست.

واکنش عباس عبدی به ماجرای عمق راهبردی جلیلی

عباس عبدی روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این ماجرای «عمق راهبردی» یکی از نامزدهای اصولگرا را من هم شنیدم. واقعا متاسفم که حداقلی از شهامت و صداقت را ندارند که صریح و روشن از موضع واقعی خود دفاع کنند و بگویند؛ بله می زنیم و می‌بندیم زنان هم باید تابع اراده ما که قانون و فراتر از آن است باشند.

دفتر احمدی‌نژاد بیانیه داد: از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنیم

دفتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دوره نهم و دهم در بیانیه ای که در رسانه دولت بهار منتشر شده اعلام کرد که ایشان از هیچ نامزدی حمایت نمی کند.در این بیانیه آمده است: در روزهای اخیر بعضی از افراد و جریان های سیاسی با بیان اظهاراتی خلاف واقع و صدور بیانیه هایی جعلی چنین وانمود می کنند که محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری از کاندیدای خاصی حمایت می کنند.

بدین وسیله به اطلاع عموم مردم شریف ایران می رساند که محمود احمدی نژاد در انتخابات پیش رو مطلقا و قطعا از هیچ فرد و هیچ جریانی حمایت نکرده و نخواهند کرد.

بدیهی است هر نوع سوء استفاده و به هر ترتیب و شکل از نام و محبوبیت ایشان در رقابت های انتخاباتی مصداق بارز بی اخلاقی و دروغ پردازی است

نماینده ستاد پزشکیان: کسی با حجاب مخالفتی ندارد؛ اما زور و باتوم جواب نمی‌دهد

مصطفی کواکبیان نماینده ستاد پزشکیان، در مناظره بین نمایندگان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای پزشکیان هر جایی می رود با دخترش می رود که محجبه است. کسی با حجاب مخالفتی نرود. عرض ما این است که زور و باتوم جواب نمی‌دهد.

کنایه رئیس ستاد قاضی‌زاده به وعده‌های بدون ضمانت اجرایی و پیش‌بینی بودجه لازم توسط نامزدها

محمدرضا میرشمسی رئیس ستاد امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی کنایه آمیز به وعده‌های بدون ضمانت اجرایی و پیش‌بینی بودجه لازم توسط نامزدها، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دکتر قاضی زاده به جای اینکه بگوید: من همه شما را صاحب خانه می کنم. به همه شما ماشین شاسی بلند شیک می دهم. به همه فرزندان تان شغل مناسب می دهم. به سرعت قیمت مرغ و گوشت را کاهش می دهم. اجاره خانه ها را نصف می کنم تا همه در آسایش باشند. حقوق بازنشسته ها را دو برابر می کنم. و ...

مصمم است با تقویت ساختار عاقل بالغ متخصص به نام سازمان برنامه و بودجه برنامه هفتم توسعه را با قوت هرچه بیشتر و بدون فوت وقت اجرا کند.

اگر مشارکت بالا باشد، پزشکیان رای می‌آورد/ لاریجانی اگر می دانست رد صلاحیت می شود ثبت نام نمی کرد

غلامحسین کرباسچی، دبیر حزب کارگزاران سازندگی گفت: امیدوار هستیم که مشارکت در انتخابات بالا باشد زیرا مطمئن هستم که در مشارکت بالا، شانس مسعود پزشکیان برای ریاست جمهوری خیلی بالاتر می‌رود. 

کرباسچی افزود: تصور من این است که علی لاریجانی فکر می‌کرد مسئله حل و مشکلاتشان برطرف شده است؛ ولی قاعدتاً اگر می‌دانست رد صلاحیت می شود بعید می‌دانم دوباره شرکت می‌‎کرد.

کوثری: بزرگان جبهۀ انقلاب پیگیر اجماع هستند

محمد اسماعیل کوثری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: انتظار همه بر این است که بین نامزدهای جبهۀ انقلاب اجماع صورت گیرد.

وی افزود: با هر کسی که صحبت می‌کنم می‌پرسد چه خواهد شد؟ بنده در پاسخ گفتم که کمی باید تأمل کنیم تا نامزدها نظرات خود را بدهند.

رئیس کمیته فرهنگیان ستاد مرکزی انتخاباتی قالیباف منصوب شد 

سید بابک هاشمی نکو بعنوان رئیس کمیته فرهنگیان ستاد مرکزی انتخاباتی محمدبافر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منصوب شد.

 او از دکتر معلمان با رتبه استاد معلمی و دارای مدرک دکترای فلسفه تعلیم و تربیت می باشد ، در سابقه کاری او سالها معلمی ، مدیریت مدارس ، معاونت و مدیریت منطقه و مشاور وزیر وجود دارد

آیت‌الله اعرافی : حوزه علمیه  با عنوان رسمی هیچ گاه به صورت مصداقی از کسی در انتخابات  حمایت نکرده است

آیت‌الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه هیچ گاه به صورت رسمی و مصداقی وارد مباحث مربوط به انتخابات نمی شود؛ رسالت حوزه تبیین شاخص ها و ملاک‌های یک انتخاب خوب است.

وی افزود: چهار خط اصلی؛ «فراخواندن مشارکت مردم در انتخابات»، «تببین عوامل، ملاک‌ها و شاخص‌های انتخاب اصلح»، «همگرایی وانسجام در جریان انقلاب و آرمان‌های آن»، «نگهداری از انتخابات منطبق بر فقه و اخلاق» باید مد نظر روحانیت و مبلغین باشد تا در سایه این اصول یک انتخاب باشکوه با مشارکت حداکثری مردم داشته باشیم.

به گفته وی وظیفه حوزه و روحانیت همین اصولی است که بیان شد؛ حوزه با عنوان رسمی هیچ گاه و در هیچ برهه‌ای از تاریخ خود به صورت مصداقی از کسی حمایت نکرده و تنها به رسالت تبیینی خود عمل می‌کند.

یاران سعید جلیلی در صدا و سیما: با این ترکیب صدا و سیما می تواند بی‌طرف باشد؟

امیر قربانی خبرنگار در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:‌

جبلی (رئیس سازمان صدا و سیما): معاون سابق سعید جلیلی در شعام

وحید جلیلی (قائم مقام): بردار سعید جلیلی

خدابخشی (مشاورعالی): پسرخاله سعید جلیلی

صائب ( معاون سیاسی): رئیس دفتر سابق سعید جلیلی

روزی طلب (مدیرکل برنامه های سیاسی): نماینده سعید جلیلی در 1400

با این ترکیب صدا و سیما می تواند بی طرف باشد؟

شهردار تهران را برکنار کنید

فعال سیاسی اصولگرا در مطلبی با عنوان « شهردار تهران را برکنار کنید» و درخواست از وزیر کشور برای برکناری علیرضا زاکانی شهردار تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: هم اکنون خود و معاونانش شهر را به حال خود رها کرده اند، اقدام به عزل مشارالیه، اراده شما برای سلامت انتخابات را تا حدی نشان می‌دهد.

نامه وی به این شرح است:

جناب آقای وحیدی وزیرمحترم کشور

با سلام و احترام

به قرار اطلاع،جناب آقای زاکانی شهردار تهران قصد دارد در روز عید غدیر-سه روز قبل از انتخابات- جشن‌مفصلی در تهران برگزار کند که مشخص است بیش از آنکه قصد بزرگداشت ولایت حضرت امیر باشد، یک کارناوال تبلیغات انتخاباتی به نفع خودش ( یا نامزدهای دیگری که نامبرده بعنوان کاندیدای پوششی آنها انجام وظیفه می کند) خواهد بود، انتظار می‌رود به نحو قاطع و شایسته از آن جلوگیری شود.

شاید عملیاتی‌ترین روش، برکناری بدون بازگشت نامبرده از سمت شهرداری تهران باشد. البته اصل انتصاب وی  در ۳سال قبل نیز از ابتدا با شائبه‌های متعدد همراه بود اما آنگونه که تحلیلگران در آن زمان گفتند چون تصدی آن پست، دستمزد پوششی بودن برای مرحوم شهید رئیسی بود، نتوانستید یا نخواستید مانعش شوید.

اکنون که کارآمدی وی در مدیریت شهری نزدیک صفر است و هم اکنون نیز خود و معاونانش شهر را به حال خود رها کرده اند، اقدام به عزل مشارالیه، اراده شما برای سلامت انتخابات را تا حدی نشان می‌دهد.

رونوشت:اعضای محترم شورای نگهبان

روز جمعه در محتوای آنلاین انتخاباتی چه گذشت؟

روز جمعه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۳، مجموعا بیش از ۲/۵ میلیون محتوای مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری در بسترهای ایکس، گروه‌های عمومی و کانال‌های تلگرامی، اینستاگرام و خبرگزاری‌ها منتشر شدند.

 در این بین مسعود پزشکیان با ۹۹ هزار محتوا بیشترین توجهات را به خود جلب کرده است. این نامزد نسبت به روز گذشته با صعود یک پله‌ای جای جلیلی در صدر بیشترین محتوا را گرفت. ۲۰ هزار منبع شامل کاربران اینستاگرامی و توییتری و همچنین رسانه‌های تلگرامی و خبرگزاری‌ها در مورد پزشکیان صحبت کردند و اخبار او را پوشش دادند.

به‌طور خاص در توییتر، ۵۱% از محتوای مرتبط با پزشکیان مثبت و ۴۷% آن منفی بود. این موضوع نشان می‌دهد که دوقطبیِ سنگینی پیرامون پزشکیان در توییتر شکل گرفته است.

 پس از پزشکیان، سعید جلیلی با ۹۴ هزار محتوا و ۱۷ هزار منبع در رتبه دوم قرار دارند. ۸۴% از محتوای توییتر پیرامون سعید جلیلی مثبت است.  این درصد احتمال سازماندهی‌ محتوای مربوط با جلیلی را بالا می‌برد.

قالیباف بیشترین میزان محتوای منفی در توییتر را دارد. ۷۰% از محتوای توییتری منتشرشده پیرامون قالیباف در روز ۲۵ خرداد علیه او بود!

 زاکانی رتبۀ چهارم میزان محتوا با ۱۸هزار محتوا را دارد. ۴۴% محتوای منفی علیه او در توییتر عمدتا به دلیل وعده اهدای گوشت به شهروندان تهرانی بود که با واکنش منفی توییتری‌ها مواجه شد.

 قاضی‌زاده هاشمی نسبت به روز ۲۴ خرداد یک پله صعود کرد و از قعر جدول فاصله گرفت. پورمحمدی هم با ۸ هزار محتوا کمترین توجه را در مقایسه با سایر نامزدها به خود جلب کرده است و هنوز نتوانسته مورد توجه رسانه‌ها و کاربران قرار بگیرد.

نامزدهای+انتخاباتی+در+شبکه+های+اجتماعی
 

کارگزارانی‌ها برای پزشکیان ستاد ایجاد کردند

با حکم سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران، امیر اقتناعی، عضو شورای مرکزی و معاون اجرایی‌وهماهنگی دبیرکل، به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات این حزب در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری منصوب شد تا کارگزارانی ها برای پزشکیان ستاد ایجاد کرده و تبلیغ کنند.

واکنش روحانی به سخنان نامزدهای انتخابات علیه برجام: شما چه به دست آوردید جز قطعنامه‌های تحریم

برخی از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری سخنان تندی را علیه برجام گفتند و ادعا‌هایی نیز علیه حسن روحانی، محمدجواد ظریف و علی لاریجانی مطرح کردند.

حال رسانه رسمی روحانی بخشی از سخنان وی (در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰) را با این توضیح منتشر کرده است.

حسن روحانی رئیس‌جمهور دوره دوازدهم در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه در این ایام ظلم بزرگی در حق این دولت شده، گفت: حرف‌های عجیب و غریبی زدند. گفتند مقام معظم رهبری فقط به این دولت اجازه داد که با آمریکا مذاکره کند.

 خود آقا در سخنرانی‌شان صریحاً فرمودند قبل از این دولت اجازه دادم با آمریکا مذاکره کردند. در عمان مذاکره می‌کردند. چرا دروغ می‌گویید؟ چرا حرف راست نمی‌گویید؟ چرا همه را بالا و پایین حرف می‌زنید؟

ادعای عجیب درباره خودرو تیبا سعید جلیلی با ۳ پلاک متفاوت

روز گذشته در مطلبی تاکید کرد خودرویی که سعید جلیلی با آن تردد می کند تیبا است اما نکته عجیب پلاک خودرو این کاندیدای ریاست جمهوری است.

در این مطلب اشاره شده بود که «بررسی تصاویر روز ثبت‌نام جلیلی و تصاویر همایش انتخاباتی «جامعه کار و تولید» نشان می دهد که جلیلی در روز ثبت‌نام، با یک تیبای سفید به شماره شهربانی ایران ۸۸- ۳۹ ط ۵۹۳ به وزارت کشور رفت و روز جمعه با یک تیبای سفید به شماره شهربانی ایران ۷۷- ۲۶ ن ۷۸۷ راهی همایش با کارگران شد. از سوی دیگر خودروی تیبایی که جلیلی سال ۱۴۰۰ با آن برای مناظره ها به صدا و سیما رفت، پلاک شهربانی متفاوتی از دو پلاک امسال دارد.»

این مطلب با واکنش های زیادی در فضای رسانه ای و مجازی روبرو شد و حال یک عضو جبهه پایداری مدعی شده است که خودروی جلیلی یکی است؛ به دلایل امنیتی پلاکش عوض می‌شود.

سیدمصطفی موسوی نژاد نوشته است تغییر پلاک را یک امر رایج برای مسئولینی در این سطح عنوان کرده است.

هشدار انتخاباتی پلیس: انتشار نظرسنجی‌های کاذب جرم است

پلیس فتا فراجا ضمن هشدار اعلام کرد انتشار نظرسنجی‌ها و یا نظرسازی کاذب که از مجاری غیررسمی انعکاس پیدا می‌کند و مبدا آن مشخص نیست، در خصوص انتخابات و نامزدهای انتخاباتی جرم است. همچنین دعوت به تجمع و تحصن که اخلال در انتخابات را به همراه داشته باشد، جرم محسوب می‌شود.

سوال از شما پاسخ از نامزدها

ستاد انتخابات رسانه ملی برای سری دوم گفت‌وگوی ویژه خبری، سوالات و ابهامات مردم درباره نظرات، برنامه‌ها و ایده‌های طرح شده توسط نامزدها را از آن‌ها جویا می‌شود.

قسمت اول سری دوم امشب با حضور دکتر مسعود پزشکیان خواهد بود.

مخاطبان می‌توانند سوالات خود را از این نامزد به شناسه شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به آدرس @shahrvandyjc در پیام‌رسان‌ها ارسال کنند‌.

همچنین شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۱۱ نیز آماده دریافت سوالات است.

خسروی؛ مجری مناظره‌ها شد

ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری صداوسیما، مهدی خسروی ـ گوینده خبر ـ را به‌عنوان مجری مناظره‌های انتخاباتی معرفی کرد.

مهدی خسروی، مجری و گوینده شبکه خبر که اجرای این مناظره‌ها را در روزهای یادشده برعهده خواهد داشت، دارای سابقه طولانی کار در حوزه خبر است.

سازمان صداوسیما برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پنج مناظره انتخاباتی در روزهای ۲۸ و ۳۱ خرداد، همچنین، یکم و چهارم و پنجم تیر تدارک دیده است که به‌طور زنده از شبکه‌های خبر و یک سیما به روی آنتن می‌رود.

پزشکیان: من اصولگرا هستم

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست با فعالان اصلاح طلب گفت: در قدم اول من اصولگرا هستم، ‌‌این اصولگرایی شامل حق و عدالت است و نباید اجازه داد منطقه‌ای در کشور از توسعه باز بماند که در این صورت براساس حق و عدالت اصلاحات را دنبال می‌کنم.

وی افزود: در زمانی که نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بودم در خصوص فساد قصد داشتم قانونی بنویسم اما پس از بررسی دیدیم که قانون وجود دارد اما اجرا نمی‌شود.

پزشکیان اظهار کرد: دولت‌ها برنامه و سیاست‌های خود را نوشته اند که البته باید با عمل همراه باشد در غیر این صورت مردم به حرف مسئولان گوش نمی‌کنند.

به گفته وی در راستای افزایش مشارکت مردم ‌وارد ‌عرصه انتخابات شدم؛ در این عرصه به دنبال پست و مقام و پول نیستم؛ من اعلام کردم برای کسب قدرت نیامدم و سعی دارم تا علم و توانمندی خود را در خدمت به مردم صرف کنم.

دیدار پزشکیان با آیت‌الله بیات‌زنجانی؛ استقبال مردم از شما، لطف خداست

مسعود پزشکیان در چهارمین دیدار خود با علمای قم، به دیدار آیت‌الله اسدالله بیات‌زنجانی رفت.

آیت‌الله بیات‌زنجانی استقبال مردم از پزشکیان را لطف خدا خواند و گفت: ما مردم ایران را نمی‌شناسیم؛ ایرانیان اهل علم‌اند، اهل فضل‌اند، اهل فقه اند، اهل هنرمند، وفادارند و... ما این مردم را نمی‌شناسیم.

 این مرجع تقلید از سه خصوصیت پزشکیان سخن گفت؛ اول این‌که صادق هستید. مردم از شما بی‌صداقتی ندیده‌اند. دوم پاک‌دست هستید. ما شما را به تدین می‌شناسیم.

ایشان با تقدیر از تخصص‌گرایی پزشکیان، گفت: در نظر من تخصص از تدین بالاتر است. این‌که گفتید از کارشناسان استفاده می‌کنید، ما را بیشتر به شما امیدوار کرد. روی این حرف بایستید.

آیت‌الله بیات‌زنجانی یکی از مهم‌ترین کارهای کشور را اجرای کامل قانون اساسی دانست و افزود: من نمی‌گویم قانون اساسی قرآن خداست، نمی‌گویم هیچ ایرادی ندارد اما باید قانون اساسی را احیا کنیم. معتقدم

مشاور جلیلی: جلیلی موافق گشت ارشاد نیست

امیر حسین ثابتی مشاور جلیلی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همزمان با رشد معنادار جلیلی در نظرسنجی ها در 24 ساعت گذشته، حداقل سه دروغ علیه او لا پولپاشی های میلیاردی در شبکه های اجتماعی منتشر شده:

جلیلی می خواهد انصراف دهد!
بورس دراولویت جیل ینیست!
جلیلی گفته موافق گشت ارشادم!

ماشین تولید دروغ شان را تازه روشن کرده اند...

گفته می شود این توئیت در میان قشر مذهبی در مشهد و قم باعث رنجش شده و انها رای اوری جلیلی را به هر روشی نشانه ناصادق بودن او می دانند

دیدار پزشکیان با سیدحسن خمینی

مسعود پزشکیان به دیدار حجت‌الاسلام  سیدحسن خمینی، یادگار امام راحل رفت.

پزشکیان  در این دیدار هدف خود از حضور در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری را  «اصلاح» بر مبنای اصول  «حق و عدالت» عنوان کرد و گفت: من نمی‌بینم در دعواهای ما در دولت و مجلس، خدمت به مردم اصل باشد.

او افزود: آن‌چه امام و شهدا برای ما به یادگار گذاشتند، تلاش برای حل مسائل مردم بود اما ما به بی‌راهه رفتیم.

سیدحسن خمینی نیز مساله اول کشور را مساله اقتصادی و معیشت خانوار و مشکلات اجتماعی پیامد آن عنوان کرد و افزود: بسیاری از این مشکلات هم ریشه در سیاست داخلی و سیاست خارجی دارد.

او گفت : جز یک انتخابات پرشور با حضور اقشار گوناگون مردم، نمی‌توانیم در مذاکره با طرف‌های خارجی امتیازی بگیریم.

حضور مسعود پزشکیان در دانشگاه تهران 

دکتر مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای گفت‌وگو با دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه تهران  حضور می یابد. در این برنامه که فردا ۲۷ خردادماه به میزبانی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، از عموم دانشجویان دعوت به حضور شده است.

مدیران ستاد انتخاباتی سعید جلیلی منصوب شدند

محسن منصوری رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در احکامی مسئولان ستاد انتخاباتی این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را منصوب کرد. در احکامی مصطفی قاسم‌پور به سمت معاون امور استان‌ها، رحیم نوعی اقدم  به سمت مسئول ستاد مردمی میثاق با ابراهیم، علی جعفری به سمت معاون ستاد و مسئول کمیته نهضت سخنرانی، حسین طلا به سمت معاون نظارت، روح الله بیات به سمت معاون سازماندهی، نصرالله پژمان‌فر  به سمت مسئول کمیته نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سیدمرتضی محمودی  به سمت مسئول هماهنگی ستادهای مردمی در استان تهران، مجتبی عرب به سمت مسئول ستاد ادوار تشکل‌های دانشجویی ، امین حیدرلو به سمت مسئول ستاد دانشجویان و هادی ژیان به سمت رئیس شورای راهبردی ستادهای جوانان و دانشجویان منصوب کرد.

باهنر: به عقل من هم نمی‌رسد چرا لاریجانی ردصلاحیت می‌شود؛ جنتی اَعلم!

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: به عقل من هم نمی‌رسد چرا لاریجانی ردصلاحیت می‌شود. علت این موضوع را باید از آیت الله جنتی و آقای طحان نظیف سخنگوی شورا بپرسید.

باهنر افزود: آقای لاریجانی ۱۰ -۱۲ سال رئیس سازمان صداوسیما بوده و دوران بسیار موفقی داشت، وزیر ارشاد بوده، دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، همین الان مشاور رهبر معظم انقلاب است، سه دوره رئیس مجلس بوده و اینکه چطور صلاحیتش احراز نمی‌شود، الله اعلم، آقای جنتی اعلم!

قالیباف: هرچه دقیق‌تر و صریح‌تر سخن بگوییم، مانع غلبۀ سخنرانی و شعار و تکه‌پرانی بر داشتن برنامه و کارنامه خواهیم شد

محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در بحث چالشی با کارشناسان محترم در برنامه میزگرد اقتصادی از جزئیات برنامه ام در موضوعات بورس، مسکن ارزان، صنعت خودرو، نیروهای شرکتی، مهار تورم، رشد اقتصادی و ... گفتم. هرچه دقیق تر و صریحتر سخن بگوییم، مانع غلبه سخنرانی و شعار و تکه پرانی بر داشتن برنامه و کارنامه خواهیم شد.

تکذیب لیست کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان

ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان به انتساب لیست منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر «کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان» واکنش نشان داد.

ستاد انتخاباتی پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری انتساب لیست منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر «کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان» را به این نامزد انتخابات رد کرد.

در بخشی از متن اطلاعیه ستاد انتخابات مسعود پزشکیان آمده است: «پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر لیست «کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان» به استحضار میرساند، جدول مذکور هیچ ارتباطی با جناب آقای پزشکیان و ستاد ایشان نداشته و صرفا یک شیطنت غیرواقعی با هدف تاثیرگذاری منفی بر سازمان رای دکتر پزشکیان بوده و به هیچ وجه صحت ندارد. از عموم مردم عزیز ایران و علاقه‌مندان به دکتر پزشکیان تقاضامندیم اخبار صحیح را تنها از مجاری رسمی پیگیری کنند.»

هشدار صریح حسام‌الدین آشنا به پزشکیان و قالیباف 

حسام الدین آشنا، سیاستمدار اعتدالگرا، در خصوص اینکه آیا پیش بینی می‌کند، قالیباف و پزشکیان دو گزینه آخر باشند؟ گفت: این بیشتر از اینکه پیش بینی باشد یک برنامه انتخاباتی است. کسانی هستند که چنین برنامه‌ای دارند و آن را پیگیری می‌کنند. پزشکیان و قالیباف ظرفیت خود تخریبی بسیار بالایی دارند، چرا که تعارض منافع زیادی در درون ستادهای ایشان دیده می‌شود.

اشنا افزود:  از نظر من فضای انتخابات فعلا دوقطبی نیست و این امکان وجود دارد که حتی چند قطبی شود. ️فکر می‌کنم کمپین داوطلبان با خود آن‌ها متفاوت است. این تفاوت را در کمپین همه کاندیداها می‌بینم.

دیوارنگاره انتخاباتی میدان ولیعصر (عج): هرگز وعده‌ای نده که نسبت به انجام آن از خود مطمئن نیستی

دیوارنگاره+میدان+ولیعصر
 

پزشکیان به قم رفت

ستاد مرکزی انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان قم با حضور این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به صورت رسمی فعالیت‌های خود را آغاز کرد. دیدار با آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید و حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان حضرت امام(ره) از برنامه‌های پزشکیان در قم است.

رئیس ستاد سعید جلیلی: تردید قتلگاه گفتمان انقلاب خواهد بود/ سعید جلیلی با تمام توان به رقابت های انتخاباتی ادامه می دهد

محسن منصوری رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: در طول تاریخ اصحاب تردید، بیشترین خسارت ها را به کشور وارد کرده اند. تردید، قتلگاه گفتمان انفلاب خواهد بود. آقا سعید با قدرت وارداین میدان شده و با تمام توان ادامه می  دهد. بگذارید مردم در ارامش تصمیم بگیرند و انتخاب کنند.

ربیعی: پزشکیان هرچه بگوید تا آخر بر آن استوار خواهد ماند

علی ربیعی سخنگوی دولت دوازدهم نوشت: در خصوص حقوق ملت، عدالت، پرهیز و مقابله با دروغ، روراستی با مردم و… هرچه می‌گوید بر همان گفته تا به آخر، استوار خواهد ماند. مسعود پزشکیان «خود خودش» است. 

اعلام محورهای مناظره‌ها قبل از پخش به نامزدها

رییس سازمان صداوسیما در صفحه ویراستی خود درباره‌ی محتوای مناظره‌ها و میزگردها تاکید کرده‌ است که محورهای برنامه‌های مناظره و میزگردها هم قبل از برنامه به اطلاع ستادهای نامزدها رسانده خواهد شد.

پیمان جبلی همچنین درباره‌ نظرسنجی انتخاباتی صداوسیما بیان کرده است که نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی مرکز تحقیقات صداوسیما برای ستادهای همه نامزدهای انتخابات ارسال می‌شود.

اخیرا ستاد انتخابات صداوسیما اطلاعیه‌ای را صادر کرده و تاکید کرده بود، نظرسنجی‌هایی که در فضای مجازی به رسانه ملی نسبت داده می‌شوند، صحت ندارند و سازمان صداوسیما تنها نظرسنجی‌هایی را می‌تواند تایید کند که رسما از طرف مرکز تحقیقات صداوسیما منتشر می‌شود..

برنامه  تبلیغاتی 26 خردادماه نامزدها اعلام شد

برنامۀ تبلیغاتی امروز 26 خردادماه نامزدهای  چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد.

طبق اعلام سازمان صداو سمیا برنامۀ «میزگرد سیاسی» با حضور علیرضا زاکانی، ساعت ۱۴:۳۰ شبکه ۳ برگزار می شود. در برنامۀ «صف اول» مسعود پزشکیان، ساعت ۱۷:۳۰ در شبکه خبر حضور می یابد. برنامۀ «با مردم» ساعت ۱۸:۳۰ شبکه یک میزبان محمدباقر قالیباف است. برنامۀ «میزگرد فرهنگی» با حضور سعید جلیلی، ساعت ۱۹ شبکه ۲ برگزار می شود. برنامۀ «گفت‌وگوی ویژۀ خبری» با حضور مصطفی پورمحمدی، ساعت ۲۲ شبکه خبر اجرا می شود.  امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی هم میهمان برنامۀ «میزگرد اقتصادی» است که  ساعت ۲۲:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می شود.

ارکان ستاد انتخاباتی پورمحمدی مشخص شدند

دکتر سید شهاب الدین صدر رییس ستاد انتخابات ریاست جمهوری شورای وحدت حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ، در احکامی اعضای ستاد انتخاباتی را منصوب کرد.

در احکامی مسعودزریبافان به عنوان معاون امور استان ها ، دکتر نیره قوی به عنوان معاون امور بانوان ، متین منتظمی  به عنوان معاون امور دانشجویان ، فرید شهاب به عنوان معاون امور جوانان ، محمدرضا اتفاق کهنموئی به عنوان معاون امور هماهنگی و پشتیبانی و  دکتر نوشین احمدی به عنوان رییس کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی منصوب شدند.

پخش مناظره‌های انتخاباتی برای ایرانیان مقیم خاج از کشور

مستند نامزدها از سه شنبه ۲۹ خرداد در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است. این مستندها از کانال‌های اروپا، آمریکا و آسیا به ترتیب از ساعت ۱۶:۳۰، ۰۱:۳۰ و ۸:۳۰ پخش می‌شود.

همچنین برنامه «با مردم» از پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه شروع شده و تا سه شنبه ۲۹ خرداد ماه روی آنتن می‌رود. این برنامه از کانال‌های اروپا، آمریکا و آسیا به ترتیب از ساعت ۱۹، ۰۴:۰۰ و ۱۱:۳۰ پخش می‌شود.

همچنین «مناظره‌های انتخاباتی» به صورت زنده از هر سه کانال شبکه جهانی جام‌جم پخش خواهد شد.

توییت جدید محسن رضایی با هشتگ اجماع برای  مردم ، اجماع برای کار آمدی

محسن رضایی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:‌ در کنار مقبره شهید رئیسی عزیز از امام رئوف خواستم که آنچه خیر ملت ایران است برای انها رقم بخورد و اجماعی بزرگ و حماسی روی یک نامزد انقلابی شکل بگیرد.

سید محمد خاتمی: به پزشکیان رأی می‌دهم

سید محمد خاتمی گفت: اعلام می کنم که به عنوان یک شهروند طالب خیر و صلاح ملت و اصلاح امور، به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد.

مسعود پزشکیان عصر امروز با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی دیدار کرد. در این دیدار، رئیس دولت اصلاحات با تقدیر از ساده زیستی، پاکدستی، مردم گرایی، شجاعت و پایبندی دکتر پزشکیان به موازین اخلاقی، اظهار امیدواری کرد تا جامعه ی خواستار تحول و اصلاح رویکردها و رویه های حاکم؛ برنامه ها، اولویت ها و گروه همکاران ایشان را در جهت خواسته های خود ببیند و اعتماد جامعه به دولت و انتخابات برگردد.

سید محمد خاتمی گفت: همانگونه که پیش از تایید صلاحیت نامزدها گفته ام، خود را متعهد به حمایت از نامزدهای جبهه اصلاحات می دانم.

وی افزود: حال با ابراز تأسف از ردّ ناموجه بسیاری از نامزدهای شایسته، اعلام می کنم که به عنوان یک شهروند طالب خیر و صلاح ملت و اصلاح امور، به دکتر پزشکیان رأی خواهم داد.

«زاکانی» تا آخر در رقابت‌ها می‌ماند

مالک شریعتی سخنگوی ستاد انتخابات علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آنچه دکتر ‎زاکانی امروز در قم بیان کرده، مبنای کلی و دینی حضور در انتخابات است: اگر نامزدی، فرد دیگری را در معدل شاخص‌ها شایسته‌تر بداند، شرعا نباید بماند. با احترام به سایرین، همانطور که قبلاً هم بیان شده، چنین شرطی محقق نشده و لذا دکتر زاکانی در رقابت‌ها تا آخر می‌ماند.»

واکنش پزشکیان درباره حمایت اصلاح‌طلبان از وی: چرا حمایت نکنند

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه مراسم ختم میلی منفرد  سرپرست وزارت آموزش عالی دولت اصلاحات درباره مهمترین اولویت دولت خود را حل مشکل معیشت مردم و رسیدن به محرومین عنوان کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص حمایت اصلاح‌طلبان از وی، اظهار کرد: چرا حمایت نکنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به اینکه آیا معتدلین به این اجماع رسیدند که از شما حمایت کنند؟ عنوان کرد: تا جایی که من خبر دارم همه در صحنه هستند.

پزشکیان در پاسخ به این پرسش که معاون اول دولت شما چه کسی خواهد بود؟ گفت: نمی‌دانم؛ اجازه بدهید ببینیم شرایط به چه صورتی رقم می‌خورد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا در کابینه  جنابعالی از اهل سنت حضور خواهند داشت؟ گفت: باید از هر کسی که شایستگی دارد استفاده کرد.

پورمحمدی: به فیلترینگ خاتمه می‌دهم

حجت الاسلام «مصطفی پورمحمدی» نامزد چهاردهمین دوره انتخاباتی ریاست جمهوری در خصوص اینترنت گفت: تلاش می‌کنم در کوتاه ترین مدت به موضوع وی پی ان ها و فیلترینگ خاتمه دهم.در حوزه اجتماعی، اینترنت موضوعی جدی برای من است. امروز اینترنت مانند آب است برای زندگی.

وی تصریح‌کرد: این فیلترینگ در شان این مردم بزرگ نیست، در انتخاب وزیر ارتباطات بسیار با دقت و وسواس عمل خواهم کرد.

سعید جلیلی وارد قم شد

«سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین سفر استانی خود  امروز پنجشنبه 24 خردادماه وارد استان قم شد.

«سعید جلیلی» در سفر به قم، علاوه بر حضور در اجتماع مردم این استان در مسجد امام حسن عسکری (ع)، دیدارهایی نیز با جمعی از علما و نمایندگان طلاب خواهد داشت.

حمایت جمعیت رزما از «سعید جلیلی»

هادی ثروتی کارشناس مسائل سیاسی و عضو حزب جمعیت رزما گفت: با نگاه انقلابی، توان و امتداد دولت شهید رئیسی ما می‌توانیم با سعید جلیلی این مسیر را ادامه دهیم، بنابراین شورای مرکزی رزما تصمیم گرفت طی بیانیه‌ای حمایت رسمی خود را از ایشان اعلام کند.

حمایت حزب ندای ایرانیان از پزشکیان

حزب ندای ایرانیان، از ارکان جبهه اصلاحات در بیانیه‌ای حمایت خود را از مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

توئیت جدید پزشکیان با تصویر یک زن ایرانی

مسعود پزشکیان در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس با چاپ تصویری از یک زن ایرانی که گووی پرچم ایرانی که ری دیوار نقش بسته در دست اوست، با هشتگی نوشت: برای ایران دست به کار باید شد.

حمایت ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب از پزشکیان

ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب با صدور بیانیه ای  از مسعود پزشکیان به عنوان کاندیدای جبهه اصلاحات ایران حمایت کرد.

آذری جهرمی قائم مقام ستاد انتخاباتی پزشکیان شد

مسعود پزشکیان کاندیدای چهادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حکمی محمدجواد آذری جهرمی را به عنوان قائم مقام ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد.

پزشکیان همچنین تعدادی دیگری از اعضای ستاد انتخابات خود را منصوب کرد. در احکامی پیروز حناچی به سمت کمیته دانشگاهیان، محمد رئوف قادری به سمت معاونت اقوام، ادیان و مذاهب ف نورالدین آهی به سمت ریاست دفتر و معاونت اجرایی ستاد، پروانه مافی قائم مقام معاونت بانوان و ناصر نصیری ریاست کمیته نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی منصوب شدند.

آقازاده رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه شد

جلسه هماهنگی ستادهای انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه با ستاد مرکزی مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه سید علی آقازاده به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه و مسئول هماهنگی با ستاد مرکزی پزشکیان معرفی شد.

در این دیدار که با حضور محمدباقر نوبخت، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه و روسای ارکان برگزار شد، مقرر شد تا تمام ظرفیت های بالقوه حزب در جهت پیروزی مسعود پزشکیان در کارزار انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۳ به کار گرفته شود.

ضمن قدردانی و استقبال پزشکیان نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ظرفیت‌ها و امکانات به کارگرفته شده از سوی حزب اعتدال و توسعه، سید علی آقازاده به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه و مسئول هماهنگی با ستاد مرکزی پزشکیان معرفی شد.

با نظرخواهی از نخبگان/تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری در صدا و سیما تغییر کرد

رئیس سازمان صدا و سیما از ایجاد تغییرات در برنامه‌های تبلیغاتی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این تغییرات خود را در ۲ مورد میزگردهای تخصصی و مناظرات نشان خواهد داد.

پیمان جبلی در دیدار صمیمانه با جمعی از مدیران رسانه‌ها به نظرخواهی و مکاتبه با اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و نخبگان برای طراحی برنامه‌ها و محور سؤالات مناظره‌ها هم اشاره کرد و گفت: در میزگردها هر نامزد می‌تواند با حضور ۲ مشاور خود شرکت کند. سه کارشناس در مقابل نامزدها با تفکر و طیف فکری متنوع می‌نشینند و ۹۰ دقیقه فرصت گفت‌وگو، چالش و پرسش و پاسخ کارشناسی ازسوی افراد شناخته‌شده و وزین وجود دارد.

به گفته وی هدف از این ۱۸ میزگرد این است که مردم کاملاً و به‌طور دقیق متوجه دیدگاه‌های نامزدها شوند.

جبلی همچنین به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو اشاره و عنوان کرد: در این دوره سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم. برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود.

باهنر از قالیباف حمایت کرد

«محمدرضا باهنر» قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین از حمایت این تشکل سیاسی از محمدباقر قالیباف در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد و گفت: ستاد انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین تشکیل و به موازات آن نیز ۳۱ ستاد استانی جامعه اسلامی فعال خواهد شد.

زریبافان به ستاد انتخاباتی پورمحمدی پیوست

مسعود زریبافان، دبیر هیئت دولت در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان معاون امور استان‌های ستادهای «شورای وحدت» مصطفی پورمحمدی منصوب شد.

پروفسور سمیعی: قالیباف فردی سازنده است

پروفسور «مجید سمیعی» در گفت‌وگویی که در صفحه رسمی قالیباف منتشر شد، گفت: زمانی از من انتقاد می‌شد که در کشوری همچون چین فعالیت می‌کنم اما در ایران نه، گفتم اگر یک بنیاد ایجاد کنید حاضرم بیایم.

پروفسور سمیعی افزود: آن زمان آقای قالیباف شهردار تهران با من تماس گرفت و گفت همه شرایطی را که شما خواسته‌اید را فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار بود که می‌دیدم در کشور ما چنین امکانی فراهم شده است و بر این اساس وظیفه خود دانستم که این کار را انجام دهم، بیان کرد: آقای قالیباف واقعاً فردی سازنده است و به‌طور مثال حتی در روزهای جمعه که باید استراحت کنند، ساعت ۶ صبح از پیشرفت پروژه بازدید می‌کرد.

به گفته پروفسور سمیعی بی شک در این ارثیه ماندگاری که از خودم برای مردم ایران به یادگار می‌گذارم، افراد برجسته‌ای نظیر دکتر قالیباف سهم و نقش داشته‌اند.

زیدآبادی : باید کشف کنیم پزشکیان برای چه تایید شده

احمد زیدابادی روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: «من احساس می‌کنم اگر بخشی از مردم احساس کنند که این کلاه‌گذاری است، خیلی حس تحقیر به آن‌ها دست می‌دهد و در واکنش به این موضوع، در انتخابات شرکت نخواهند کرد، اما یک تعداد دیگر ممکن است بگویند نوعی صحنه‌آرایی کردند که فلانی را دربیاورند و ما می‌خواهیم بازی را به‌هم بزنیم، پس یکی دیگر را انتخاب می‌کنیم که فکرش را نمی‌کردند.»

آشنا عضویت در ستاد انتخابات پورمحمدی را تکذیب کرد

حسام الدین آشنا در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هریک از داوطلبان فعلی از من مشاوره بخواهد به او مشاوره خواهم داد ولی مطابق نظرات و دیدگاه هایی که درست می دانم. تا به حال هم در هیچ ستادی مسئولیتی نداشته ام .

برنامۀ تبلیغاتی امروز نامزدهای انتخابات اعلام شد

طبق اعلام سازمان صدا و سیما برنامۀ تبلیغاتی امروز نامزدهای چهاردهین دوره انتخابات ریاست جمهوری به این ترتیب اجرا می شود.

برنامۀ «میزگرد سیاسی» با حضور مصطفی پورمحمدی، ساعت ۱۴:۳۰ شبکه ۳

برنامۀ «صف اول» با حضور سعید جلیلی، ساعت ۱۷:۳۰ شبکه خبر

برنامۀ «با مردم» با حضور علیرضا زاکانی، ساعت ۱۸:۳۰ شبکه یک

برنامۀ «میزگرد فرهنگی» با حضور محمدباقر قالیباف، ساعت ۱۹ شبکه ۲

برنامۀ «گفت‌وگوی ویژۀ خبری» با حضور قاضی‌زاده هاشمی، ساعت ۲۲ شبکه خبر

برنامۀ «میزگرد اقتصادی» با حضور مسعود پزشکیان، ساعت ۲۲:۴۵ شبکه یک

درخواست کیهان از نامزدهای اصولگرا: به نفع افراد دیگر کنار بکشید

 روزنامه کیهان خطاب به نامزدهای اصولگرا نوشت: از نامزدهای محترم احراز صلاحیت شده درخواست می‌شود: چنانچه آمادگی لازم را ندارند و اگر فرد دیگری از رقبا را اصلح تشخیص دادند، از رقابت کنار بکشند.

کاندیداها امنیت و اقتدار کشور را قربانی اهداف و مطامع خود نکنند؛ دستاوردهای عظیم انقلاب را زیر سؤال نبرند. لطفاً در جریان گفت‌وگوها از آرمان‌های انقلاب فاصله نگیرند، کم‌کاری و خیانت برخی از مسئولان را به حساب نظام و ولایت نگذارند، از سیاه‌نمایی و بزرگنمایی مشکلات اجتناب کنند، از پرداختن به مسائل سطحی و حاشیه‌ای بپرهیزند، نامزد ریاست جمهوری باید برنامه و کابینه مشخص داشته باشد، نامزدها نباید از مشکلات مردم سوءاستفاده کنند، هرگز از تخریب دیگران برای کسب موفقیت خود استفاده نکنند و...

محمود واعظی: پزشکیان بیشترین شباهت را به شهید رئیسی دارد

محمود واعظی، رییس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه گفت: در میان کاندیداهای انتخابات پیش رو، آقای «دکتر پزشکیان» از منظر «مردمی بودن» و «ساده زیستی» بیشترین شباهت را به شهید رئیسی دارند.

وی افزود: پزشکیان باید با صراحت به مردم بگویند که من از گذشته به دنبال «تغییر» بودم و امروز این فرصت پیش آمده که تغییر در زندگی مردم  رخ دهد.

واعظی با بیان اینکه ما کشور ثروتمندی هستیم و باید به واسطه «تغییر» به «رفاه» و «توسعه »برسیم، اظهار کرد: جوانان ما بزرگترین سرمایه های ما هستند و نباید اجازه دهیم اینها مهاجرت کنند. نه با زور و اجبار بلکه با فراهم کردن شرایط و فضای مطلوب کسب وکار. به شکلی که مغزهای ما هم مهاجرت معکوس کرده و به کشور بازگردند.

قالیباف: همه را برای مشارکت در انتخابات بسیج کنید

محمد باقر قالیباف کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید مردم را برای مشارکت در انتخابات و تصمیم‌سازی خوب بسیج کرد.

قالیباف افزود: موضوع مهم دیگر تصمیم سازی خوب برای مردم عزیز است که در این شرایط سخت می‌خواهند از بین 6 نفر یکی را انتخاب کنند.

به گفته وی امسال سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه است؛ لذا همه چیز برای تحول فراهم شده است.

قالیباف با اشاره به اینکه رشد کشور در دهه ۹۰ کمتر از ۱٪ بوده است ، بیان کرد: ما سند برنامه هفتم که قانون شده است را انشالله در دولت خدمت و پیشرفت به درستی اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: ما نیازمند کار‌های بسیار کوتاه مدت هستیم؛ زیرا بخشی از مردم ما که امروز در فقر مطلق‌اند هستند. باید لحظه‌ای درنگ نکنیم و ما قادر هستیم این کار را انجام بدهیم. گام به گام این کار مشخص شده است و در جای جای برنامه هفتم این پیش‌بینی شده است.

به گفته قالیباف کیک اقتصاد ما در ۱۰ سال گذشته یعنی در دهه ۹۰ دهه که سختی بر مردم و بر کشور گذشت و متوسط رشد کشور کمتر از یک درصد در طول این دهه بوده است

شمخانی: نامزدهای انتخابات برای نحوه استفاده غیر جناحی از ظرفیتهای مدیریتی برنامه بدهند

علی شمخانی مشاور سیاسی رهبر معظم انقلاب در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس ( توئیتر سابق) نوشت: ضرورت اجرای برنامه های توسعه کشور که همه نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری بر آن تاکید دارند، صرفا با ارائه برنامه برای بسیج و استفاده از ظرفیت های مدیریتی و نخبگی فارغ از قبیله گرایی و رویکردهای جناحی، قابل راستی آزمایی است.

شهرام یزدانی‌ سخنگوی ستاد جلیلی شد

یزدانى جراح ارتوپد و  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتى است.

سعید جلیلی وارد بیرجند شد

سعید جلیلی عصر امروز چهارشنبه از طریق فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند وارد مرکز خراسان جنوبی شد و از سوی اعضای ستاد انتخاباتی خود مورد استقبال قرار گرفت. دیدار مردمی و چند بازدید از برنامه‌های این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در  این سفر اعلام شده است.

محسن هاشمی : مشارکت زیر ۴۰ درصد یعنی پیروزی جلیلی / مشارکت ۵۰ درصدی به معنای پیروزی قالیباف و ۶۰ درصدی یعنی موفقیت پزشکیان

محسن هاشمی رفسنجانی درباره سناریو‌های موجود در صحنه انتخابات گفت: ما تنها با یک سناریو در صحنه فعلی مواجه هستیم. سناریو این است که ۱ اصلاح طلب داریم و ۵ اصولگرا؛ یعنی اصلاح طلبان باید با ۵ اصولگرا رقابت کنند.

او درباره وضعیت آرا پورمحمدی در صورت انصراف بیان کرد: از الان نمی‌توان تحلیل سبد آرا داشت و دراینباره فعلا صحبتی نداریم.

هاشمی درباره احتمال پیروزی پزشکیان در دور اول اشاره کرد: آقای پزشکیان موج خوبی ایجاد کرده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مشارکت از ۴۰ درصد سال ۱۴۰۰ و ۹۸، به نزدیک ۵۰ درصد رسیده است. از این به بعد تلاش خود آقای پزشکیان و گفتمانشان می‌تواند اصلاح طلبان را به پیروزی برساند.

وی اضافه کرد: اگر مشارکت زیر ۴۰ درصد باشد، افرادی مثل جلیلی رأی می‌آورد، اگر به ۵۰ درصد برسد، شاید قالیباف در دور اول پیروز شود، اما اگر مشارکت به سوی ۶۰ درصد برود، شانس پزشکیان بیشتر است.

بیانیه دکتر روحانی درباره ملاک‌های انتخاب رئیس‌جمهور آینده: منتخب ملت باید برای این ده مساله راه‌حل داشته باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در بیانیه‌ای به مناسبت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، سؤالات ده‌گانه‌ای را به عنوان «ملاک انتخاب رئیس‌جمهور» مطرح کرده است.

دکتر روحانی تأکید کرده کسی که می‌خواهد مسئولیت اجرائی کشور را به عهده بگیرد، باید حداقل برای ده مسأله اصلی: رفع تحریم، رشد سرمایه‌گذاری، سالم و رقابتی شدن اقتصاد، حق اینترنت مردم، شفافیت و توازن بودجه، اصلاح سیاست‌های پولی و ارزی، تأمین سلامت ارزان، اجرای تام و تمام قانون اساسی، تضمین آزادی‌های مدنی و اعتلاء اخلاق در جامعه، راه‌حل روشن داشته باشد و بتواند این راه‌حل را محقق کند.

در حال حاضر مشکل اصلی مردم، گرانی کمرشکن و رشد ناچیز اشتغال در سال‌های اخیر است که در افزایش «شاخص فلاکت» در سال‌های اخیر نمایان شده است. 

پزشکیان پس از واکنش‌ها به نخستین برنامه تلویزیونی : گوش شنوای شما در فضای مجازی هستم/ با من حرف بزنید

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دیدگاه های شما درباره اولین برنامه تلویزیونی را شنیدم. نگرانی، همدلی و همراهی شما را ارج می نهم.

ما برای اداره کشور نیاز داریم صدای مردم را بشنویم، ایرادات را بپذیریم و اصلاح کنیم. با هشتگ برای ایران گوش شنوای شما در فضای مجازی هستم و خود را پاسخگو می دانم. با من حرف بزنید.

حسین مرعشی: اگر ریاست جمهوری مهم نیست چرا اصولگرایان دنبال آن هستند؟

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: گاهی اوقات می گویند رئیس جمهور هر کس بشود چه فرقی می کند. خیلی ساده است؛ جریان اصولگرا که همه قدرت کشور را در اختیار دارد، اگر ریاست جمهوری مهم نیست، چرا اینقدر تلاش می کند این کرسی را هم بگیرد؟

حسین مرعشی افزود: باوجود همه آنچه بر سر این نهاد موثر آمده، هیچ نهادی به اندازه انتخابات اثرگذار باقی نمانده است.

وی اظهار کرد: نهاد انتخابات اهمیتش به اهمیت مردم برمی گردد. صندوق های رای از نظر من هنوز بهترین ابزار در اختیار مردم هستند و مردم می توانند در انتخابات قدرتشان را به رخ حاکمان بکشند.

تاکید آیت‌الله جنتی بر رعایت اخلاق در انتخابات

ایت الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: نامزد‌های انتخابات و طرفداران آن‌ها با رعایت موازین قانونی و آموزه‌های اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی خود، زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی شایسته نظام مردم‌سالاری دینی شوند.

میرشمسی رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی شد

قاضی‌زاده هاشمی در حکمی محمدرضا میرشمسی را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد.

میرشمسی عضو موسس و شورای مرکزی شریان و در کارنامه خود ریاست هیأت اجرایی امناء و سرپرستی معاونت امور مجلس و حقوقی دیوان محاسبات را دارد.

گفتمان تحول خواهانه پورمحمدی

محمود صادقی نماینده ادوار و فعال سیاسی اصلاح طلب در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به نظر من تا اینجای کار گفتمان پورمحمدی تحول خواهانه تر از کاندیدای اصلاح طلبان بوده!

آیا او می تواند با دست گذاشتن روی نکات کلیدی و نشان دادن راه حل از کلیشه ها ( آخوند/امنیتی) عبود کند و به پدیده انتهابات تبدیل شود؟!

پورمحمدی آماده از پزشکیان

حسین درخشان پژوهشگر رسانه هم در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: صحنه چهارضلعی 92 است، اما اینکه پورمحمدی روحانی 92 باشه یا پزشکیان بعد از مناظره دوم و سوم معلوم میشه. ولی پورمحمدی خیلی آماده تر از پزشکیان به نظر می آد.

حمایت قاطع کیهان از اولین نطق انتخاباتی مسعود پزشکیان / او آنقدر تجربه دارد که بدخواهان کشور را ناکام کند

 روزنامه کیهان نوشت: ️منافقین جدید و تندروهای غربگرای داخلی که نسبت به نطق تلویزیونی پزشکیان ابراز نارضایتی و طلبکاری از موضع بالا کرده‌اند، همان‌هایی هستند که در ادوار مختلف به تناوب، دور کسانی مانند مرحوم‌ هاشمی، خاتمی، کروبی، عارف، روحانی، همتی و... جمع شده و تا عرش بالا برده بودند، و ضمنا به وقتش هم که توقعات‌شان به قدر کافی برآورده نشده‌، پنجه بر صورت همین شخصیت‌ها کشیده و از بدترین توهین و تخریب دریغ نکرده‌اند.

آقای پزشکیان که به درستی خود را خدمتگزار نظام و انقلاب می‌داند و در تشییع شهید رئیسی از ارادت خود به آن شهید گفت، قطعا آن قدر تجربه و تدبیر دارد که به بدخواهان کشور و ملت پهلو ندهد و فاصله‌گذاری منطقی داشته باشد.

استاندار تهران:  حدود 6 هزار و 700 شعبه اخذ رای در تهران دایر می شود

استاندار تهران  امروز صبح چهارشنبه با حضور در برنامه «صبح بخیر ایران» شبکه یک، درباره برگزاری انتخابات گفت: استان تهران دارای بیشترین شعب اخذ رأی در کشور است، در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۶ هزار و ۶۹۴ شعبه اخذ رأی را در استان تهران خواهیم داشت.

علیرضا فخاری افزود:  از این تعداد شعب اخذ رأی ۶ هزار و ۲۰۲ شعبه ثابت و الباقی به صورت سیار خواهد بود. در استان تهران به لحاظ سرزمینی دارای محدود هستیم اما جمعیت متراکمی را باید پشتیبانی کنیم که بتوانند از امکان رأی گیری برابر و توأم با عدالت برخوردار شوند.

فخاری بیان کرد: به عنوان برنامه‌های اصلی مجموعه‌های ستادی و نظارتی و نامزدهای محترم و نهایتاً فرآیند رأی گیری هستند شکل گرفت. ۱۵۰ هزار نفر در حوزه‌های نظارتی و اجرایی و امنیتی و خدماتی و زیرساختی انتخابات ریاست جمهوری استان تهران فعال خواهند بود و وظیفه مهم همه عوامل تحقق چهار راهبرد اصلی انتخابات مبنی بر «سلامت»، «امنیت»، «مشارکت» و «رقابت» است که مهم‌ترین این راهبردها «مشارکت» مردم خواهد بود.

به گفته وی در انتخابات هشتم تیر ریاست جمهوری بنا بر تشخیص شورای محترم نگهبان، فرآیند رأی گیری به صورت الکترونیک نخواهد بود. 

برنامۀ تبلیغاتی امروز نامزدهای انتخابات

برنامۀ تبلیغاتی امروز نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد.

امروز برنامۀ «صف اول» با حضور علیرضا زاکانی، ساعت ۱۷:۳۰ شبکه خبر اجرا می شود. در برنامۀ «با مردم»  ساعت ۱۸:۳۰ شبکه یک مصطفی پورمحمدی حضور می یابد. در برنامۀ «گفت‌وگوی ویژۀ خبری» که ساعت ۲۲ از شبکه خبر پخش می شود، هم  سعید جلیلی،  حاضر می شود.

شناسه انتخاباتی نامزدها اعلام شد

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره 3، شناسه انتخاباتی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و سن انتخاب کنندگان را اعلام کرد.

 طبق این اطلاعیه اسامی و شناسه انتخاباتی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان از سوی شورای نگهبان احراز شده است، به ترتیب حروف الفبا و به این ترتیب است:

1- مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲

2-مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- شناسه نامزد ۳۳

3- سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴

4- علیرضا زاکانی- فرزند حسین- شناسه نامزد ۵۵

5- سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی- فرزند سید حسن - شناسه نامزد ۶۶

6- محمدباقر قالیباف-  فرزند حسین- شناسه نامزد ۷۷

در این اطلاعیه همچنین آمده است، بر اساس بند(۲) ماده (۳۶) قانون انتخابات ریاست جمهوری، سن انتخاب کنندگان در انتخابات جاری ۱۸ سال تمام  است. بنابراین تمام متولدین روز ۸ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند با همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی در روز جمعه 8 تیرماه در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.

قالیباف: هزینه ساخت مسکن باید ارزان‌تر تمام شود

محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چارچوب برنامه های تبلیغاتی، در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح برنامه‌های انتخاباتی خود پرداخت.

قالیباف درباره مسکن گفت:‌ در مسکن باید به این سمت برویم که چنانچه کارگر یا کارمند ما همه درآمدش را برای مسکن بگذارد در مدت ۷ سال و نیم قادر به تهیه مسکن باشد و این شاخص مد نظر ماست؛ این شاخص هم اکنون بین ۱۳ تا ۱۴ سال در کشور است و باید آن را به نصف کاهش دهیم.

وی افزود:  در این راستا باید مسکن را ارزان‌تر تمام کنیم و در موضوع بهره‌وری باید استفاده درست از زمین‌ها داشته باشیم.

ایوبی رئیس ستادانتخابات پورمحمدی شد

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در حکمی حجت‌الله ایوبی را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد.

اولین توییت بورسی مسعود پزشکیان

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توییتی به وضعیت این روز‌های بورس واکنش نشان داد.

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اولین توئیت بورسی خود را منتشر کرد و به وضعیت این روز‌های بورس واکنش نشان داد.

پزشکیان در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بورس اوراق بهادر بدترین دوران خود را در 4 سال گذشته سپری کرده است.

جلیلی شعار انتخاباتی اش را اعلام کرد

سعید جلیلی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، شعار ستاد انتخاباتی خود را «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش باشکوه» اعلام کرد

تنها یک کاندیدا با طرح صیانت از فضای مجازی مخالف است: مسعود پزشکیان

تصویری در شبکه‌های مجازی در حال فراگیر شدن است که موافقت یا مخالفت کاندیداها با طرح صیانت از فضای مجازی را نمایش می‌دهد.

تنها کاندیدایی که تا به حال با طرح صیانت اعلام مخالفت کرده مسعود پزشکیان است. مصطفی پورمحمدی در برابر این طرح تا به حال موضعی نگرفته اما هر چهار کاندیدای دیگر، محمد باقر قالیباف، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی با این طرح موافق بوده‌اند

پزشکیان باید گفتمانش را اصلاح کند

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: گفتمان مسعود پزشکیان بیشتر متوجه اقشار پایین جامعه است؛ یعنی همان اقشاری که زمانی احمدی‌نژاد به آنها توجه داشت.

محمود صادقی افزود: گفتمان عدالت‌طلبی او می‌تواند این اقشار را جذب کند ولی برای جذب اقشار متوسط به بالا باید جامع‌تر، شفاف‌تر و صریح‌تر سخن بگوید.

وی بیان کرد: او برای اینکه نماد تغییر و اصلاحات باشد، باید روی نقاط کلیدی دست بگذارد.

به گفته صادقی پزشکیان قابلیت جذب طبقه پایین را دارد و در مورد او گفته می‌شود که احمدی نژاد اصلاح‌طلبان است.

به اعتقاد وی محمدباقر قالیباف می‌تواند رقیب جدی پزشکیان باشد.

ارکان ستاد انتخاباتی پزشکیان منصوب شدند

اعضای ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شدند. طبق احکام صادر شده ️سید محمد علی افشانی معاون امور استان‌ها، ️علی شکوری راد معاون تبلیغات، ️حجت نظری معاون جوانان و دانشجویان، ️فاطمه راکعی معاون بانوان، ️احمد صادق بناب معاون مالی و اقتصادی و ️ابراهیم شیخ  معاون روابط عمومی  منصوب شدند

قالیباف در صدر نظرسنجی

نتایج نظرسنجی یک مرکز دانشگاهی درباره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد. طبق این نظرسنجی که رز یکشنبه 20 خردادماه  در ‏گستره سراسری/تلفنی (‏١۵٠٠ نمونه) انجام شده نشان می دهد که محمدباقر قالیباف با 34.9 درصد در صدر است و مسعود پزشکیان با 26.3 درصد در رتبه دوم قرار دارد. سعید جلیلی با 17.4 ، مصطفی پورمحمدی با 8.6 ، امیرحسین قاضی زاده  با 6.7 و علیرضا زاکانی با 6.1 درصد در رتبه های بعدی این نظرسنجی قرار دارند.  در این نظرسنجی ‏حداقل نرخ مشارکت 49.1 و ‏حداکثر نرخ مشارکت 56.7 درصد اعلام شده است.

طحان‌نظیف: برخی از پرونده‌ها بیش از یک بار بررسی شدند

سخنگوی شورای‌نگهبان گفت: پرونده هر ۸۰ نفر ثبت‌نام کننده برای انتخابات ریاست جمهوری بررسی و تمام سوابق این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

هادی طحان نظیف افزود: برخی پرونده‌ها برای بررسی به زمان بیشتری نیاز دارند، به طوری که در جلسات بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اخیر برخی از پرونده‌ها بیش از یک بار بررسی شدند.

وی اظهار کرد: پس از بررسی پرونده‌ها در نهایت رای‌گیری صورت می‌گیرد که این رای‌گیری طبق رویه شورا کاملا مخفی است.

به گفته طحان نظیف کاغذهای متحدالشکل به همراه اسم و عکس نامزد و عبارات احراز یا عدم احراز در اختیار اعضای شورا قرار می‌گیرد و فرد گزینه احراز یا عدم احراز را انتخاب می‌کند.

جانشین زاکانی در شهرداری تهران هنوز مشخص نشده

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران  در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هنوز جانشین زاکانی مشخص نشده است.

پورمحمدی: دولت باید امنیت فعالیت هنری را تضمین کند

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پیامی ویدئویی با بیان اینکه دولت باید امنیت فعالیت هنری را برای اهالی هنر به طور روشن و شفاف تضمین کند، گفت: دولت نباید اجازه دهد روابط هنری در جامعه با افراد غیر درگیر و غیر مسئول مخدوش شود.

وی افزود: بنده نه تنها در حوزه هنر، در هر حوزه‌ای معتقدم دستگاه‌های نظارتی، حراستی و حفاظتی باید وظایف خاص خودشان را انجام دهند، در حوزه تخصصی و حرفه‌ای حق دخالت، امر و نهی و کم و زیاد کردن، ندارند.

پورمحمدی ورود دستگاه‌های نظارتی به حوزه‌های غیر تخصصی را بستر بسیاری از انحرافات دانست و اظهار کرد: این مسأله موجب بالا رفتن هزینه‌ها، پایین آمدن کارآمدی، موازی‌کاری‌ها و آرزدگی خاطر بسیاری از متخصصین، صاحبان حِرَف و به‌خصوص در حوزه فرهنگ و هنر خواهد شد.

تعیین 250 نقطه برای دریافت رای از ایرانیان خارج کشور 

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات گفت: ۲۵۰ نقطه در سراسر دنیا برای دریافت رای از ایرانیان خارج کشور در نظر گرفته شده است.

اسلامی افزود: رأی‌دهندگان در صورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی می‌توانند با ارائۀ گذرنامۀ معتبر ایرانی، در سفارتخانه‌ها یا سرکنسولگری‌های ایران رأی بدهند.

شهاب‌الدین صدر رئیس ستادهای مردمی پورمحمدی شد

رئیس ستادهای مردمی حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی تعیین شد.

در پی برگزاری جلسه هیات عالی شورای وحدت و روسا و دبیران کل احزاب زیرمجموعه این تشکل سیاسی اصولگرا، از کاندیداتوری حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت شد.

همچنین شهاب‌الدین صدر نیز به عنوان رئیس ستادهای مردمی پورمحمدی تعیین شد.

هرگونه اطلاع‌رسانی رسمی در زمینه اخبار مرتبط با حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی از طریق ستادهای رسمی وی و روابط عمومی شورای وحدت انجام خواهد شد.

حمایت جبهه اصلاحات از پزشکیان

جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: مسعود پزشکیان جزو سه کاندیدای جبهه اصلاحات بود و جبهه هم قطعا از او حمایت خواهد کرد

فاضل‌میبدی: پزشکیان نه پرونده فساد دارد نه مشکلاتی که آقایان دیگر دارند/ او می‌تواند کشور را از این بحران نجات دهد

حجت السلام فاضل میبدی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: الان آقای پزشکیان تایید صلاحیت شده و کاندیدای مورد نظر بسیاری از اصلاح طلبان هم است. ایشان به لحاظ فکری و اعتقادی یک شخصیت بسیار برجسته‌ای دارند و بسیار فرد شایسته‌ای هستند.چنانچه رای بیاورد، می‌تواند برای مشکلات و بحران‌هایی که در آن قرار داریم، قدم‌های مثبتی بردارد.

وی افزود:‌در مقایسه با کسانی که امروز هستند، پزشکیان هم توان اجرایی بالایی دارد و هم برخی از مشکلاتی که آقایان دیگر دارند را ندارد. نه پرونده مالی و نه فسادی دارد که دیگران بخواهند برعلیه‌اش صحبت کنند. انسان بسیار پاکی است و سال‌ها در دولت و‌ دستگاه‌های اجرایی حضور داشته و به نظرم در مقایسه با دیگر کاندیداها توانایی بیشتری دارد.

به گفته میبدی قهر با صندوق رای می‌‌تواند منجر به برنده شدن افرادی شود که هیچ اهمیتی برای منافع ملی قائل نیستند و حامیان تحریم هستند.

سلیمی‌نمین: در انتخابات ریاست جمهوری امسال، اصلاح‌طلب‌ها متفق و اصولگرایان متفرقند

عباس سلیمی‌نمین، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان گفت: ️انتخابات قطعا از لحاظ مشارکت افزایش چشمگیری خواهد یافت، چراکه رقابتی است. در ظاهر این رقابت به نفع اصولگرایان است اما واقعیت امر این نیست؛ چون جمع کردن سلایق مختلف در یک طیف کار بسیار پیچیده و سختی است.

وی افزود: این امر در مورد اصلاح‌طلبان به صورت طبیعی صورت گرفته، یعنی فقط یک نفر از اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شده است. این موضوع عملا اتفاق و یکپارچگی را قبل از اینکه مساله به طیف اصلاح‌طلبان برگردد، رقم زده است. برخی افراد تایید صلاحیت شده‌اند اما وجودشان صرفا تفرق آرا و نه تقویت آن است. این بحث قابل تاملی است.

سلیمی نمین اظهار کرد: مثلا برای برانگیختن احساسات گفته شود که ما یک به پنج هستیم. در حالی که این ترکیب لیست نامزدهای تاییدشده یک امتیاز ویژه برای اصلاح‌طلبان در بر دارد. بنابراین اصلاح‌طلبان متفق و اصولگرایان متفرق هستند.

جهانگیری از پزشکیان حمایت کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم از مسعود پزشکیان برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام حمایت کرد.

جمع آوری کمک مردمی برای تبلیغات جلیلی
ستاد سعید جلیلی از جمع آوری بیش از یک میلیارد تومان کمک مردمی برای تبلیغات انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

استقبال پایین تر از انتظار
محمود صادقی فعال سیاسی اصلاح طلب در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: طبق برآورد اولیه از نظرات افراد در گروه های هوادار اصلاح‌طلبان اولین برنامه زنده تلویزیونی دکتر مسعود ⁧پزشکیان⁩ پایین‌تر از حد انتظار بود.

پاسخ حجاریان به جلیلی و حامیانش

سعید حجاریان فعال سیاسی اصلاح طلب هم در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس با این عنوان که یک نامزد انتخابات: «رئیس جمهور باید نقطه زن باشد» نوشت: در نوبت های پیشین، حامیان این تفکر نقطه زیر به مساحت 1.648.195   را نقطه زنی کرده اند. ضمنا، نقطه زنی کار «تک تیرانداز» و فرود آمدن کار «چترباز» است!

حمله حمید رسایی به پزشکیان : فقط یک لولوی جذاب است

حمید رسایی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس با حمله به مسعود پزشکیان نوشت: خواهشا ساده نباشیم! پزشکیان رقیب قالیباف نیست بل رفیق اوست. پزشکیان، حامی ریاست قالیباف در مجلس و قالیباف، به صورت غیرقانونی پیگیر تأیید اعتبارنامه تاج‌گردون اصلاح‌طلب بود. پزشکیان فقط یک لولوی جذاب، برای ترساندن بدنه و اجماع همه پشت سرکسی است که 20 سال است، می خواهند رئیس جمهور شود ولی مردم نمی خواهند.

منصوری از معاونت اجرایی ریاست جمهوری مرخصی گرفت 

محسن منصوری معاون اجرایی ریاست جمهوری در  نامه‌ای خطاب به سرپرست ریاست جمهور نوشت: از آنجایی که شرایط فعلی تکلیف شرعی و انقلابی خود را در زمینه سازی و‌ کمک به روی کار آمدن دولتی معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی و‌ مسیر افتخار آمیز دولت شهید آیت الله رئیسی میدانم، به منظور پرهیز از هرگونه شائبه دخالت اعضای دولت از جایگاه سیاسی در انتخابات آتی درخواست مرخصی می‌نمایم.

آقاتهرانی: تخریب در انتخابات به آبروی ملی لطمه می‌زند

 مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهۀ پایداری گفت: در رقابت‌های انتخاباتی بدگویی، تهمت‌زنی و لجن‌پراکنی بیش از آن که طرف مقابل را خراب کند، گویای تهی بودن گویندۀ آن اتهامات است.

وی افزود: واکنش‌های تخریبی و بدرفتاری‌ها نه تنها پیشرفتی حاصل نمی‌کند، بلکه موجب ایستایی و عقب‌رفت در کارها نیز خواهد شد.

 منصوری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی می شود

یکی از خبرگزاری های رسمی کشور اعلام کرد بر اساس شنیده‌ها محسن منصوری به عنوان رئیس ستاد سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد شد.

حمایت محمدجواد ظریف از مسعود پزشکیان

محمدجواد ظریف وزیر سابق امورخارجه کشورمان با توئیتی از مسعود پزشکیان نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  حمایت کرد. او با  انتشار عکسی ازپرچم ایران و با هشتگ برای ایران  از او حمایت کرد.

عبدی: اگر پزشکیان شانسی ندارد او را از بازی خارج کنید

عباس عبدی روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب در رشته توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اگر گمان رسمی این بوده که پزشکیان شانسی ندارد و فقط مشارکت را اضافه می کند؛ پیشنهاد می کنم فوری او را از بازی انتخاب خارج کنید تا خطای 76 و 92 تکرار نشود، چون به احتمال فراوان در دور اول تمام است. فرضم این است که با آگاهی کامل از نتایج چنین تصمیمی را گرفته و به تبعانش ملتزم اند.

قاضی‌زاده هاشمی از بنیاد شهید مرخصی گرفت

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی چهاردهمین دوره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در مدت تبلیغات از بنیاد شهید و امور ایثارگران مرخصی گرفت.

زاکانی: از فردا صبح مرخصی می‌گیرم

 علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران درباره آغاز فعالیت انتخاباتی خود گفت: از فردا صبح مرخصی می‌گیرم. هر کسی هم که بخواهد کار کند باید از فردا صبح مرخصی بگیرد البته هنوز اقدامی نشده است.

محسن رضایی: نیروهای انقلاب راهی جز اجماع ندارند

محسن رضایی با بیان اینکه نیروهای انقلاب راهی جز اجماع ندارند، گفت: منظور از اجماع نیروهای انقلاب، اجماع در اندیشه‌ها، برنامه‌ها، توانایی‌ها و خروج از فردگرایی و شخص محوری است.

به گفته وی به احتمال قوی جلسۀ وحدت بین نیروهای انقلاب انجام خواهد شد.

برنامه نهایی تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

مناظره‌ها دوشنبه ۲۸ خرداد، پنج‌شنبه ۳۱ خرداد، جمعه ۱ تیر، دوشنبه ۴ تیر و سه‌شنبه ۵ تیر برگزار می شود

روزنامه جوان: شورای نگهبان به موضع پزشکیان در حوادث ۱۴۰۱ توجه نکرده

روزنامه جوان نوشت: شورای نگهبان در تایید کاندیدای اصلاح‌طلبان «مسعود پزشکیان» نیز به‌نظر می‌رسد بدون نگاه سیاسی و مهندسی عمل کرده است. نه به موضع‌گیری‌های او در آشوب ۱۴۰۱ توجه کرد، نه به ضعف‌های دوره وزارت او مانند برخی پرونده‌های مهم ملی و نیز پرونده تقلب در آزمون دستیاری.

«مسعود پزشکیان» می‌تواند همه را غافلگیر کند

محمد قوچانی؛ رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی ایران نوشت: 

اول: دولتمردانی که پنج تن از آنان آسیمه‌سر برای ادامه راه رئیس‌جمهور سابق روانه ستاد انتخابات کشور شدند تا ثابت کنند به قول بانوی اول آن دولت «کسی نمی‌تواند با شهید رقابت کند» و باید راه او ادامه یابد، در اقدامی بی‌سابقه برای تایید صلاحیت نامزد اصلی خود از اعضای هیات دولت امضا گرفتند و او را در معیت نزدیکان و بستگان به محل ثبت‌نام ریاست‌جمهوری دلالت کردند. ردصلاحیت یا عدم احراز صلاحیت آقایان محمدمهدی اسماعیلی، مهرداد بذرپاش، صولت مرتضوی و داوود منظور (که خود به پیشواز رفت و قبل از اعلام نظر شورای نگهبان انصراف داد) نشانه آن است که برای ادامه راه دولت سیزدهم الزاماً نیازی به دولتمردان آن نیست و فردی چون امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی(که مسئولیتی حاشیه‌ای در این دولت داشت) کفایت می‌کند، این پیام بیش از همه وزیران ارشاد و راه این دولت را هدف قرار داد که از نزدیکان رئیس‌جمهور سابق بودند.

دوم: اعتدال‌گرایانی که علی لاریجانی نماد آنان بود و با امید بسیار به جبران شورای نگهبان براساس دیدگاه‌های رهبری به تایید صلاحیت امید داشت و انتخابات زودهنگام ۱۴۰۳ را فرصتی برای اتمام و اصلاح انتخابات کم‌ رقابت ۱۴۰۰ می‌دانست. لاریجانی امید اول ائتلاف اعتدال- اصلاح و اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان میانه‌رو بود که دست‌کم برای مرحله دوم انتخابات برنامه‌ریزی جدی کرده بودند. شورای نگهبان البته سهمیه‌ای برای اصولگرایان هوادار علی لاریجانی در نظر گرفت و آن مصطفی پورمحمدی بود که او به سبب سوابق همکاری با سیدابراهیم رئیسی و صادق لاریجانی و حتی حسن روحانی می‌تواند هم مدعی ادامه جنبه‌هایی از دولت سیزدهم باشد و هم نسبتی با دولت اسبق بیابد. گرچه بعید است، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بتواند حمایت اصولگرایان یا اصلاح‌طلب را جلب کند ضمن آنکه اعتدال‌گرایان هم انگیزه‌ای در حمایت از او ندارند.

بیانیه علی لاریجانی درباره عدم احراز صلاحیتش در انتخابات

علی لاریجانی درباره عدم احراز صلاحیتش از سوی شورای نگهبان بیانیه ای را منتشر کرد.

علی لاریجانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، در بیانیه‌ای درخصوص عدم احراز صلاحیتش در انتخابات پیش رو خطاب به مردم نوشت: امیدوار بودم با یاری شما بتوانیم موانع را مرتفع و مسیر توسعه ملی ایران را فراهم کنیم.

شورای محترم نگهبان باوجود نظرات مثبت نهادهای مسئول و حکم قوه قضاییه در رد برخی دعاوی گذشته آن شورا، با ساز و کاری غیر شفاف، مانع در مسیر چنین همراهی بوجود آورد. مسیر خدمتگزاری به مردم و حل مشکلات ملت، متوقف نخواهد شد.

قالیباف: کشور در لحظه‌ای تعیین‌کننده قرار گرفته است

محمد باقر قالیباف کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به‌مناسبت آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود بیانیه ای صادر کرد.

قالیباف در این بیانیه با بیان اینکه کشور در لحظه‌ای تعیین کننده قرار گرفته است گفت که پیمان می‌بندم هرچه در توان داریم را به کار گیرم تا دولتی مسئولیت‌پذیر، تحول‌گرا، شایسته‌سالار، مردمی و انقلابی بسازیم.

وی در این بیانیه افزود: امروز فرصت آن را داریم که به حرکت کشور شتابی دوباره دهیم. آن فرصت همین انتخابات پیشِ‌روست، و نه زمان دیگر کشور در لحظه‌ای تعیین کننده قرار گرفته است. مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند.

شناسنامه‌‌ها در انتخابات ۸ تیر مهر نمی‌شود

در انتخابات ریاست‌جمهوری شناسنامه‌ها مهر نمی‌خورد و در سامانۀ احراز هویت مشخص می‌شود چه کسی رای داده است.

رای‌دهندگان با کارت ملی هم می‌توانند رای بدهند.

لطف الله فروزنده رئیس ستاد زاکانی شد

مسئولین ستادهای تبلیغاتی علیرضا زاکانی برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شدند.

بر این اساس لطف الله فروزنده به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی، امین توکلی‌زاده رئیس ستادهای مردمی، داوود گودرزی رئیس ستاد هواداران، علی نادعلی ستادهای مردمی تهران انتخاب شدند.

همچنین مالک شریعتی به عنوان سخنگوی ستاد زاکانی انتخاب شد.

توییت مصطفی پورمحمدی پس از تایید صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری

مصطفی پورمحمدی نامزد بعد از تایید صلاحیتش در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شرایط کشور مجالی برای آزمون و خطا نمی گذارد؛ از سعدی علیه الرحمه بیاموزیم که فرمود « بکارهای گران مرد کار دیده فرست»

توصیه عباس عبدی به پزشکیان: مبادا وعده‌هایی مثل نصف شدن تورم را بدهید

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: انتشار اسامی ۶ تن به عنوان نامزدهای تعیین شده از سوی شورای نگهبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری موجب تعجب شد.‌ اگر چه این احتمال وجود دارد که به عللی تغییرات کوچکی نیز در امروز و فردا در این لیست رخ بدهد، ولی در روال عادی همین نام‌ها تایید شده‌اند.

الگوی خاتمی را در سال ۱۳۷۶ جدی بگیرید. وعده‌های بی‌پایه و نشدنی ندهید. سال ۱۴۰۰ را به یاد بیاورید، مبادا بگویید که تورم را نصف و تک‌رقمی می‌کنم. آنان که به شما رأی می‌دهند این حرف‌ها را توهین به خود خواهند دانست.

من سعی می‌کنم ایده‌های خود را به نحوی منعکس کنم یا به اطلاع برسانم ولی می‌دانم که در یک موقعیت تاریخی خطیری هستید، مسوولیت شما تکرار نشدنی است. چون شما به نهج‌البلاغه خیلی علاقه دارید و به آن مسلط هستید این جمله را یادآوری می‌کنم که: «فرصت‌ها را غنیمت شمارید که چون ابر می‌گذرند.

هم‌میهن: ردصلاحیت‌ها اگر مخل امکان انتخاب نباشد،‌ قابل عبور کردن است

در بخشی از سرمقاله روزنامه هم‌میهن آمده است : سه نکته را می‌دانیم و باید به آن اقرار کرد:

اول اینکه، بدون تردید انتخابات پیش‌رو با یک انتخابات مطلوب و کامل فاصله دارد؛ به‌ویژه از نظر بازتاب دادن وزن اجتماعی گرایش‌های گوناگون نقص جدی دارد، ولی فرق آن با انتخابات ۱۴۰۰ در این است که از سطح حداقلی بالاتر است و امکان و شرایط انتخاب کردن گزینه مؤثر وجود دارد. ما قطعاً باید ردصلاحیت‌های سلیقه‌ای را نقد کنیم؛ ولی این ردصلاحیت‌ها اگر مخل امکان انتخاب میان گزینه‌هایی با اختلاف معنادار نباشد،‌ قابل عبور کردن است. 

بدون تردید آقای پزشکیان اختلاف معناداری با هر پنج نفر دیگر اصولگرا دارد؛ اختلافی که از نظر ما می‌تواند با انتخاب او به خیر و صلاح جامعه کمک کند.

نکته دوم اینکه، این بار مثل ۱۴۰۰ گزینه‌ای قطعی از سوی ساختار سیاسی تعریف نشده است، یا حداقل اکنون به نظر می‌رسد که چنین چیزی نیست. شاید تبعات آن انتخابات، آنان را به این نتیجه رسانده که راه برای حضور مردم باز شود.

و نکته سوم اینکه، می‌دانیم بخش مهمی از مسئولیت‌ها و قدرت‌ها خارج از حیطه رئیس‌جمهور است، ولی با علم به این مسئله و نیز با علم به صداقت و شجاعت آقای پزشکیان معتقدیم که می‌توان انتخاباتی قابل‌قبول رقم زد و مشارکت بالا نیز به سود امنیت و اقتدار کشور است و همه گروه‌های مردم از چنین وضع بهره‌مند خواهند شد.

شجاعان: انتخابات الکترونیکی برگزار نمی‌شود

امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: نظر شورای نگهبان این است که انتخابات الکترونیکی برگزار  نشود؛ بنابراین انتخابات ریاست جمهوری به صورت دستی برگزار می‌شود. شمارش آرا هم در این انتخابات سخت نیست.

ارزیابی زیدآبادی از انتخابات ریاست‌جمهوری /سعید جلیلی ضد رأی است /انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود

احمد زیدآبادی در روزنامه هم‌میهن نوشت: در سه هفتۀ آینده، اعتراض به ردصلاحیت‌ها به تدریج به حاشیه می‌رود و گمانه‌زنی در مورد احتمال پیروزی و یا شکست هر یک از کاندیداها جای آن را می‌گیرد. با توجه به ترکیب شش‌گانۀ کاندیداها به نظر می‌رسد که این بار انتخابات دومرحله‌ای شود و نرخ مشارکت در آن به مرز ۵۰ درصد برسد.

برخی محافل، بخت سعید جلیلی را برای دستیابی به کرسی ریاست‌جمهوری بلند می‌دانند، اما او هم فقط در میان قشر نازکی از نیروهای رادیکال پایگاه دارد. سعید جلیلی در سطح جامعه به عنوان فردی متصلب و خواهانِ تشدید شرایط کشور در همۀ زمینه‌ها اشتهار دارد.

بنابراین او نه‌فقط قدرت جذب قشرهای خاکستری و منتقد جامعه را ندارد بلکه آنان را به سمت رأی دادن به رقبایش ترغیب می‌کند. به واقع او «ضد رأی» است و در بهترین وضعیت، قدرت بسیج بیش از دو – سه میلیون نفر به نفع خود را ندارد.

توئیت علی مطهری درباره رد صلاحیت لاریجانی و دلجویی از جنس شورای نگهبان!

علی مطهری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ️بنا بود شورای نگهبان ظلمی را که در حق آقای لاریجانی در انتخابات گذشته کرده بود به توصیه رهبر معظم انقلاب جبران کند. به راستی با رد صلاحیت مجدد ایشان خوب جبران کرد! شنیدم گفته‌اند چون ممکن است راه روحانی را ادامه دهد رد شده است. آیا تشخیص این مطلب به عهده مردم است یا شورای نگهبان؟

قالیباف مرخصی می‌گیرد

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: با توجه به این‌که آقای قالیباف به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری است، ایشان در ایام تبلیغات انتخابات مرخصی می‌گیرد.

اعلام حمایت رسمی آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات، از مسعود پزشکیان

آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس با اعلام حمایت رسمی از مسعود پزشکیان نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: راهبرد مشارکت مشروط گام مهم جبهه اصلاحات ایران برای معنابخشی به انتخابات بود. تایید صلاحیت دکتر پزشکیان را برای ایران به فال نیک می گیریم. در این صحنه نابرابر برای پیروزی ایشان تلاش می کنیم و کماکان پیگیر حقوق آحاد مردم ایران، از جمله حق انتخابات ازاد و عادلانه و رقابتی هستیم.

هشتگ پزشکیان ترند اول توئیتر فارسی

محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی، از موج‌آفرینی مسعود پزشکیان در فضای مجازی و تبدیل شدن به پدیده انتخابات روایت کرده و نوشته است؛ چندین نفر پرسیدند چرا پزشکیان پدیده این انتخابات نامیدم، بخاطر این نمودار.

توئیت+محمد+رهبری
 

کسی که با تایید صلاحیتش نه تنها بیش از بقیه نامزدها، بلکه بیش از موضوع دلار و طلا، موضوع جستجو قرار گرفته.

هشتگ پزشکیان همین حالا هم ترند اول توئیتر فارسیه

انتقاد نماینده رهبر معظم انقلاب و سرپرست موسسه اطلاعات از عدم شفافیت در شورای نگهبان

سید عباس صالحی  نماینده رهبر معظم انقلاب و سرپرست  روزنامه اطلاعات در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: چقدر خوب بود مذاکرات و ارا در صلاحیت نامزدهای انتخابات علنی و شفاف بود. در فاصله سه سال:

همتی: صلاحیت 1400، رد صلاحیت 1403

پزشکیان: رد صلاحیت 1400 ، صلاحیت 1403

جهانگیری و لاریجانی: رد صلاحیت هر دو

زاکانی و قاضی زاده: صلاحیت در هر دو

راستی از لایحه ( و سپس طرح شفافیت) چه خبر؟؛

آینده سیاست خارجی در صورت پیروزی جلیلی در انتخابات 

خبرآنلاین نوشت: ️اقلیتی از طبقات جامعه ایران که تحریم ها را نعمتی برای حفظ منافع خود ارزیابی می کنند معتقدند باید از نظریات سعید جلیلی در سیاست خارجی حمایت کرد. اما فرمان سیاست خارجی در صورت پیروزی جلیلی در انتخابات به کدام سمت خواهد چرخید؟

اگرچه جلیلی پرونده هسته ای را با ۵۰ تحریم از علی لاریجانی تحویل گرفت و با ۵۰۰ تحریم به جواد ظریف تحویل داد و ۸۵٪ از ترورهای دانشمندان هسته‌ای ایران در دوره او اتفاق افتاد اما تمام این اتفاقات خللی در راهبرد «مذاکره برای مذاکره» وارد نکرد تا آنکه در نهایت پس از دستیابی ایران به توانایی غنی‌سازی ۲۰٪ اورانیوم، شورای امنیت در قطعنامه ۱۹۲۹ ایران را ذیل فصل ۷ ماده ۴۱ منشور ملل متحد قرار داد. طبق این، ایران به عنوان مخل و تهدیدکننده صلح و امنیت جهانی از سوی شورای امنیت شناخته شد.

دادستانی تهران علیه حاشیه‌نیوز و بامدادنو اعلام جرم کرد

دادستانی به‌دلیل انتشار اخبار کذب در مورد انتخابات از سوی حاشیه‌نیوز و بامدادنو اعلام جرم کرد.

همچنین مدیران مسئول این ۲ رسانه برای ارائهٔ توضیحات و رسیدگی به پرونده به دادستانی تهران احضار شدند.

صد حادثه چون دوم خرداد بسازیم

جلال رشیدی کوچی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: : به نظرم انتخابات ۷۶ در حال تکرار است. صد حادثه چون  دوم خرداد بسازیم.

تبلیغات ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد

براساس قانون انتخابات ریاست‌ جمهوری تبلیغات انتخابات به‌طور رسمی از امروز  آغاز و تا ۲۴ ساعت مانده به انتخابات ادامه خواهد داشت.

دیدار مسعود پزشکیان با محمدرضا عارف 

مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بعد از اعلام رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط وزارت کشور با حضور در بنیاد امید ایرانیان با محمدرضا عارف و اعضای هیات مدیره این بنیاد دیدار کرد.

محمدرضا عارف در این دیدار ضمن برشمردن ویژگی های اخلاقی و مدیریتی مسعود پزشکیان و با اشاره به حساسیت ویژه انتخابات پیش رو حضور پزشکیان را در عرصه انتخابات فرصت ارزشمند برای مردم و نظام برشمرد و حمایت خود و بنیاد امید ایرانیان را از او اعلام کرد.

مسعود پزشکیان نیز در این دیدار از نقش موثر محمدرضا عارف در همگرایی و وحدت بین نیروهای تحولخواه قدردانی کرد.

زاکانی: در انتخابات امسال تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم

علیرضا زاکانی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در انتخابات گذشته افتخار حمایت از «مظهر شعارهای انقلاب» را داشتم و تمام حملات ناجوانمردانه را به جان خریدم. اما در انتخابات ۱۴۰۳ برای تداوم راه  شهید رییسی و تکمیل خدمات، تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم. به لطف خدا، یاری شهدا و با اتکا به «سوابق، کارنامه و برنامه‌ ای جامع»، به کسب آرای مردم عزیزمان امیدوارم.

لاریجانی بیانیه ردصلاحیت منتشر نکرده است

دفتر علی لاریجانی اعلام کرد : آنچه تحت عنوان بیانیه‌ ردصلاحیت دکتر علی لاریجانی منتشر شده فاقد اعتبار است. اخبار مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی صرفاً از کانال‌های رسمی ایشان منتشر می‌شود.

علی عبدالعلی زاده رییس ستاد پزشکیان شد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از انتخاب علی عبدالعلی زاده وزیر اسبق مسکن و استاندار اسبق آذربایجان شرقی به عنوان رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان خبر داد.

کدام افراد مشهور رد صلاحیت شدند؟

 مهرداد بذرپاش، صولت مرتضوی، داود منظور، احمدی بیغش ، محمد مهدی اسماعیل، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، عباس آخوندی، مصطفی کواکبیان، شریعتمداری ،  ناصر همتی، شمس الدین حسینی، علی  نیکزاد، محمود احمدی نژاد  و وحید حقانیان افراد مشهوری هستند که از سوی شورای نگهبان برای رقابت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری احراز صلاحیت نشدند.

علی نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف می شود

شنیده‌ها  حاکی است؛ به احتمال قوی علی نیکزاد رئیس ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف خواهد شد.

بیانیه اسماعیلی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ تاکید بر صیانت از آرمان‌های بلند رئیس‌جمهور شهید

محمدمهدی اسماعیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از احراز نشدن صلاحیتش از سوی شورای نگهبان بیانیه ای صادر کرد. در بخشی از متن بیانیه آمده است: انگیزه اصلی بنده، تببین و دفاعی گفتمان عزت‌آفرین انقلاب اسلامی برای تداوم راه نورانی این شهید عالی‌مقام و استمرار خدمت بود که در سیره و سلوک و مشی عملی استاد عزیزمان، رییس‌جمهور شهید، کارآمدی و کفایت خود را در کامل‌ترین صورت به منصه ظهور رسانده بود.

اینک با احترام به نظر شورای محترم نگهبان و با تقدیر از عزیزانی که در این مدت کوتاه بذل محبت و توجه داشتند، به‌یژه همکاران خدوم در دولت مردمی که با اعلام حسن ظن خود، مرا ممنون فرمودند، از همه گروه‌ها و اقشار انقلابی و متدین که حمایت و پایمردی خود در صیانت از آرمان‌های بلند رئیس‌جمهور شهید و جامع‌الاطراف را نشان دادند، سپاسگزاری می‌کنم.

وزارت کشور اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد

وزارت کشور بر اساس فرآیند قانونی انتخابات ریاست جمهوری پس از دریافت اسامی نمایندگان احراز صلاحیت شده اسامی آنها را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، اطلاعیه وزارت کشور در خصوص داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری احراز صلاحیت شده به شرح زیر است: ۱- مسعود پزشکیان ۲- مصطفی پورمحمدی ۳- سعید جلیلی ۴- علیرضا زاکانی ۵- امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۶- محمد باقر قالیباف

انصراف میرتاج الدینی از انتخابات ریاست جمهوری

محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

انصراف علی نیکزاد از انتخابات ریاست جمهوری 

طبق شنیده‌ها علی نیکزاد نماینده مجلس از حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

تایید صلاحیت احتمالی 6 نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری

بر اساس شنیده‌ها صلاحیت ۶ نفر از نامزدهای تایید شده است. مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف این 6 نفر هستند. شنیده‌ها حاکیست که چهره‌هایی چون احمدی‌نژاد و لاریجانی موفق به احراز صلاحیت برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نشده‌اند. بر اساس اعلام رسمی، اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده به وزارت کشور ارسال شده و در اخبار ۱۴ قرائت می‌شود.

گزینه های احتمالی نامزد ریاست جمهوری از زبان مدیر مسئول اصلاحات نیوز 

علی احمدنیا مدیر مسئول اصلاحات نیوز در مورد گزینه های احتمالی سوژه کاربران شده است. او در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شورای نگهبان دقایقی پیش پزشکیان را به جلسه دعوت کرد .... قالیباف، قاضی زاده هاشمی، جلیلی و پزشکیان ... چه شود؟ 

قاضی زاده هاشمی دقایقی پیش تلویحا تایید صلاحیت خود را تایید کرده است

تقویت تایید صلاحیت قاضی زاده هاشمی 

امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید توئیت معناداری زده که گفته می شود گمانه زنی ها در زمینه تایید صلاحیتش در شورای نگهبان برای رقابت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تقویت کرده است. او در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: بسم رب الشهدا و الصدیقین  سلام علی ابراهیم  سلام علی آل طه و یاسین

اتمام احراز صلاحیت ها و ارسال اسامی نامزدها به وزارت کشور

سخنگوی شورای نگهبان از ارسال فهرست اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده به وزارت کشور خبر داد.

هادی طحان نظیف در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان، فهرست اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده به وزارت کشور ارسال شد.

حشمتیان: صلاحیتم را تایید کنید تا مشارکت بالا برود!

قدرتعلی حشمتیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفته اگر مشارکت بالا می‌خواهید، متعهد می‌شوم که اگر شخصا در مناظره‌ها باشم، حداقل پنج میلیون رای برای نظام و انقلاب به نام « قدرتعلی حشمتیان » داشته باشم. وی بعد از این گفته ها  از انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد.

قاضی‌زاده هاشمی : انقلاب ساز‌وکارها را با وارونه‌سازی هرم قدرت انجام می‌دهیم

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اصول دیوان‌سالاری مستقر در کشور بیش از ۱۰۰ سال است که تغییری نداشته است.

وی افزود: نظامات و بروکراسی اداری حاکم بر کشور که بسیار تمرکزگراست، وقتی می‌گوییم انقلاب در سازوکارها منظور وارونه‌کردن هرم قدرت است.

به گفته وی دهیاران، بخشداران و فرمانداران باید بیشترین اختیار و پاسخ‌گویی را داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان: احتمالا تا فردا نتایج تایید صلاحیت ها اعلام می شود

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: جلسات فشرده شورا برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

وی افزود: کار در مورد هیچ یک از ا فراد  تمام نشده و نتیجه  نهایی به صورت یکجا اعلام می‌شود و احتمالا نتایج تا فردا اعلام شود.

 انصراف زهره الهیان از رقابت در انتخابات ریاست جمهوری

زهره الهیان نماینده ادوار و  یکی از نامزدهای زن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با انتشار متنی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس از حضور در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

آغاز مناظره بعد از اذان مغرب

پیمان جبلی رئیس صداوسیما گفت: مناظرۀ نامزدهای ریاست‌جمهوری بعد از اذان مغرب شروع خواهد شد. وی افزود: پیش‌بینی ما برای هر مناظره ۳ ساعت‌ونیم خواهد بود، البته این میزان زمان به تعداد نامزدها بستگی دارد

موارد ممنوعه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌های دولتی اعلام شد

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری ‌های داخلی اعلام کرد: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی با هر وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی دارد و هم‌چنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی(‌به هر مقدار) استفاده می‌کنند و هم‌چنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع است.

انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزد‌ها له یا علیه نامزد‌های ریاست‌جمهوری از میز خطابۀ نمازجمعه و یا هر وسیلۀ دیگری که جنبۀ رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات و شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهاد‌ها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین دراختیارگذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

بیانیه مسعود زریبافان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری/ تصمیم شورای نگهبان فصل‌الخطاب است و به آن تمکین می‌کنم

مسعود زریبافان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بیانیه ای اعلام کرد: من شورای نگهبان را از نظر جایگاه قانونی و شرعی و همچنبن به لحاظ دین مداری و ترس از خدا وآخرتِ اعضاء آن، و نیز دسترسی به اطلاعات و شناخت آن از اشخاص، اصلح، صاحب اختیار و ذی حق برای اظهار نظر و تصمیم گیری در خصوص کاندیداهای ریاست جمهوری می‌دانم و تصمیم آنها را فصل الخطاب و برخود فرض قطعی دانسته و بلاشرط از آن تبعیت و به آن تمکین خواهم کرد. 

زاهدی از انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد 

محمدمهدی زاهدی نماینده سابق مجلس و داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از این رقابت‌ها انصراف داد.

لاریجانی: ۴ اقدام برای معلمان انجام می‌دهم

علی لاریجانی در رشته توئیتی دیگر در  صفحه‌ شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‏۴ اقدامی که بی‌حرف و حدیث برای معلمان انجام می‌شود:

‏• ترمیم حقوق معلمان (فوق‌العاده ویژه) در سال ۱۴۰۳

‏• تاسیس صندوق مسکن معلمان: تسهیلات خرید تا ۶۰۰ میلیون و ساخت تا ۱ میلیارد تومان.

‏• تامین کلیۀ لوازم آموزشی و ارائۀ یک وعده غذایی روزانه در مدارس محروم.

‏• ترویج آموزش فناورانه بر بستر IT و کمک به تغییر شکل سنتی آموزش در ایران.

قالیباف: از بازار ثانویه نباید غفلت کرد

محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز برای چندمین بار در جلسه حضوری، دغدغه های فعالان ارشد بازار سرمایه را شنیدم. توجه به بازار اولیه در بورس و تامین مالی نباید موجب غفلت از اهمیت بازار ثانویه شود.

جهانگیری از توییت عجیبش رمزگشایی کرد

جهانگیری
 

اسحاق جهانگیری نامزد اصلاح طلبان در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) توییت عجیبی کرده و سپس آن را رمزگشایی کرده است.

او در زیر علامتی که منتشر کرده نوشته است: این یک قرار جدید است

کپی لاریجانی از روی دست اوباما در فیلم تبلیغاتی!

دومین فیلم تبلیغاتی علی لاریجانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در حال پاسخگویی به تلفن های مردم و پاسخ به سوالات آنهاست گفته می شود کپی از فیلم تبلیغاتی باراک اوباما رئیس جمهور اسبق امریکاست. 

شماره تلفن علی لاریجانی ربات از آب درآمد؟!

درحالی‌که علی لاریجانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتشار شماره‌ای مدعی ارتباط مستقیم با مخاطبان خود شده بود، پیام برخی خبرنگاران حاکی از آن است که پاسخ‌های ارائه شده شبیه پاسخ‌های کلیِ ربات‌های عمومی است!

دفاع تمام قد حسین شریعتمداری از قالیباف و حمله به رائفی پور

حسین شریعتمداری در کیهان نوشته است: به آنچه این روزها در میان برخی از جریانات انقلابی می‌گذرد، نیم نگاهی بیندازید! چه می‌بینید؟ تخریب هواداران یک کاندیدا علیه نامزد دیگری از همین طیف و تهمت و تخریب متقابل از آن سوی به این سوی! هرطیف نامزد خود را قدیس و برحق و طرف مقابل را بیرون از این دایره معرفی می‌کند! و در همین حال رسانه‌های وابسته به دشمنان بیرونی و برخی از دنباله‌های داخلی آنها با چه آب و تابی این بده بستان‌های ناپسند را پوشش می‌دهند و با دُمشان گردو می‌شکنند!

وی در ادامه نوشت: به جرأت و با اطلاع می‌توان گفت که این حرکت زشت و پلشت و دشمن‌پسند فقط از سوی برخی از مدعیان هواداری (تاکید می‌شود مدعیان هواداری و نه هواداران واقعی‌) این یا آن کاندیدا در جریان است و بدیهی است که طرفداران واقعی و نامزدها از این جرگه بیرونند بنابراین انتظار آن است و انتظاری خدا پسندانه و قانونمدارانه هست که نامزدها به صراحت از تهمت‌زنندگان اعلام برائت کنند و آنها را - که عده‌ای قلیل هم هستند- دعوت به رعایت اخلاق کنند و اگر از این حرکت پلشت دست نکشیدند در ادعای هواداری آنها تردید کرده و آنان را از خود برانند.

حبیب اله دهمرده  انصراف داد

حبیب اله دهمرده  نماینده یازدهم، سیستان و بلوچستان (زابل / زهک) و سیاستمدار هم از نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد. وی نیز علت انصراف خود را  حضور گسترده نامزد‌های جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرده است.

برگزاری ۵ مناظره ۴ ساعته در شبکه یک سیما 

 سازمان صدا و سیما در نظر دارد در راستای فضای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری، ۵ مناظره چهار ساعته را از شبکه یک سیما تهیه و پخش کند. هر نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در برنامه مناظره‌ها؛ فرصت ۱۰۵۰ دقیقه‌ای برای تبلیغات خواهد داشت.

وزیر کشور: استعفا لازم نیست؛ به مسئولیت خود ادامه دهید

وزیر کشور گفت: قانون درباره افرادی که مسئولیتی دارند و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری هم می شوند، پیش بینی خاصی ندارد و نیاز به استعفا ندیده، این افراد در کنار داوطلب شدن باید مسئولیت های خود را نیز انجام دهند.

احمد وحیدی در پاسخ به این پرسش که «با توجه به کاندیدا شدن برخی از اعضای دولت برای این که فعالیت کاری این اعضا با فضای انتخابات گره نخورد، چه تدابیری اندیشیده اید؟» بیان کرد: از نظر قانونی هیچ منعی برای ثبت نام اعضای کابینه دولت در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد بلکه از نظر قانون فقط ناظرین و مجریان هستند که باید قبل از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری استعفا می دادند، ولی مابقی افراد نیازی نبود که از سمت و شغل خود کناره گیری کنند  بنابراین در عین اینکه نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند باید مسئولیت های خودشان را هم انجام دهند.

سردبیر انتخاب مدعی شد: نامه دولتی‌ها به شورای نگهبان دست خط برادر داماد رئیسی است!

مصطفی فقیهمی سردبیر نشریه انتخاب در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ولی این نامه {نامه دولتی‌ها به شورای نگهبان} فشار مومنانه به «شورای نگهبان»، دست خط خود میثم نیلی ( همان برادر داماد پرنفوذ) است یا کسی خواسته دست خطش را کپی کند؟!

رویانیان هم انصراف داد

محمد رویانیان فرمانده سابق پلیس راهور و مدیرعامل اسبق پرسپولیس که برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده بود از کاندیاتوری انصراف داد تا بعد از داوود منظور دومین نفری باشد که اقدام به این کار کرده است.  

رویانیان با اعلام این خبر گفت: در زمینه حضور در انتخابات، جلسه‌ای با آقای محسن رضایی داشتیم و در آن جلسه تصمیم بر این شد که به جهت وحدت حداکثری جریان انقلاب و پرهیز از تعدد کاندیدا، اینجانب از ادامه حضور در رقابت‌ های انتخاباتی انصراف بدهم.

آذر منصوری: راه رفته را تکرار نمی‌کنیم

رئیس جبهه اصلاحات گفت: ما راه رفته را تکرار نمی‌کنیم و زیر بار کاندیدای نیابتی نمی‌رویم.

آذر منصوری در نشست خبری جبهه اصلاحات درباره انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید نامزد خود را داشته باشیم و خود جبهه اصلاحات باید آن فرد را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه قبل تایید صلاحیت نامزدهای خود را مشخص کردیم، گفت: ستاد انتخابات جبهه اصلاحات به زودی راه‌اندازی می‌شود.

منصوری بیان کرد سه نامزد ما پذیرفته اند براساس میثاق نامه جبهه اصحلات رفتار کنند.

وی با تاکید بر اینکه نفیا و اثباتا درباره سایر نامزدها نظری نداریم، افزود: انتخابات یکی از امکان‌هایی است که جامعهٔ ایران بتواند از طریق آن خواسته های خود را پیگیری کند.

مساله جانشینی و ابهام کاندیداتوری «زاکانی»

محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران گفته علیرضا زاکانی،‌ شهردار تهران ظاهرا قرار نیست برای مدتی که مشغول فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری است برای خود جانشین انتخاب کند و «‌اگر موضوعی باشد که بخواهند پیگیری کنند کارهای اداری را انجام می‌دهند با حوزه ریاست هماهنگ کرده‌اند که کارها از این طریق انجام شود».

او گفته که «ایشان در ایام انتخابات مرخصی می‌گیرند که کلاً در شهرداری نباشند اما اگر کار ضروری پیش بیاید و نیاز به امضای شهردار باشد کار را خودشان انجام می‌دهند».

️این اظهارات آقامیری درحالی است که چند روز پیش مهدی چمران اعلام کرد که طبق قانون باید زاکانی برای خود سرپرستی انتخاب کند. به گفته چمران: «در چنین شرایطی شهردار مرخصی می‌گیرد و این مرخصی را کتبی اعلام می‌کند و یکی از معاونان شهردار به‌عنوان جانشین وی معرفی و کارها را دنبال می‌کند».‌ او تاکید کرده که‌ «‌مرخصی شهردار تهران باید از زمان آغاز تبلیغات انجام شود».

نتایج بررسی صلاحیت‌ها چه زمانی اعلام می‌شود؟

مهلت ۵ روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت ۸۰ داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری، امروز به پایان می‌رسد. شورای نگهبان این حق را دارد که مهلت ۵ روزه را به مدت ۵ روز دیگر تمدید و تا ۲۴ خردادماه نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را اعلام کند.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد شورای نگهبان تلاش می‌کند، مهلت تمدید شده حداقلی باشد. پیش‌بینی می‌شود که نتایج بررسی صلاحیت‌‌ها تا دو سه روز آینده و پیش از پایان فرصت ۵ روزه دوم اعلام شود.

ضرغامی: عده‌ای خیال می‌کنند اگر نظر صریح بدهند، صلاحیت‌شان تائید نمی‌شود

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به شورای نگهبان گفت:  انتظار دارم شورای نگهبان رفتاری داشته باشد که مردم احساس کنند اگر آن نامزد آنها در بین نامزدها نیست، حداقل کسی را خیلی نزدیک‌تر [به نامزد خود] بدانند و در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه برخی نامزدها از من مشورت خواستند، افزود: نامزدها باید بدون واهمه از شورای نگهبان نظر دهند؛ عده‌ای خیال می‌کنند اگر نظر صریح بدهند، صلاحیت‌شان تائید نمی‌شود

 ارجاع تخلف یکی از داوطلبان در کلیپ تبلیغاتی به مرجع قضایی

امیری، عضو کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست‌جمهوری اعلام کرد: تخلف یکی از داوطلبان ریاست‌جمهوری به‌دلیل استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی در کلیپ تبلیغاتی به مرجع قضایی اعلام شد.

تکذیب احتمال ائتلاف قالیباف با لاریجانی

کانال تلگرامی «شبکه رسمی هواداران قالیباف» اعلام کرد خبری که امروز (شنبه 19 خردادماه) روزنامه اعتماد مبنی بر احتمال ائتلاف قالیباف و لاریجانی منتشر کرده است، به صورت کامل و قطعی تکذیب می‌شود.

وزارت اطلاعات رفتار نامزدها و حامیان آن‌ها را رصد می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب ، وزیر اطلاعات در بخشی از جلسه اخیر سران قوا در راستای تمهید مقدمات اجرای مفاد اصل ۱۳۱ قانون اساسی و اتخاذ تصمیم‌های لازم جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ظرف مدت ۵۰ روز از زمان شهادت آیت‌الله رئیسی، با ارائه گزارشی از وضعیت رقابت‌های انتخاباتی و برخی بی‌اخلاقی‌ها تأکید کرد که رفتار نامزدها و حامیان آن‌ها با بی‌طرفی کامل و به‌طور مستمر رصد شده و به افرادی که رویکرد تخریب‌گرایانه اتخاذ کنند، تذکرات لازم داده خواهد شد و در صورت لزوم گزارش آن در اختیار مقام‌های قضایی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: وزارت اطلاعات در تلاش است تا با برنامه مخرب معاندین خارج‌نشین برای بر هم زدن آرامش روانی جامعه مقابله کند تا مردم بتوانند در یک فضای سالم و به‌دور از مداخله دشمن، انتخاب خود را انجام دهند.

عبدی: برای مردم فرقی نمی کند چه کسی رئیس جمهور شود...

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برای بسیاری از مردم معتقدند فرقی نمی‌کند چه کسی رییس‌جمهور شود؛ چون اصلاح روندهای جاری فراتر از اختیارات رییس‌جمهور است. امیدواریم این انتخابات حداقل بخشی از نگرانی‌های مردم نسبت به آینده را برطرف کند.

محسن رضایی از نامزد خاصی حمایت نخواهد کرد

یک منبع نزدیک به محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اعلام کرد همانگونه که مکرراً اعلام شد، آقای رضایی تکلیف خود را اجماع در میان نیروهای انقلاب می‌داند و اجماع را در صدر اولویت‌های انتخاباتی خود قرار داده و حمایت از یک کاندیدا، فرع بر مسئله اجماع است.

بنابراین اخبار و شایعات بی اساس مبنی بر حمایت ایشان از یک نامزد خاص تکذیب می‌شود. آقای دکتر رضایی همانطورکه در اطلاعیه انصراف از ثبت نام گفتند، بزودی در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری با مردم عزیز ایران سخن خواهند گفت.

تکذیب حضور علی طیب‌نیا در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری

یک منبع نزدیک به وزیر اسبق اقتصاد اعلام کرد در گفت‌وگویی که با علی طیب‌نیا، وزیر اسبق اقتصاد داشتم، تاکید کردند که در هیچ فرایند مربوط به تحلیل شرایط انتخابات و یا حضور در همایش‌هایی از این جنس و یا چینش تیم اقتصادی هیچکدام از نامزدهای انتخابات مشارکت و یا نقش نداشته است.

احمدی نژاد در امامزاده صالح تجریش

محمود احمدی نژاد، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  که تبلیغاتش را بیشتر حضور شروع کرده است و د بین مردم حاضر می شود بعد از اینکه  در بین مردم در بازار تهران حضور یافت روز گشته  در امام زاده صالح تجریش حضور یافت

نامزدهاى اختصاصى جبهه اصلاحات ایران براى انتخابات ریاست جمهورى تعیین شدند؛ آخوندى، پزشکیان، جهانگیرى

عباس آخوندى، مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیرى به عنوان نامزدهاى اختصاصى جبهه اصلاحات ایران با رأى دوسوم اعضاى مجمع عمومى براى انتخابات ریاست جمهورى تعیین شدند.

در جلسه روز گذشته مجمع عمومى جبهه اصلاحات ایران که با حضور نامزدهاى معرفى شده از سوى اعضاى این جبهه براى ریاست جمهورى برگزار شد، از میان پنج نامزدى که انتخاب آنها در سازوکارى مصوب صورت گرفته بود، سه نامزد موفق به کسب آراى دوسوم اعضاى حاضر در این جلسه شدند.

در این جلسه که بیش از ٨ ساعت به درازا کشید، ابتدا پنج نامزد به طور جداگانه برنامه هاى خود براى اداره کشور را ارائه کرده و سپس به پرسش هاى مطرح شده از سوى اعضاى حاضر در جلسه پاسخ دادند. در نهایت در باره این نامزدها رأى گیرى انجام شد و عباس آخوندى به عنوان نفر اول و مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیرى با رأى برابر توانستند  دوسوم آراى مجمع عمومى را به دست آورند.

حمیده زرآبادى یکى دیگر از نامزدهاى حاضر در جلسه امروز بود که با وجود کسب رأى اکثریت مجمع عمومى نتوانست رأى دوسوم را داشته باشد. محمود صادقى نیز در ردیف پنجم قرار گرفت.

لازم به توضیح است پیش از حضور این پنج نامزد در جلسه مجمع عمومى، متن راهبرد انتخابات و میثاق نامه جبهه اصلاحات ایران به رویت آنها رسیده و پس از توافق بر سر این میثاق نامه در خصوص تعیین آنها به عنوان نامزدهاى اختصاصى این جبهه رأى گیرى شد.

به موجب میثاق نامه جبهه اصلاحات ایران، این نامزدها باید به کلیه سازوکارهای تصمیم برای رسیدن به نامزد واحد پایبند باشند و در صورتى که نامزد منتخب این جبهه براساس ساز و کارهای تعیین شده فرد دیگری بود، سایر نامزدها باید کناره گیری از رقابت انتخاباتی را به نفع نامزد منتخب به طور رسمى اعلام کنند.

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به پرسشی درباره امکان تغییر نظر شورا نسبت به دوره گذشته

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره امکان تغییر نظر شورا نسبت به دوره گذشته گفت: ممکن است ابهاماتی وجود داشته باشد که الان برطرف شده باشد. یا ترکیب اعضای شورای نگهبان تغییر کرده باشد. یا اعضای قبلی شورای نگهبان هم اطلاعات جدیدی داشته باشند.

کنایه عباس عبدی به نامه حاشیه ساز دولتی ها به شورای نگهبان؛ برای شناخت درک سیاسی اعضای هیئت دولت همین نامه حمایتی کافی است

عباس عبدی روزنامه نگار اصلاح طلب و فعال سیاسی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس با کنایه به نامه حاشیه ساز دولتی ها به شورای نگهبان نوشت: برای شناخت میزان درک سیاسی اعضای هیأت دولت، همین نامه حمایتی از وزیر ارشاد کافی است. اگر خودشان منتشر نکرده اند، باید می دانستند که صددرصد افشا می شود. اگر خودشان نشر داده اند، باید متوجه معنا و اثرات منفی آن می بودند. این تاییدیه ای برای رجل سیاسی بودن است!!

انتقاد عباس عبدی از واکنش تند خبرگزاری ایرنا به افشای نامه برخی اعضای دولت سیزدهم به شورای نگهبان

عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی نوشت: از کی تاکنون انتشار شهادت شرعی!! به یک نهاد حکومتی و در موضوع حقوق عمومی، منع قانونی دارد؟ مگر کار خلافی کرده‌اند؟ بجای اینها از اصل نامه دفاع کنند بهتر است.

انتشار غیرقانونی شهادت نامه برخی اعضای دولت به شورای نگهبان پیگیری قضائی می‌شود

یک مقام آگاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا از پیگیری قضایی موضوع انتشار شهادت شرعی برخی اعضای هیات دولت  به شورای نگهبان خبر داد.

این مقام‌ آگاه گفت: نگارش این نامه طبق رویه‌ای مرسوم و با هدف توثیق یکی اعضای هیات دولت به صورت غیرعلنی و صرفاً جهت استحضار اعضای محترم شورای نگهبان نگاشته شده است.

وی تاکید کرد: باید مراجع مسئول بررسی نمایند این نامه چگونه در اختیار برخی چهره های رسانه ای دارای سابقه در نهادهای امنیتی و همچنین دارای سابقه قضایی قرار گرفته و منتشر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به محتوای شهادت نامه مذکور اضافه کرد: این نامه یک شهادت نامه شرعی برای اعضای محترم شورای نگهبان مبنی بر تایید صلاحیت‌های یکی از نامزدهای انتخاباتی است و صرفا برای ارائه به اعضا تنظیم شده و بنایی بر انتشار رسانه‌ای آن وجود نداشته است.

وی از پیگیری قضایی موضوع انتشار غیرقانونی این نامه خبر داد و با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در نفی لجن‌پراکنی در فضای انتخاباتی گفت: اخیرا دستگاه قضا با برخی چهره‌ها که به دنبال آلوده کردن فضا بوده‌اند برخورد داشته و انتظار این است که تحرکات چهره‌های سابقه‌دار و پرونده‌دار امنیتی و قضایی که این روزها در تخریب نامزدها فعال شده‌اند نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وعده قالیباف درباره حل مشکل مسکن  

محمد قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هزینه بالای مسکن زندگی مردم را سخت کرده و این ریشه در قیمت بالای زمین دارد. ۳۳۰ هزار هکتار زمین در قانون برنامهٔ هفتم به ظرفیت سکونت‌گاهی اضافه شد. ‏در صورت اعتماد مردم با برنامه‌ریزی دقیق و سرعت بالا آن را اجرا خواهیم کرد.

بیشتر از گفته‌های شما خواهم گفت…

فیلمی از علی لاریجانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده که نشان می دهد او در حال گفت و گو و پاسخ به سوالات مردم است.

او گفت: امروز چندصد پیام و تعدادی از تماس‌های شما را با شماره ۰۹۳۶۸۵۴۶۶۹۴ پاسخ دادم. همه‌ پیام‌ها خوانده خواهند شد. هم صحبتی با شما مثل همیشه لذت بخش است.

بیشتر از گفته‌های شما خواهم گفت…

توئیت معنادار دستیار رئیس جمهور در مورد انتخابات

سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی در توییتی معنادار بر لزوم ادامه مشی انتخاباتی رئیس جمهور شهید و لزوم افزایش مشارکت تاکید کرد.

سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بخشنامه جناب آقای مخبر در آستانه برگزاری انتخابات، عقلانی و در جهت صیانت از حقوق ملت است و عمل به آن، بدبینی نسبت به فرایند انتخابات را از بین می برد. مشی سیاسی شهید جمهور در انتخابات گذشته نیز منطبق بر افزایش اعتماد عمومی بود، امری که سبب افزایش مشارکت مردمی در انتخابات بوده و هست.

انتشار دومین فیلم تبلیغاتی پورمحمدی

دومین فیلم_تبلیغاتی مصطفی پورمحمدی قبل از تأیید صلاحیت‌های  چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 1403 با عنوان «دولت من، دولت قرار است» منتشر شد.

 پاسخ محمد قوچانی به انتقاد سعید حجاریان از بیانیه راه گشایی

سعید حجاریان، تئوریسن جریان اصلاحات و مدیر روزنامه صبح امروز در یک توئیت از بیانیه راه گشایی کنیم که برخی از فعالان سیاسی و اجتماعی آن را امضا و منتشر کرده بودند، تلویحا انتقاد کرد و دستاورد سیاست‌ورزی را تحزب دانست و نه حزب‌زدایی.

محمد قوچانی، عضو حزب کارگزاران و سردبیر مجله آگاهی نو در یک استوری به نقد حجاریان پاسخ داد. او نوشت:  «روزنه» گشایی یا «راه» گشایی جنبش ملی و مدنی برای اصلاح اصلاحات بر مبنای بازگشت آن به اصل و ارتقای آن بر اساس مفاهیم جدید و نسل جدید و مخاطرات تازه « برای ایران» است؛ حرکتی ائتلافی برای بازآرایی جبهه و رهایی از هژمونی حزبی و نه افزایش تعداد احزاب.  ️حرکتی «گفتمانی و راهبردی» نه حزبی. آن را به «یک حزب» تقلیل ندهیم.

نگرانی ها از تکرار نشدن دولت رئیسی در انتخابات آینده، در کجا ریشه دارد؟

روزنامه هم میهن نوشت: ️جناب کاظم صدیقی امام‌جمعه تهران گفته‌اند که هر رئیس‌جمهوری که بخواهد این انقلاب را به هم بزند به درد کشور نمی‌خورد.

تاکنون دیده نشده آقای صدیقی و دوستدارانش نقدی به عملکرد شورای نگهبان داشته باشند. خب با این حساب، خداوکیلی گفتن و نگفتن این سخن چه کم و زیادی برای ما شنوندگان دارد؟ بهتر نیست آقای صدیقی سری به دوستان شورای نگهبان بزند و این موارد را خدمت آقایان عرض کند، نه ما مردمان بی‌قدرت؟

️یاللعجب. طوری استدلال می‌کنند که انگار این مملکت در و پیکر و قانون و صاحب ندارد. انگار حسن روحانی را نه شورای نگهبان ـ آن‌هم نه یک بار و دو بار که ده بار ـ که FBI تایید صلاحیت کرده است. آنچنان از خود سلب مسئولیت و برای دیگران تعیین‌تکلیف می‌کنند که گویی «میزان رای ملت است» را جورج دبلیو بوش بر زبان رانده است.

انصراف منظور از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری

داوود منظور از کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد. منظور در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اعلام انصرافش از کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت:  اللهم اهدنی فیمن هدیت وتولنی فیمن تولیت. با عنایت به حضور گسترده نامزدهای جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری و وجود گزینه های اصلح در جمع ایشان، بدینوسیله ضمن فراخوان مردم شریف ایران به مشارکت حداکثری، مراتب انصراف خود را از ادامه کاندیاتوری اعلام می کنم.

نامزدهای جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد

سخنگوی جبهه اصلاحات از مشخص شدن گزینه های این جبهه برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس ( توئیتر سابق) نوشت: در  نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران به ترتیب الفبا، آقایان  عباس آخوندی، مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیری حائز دو-سوم آرا به عنوان کاندیداهای معرفی شده از سوی این حزب شدند. 

وی افزوده: خانم حمیده زرآبادی حائز بیش از نصف ارای مجمع عمومی شد.  امام در پایان نوشت: نامزد نهایی جبهه اصلاحات متعاقبا از بین همین افراد انتخاب می شود.

واکنش سعید حجاریان به بیانیه راه‌گشایان: امیدوارم بعد از انتخابات هم در سیاست بمانند و حزب تشکیل دهند

۱۵۱ فعال سیاسی و مدنی اصلاح طلب بیانیه ای تحلیلی تحت عنوان « راه گشایی» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری و در ادامه بیانیه روزنه گشایی تنظیم کرده اند. در این باره سعید حجاریان  فعال سیاسی اصلاح طلب در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نقد شکلی و محتوایی بیانیه راه گشایان ( روزنه گشایان پیشین) را به بعد از انتخابات موکول می کنم اما، امیدوارم صاحبان امضاء پس از اتمام انتخابات در سیاست باقی بمانند و به سمت تشکیل حزب بروند. دستاورد سیاست ورزی تحزب است نه حزب زدایی.

بیانیه انتخاباتی جدید اصلاح‌طلبان منتشر شد

۱۵۱ فعال سیاسی و مدنیِ اصلاح‌طلب بیانیه‌ای تحلیلی دربارهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر کرده و در این بیانیه اعلام کردند که باید نامزدی اصلاح‌گر برای مشارکت در انتخابات پیدا کنند.

مهدی شیرزاد گفت: اولین موضوع کلیدیِ این بیانیه این است که باید تلاش کنیم با فاصله‌گرفتن و دوری‌جستن از ایجاد دوقطبی‌های کاذب در عرصهٔ سیاست و اجتماع، مانع عمیق‌تر شدن شکاف دولت و ملت بشویم و از فرصت انتخابات هم نهایت استفاده را بکنیم.

در این بیانیه تأکید ویژه‌ای بر این موضوع شده که بعد از پیروزی‌هایی که در عملیات وعدهٔ صادق برای ایران به‌وجود آمد، نیاز است که این پیروزی‌ها در عرصهٔ دیپلماسی برای جامعهٔ ایران نقد بشود و این هم میسر نیست مگر این که دولتی در این انتخابات روی کار بیاید که از پشتوانهٔ اجتماعی بالایی برخوردار باشد.

توییت قالیباف: چاره‌جویی قاطعانه برای حل مسئلهٔ چندبعدی اتباع بیگانه غیرمجاز از دغدغه‌های مهم مردم است

محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: چاره جویی قاطعانه برای حل مساله چندبعدی اتباع بیگانه غیرمجاز از دغدغه های مهم مردم است. بی عملی در این خصوص به ابعاد امنیتی ، اقتصادی و اجتماعی آن دامن می زند. بر این موضوع اشراف کامل داشته و داریم و در دولت بعد نگرانی های مردم را رفع خواهیم کرد.

فیلم تبلیغاتی پورمحمدی هم منتشر شد

فیلم تبلیغاتی ثبت‌نام «مصطفی پورمحمدی» در انتخابات با عنوان «قرار ما این نبود» منتشر شد.

اختصاص هزار و پانصد و پنجاه میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات

هیات وزیران به منظور برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه ۱۴۰۳ مبلغ هزار و پانصد و پنجاه میلیارد تومان اعتبار به وزارت کشور و شورای نگهبان اختصاص داد.

احتمال اخذ رای انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت تمام الکترونیکی

وحید احمدی وزیر کشور گفت: در صورت موافقت شورای نگهبان اخذ رای انتخابات ریاست‌جمهوری در برخی از کلانشهرها به صورت تمام الکترونیکی خواهد بود.

جهانگیری کاندیدای نهایی اصلاحات

رایزنی احزاب و گروه های اصلاح‌طلب و دغدغه مندان توسعه به منظور تعیین نامزد نهایی اصلاحات  در انتخابات ریاست جمهوری پایان یافته و قرار است در جلسه  امروز دکتر اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای نهایی اصلاحات معرفی شود.

آقایان پزشکیان، کواکبیان، شریعتمداری، محمود صادقی و علی صوفی دیگر کاندیداهای لیست اصلاحات بوده اند که بر مبنای توافق قبلی به نفع دکتر جهانگیری انصراف خواهند داد.

شنیده ها حاکی از آن است که عباس آخوندی و حمیده زرآبادی با هدف اعلام حسن نیت جریان اصلاحات به نهادهای نظارتی از لیست کاندیداهای نهایی کنار گذاشته شده اند.

واکنش محمود صادقی به خبرها درباره انصرافش از انتخابات

محمود صادقی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به خبرها درباره انصرافش از انتخابات واکنش نشان داد. او در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مطالبی درباره انصراف بعضی از نامزدهای معرفی شده به جبهه اصلاحات ایران به نفع بعضی دیگر در حال انتشار است، بی اساس است. فرایند دموکراتیک معرفی و انتخاب کاندیدا درجبهه اصلاحات نوعی انتخابات مقدماتی است که  در احزاب دنیا مرسوم است و به بلوغ احزاب  و جامعه مدنی ایران کمک می کند.

کواکبیان: در صورت تایید صلاحیت تا آخر در صحنه انتخابات حاضر خواهم بود.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: اینجانب درصورت تایید شورای محترم نگهبان تا آخر در صحنه انتخابات حاضر خواهم بود. لذا در پاسخ به برخی گمانه زنی ها می‌گویم: اینجانب کاندیدای پوششی، برآمده از نهادهای قدرت و ردصلاحیت شده مجالس قبلی نبوده، بلکه در مجلس دهم نزدیک به مجموع آرای کل اعضای هیئت رییسه مجلس فعلی، رای آورده ام.

ویژگی انتخابات این است که باید آزاد باشد

حداد عادل رئیس سابق مجلس گفت :  ویژگی انتخابات این است که باید آزاد باشد و مردم بتوانند به آنکه می‌خواهند رای دهند.

وی افزود: دشمنان همیشه می‌خواهند مردم را دلسرد کنند اما حضور مردم در انتخابات، دشمنان را مایوس می‌کند.

حدادعادل گفت: راهبرد انتخاباتی شورای ائتلاف تابع چیدمان نامزدها است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: باید همه تلاش کنیم که از تکثر کم کنیم و به‌دست خودمان زمینۀ شکست را فراهم نکنیم.

علی لاریجانی شماره داد

علی لاریجانی کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: پیام  ها و سوالات شما از لاریجانی را می خوانم. از پیام های شما دوستان انگیزه مضاعف گرفتم. شنیدن شما بسیار مهم است ولی از آنجایی که بسیاری در توئیتر نیستند نیاز دیدم ارتباط گسترده‌تری با شما داشته باشم.  با این شماره (09368546694) در اکثر پیام رسان ها، در دسترس شما هستم. مثل سابق پاسخگوی شما در حد مقدوراتم خواهم بود.

درخواست معنادار عباس عبدی از کاندیداهای ریاست جمهوری /فردا دَبه درنیاورید /شتر سواری دولا دولا پذیرفتنی نیست!

عباس عبدی روزنامه نگار اصلاح طلب در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس ( توئیتر سابق ) نوشت:  نامزدهای انتخاباتی در اولین گام باید موضع صریح خود را نسبت به عملکرد سه سال گذشته روشن کنند. کسی که موافق است باید همه مسئولیت های آن را هم بپذیرد و فردا دبه در نیاورد. اگر مخالف است باید صریحا نقد و اعلام برائت کند. شترسواری دولا دولا پذیرفتنی نیست.

پیغام احمدی‌نژاد به شورای نگهبان: در صورت تایید صلاحیت، بعد از پیروزی در انتخابات از مشایی و بقایی استفاده نمی‌کنم

شنیده‌ها حکایت از این دارد که محمود احمدی‌نژاد در رایزنی‌های خود با مسئولین شورای نگهبان و مقامات ارشد نظام، اعلام کرده است در صورت تایید صلاحیت، از برخی چهره‌های بحث‌برانگیز مانند مشایی و بقایی فاصله می‌گیرد.

احمدی‌نژاد در این دیدارها، همچنین راهکارهایی برای عبور از شرایط فعلی کشور ارائه کرده است

قوچانی: اسحاق جهانگیری نامزد اصلی جبهه اصلاحات است

محمد قوچانی روزنامه نگار اصلاح طلب گفت: اسحاق جهانگیری نامزد اصلی جبهه اصلاحات است؛ مسعود پزشکیان هم مورد حمایت بخشی از بدنه شهرستانی جبهه اصلاحات است.

رحمانی‌فضلی: ریاست ستاد لاریجانی به من پیشنهاد نشده است 

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر اسبق کشور در‌ واکنش به برخی اخبار فضای مجازی گفت: من ارتباط و رفاقت نزدیکی با علی لاریجانی داشته و دارم اما تاکنون پیشنهادی درباره اینکه رئیس ستاد انتخاباتی ایشان بشوم به بنده ارائه نشده است. وی افزود:  البته اگر لاریجانی پیشنهاد دهند، از آن استقبال خواهم کرد اما فعلا چنین پیشنهادی مطرح نیست.

انتقاد سید عباس صالحى مدیرمسئول روزنامه اطلاعات از تعداد داوطلبان نامزدى ریاست‌جمهوری

سید عباس صالحى مدیرمسئول روزنامه اطلاعات از تعداد داوطلبان نامزدى ریاست‌جمهوری انتقاد کرده است. او در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت:  حضور متکثر، شلوغ و فاقد برنامه نامزدها در روزهای ثبت نام انتخابات مشکل فقدان تحزب و تشکل را آشکارتر می کند. پس از انقلاب، تجربه نزدیک به نیم قرن انتخابات را داریم، آیا موعد رفع این نقیصه نشده است؟ تا کی این نمایش مدلینگ … را تماشا کنیم؟

لاریجانی با بورس شروع کرد

علی لاریجانی هم فیلم تبلیغاتی منتشر کرد. او در این فیلم تبلیغاتی با بورس شروع کرده است.  شاه بیت حرف‌های او آنجایی است که می گوید: برای بهبود وضعیت بورس دولت و سیاست‌مداران لازم نیست کاری کنند، بلکه یکسری کارهایی را نباید انجام بدهند! مثل قیمت‌گذاری دستوری، ناپایداری نرخ انرژی، وضع عوارض نابجا، سود بانکی نامتوازن . او در این فیلم  می افزاید: با عدم مداخله بورس حتما بهتر خواهد شد.

انتشار نخستین فیلم تبلیغاتی بذرپاش

نخستین فیلم انتخاباتی مهرداد بذرپاش با عنوان «ما پای وعده های رییس جمهور شهید ایستاده ایم» منتشر شد.

عباس آخوندی؛ تنها و نگران ایران

روزنامه سازندگی نوشت: یکی از کاندیداهایی که در روز آخر و ساعات پایانی به تنهایی به ستاد انتخابات وزارت کشور رفت و ثبت‌نام کرد، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی بود. عباس آخوندی، منتقد مسکن مهری بود که احمدی‌نژاد ساخته بود چراکه آن کار را فاقد یک کار عملیاتی درست می‌دانست با این حال در دوران وزارت آخوندی نزدیک به یک میلیون مسکن ساخته شد. در سال ۱۴۰۰ نیز برای اولین بار کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد که از سوی شورای نگهبان صلاحیتش مورد تایید قرار نگرفت. در این دوره نیز او با اندیشه ایرانشهری و ابراز نگرانی از آینده ایران و فراگیر شدن جهل و عناد در کشور کاندیدا شد و در نطق انتخاباتی خود نیز به این موارد اشاره کرد.

صولت مرتضوی: تا آخر در صحنه انتخابات می‌مانم

صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوالی مبنی اینکه آیا به نفع نامزدی کنار خواهید رفت؟ بیان کرد: مگر آمده‌ایم که به نفع کسی کنار برویم؟ تا آخر در صحنه انتخابات می‌مانم.

هشدار وزیر کشور به کاندیداهای ریاست جمهوری : از تخریب رقبا خودداری کنید

احمد وحیدی ویز کشور، درباره توصیه به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای رعایت اخلاق در جریان رقابت‌ها و در مناظرات انتخاباتی گفت: این مساله در قانون انتخابات هم آمده است که کاندیداها از تخریب یکدیگر خودداری کنند و برنامه‌های خودشان را بگویند و از تهمت زدن و مسائل شبیه به این خودداری کنند.

کنایه توئیتری قالیباف به جلیلی و کاندیداهای بی تجربه دولتی ها : نسبت مشکلات را با توانایی ها و تجربه ها بسنجیم

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است، در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت:  رئیس جمهور بلافاصله بعد از انتخابات با چندین تصمیم حیاتی روبروست. باور کنیم انتخابات فردایی هم دارد!

یک تصمیم رئیس جمهور، امروز و اینده یک ملت را تغییر می دهد. ایده های نسنجیده و مدیران نیازموده، سالها کشور را عقب می اندازند. نسبت مشکلات را با توانایی ها و تجربه ها بسنجیم.

عبدی: افراد ثبت نام کرده یکی یکی به نفع یک نفر کنار رفته و مزد خود را طلب می کنند

عباس عبدی، پژوهشگر اجتماعی در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت:  آماده باشید از یکی دو روز دیگر افراد ثبت‌نام کرده، یکی یکی به نفع یک نفر کنار بروند و مزد خود را طلب کنند. ‏بعد از اعلام تایید شدگان هم برنامه دیگری در راه است.

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری شد

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری شد. وی شخصیت سیاسی باسابقه ای است که در کارنامه خود سه دوره معاونت در وزارت کشور را داراست.  استانداری گلستان،نماینده مردم شاهرود در پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی در کارنامه فعالیت سیاسی و اجرایی رئیس ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری به چشم می‌خورد.

حمله وحید حقانیان به رسانه اصولگرا: این رسانه بطور مستقیم از بودجه نظامی و بیت المال ارتزاق می کنند

 وحید حقانیان یکی از نامزدهایی که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است در بیانیه ای به انتقاد از یک خبرگزاری اصولگرا ( تسنیم) پرداخت و نوشت: در دولت من یکی از اولین اصلاحات، تغییر ریل رسانه‌های منتسب به نهادهای حاکمیتی کشور است که به طور مداوم در سیاست داخلی کشور دخالت می‌کنند.

در بیانیه وی همچنین آمده است: این رسانه بطور مستقیم از بودجه نظامی و بیت المال ارتزاق می کنند و از شکست کاندیدای مورد حمایت شان می ترسند.

 اما این خبرگزاری واکنش نشان داد و نوشت: «همه بدانند، آنچه رخ داده، نه یک اقدام از ناحیه نهاد دفتر، بلکه تصمیمی فردی بوده است که ارتباطی نیز با حاکمیت ندارد.»

درخواست روزنامه جمهوری اسلامی از شورای نگهبان : صلاحیت احمدی نژاد را رد کنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:  «کسانی که در دوران تصدی ریاست جمهوری مرتکب زشت‌ترین اقدامات برای سرکوب مردم شدند، با بدترین ادبیات درباره مسائل داخلی و بین‌المللی سخن گفتند، بیشترین تحریم‌ها را به کشور تحمیل کردند، جامعه را دوقطبی کردند، مسائل اصلی را کنار گذاشتند و امور فرعی را پررنگ کردند، افراد کوچک و ضعیف و ناکارآمد را بر مردم مسلط کردند و کشور را حداقل ده‌ها سال به عقب برگرداندند، باید در پیشگاه مردم جوابگو باشند نه اینکه بار دیگر هوس حکمرانی کنند. »

ممنوعیت فعالیت تبلیغاتی دستگاه‌های دولتی در انتخابات 

محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری بخشنامه انتخاباتی را ابلاغ کرد در این بخشنامه آمده است: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا به ضرر نامزدهای انتخابات به هر وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد و استفاده از امکانات دولتی و دستگاه‌های اجرایی و در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور برای این کار و فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری ممنوعیت داشته و جرم محسوب می‌شود.

اعلام جزییات مناظره‌های انتخابات

اعلمی دبیر ستاد انتخابات ریاست جمهوری سیما گفت: ️تعداد صندلی‌ها قطعی نشده است، ما تعداد را باز نگه داشته ایم تا ببینیم برای چند نفر باید صندلی‌ها تدارک دیده شود.

وی افزود: ️این آمادگی را داریم که برای هر تعدادی که شورای نگهبان تأیید کند فضای مناظره هم به همان تعداد در نظر گرفته شود.

اعلمی با بیان اینکه مناظره‌ها قطعی شده است و به صورت زنده برگزار می‌شود، اظهار کرد: ️مجری به زودی مشخص می‌شود و در حال حاضر سه نفر به عنوان گزینه‌های اصلی مناظره‌ها مطرح هستند.

هادی طحان‌نظیف: گمانه‌زنی درباره بررسی صلاحیت‌ها نشود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در خصوص بررسی صلاحیت‌ داوطلبان ریاست‌جمهوری گمانه‌زنی نکنند.

هادی طحان‌نظیف افزود: بررسی صلاحیت‌ها به‌تازگی شروع شده و فرآیندی تفصیلی، دقیق و زمان‌بر است.

تایید صلاحیت 8 کاندیدا

گمانه زنی می‌شود  ٨ نفر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تائید صلاحیت شوند. این افراد محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، علی نیکزاد، شمس الدین حسینی، اسحاق جهانگیری و امیرحسین قاضی زاده هاشمی هستند. 

توصیه عجیب ضرغامی به کاندیداهای ریاست جمهوری؛ بدون واهمه از شورای نگهبان با مردم حرف بزنید!

 عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس ( توئتیر سابق) در صفحه شخصی اش نوشت:  از نامزدهای محترم می خواهم بدون واهمه از شورای نگهبان در مورد چالش های کشور حرف بزنند. مثلا بگویند با بسیاری از دهه هشتادی ها، که نه ما زبان آن ها را می فهمیم و نه آنان  زبان ما را، چگونه می خواهند حرف بزنند؟

اگر بلد نیستند حاضرند مترجم بگیرند؟! اصلا به مترجم اعتقاد دارند؟

توصیه برای اجماع نامزدهای دولتی

غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رئیس جمهور به نامزدهای دولتی توصیه کرد که اجماع کنند.

جبلی: مجری مناظره‌ها اوایل هفتۀ بعد تعیین می‌شود

پیمان جبلی رئیس صداوسیما اظهار داشت: مجری مناظره‌ها احتمالا اوایل هفتۀ بعد تعیین می‌شود. منتظر اعلام نظر شورای نگهبان برای تعداد افراد تایید صلاحیت‌ شده هستیم.

15 تیرماه زمان احتمالی مرحله دوم انتخابات

احمدوحیدی وزیر کشور هم اعلام کرد ۸ تیر ۱۴۰۳ پایان فرآیند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است ولی اگر به هر دلیلی نتیجه انتخابات در مرحله اول انتخابات روشن نشود، مرحله دوم انتخابات یک هفته بعد در تاریخ ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

محمد مهاجری: دولت سیزدهمی ها با چنگ و دندان دنبال حفظ قدرتشان هستند

محمد مهاجری، تحلیل‌گر سیاسی و روزنامه‌نگار اصولگرا، در روزنامه هم‌میهن نوشت: ️متاسفانه امروز جریان اصولگرایی رهاست و کسی در این جریان به حرف کسی گوش نمی‌دهد. بنابراین انتظار ائتلاف دور از ذهن است.

مهاجری در ادامه نوشت: ️چند نفر از دولت آقای رئیسی که دست بر قضا ضعیف‌ترین و ناتوان‌ترین هستند و در جریان اصولگرایی جایگاهی ندارند و کسی آنها را تحویل هم نمی‌گیرد، برای ثبت‌نام اقدام کردند و نمی‌دانند که با این اقدام آنها دولت وارد انتخابات می‌شود. در حقیقت فعالان سیاسی باید این موضوعات را مطالبه کنند، چراکه با این حجم ورود وزرا و معاونان آقای رئیسی به انتخابات، شائبه عدم سلامت انتخابات مطرح می‌شود.

وی همچنین در یادداشت خود آورده: ️معنای این ثبت‌نام‌ها این است که دولت موقت فعلی با چنگ و دندان به دنبال حفظ قدرت است. ورود اصولگرایان، وزرا و دولتی‌ها به انتخابات ریاست‌جمهوری نیز حاکی از آشفتگی است.

قاضی‌زاده هاشمی: از تصمیم جبهه انقلاب تبعیت می‌کنم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید گفت: امیدوارم یک رقابت انتخاباتی به احسن وجه اتفاق بیفتد و و شایسته‌ترین فرد انتخاب شود.

وی افزود: بنده خودم را متعلق به جبهه انقلاب می‌دانم و از هر تصمیمی که مجموعه جبهه انقلاب به آن برسد، تبعیت می‌کنم.

زاکانی: رأی می‌آورم

علیرضا زاکانی شهردار تهران اعلام کرد که در صورت تائید صلاحیت از سوی شورای نگهبان، برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مرخصی می‌گیرد.

زاکانی در پاسخ به سوالی که اگر رای نیاورید به شهرداری برمی گردید، گفت: باید همین بشود ولی رای می اورم

شرط مهم سیدمحمدخاتمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

سیدمحمدخاتمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ شرط گذاشته است. کانال تلگرامی خاتمی بیانیه‌ وی درباره انتخابات را منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است:

1 نامزد مورد نظر باید در باور و عمل ملتزم به اصلاحات و تحول و تلاشگر در جهت اصلاح در همه عرصه‌های ساختاری و رویکردی باشد.

1 ﻓﻬﻢ درﺳﺖ ﺗﺤﻮﻻت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﺑﻪ وﯾﮋه ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت زﻧﺎن و ﺟﻮاﻧﺎن و بخش متوسط و پایین جامعه بخصوص بخش های کمتر برخوردار از یکسو و جلوگیری از افول سرمایه های اقتصادی، اجتماعی و انسانی که متاسفانه روز بروز تضعیف شده است و تلاش پیگیر برای بهبود زندگی و معیشت مردم با رویکرد اقتصادی مطلوب در جهت توسعه همه جانبه و پایدار همراه با عدالت از سوی دیگر، دارای اولویتی اجتناب ناپذیر است.

3 درد ﺑﺰرگ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﺿﻌﻒ ﺧﺮدورزی در ﺣﮑﻤﺮاﻧﯽ و ﺳﻮء ﺗﺪﺑﯿﺮ در مواجهه با ﭼﺎﻟﺶﻫﺎ و ﺑﺤﺮان ﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد و ﭘﯿﺶ رو اﺳﺖ.

واکنش عجیب زاکانی به تعیین جانشین؛ نیازی نیست!

محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران درباره انتخاب جانشین شهردار تهران در ایام انتخابات گفت: ظاهرا قرار نیست که جانشین مشخص کنند چراکه خودشان اعلام کرده‌اند که در تهران هستند و اگر موضوعی باشد که بخواهند پیگیری کنند کار‌های اداری را انجام می‌دهند همچنین با حوزه ریاست هماهنگ کرده‌اند که کار‌ها از این طریق انجام شود

غلامحسین کرباسچی: وای از این همه رییس‌جمهور!

غلامحسین کرباسچی فعال سیاسی اصلاح طلب در رشته تویتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وای از این همه رییس‌جمهور! بسیاری از مقامات کشوری و لشگری شاغل و سابث بحمدالله برای ثبت نام ریاست جمهوری امدند.

بعضی هم هنوز به شرایط سنی لازم نرسیده بودند ولی برای ادای وظیفه آمدند.

لیست کاندیداها خیلی طولانی شده، بهتر نیست وزارت کشور در پایان مهلت، لیست افرادی که نیامده‌اند را اعلام کند؟

احتمال عدم ثبت‌نام محسن رضایی در انتخابات قوت گرفت

برخی چهره‌های نزدیک به محسن رضایی گفتند که با وجود شایعات، ثبت نام وی به عنوان داوطلب کاندیداتوری ریاست‌جمهوری قطعی نیست.

برخی منابع دیگر البته می‌گویند که «عدم ثبت‌نام» او قطعی شده است، با این حال نزدیکان آقای رضایی در این باره به بیان این نکته اکتفا کردند که «تا این لحظه مشخص نیست که ایشان ثبت نام کند».

محسن رضایی در انتخابات ۸۴، ۸۸، ۹۲ و ۱۴۰۰ کاندیدای ریاست‌جمهوری شده بود.

محسن هاشمی: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم

محسن هاشمی هم اعلام کرده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی شود.

 محمد مخبر در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام نمی‌کند

یک منبع آگاه گفت که محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری علیرغم درخواست‌هایی که از او در روزهای گذشته برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وجود داشت، اما عدم ثبت نام را ترجیح داده و قطعاً کاندیدا نمی شود.

محمدرضا عارف کاندیدا نمی‌شود

محمدرضا عارف در پاسخ به یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: باسلام و با تشکر از لطف شما و دیگر عزیزان و لزوم احترام به همه سلایق؛ قصد بر عدم حضور در انتخابات است. انشالله دلایل آن به زودی گفته خواهد شد.  برای شما و همه مردم عزیز کشورم آرزوی روزهای بهتر را دارم.

دعوت ۱۸۵ نماینده فعلی ‌‌و ادوار مجلس برای کاندیداتوری مهرداد بذرپاش

۱۸۵ تن از نمایندگان کنونی و ادوار مجلس شورای اسلامی از مهرداد بذرپاش، وزیر راه و ‌‌شهرسازی برای حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری دعوت به عمل آوردند.

در نامه این نمایندگان ملت با اشاره به سوابق و تجارب ارزنده بذرپاش در مسئولیت‌های کلان اجرایی، قانونگذاری و نظارتی و نیز دارا بودن روحیه تحولخواهی، جوانگرایی و خلاقیت و ابتکار از وی خواسته شده تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه شود.

این نمایندگان با تاکید بر ضرورت تداوم گفتمان خدمت دولت آیت‌الله رئیسی و اشاره به سابقه همکاری مهرداد بذرپاش با رئیس جمهور در دولت سیزدهم افزوده‌اند: یقین داریم با تداوم گفتمان آیت‌الله رئیسی روند خدمت خالصانه به مردم در دولت آینده نیز تداوم خواهد یافت.

محمدرضا پورابراهیمی؛ کاندیدای حزب موتلفه شد

محمدرضا پورابراهیمی نماینده ادوار کرمان در مجلس  کاندیدای حزب موتلفه  برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

سعید محمد در راه ستاد انتخابات کشور 

سعید محمد رئیس اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امروز پس از حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) در راه وزارت کشور  است تا در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند. 

استفاده مجدد لاریجانی از تعابیر تاکسی‌های اینترنتی!

خبرگزاری تسنیم نوشت: علی لاریجانی بعد از آنکه نحوه‌ی اعلام نامزدی اش در توییتر با واکنش کاربران روبرو شد و نوع تبلیغات او را شبیه به ادبیات و کاراکترهای اسنپی دانستند، حالا اینبار فیلم تبلیغاتی ثبت نام خود را منتشر و صراحتاً از همان ادبیات استفاده کرده است.

احتمالاً علی لاریجانی ابتدا تصور نمی‌کرد که چنین مشابهت‌سازی‌هایی صورت بگیرد و به همین دلیل در مواجهه با خبرنگاری که موقع ثبت نام از او پرسید با اسنپ آمدید یا تپسی، گفت که مطالب مهمتری در آن توییت بود!  

اما حالا که برای ستاد او مشخص شده آن پیام بیشتر نقشه های تاکسی‌های اینترنتی را تداعی می‌کرد، سعی کرده با همان ادبیات چند پله ادامه دهد! به همین دلیل این فیلم تبلیغاتی کوتاه او با عنوان «سفیر شما رسید» منتشر شده است.

فیلم تبلیغاتی لاریجانی در موقع ثبت‌نام او در دور قبل نیز با واکنش‌هایی مواجه شده بود.

واکنش کرباسچی به ثبت‌نام‌های فله‌ای در انتخابات ریاست جمهوری

غلامحسین کرباسچی دیگر فعال سیاسی اصلا ح طلب  هم به ثبت‌نام‌های فله‌ای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داده و از این موضوع انتقاد کرد.  کرباسچی در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنری بالاتر از این هست که ساز وکاری برقرارکنی که اصلی ترین نماد دموکراسی را در یک کشور تبدیل کنی به یک نمایش فکاهی یا استندآپ کمدی تحت عنوان ثبت نام انتخابات و ملت را چند روزی سرگرم کنی و کلی وقت و بودجه کشور را به باد دهی تا زمینه عبور از جمهوریت را در اذهان عمومی فراهم کنی؟

نقد سعید حجاریان به ثبت‌نام فله‌ای نامزدهای ریاست جمهوری

 سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به ثبت نام فله ای نامزدهای ریاست جمهوری انتقاد کرد. او نوشت: یک دست کت‌و‌شلوار آراسته، چند قدم‌ آهسته، چرخاندن شناسنامه و چند فلاش دوربین… تمام! نه از برنامه منسجم می‌گویند، نه از اعضای مؤثر کابینه‌ احتمالی‌شان.  نام این‌ها هر چه باشد، سیاست‌ورزی و انتخابات نیست!

محمود احمدی‌نژاد در صف ورود به ستاد انتخابات کشور

فیلم های منتشر نشان می دهد که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق کشور خود را به  ستاد انتخابات کشور رسانده و در صف ورود به این ستاد برای ثبت نام قرار دارد. 

اضافه شدن دو چهره مطرح دیگر به جمع نامزدهای انتخابات

برخی رسانه ها از قصد اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی و مصطفی پورمحمدی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند.

بذرپاش برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، فردا به وزارت کشور می‌رود

بر اساس اخبار غیر رسمی و شنیده‌ها از منابع مطلع مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی فردا دوشنبه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور می‌رود.

هشدار سردار کاظمی به احمدی نژاد

عبدالرضا داوری مشاور پیشین احمدی نژاد و فعال سیاسی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در آستانه ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، سردار کاظمی رئیس سازمان اطلاعات سپاه، هشدارهای لازم را صریح و مستقیم به محمود احمدی نژاد اعلام کرد.

احمدی نژاد تا ساعاتی دیگر به ستاد انتخابات می‌رود

بر اساس اخبار غیر رسمی و شنیده‌ها محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق احتمالا تا قبل از ظهر امروز برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور می‌رود.

احمدی‌نژاد اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند

دولت بهار رسانه رسمی  محمود احمدی نژاد خبر داد که  او در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند. به نوشته این رسانه، جمعی با حضور در میدان ۷۲ نارمک تهران از محمود احمدی نژاد خواستند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند. در فیلمی که از احمدی نژاد  در میان هوادارانش در جلوی منزل وی منتشر شده ، وی می گوید: می‌دانم چه مسائلی در پیش است ولی برای ثبت‌نام به وزارت کشور می‌روم.

محسن رضایی برای رسیدن به نامزد واحد ریش سفید اصول گرایان شده

روزنامه اعتماد نوشت:  محسن رضایی در ماه‌های اخیر تلاش کرد با تشکل امنا هم طیف شود و به نوعی نقش بزرگ‌تری جریان موسوم به انقلاب را به عهده بگیرد.

  شنیده‌ها حاکی از این است که او جلسات مداوم و روزانه با این تشکیلات و جریان‌های زیرمجموعه آن و کاندیداهای قطعی و حتمی یا کسانی که احتمال کاندیداتوری آنها نزدیک به قطعی است داشته باشد. او اندکی بعد از اینکه شرایط کشور و رخدادها، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام را ناگزیر کرد، خبر داد که قصد کاندیداتوری ندارد اما تلاش می‌کند نیروهای جبهه انقلاب را به وحدت برساند.

رضایی با سعید جلیلی، محمد مخبر، علیرضا زاکانی، محمد مهدی اسماعیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مهرداد بذرپاش جلساتی را برگزار کرده است تا این چهره‌ها که همگی ذیل عنوان نیروهای جبهه انقلاب هستند برای تعیین یک گزینه نهایی به اجماع برسند.

 به جز علیرضا زاکانی و سعید جلیلی به نظر می‌رسد با مدیریت محسن رضایی در نهایت از این بخش از نیروهای جبهه انقلاب در نهایت یک نفر کاندیدا خواهد شد.

توییت زاکانی بعد از ثبت نام در وزارت کشور

توئیت
 

لبخند؛ پاسخ زاکانی به این سوال: آیا نامزد پوششی هستید؟

علیرضا زاکانی شهردار تهران به شایعات و خبرهای ثبت نام احتمالی اش در  چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت نام  پایان داد.  وی در جریان ثبت نام  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نامزد پوششی هستید؟ تنها لبخند زد.

اولین داوطلب زن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

زهره الهیان، نماینده مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس، از ثبت نام خود در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

 الهیان در رشته توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: آفتاب امید و افتخار از ایران اسلامی طلوع خواهد کرد. به امید آینده ای روشن و رسیدن به قله افتخار. پیرو مشورت با بزرگان، تا ساعاتی دیگر به عنوان عضو کوچکی از جامعه زنان سرزمینم در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا خواهم کرد.

آیا احمدی‌نژاد ثبت‌نام می‌کند؟ 

«علی‌اکبر جوانفکر» چهره نزدیک به محمود احمدی‌نژاد درباره تصمیم رییس دولت‌های نهم و دهم پیرامون داوطلبی نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آقای احمدی‌نژاد برای آمدن یا نیامدن هنوز تصمیم خود را اعلام نکرده است.

دعوت 161 نماینده از قالیباف برای ثبت‌نام در انتخابات

موسی غضنفرآبادی رییس موقت فراکسیون اصول گرایان مجلس گفت: تا کنون ۱۶۱نماینده مجلس  در  نامه ای از محمدباقر قالیباف برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده اند.

وی افزود: اکثریت نمایندگان مجلس معتقدند که شرایط کشور به گونه ای است که لازم است آقای قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری به میدان بیایند .  معتقدیم شرایط کشور، منطقه و جهان حساس و خاص است و اکنون به حضور فردی چون قالیباف نیاز داریم.

نامزدی محسن هاشمی در انتخابات قطعی شد

سید محمود علیزاده طباطبایی از فعالان سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران، محسن هاشمی به عنوان نامزد حزب انتخاب شد. 

وی افزود: با این حال اگر اسحاق جهانگیری ثبت‌نام کند، او به عنوان نامزد حزب به جبهه اصلاحات معرفی خواهد شد.

فتاح در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا نمی‌شود

سید پرویز فتاح با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که  درچهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا نمی‌شود. در متن فتاح آمده است:  با تشکر از ابراز لطف اقشار مختلف جامعه و دلسوزان نظام اسلامی برای دعوت از اینجانب جهت حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حکم رهبر معظم و فرزانه انقلاب را مدال افتخار و ادامه خدمت در سنگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را بر خود فرض می‌دانم. مسیر شهید جمهور با حضور حماسى و پرشور آحاد ملت در انتخابات هشتم تیر ماه امتداد می‌یابد.

انتخابات در انحصار هیچکس نیست!

در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و همزمان با ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین ریاست جمهوری از جدیدترین دیوارنگاره میدان حضرت ولیعصر (عج) با جمله‌ای از بنیانگذار جمهوری اسلامی رونمایی شد.

در توضیح دیوارنگاره «انتخابات در انحصار هیچ‌کس نیست» آمده است: «انتخابات در انحصار هیچ کس نیست، نه در انحصار روحانیون است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروههاست. انتخابات مال همه مردم است. مردم سرنوشت خودشان دست خودشان است و انتخابات برای تاثیر سرنوشت شما ملت است.» امام خمینی (ره)

پزشکیان: نامزد پوششی نیستم

مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در جدیدترین گفت و گو  با یکی از خبرگزاری های رسمی کشور گفت: امروز  12 خردادماه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور خواهم رفت. من در انتخابات می آیم که بمانم نه اینکه بیایم و کنار بکشم.

پزشکیان بار دیگر تاکید کرد که جبهه اصلاحات در حال برگزاری جلسات و تعیین شاخص‌ها و نامزدهای مد نظر خود است و هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است.

زاکانی هم ظاهراً اعلام کاندیداتوری کرد!

علیرضا زاکانی شهردار تهران هم به رسم تعداد دیگری از شخصیتهای سیاسی، از طریق توییت تلویحاً برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد. او در رشته توئیتی با انتشار عکسی از جمعیتی که پرچم ایران را حمل می کنند، نوشت: بسم الرب الشهدا

رئیس ستاد انتخابات: ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری تمدید نخواهد شد

سید محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور و معاون سیاسی وزیر کشور بار دیگر اعلام کرد:  با توجه به اینکه در زمان ۵۰ روز باید رئیس‌جمهور انتخاب شود، آخرین زمان ثبت‌نام‌ها ساعت ۶ بعد از ظهر چهاردهم خرداد است و قابل تمدید نیست.

حسین انتظامی: کاش بساط نامزدهای پوششی و تخریبی جمع شود

حسین انتظامی معاون سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم درباره انتخابات در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس توئیتی زده  و نوشته:‌ کاش قانون انتخابات به شکلی بود که اجازه انصراف به نامزدهای تایید شده را نمی داد. اینجوری بساط نامزدهای پوششی و  تخریبی که دستمزدهای خوب یهم می گیرند، جمع می شد.

قالیباف: با طعنه و کنایه این دستاورد بزرگ را کمرنگ نکنیم 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس  با اشاره به آیه « ان الله یدافع عن الذین آمنوا » نوشت:  دستاورد ماندگار شهید رئیسی در فضای سیاسی کشور، اخلاق مداری و عدم تحریب رقباست. با طعنه و کنایه این دستاورد بزرگ را کمرنگ نکنیم. 
به نظر می رسد این توئیت قالیباف به توئیت جنجالی علی لاریجانی باشد که  نوشته بود  «برای عبور از موانع، باید از روش های منسوخ، ارتفاع بگیریم » باشد.

توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

این هشتگ او بویژه از آنجا که به نوعی کنایه به رئیس‌جمهور شهید برداشت شده بود، با انتقاداتی مواجه شد و  علی لاریجانی تلاش کرد که این انتقادات را فروبنشاند. البته بعد از این توئیت و واکنش های زیاد درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز در یک رشته توئیت دیگر توضیحاتی ارائه داد. از این رو او  نوشت: «یرفع الله الذین امنوا منکم و الذین اوتوالعلم درجات» ارتفاع بگیریم یک راهبرد برای طی کردن مسیر است.  برای رشد و توسعه کشور باید از مباحثی تخریبی و سلبی ارتفاع بگیریم و برای یکبار هم که شده فضای انتخاباتی را معطوف به ترسیم مشکلات مردم و ارائه راه حل های واقعی آنان کنیم. شهیدان خدمت در راه وطن جان خود را برای اعتلای همین راهبرد گذاشتند. یاد و نام بلندشان گرامی باد و اندیشه «اهریمنان« و «سواستفاده کنندگان» از نامشان ناکام.

مسعود پزشکیان امروز رسما کاندیدای انتخابات می‌شود

مسعود پزشکیان نماینده اصلاح‌طلب با بیان اینکه امروز شنبه به صورت رسمی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می شود ، گفت: باید رفتارمان با همه مناسب باشد و بر اساس عزت و منافع با همه ارتباط خوبی برقرار کنیم.

پزشکیان اولویت خود را برادری با کشورهای عربی و اسلامی  عنوان کرد. 

مسعود پزشکیان پیش از این هم در گفت و گویی با یکی از رسانه ها گفته بود تا جایی که  اطلاع دارم اصلاح طلبان هنوز به جمع‌بندی نهایی برای حمایت از نامزد مورد نظرشان در انتخابات ریاست جمهوری نرسیده‌اند. فکر نکنم اصلاح‌طلبان در این انتخابات از علی لاریجانی حمایت کنند.

توییت انتخاباتی محسن رضایی و توصیه به وحدت روی یک کاندیدای نامعلوم

محسن رضایی  در شته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر  سابق) نوشت : با برادرانم در جبهه انقلاب، آقایان مخبر، جلیلی، زاکانی، بذرپاش، قاضی زاده هاشمی، اسماعیلی و ... نشست های صمیمانه ای داشتم. وحدت میان همه نیروهای انقلاب و استفاده از تمام ظرفیت های ملی ، یک ضرورت انکارناپذیر برای پیشرفت ایران است.

به نظر می رسد این گزینه محمدباقر قالیباف یا پرویز فتاح باشد. البته عده ای دیگر هم تعبیر دیگری از این رشته توئیت داشتند. آنها نوشتند کابینه تندرو و مورد علاقه محسن رضایی رونمایی شد.  او از  زاکانی، بذرپاش  و سعید جلیلی حمایت کرده است. و این سوال را مطرح کرده اند آیا محمد مخبر کاندیدای اصلی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

ظریف: به کسانی رأی دهیم که بر اساس واقعیت ها حرف می زنند/ در انتخابات شرکت نکنیم پیامی دریافت نمی شود

محمد جواد ظریف وزیر سابق اموروزارت خارجه در شبکه اجتماعی کلاب هاووس گفت: به کسانی رأی ندهیم که بر مبنای ‌آرزوهای⁩ ما وعده می دهند، بلکه به کسانی رأی دهیم که براساس واقعیت ها حرف می زنند.

ظریف افزود: اینکه در انتخابات شرکت نکنیم و فکر کنیم پیامی دریافت می شود، نه! پیامی دریافت نمی شود.

زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهد کرد

علی زاکانی شب گذشته در قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی در قم سخنرانی کرد و اعلام کرد که بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند. شنیده‌ها حاکی است که زاکانی فردا یکشنبه برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور خواهد رفت.

 اجماع قوی جریان انقلابی با قالیباف

حامد عاقل فعال رسانه ای نزدیک به محمدباقر قالیباف در رشته توئیتی نشوت: اگر قالیباف برای انتخابات ثبت نام کند، مورد اجماع قوی جریان انقلابی قرار می گیرد.

این فعال رسانه ای با این تیتر که قالیباف خواهد آمد یا خیر؟  نوشت : اگر از من می پرسید نظرم این است که امیدوارم ایشان ورود نکند و دلایل خود را دارم ولی در صورت ثبت نام ایشان حمایت از او برای من تکلیف است.  اما اجماع قوی جریان انقلاب همانند سال 1400 قطعا بر روی دو گزینه قالیباف یا فتاح خواهد بود و با منتفی شدن حضور اقای فتاح طبق شنیده ها تنها یک گزینه خواهد ماند. در حال حاضر نمایندگان زیادی از ایشان دعوت کرده اند و خواهند کرد کما اینکه فعلا ایشان در این خصوص نظرشان مثبت نشده است. اگر ایشان بیایند جریانات دیگر محکوم به شکست اند با توجه به دعوتی که از سوی برخی جریانات مردمی در پایتخت از طرف زیرمجموعه ها در سراسر کشور و اجماع جریان انقلاب اسلامی از ایشان کرده اند  بنابراین جلوجلو ذوق نکنید.

واکنش عباس عراقچی به احتمال نامزدی در انتخابات

عباس عراقچی‌ در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال کاندیداتوری خود اظهار کرد: با توجه به ثبت نام چهره‌های گوناگون، به نظر می‌رسد طیف گسترده‌ای از کاندیداها در معرض انتخاب مردم قرار داشته باشند و نیاز به افزایش کاندیداها با حضور اینجانب نیست‌ و اینجانب به عنوان یک دیپلمات در حوزه تخصصی خود بیشتر امکان خدمت به مردم و‌ نظام را متصور هستم.

نوشته علی لاریجانی در شبکه اجتماعی ایکس

علی لاریجانی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در رشته توئیتی نوشت: -شعار خالص سازی در حکومت به معنای محروم کردن جامعه از اندیشه ها و توانمندی های گسترده مردم است. -تمدن نوین اسلامی با محرومیت از آزادی شکل نمی گیرد.

برشی از سخنرانی در همایش « شهید مطهری و امتداد اجتماعی حکمت و فلسفه اسلامی»

وی در توئیتی پرمعنای دیگری  نشان داد که در راه ثبت نام در  چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور  است. لاریجانی  با انتشار نقشه ای و نشان دادن  مبدا و دو مقصد  نوشت:  بدون شما به مقصدنمی رسیم ...

پیروز حناچی نامزد ریاست جمهوری می شود 

یکی از خبرگزاری ها از نامزد شدن پیروز حناچی شهردار سابق تهران خبر داد  و نوشت حناچی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا می شود. 

داماد روحانی خیلی زود تخریب را شروع کرد!

کامبیز مهدی زاده داماد حسن روحانی رئیس جمهور سابق  خیلی زود تخریب را شروع کرد و در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس ( توئیتر  سابق) با انتشار عکسی از سعیدی جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ستاد انتخابات کشور که برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاصر شده بود، با هشتگ جلیلی نوشت: دیپلمات کوچه بن بست آمد. گرانی، انزوا و  تورم هم خواهد آمد.

وزیر ارشاد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند
️ یکی از خبرگزاری ها (برنا) خبر داد که محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد دولت سیزدهم در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ثبت نام می‌کند. اما بعد از انتشار این خبر مهدی سموعی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  اعلام کرد که اسماعیلی هنوز تصمیمی برای حضور در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری نگرفته و اخبار منتشر شده صرفا گمانه زنی رسانه ای است و مورد تایید نیست . 

جبهه اصلاحات: به صورت مشروط در انتخابات ریاست جمهورى پیش رو مشارکت می‌کنیم/ نامزد یا نامزدهای اختصاصی معرفی می‌کنیم

جبهه اصلاحات در اطلاعیه ای اعلام کرد:  مشارکت جبهه اصلاحات ایران در این انتخابات منوط به تأیید صلاحیت حداقل یکی از نامزدهای اختصاصی خود خواهد بود.  نامزد یا نامزدهای اختصاصی معرفی می‌کنیم نامزدها از میان شخصیت‌های متعهد به نمایندگی از مواضع و دیدگاه‌های اصلاح طلبان انتخاب می‌شوند

همچنین در این اطلاعیه آمده است:  نیازی به تأکید نیست امکان حضور نامزدهایی که صلاحیت نمایندگی اقشار و طبقات مختلف اجتماعی از جمله اقوام، مذاهب، زنان و نیز گرایش‌های مختلف سیاسی را داشته باشند، اطمینان از نقش و اثر نتیجه انتخابات در چگونگی اداره کشور و تغییر رویه‌های جاری که طبعاً به اقبال جامعه به صندوق‌های رأی خواهد انجامید، از مهم‌ترین ویژگی‌ها و لوازم یک انتخابات دموکراتیک است.

سعید جلیلی رسما آمد

سعید جلیلی با حضور در ستاد انتخابات، داوطلب کاندیداتوری ریاست‌جمهوری شد.

اطلاعیه ستاد انتخابات «رسانه ملی»

قرعه‌کشی برای تعیین زمان‌بندی تولید و پخش برنامه‌های تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات بلافاصله پس از اعلام فهرست نهایی نامزدها با حضور نمایندگان آنها در صدا و سیما برگزار خواهد شد.

برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مانند دوره‌های پیشین ترکیبی از برنامه‌های زنده و ضبطی از جمله مناظره خواهد بود.

ستاد انتخابات سازمان همچنین یک کانال اختصاصی را در سامانه تلوبیون برای پخش برنامه‌های زنده و ضبطی به هر یک از نامزدها اختصاص خواهد داد. 

هر یک از نامزدها می توانند در صورت تمایل دو مستند تلویزیونی 30دقیقه‌ای و دو مستند رادیویی سی‌دقیقه‌ای برای پخش در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تهیه کنند. 

ستادهای تبلیغاتی هر یک از نامزدها همچنین می‌توانند دیدگاه‌های ایشان خطاب به مردم هر یک از استان‌ها را برای پخش در شبکه‌های صدا و سیمای استان‌ها در قالب یک برنامه بصورت رو به دوربین به تعداد استان‌ها تهیه کنند.

جزییات برنامه‌های ذکر شده تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی شامل مناظره‌ها و  میزگردها و نیز سایر برنامه‌های زنده و ضبطی متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

نامی» کاندیدای انتخابات می‌‌شود

«محمدحسن نامی» وزیر ارتباطات دولت دهم و همچنین رئیس فعلی سازمان مدیریت بحران کشور کاندیدای انتخابات پیش رو خواهد بود.

احتمال زیاد ثبت‌نام محمد شریعتمداری در انتخابات

مشاور وزیر صمت دولت دوازدهم گفت:  محمد شریعتمداری بنا بر ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارد و در این زمینه مشورت‌هایی هم انجام داده است.

وی افزود: با این وجود ثبت‌نام ایشان منوط به برخی پیش‌زمینه‌ها و همچنین ثبت‌نام برخی چهره‌هاست اما می‌توان گفت احتمال حضور ایشان زیاد است. 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی: تمرکزم بر اسحاق جهانگیری و  علی اکبر صالحی است

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: به‌ عنوان حزب از کاندیداتوری تمامی شخصیت‌ها در این مرحله استقبال می‌کنیم اما اگر به طور خاص بخواهم نام ببرم شخصاً تمرکزم بر اسحاق جهانگیری و علی اکبر صالحی است .

مرعشی افزود: در مرحله بعدی باید یک نظام تصمیم‌گیری جمعی در سطح وسیعی از نخبگان و نه فقط تصمیم‌گیری جمع محدودی از سیاسیون صورت پذیرد.

مدل مناظرات انتخاباتی هم تغییر می کند!

پیگیری‌ها از صدا و سیما نشان می‌دهد مناظرات انتخاباتی برقرار است اما برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌ها به گونه‌ای پیش می‌رود تا بی‌اخلاقی‌های سیاسی و انتخاباتی اتفاق نیفتد. طراحی دکورِ مناظرات، جلسات برنامه‌ریزی و بقیه موارد گویای برپایی گفتمان کاندیدای ریاست جمهوری در قالب مناظرات تلویزیونی است. 
طبق پیگیری‌های یکی از خبرگزاری ها درباره گزینه اصلی مجری مناظرات انتخاباتی، هنوز ستاد انتخاباتی صداوسیما به جمع‌بندی در این باره نرسیده‌اند.

رصد دقیق فضای انتخاباتی استان تهران

محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: اولویت دستگاه‌های امنیتی، حفظ آرامش مردم است و باید هر گونه اقدامی که منجر به ایجاد تنش در جامعه می‌شود تحت کنترل دستگاه‌های ذیربط قرار بگیرد.

نایبی افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه اقدام خلاف قوانین و قواعد مندرج در قانون برگزاری انتخابات، از سوی نامزد‌ها و ستاد‌های تبلیغاتی آنها، لازم است همه ضمن مرور قانون برگزاری انتخابات، نسبت به اجرای مفاد آن در حوزه خود تلاش کنیم.

«مصطفی پورمحمدی» در انتخابات ثبت‌نام می‌کند

یک منبع نزدیک به دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت:  مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تقریباً به نظر قطعی برای حضور در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری رسیده و پس از جمع‌بندی‌های نهایی، به احتمال قوی در روزهای پایانی زمان ثبت‌نام، در محل ستاد انتخابات وزارت کشور حضور خواهد یافت.

راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات تصویب شد

شامگاه امشب چهارشنبه نهم خردادماه جلسه انتخاباتی جبهه اصلاحات با حضور اکثریت اعضا به صورت آنلاین برگزار شد. یک عضو جبهه اصلاحات که در این جلسه حضور داشت گفت: در یک جلسه طولانی پنج ساعته راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو با نظر اکثریت اعضا به تصویب رسید.

وی افزود: یکی از موارد مهم این راهبرد حضور جبهه اصلاحات به صورت مشروط در انتخابات ذکر شده به طوری که جبهه اصلاحات با کاندیدای اختصاصی صرفاً اصلاح طلب در صورت تایید شورای نگهبان در انتخابات حضور پر رنگ خواهد داشت.

این عضو جبهه اصلاحات گفت: قرار بر این است نامزد های مد نظر جبهه اصلاحات قبل از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان مشخص شوند به صورتی که کاندیداهایی که دو سوم آرای اعضای جبهه اصلاحات را کسب کنند، جزو نامزد های نهایی جبهه اصلاحات قرار خواهند گرفت

مجید انصاری نامزد ریاست جمهوری می شود

 اصلاحات نیوز نوشت: بنا بر شنیده ها مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از چهره های شاخص مجمع روحانیون مبارز تصمیم قطعی برای حضور در  چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گرفته است.

محسن اسلامی: ۳۰ نفر برای ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری مراجعه کردند

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در ساعت‌های اولیه امروز، ۳۰ نفر داوطلب برای نامزدی ریاست‌جمهوری به ستاد مراجعه کردند که بعد از بررسی مدارک شرایط لازم را برای ثبت‌نام قطعی نداشتند.

ستاد انتخابات وزارت کشور:  هیچ گونه ثبت نامی برای انتخابات ریاست جمهوری انجام نشده است

ستاد انتخابات وزارت کشور  اعلام کرد : در این دوره، قبل از ورود کاندیداها به سالن اصلى جهت ثبت نام، مدارک آنان را مورد بررسى قرار مى‌دهد و به کسانى که شرایط احراز را ندارند، اجازه ورود به محل اصلى ثبت نام را نمی دهد. از این رو تا ساعت 11 امروز 10 خردادماه ثبت نامی در محل اصلى انجام نشده است.

زمان ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری تمدید نمی‌شود

سیدمحمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: زمانِ ثبت‌نامِ داوطلبان ریاست‌جمهوری قابل تمدید نیست.

وی افزود: ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح فردا آغاز می‌شود و رأس ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد به پایان می‌رسد.

پورابراهیمی در انتخابات ثبت نام می‌کند

 محمدرضا پورابراهیمی رئیس سابق کمیسیون اقتصادی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی قصد ثبت نام در رقابت‌های  چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارد.

کنایه حسام الدین آشنا به چه کسی است؟

حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی در دولت دوازدهم در رشته توئیتی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر ) سابق نوشت: چه کسی در سودای تشکیل دولت چهارم خود است؟ 

برخی رسانه ها درباره کنایه حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی در دولت دوازدهم، نوشته اند احتمالا کنایه او  به تحرکات روزهای اخیر احمدی نژاد باشد که شائبه کاندیداتوری او را جدی تر کرده است؟

محمود احمدی نژاد قول کاندیداتوری داد؟

در فیلمی که کانال تلگرامی دولت بهار منتشر کرده است، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور دوره‌های نهم و دهم در دیدار با جمعی از مردم استان مرکزی درباره حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در هر شرایط و موقعیتی اگر کاری از من برای کشور بربیاید قطعا کوتاهی و مضایقه نخواهم کرد.

وی افزود: یک کشور و ملت اگر بخواهد از سختی ها و موانع عبور کند، باید یک عزم عمومی و همگانی برای ساختن و اصلاحات شکل گیرد. اصلاحات و بهبود شرایط زندگی مردم هم نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است. کشور به طور مساوی برای همه است و سرنوشت و حق هم برای همه به طور مساوی است. کسی بر دیگری برتری ندارد و نباید داشته باشد.

احمدی نژاد گفت: ️به عنوان قطره ای از اقیانوس زلال و بی کران ملت ایران، باید خیلی با دقت و مطالعه و بررسی همه جانبه برای ورود به انتخاباتی ریاست جمهوری تصمیم بگیرم.

حسین دهقان: فعلا من بیکار نیستم

حسین دهقان، رییس بنیاد مستضعفان در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: شکر خدا آنقدر تعداد افراد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری زیاد است که باید کم شود.

وی ادامه داد: فعلا من بیکار نیستم.

قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شود

غلامرضا نوری قزلجه عضو فراکسیون مستقل‌ها گفت: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس دوازدهم گفت هرگز کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود.

نوری قزلجه  افزود: او به طور رسمی اعلام کرده که محکم پای مدیریت مجلس می‌ایستد.

علی اکبر صالحی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند

علی اکبر صالحی وزیر اسبق امور خارجه قصد کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارد.

۴۰ سال تمام؛ شرط سنی برای ثبت نام کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری  

علی فتاحی قائم مقام رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: وقتی گفته می‌شود حداقل سن داوطلبان ریاست جمهوری ۴۰ سال است، طبیعتاً کسی که ۳۹ و سال و ۱۱ ماه سن دارد و یک ماه تا ۴۰ سالگی فاصله دارد، امکان ثبت‌نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری را ندارد. 

فتاحی افزود: مصوبه به ۴۰ سال تمام تصریح دارد، بنابراین این اصل و قاعده است و اگر کسی فاقد این شرایط باشد، نمی‌تواند در فرآیند انتخابات ثبت نام کند و وزارت کشور مکلف است که نسبت به قاعده عمل کند.

تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی

دادستان کل کشور از تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادستانی کل کشور و دادستانی‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و کمیته‌های رصد فضای مجازی و انتخابات خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی در همایش سراسری دادستان‌های کل کشور که به صورت برخط برگزار شد، گفت: رویکرد دستگاه قضایی حمایت حقوقی و قانونی از برگزارکنندگان انتخابات است و باید مسئولان و برگزارکنندگان انتخابات زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم سازند.

سکوت شهردار تهران درباره نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت سوال خبرنگاران درباره کاندیداتوری در انتخابات را بی ‌جواب گذاشت.

واکنش ها به کاندیداتوری محمد صدر در انتخابات ریاست جمهوری

محمد سالاری، رئیس کمیته راهبردی جبهه اصلاحات، در پاسخ به این سوال که بحث‌هایی صورت گرفته است که آقای محمد صدر جزو گزینه‌های جبهه اصلاحات است آیا چنین بحثی در جبهه اصلاحات درباره شخصیت‌ها صورت گرفته است، گفت: در جبهه اصلاحات به صورت رسمی هیچ گزینه‌ای مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است. اما جریان اصلاح‌طلبی هم مثل سایر جریانات سیاسی کشور دارای ظرفیت‌های قابل‌توجهی در حوزه‌هایی با سطوح مختلف است. 

سالاری افزود: این فرضیه‌ها و گزینه‌ها را ما هم شنیده‌ایم و مطرح شده است. البته که من به صورت شخصی عرض می‌کنم قطعا آقای صدر یکی از ظرفیت‌های بسیار توانمند و اصلاح‌طلب این جریان است، اما هنوز در جبهه اصلاحات روی هیچ گزینه‌ای نه بحث صورت گرفته و نه تصمیم‌گیری انجام شده است.

قاضی‌زاده هاشمی: برای کاندیداتوری تصمیمی نگرفته‌ام

قاضی زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال حضور در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: افراد زیادی به من مراجعه کرده اند، اما من برای شرکت در چهاردهمین دوره هنوز تصمیم نگرفته ام.

رئیس‌دفتر ریاست‌جمهوری: دولت برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد معرفی نمی کند

غلامحسین اسماعیلی رئیس‌دفتر ریاست‌جمهوری گفت: دولت برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد معرفی نمی کند

اسماعلی افزود: محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری هم  منع قانونی برای کاندیدا شدن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جهموری ندارد اما از اراده و تصمیم او برای نامزد شدن در این دوره از انتخابات اطلاعی ندارم.

رئیس‌دفتر ریاست‌جمهوری در ادامه گفت:  احتمال دارد برخی دولتمردان به میدان انتخابات بیایند. در دولت های قبلی هم برخی اعضای دولت در بین نامزد های انتخابات وجود داشتند.

وزیر کشور: برنامه‌ای برای کاندید شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم 

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: در صورت توافق با شورای نگهبان، در برخی حوزه‌ها انتخابات الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وحیدی درباره حضورش در رقابت انتخابات ریاست جمهوری هم اعلام کرد برنامه‌ای برای کاندیدشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم.

«محمد صدر» و «محمدرضا ظفرقندی» نامزدهای پیشنهادی حزب اتحاد ملت به جبهه اصلاحات

على شکورى راد  عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اعلام کرد  حزب اتحاد عضو جبهه اصلاحات است و در چارچوب آن عمل خواهد کرد.

شکوری راد گفت: ما نامزد اختصاصی نداریم، اما پیشنهادات خود را به جبهه اصلاحات اعلام می‌کنیم و این افراد در کنار نامزدهای پیشنهادی سایر احزاب مورد بررسی قرار می‌گیرند و‌ در نهایت از بین آنها نامزد جبهه اصلاحات انتخاب خواهد شد.

وی افزود:  شورای مرکزی حزب اتحاد در مورد معرفی دو نفر« محمد صدر» و «محمدرضا ظفرقندی» به جبهه اصلاحات توافق  کرد.

در انتخابات ریاست جمهوری  فقط با کارت ملی و شناسنامه می‌توان رأی داد

سیدعباس جوهری رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد: در انتخابات ریاست جمهوری فقط  با کارت ملی و شناسنامه می‌توان رأی داد.

وی افزود:‌ این درحالی است که  در انتخابات مجلس افراد می توانستند با پنج مدرک هویتی رأی دهند.

به گفته جوهری متولدین از  هشت تیرماه ۱۳۸۵ می‌توانند، در انتخابات شرکت کنند.

جبهه پایداری دیگر پدرخوانده ندارد / اختلاف بر سر حمایت از فتاح یا جلیلی

جبهه پایداری این روزها درحالی خود را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آماده می‌کند که به نظر می‌رسد اعضایش برای انتخاب نامزد اصلح به اختلاف خورده‌اند.

 بخشی از این جریان تصمیم گرفته سعید جلیلی را به عنوان نامزد مطلوب خود به عنوان ادامه‌دهنده راه «شهیدجمهور» معرفی کند و از سوی دیگر خبرها از انتخاب پرویز فتاح، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام توسط بخش دیگری از اعضای این جریان به عنوان نامزد اصلح حکایت می‌کند.

 صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری ظاهرا تصمیم گرفته این‌بار در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، پشت پرویز فتاح به عنوان کاندیدای اصلح قرار گیرد و با توجه به اعلام نامزدی سعید جلیلی برای ریاست‌جمهوری از او برای رسیدن به پاستور حمایت نکند.

 از سوی دیگر در این میان خبری هم منتشر شد که خبر از نامزدی صادق محصولی در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌داد. هرچند این خبر تاکنون تایید یا تکذیب نشده است.

 طیفی هم از جریان پایداری با محوریت مقداد نیلی یکی از چهره‌های رسانه‌ای جبهه پایداری تصمیم گرفته‌اند در صورت نامزدی فتاح از او حمایت کنند.

 طیف دیگری از این جریان با هدایت نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم و یکی از اعضای شاخص پایداری برای حمایت از سعید جلیلی حکایت می‌کند.

 جریان پایداری که تازه از رقابت‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس بیرون آمده است، آماده اجماع نظر بر سر یک نامزد ریاست‌جمهوری نیست؛ آن‌قدر که گروهی فتاح را گزینه اصلح و دیگران جلیلی را مطلوب می‌دانند.

ضرغامی: نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نمی شوم 

عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسات هیات دولت به خبرنگاران اعلام کرد : خیالتان راحت، در رقابت‌ ریاست‌جمهوری شرکت نمی‌کنم.

محمد مخبر: مشغول خدمت رسانی هستم

محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در حاشیه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران برای حضور در انتخابات گفت: ما که مشغول خدمت رسانی هستیم.

مخبر افزود: هیچ دغدغه‌ای به جز توجه و اجرای ماموریت‌های جناب آقای رئیسی را نداریم.

علی جنتی: لاریجانی و جهانگیری گزینه‌های مطلوب‌اند / در بین اصولگرایان مخبر شانس اول بعد فتاح و بعد جلیلی است

علی جنتی سیاستمدار، دیپلمات پیشین ایران و فعال سیاسی گفت: بین افرادی که اکنون در جمع اصولگرایان مطرح هستند،  پرویز فتاح و سعید جلیلی مطرح هستند، همچنین اگر محمد مخبر کاندیدا شود معتقدم شانس ایشان بیش از سایرین است.

جنتی افزود: به ترتیب محمد مخبر و سپس پرویز فتاح و سعید جلیلی شانس بیشتری دارند. محمدمخبر هم مورد اعتماد کامل حاکمیت و نظام است و هم به دلیل این که در دولت سیزدهم به عنوان معاون اول مسئولیت داشته قاعدتا به عنوان فردی که می تواند راه مرحوم آیت الله ابراهیم رئیسی را ادامه دهد و ترکیب فعلی دولت سیزدهم هم چندان تغییر نکند احتمالا شانس مخبر به مراتب بیش از سایرین است.

این فعال سیاسی گفت: علی لاریجانی با توجه به سوابق پیشین خود به لحاظ تجربه مدیریتی، ایشان در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. اگرچه آ لاریجانی در اردوگاه اصولگرایان تعریف می‌شود، اما در عین حال اصولگرای معتدلی است که بسیاری از اصلاح طلبان معتدل نیز به وی گرایش دارند.

به گفته وی اسحاق جهانگیری دارای تجربه فراوانی در مجلس و دولت‌های مختلف دارد و در نهایت لاریجانی و جهانگیری گزینه‌های مطلوب‌اند.

«سیدمجید میراحمدی» رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور شد

 احمد وحیدی وزیر کشور در حکمی «سید مجید میراحمدی» را به عنوان رئیس کمیته امنیت انتخابات کشور منصوب کرد. سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: نخستین نشست کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور روز شنبه ۱۲ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

مصطفی کواکبیان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام می کند

 رضا جلالی سخنگوی حزب مردم‌سالاری از ثبت نام دبیرکل این حزب خبر داد.  این حزب در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس درخواست مکرر اقشار مختلف، برخی احزاب، نمایندگان ادوار، مدیران دولت اصلاحات و اعتدال، شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی، اساتید دانشگاه‌ها، برخی از خانواده‌های شهدا، روحانیت و اهل سنت و اقوام مختلف، تعدادی از نخبگان اقتصادی و سیاسی و حمایت مسئولین کمیته‌ها، شاخه‌ها و دبیران استانی و شهرستانی سراسر کشور حزب مردم سالاری و تصویب دفتر سیاسی و شورای مرکزی،  مصطفی کواکبیان با رویکرد توسعه محور و بازگرداندن امید به جامعه در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران شرکت خواهد کرد.

آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات : اگر اراده غالب تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری است، باید از حالا نشانه های آن پدیدار شود

آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات در رشته توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات که یکی از اصلی ترین مولفه های امنیت ملی است، ارتباط مستقیم با آزاد، عادلانه و رقابتی بودن و نیز معناداری و اثربخشی آن دارد. اگر اراده غالب تحقق این سطح از مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری است، باید از حالا نشانه های آن پدیدار شود.

محمود واعظی: احتمال ورودم به عرصه انتخابات بسیار کم است/ لاریجانی و جهانگیری کاندیداهای حزب اعتدال و توسعه هستند

محمود واعظی، عضو حزب اعتدال و توسعه و رییس دفتر حسن روحانی، در رابطه با ورود خود به عرصه انتخابات گفت: احتمال اینکه وارد فضای انتخابات شوم، بسیار کم است و گمان نمی‌کنم کاندیدا شوم. 

او افزود: تلاش حزب بر این است که رای کسی را نشکنیم و فردی اصلح با انگیزه بالا معرفی کنیم تا رای همه به سبد او ریخته شود. 

واعظی اضافه کرد: ما فقط از کاندیدای حزب مثل جهانگیری و همچنین علی لاریجانی حمایت می‌کنیم و افرادی مانند محمد صدر در لیست ما نیستند.

گفتنی است، جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، در پاسخ به این پرسش که آیا نوبخت یا واعظی تمایلی برای شرکت در انتخابات دارند، گفت: شورای مرکزی و دفتر سیاسی به آقای نوبخت و واعظی پیشنهاد داده‌ است و منتظر تصمیم‌گیری آنها هستیم، البته تصمیم نهایی در شورای مرکزی حزب گرفته می‌شود که نامزد مورد حمایت حزب از داخل یا از خارج حزب باشد.

واکنش ظریف به گمانه‌زنی‌ها درباره حضورش در انتخابات ریاست جمهوری

وزیر امور خارجه پیشین کشورمان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات قصدی برای کاندیداتوری دارید، گمانه‌زنی‌ها درباره حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری را رد کرد و گفت: خیر.

علی مطهری : کلید در دست شورای نگهبان است

علی مطهری با اشاره به کاهش مشارکت در انتخابات‌های اخیر و اهمیت آن در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: در انتخابات پیش رو، اینکه چه کسی رئیس جمهور شود مهم است اما مهمتر از آن این است که مشارکت مردم در سطح بالایی باشد به طوریکه آثار کاهش شدید مشارکت در سه انتخابات اخیر را از بین ببر. کلید این قفل در دست شورای نگهبان است.

تکذیب گمانه‌زنی‌های انتخاباتی درباره محسن رضایی

دفتر محسن رضایی در اطلاعیه‌ای به گمانه‌زنی‌های منتشرشده مبنی بر حضور یا حضور نیافتن وی در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

متن این اطلاعیه به این شرح است: «اخیرا اخبار و نقل‌قول‌ها مبنی بر حضور یا عدم حضور دکتر محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده است، به اطلاع می‌رساند ایشان تاکنون هیچ اظهارنظری دراین رابطه نداشته‌اند و در حال حاضر مشغول رایزنی و ایجاد وحدت در بین نامزدهای احتمالی جبهه انقلاب هستند. درصورتی که ایشان به تصمیمی برسند بصورت رسمی اعلان خواهد شد.

داوطلبان انتخابات فاقد شرایط لازم، ثبت نام نمی شوند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور به داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد که پیش از مراجعه برای ثبت نام، از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل کنند.

محسن اسلامی امروز سه شنبه 8 خردادماه تاکید کرد ستاد انتخابات از افرادی که حائز شرایط دوازده گانه مندرج در اطلاعیه شماره یک نباشند، پذیرش و ثبت نام نخواهد کرد.

وی به داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد که پیش از مراجعه به ستاد برای ثبت نام، حتما اطلاعیه شماره یک این ستاد را که ناظر بر شرایط ثبت نام است، مطالعه و از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل کنند.

انصاری: حسن خمینی تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارد

محمدعلی انصاری از نزدیکان حجت‌الاسلام حسن خمینی گفت که وی تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارد.

محمدعلی انصاری از اعضای سابق دفتر امام خمینی(ره) درخصوص احتمال کاندیداتوری حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اجمالاً می‌دانم که ایشان بنایی برای کاندیداتوری ندارند.

انصاری در خصوص نامزدی برادرش مجید انصاری هم گفت: چون از سیاست‌های مجموعه‌ای که ایشان (مجید انصاری) با آن مرتبط است و سیاست  او مطلع نیستم پس بهتر است اظهار نظر نکنم. یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد.

محسن رهامی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شوم

محسن رهامی، حقوقدان و چهره سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ گفت: اگر جریان اصلاحات موافقت کند و شورای نگهبان هم فضا را باز کند کاندیدا خواهم شد.

همتی هم می آید

عبدالناصر همتی  اعلام کرد دوباره در انتخابات شرکت خواهد کرد

غضنفری: برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در حال بررسی شرایط هستم

مهدی غصنفری رئیس صندوق توسعه ملی از احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در حال بررسی شرایط و رصد وضعیت هستم.

محسن هاشمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود؟

محسن هاشمی عضو حزب کارگزاران هم گفته: هنوز دربارۀ انتخابات ریاست‌جمهوری به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم. منتظر هستیم در جلسات بعدی با اصلاحات موضوع را بررسی کنیم.

وی با تایید نکردن خبر حضورش در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در اخباری که امروز من در فضای مجازی مشاهده کردم، آمده که شورای مرکزی از نامزدی من حمایت کرده است، نه اینکه من نامزد شده باشم. باید ابتدا جلسه شورای مرکزی حزب و جلسه جبهه اصلاحات هم برگزار و سپس تصمیم گیری شود.

سید محمود علیزاده طباطبایی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی هم با اینکه جلسه‌ای در روزهای گذشته به صورت مجازی برگزار شده است، اظهار کرد: در آن جلسه تصمیمی برای معرفی نامزد حزب گرفته نشد و قرار شد جلسه در روز ۵ شنبه برگزار شود.

یکی از اعضای حزب کارگزان هم گفته: در جلسۀ شنبه‌شب شورای مرکزی حزب، اعضای این حزب بنابر مصوبۀ کمیته سیاسی و تصویب اعضای شورای مرکزی برای دعوت از چند نفر از شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب برای ثبت‌نام در انتخابات به جمع‌بندی رسیدند. این افراد آقایان محسن هاشمی، حسین مرعشی، اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف، بیژن زنگنه، عبدالناصر همتی و علی‌اکبر صالحی هستند.

سید محمد صدر: با آقای خاتمی دیدار کردم/ هنوز تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته ام

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره خبر کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ و دیدار با سیدمحمد خاتمی گفته اخیرا با سیدمحمدخاتمی دیدار داشتم و ایشان به دلیل لطفی که به من داشتند، پیشنهاد کاندیداتوری دادند. 

صدر افزوده در این باره با آقای  خاتمی گفتگو کردم و به منزل ایشان رفتم. هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام و در حال بررسی هستم.

فعال سیاسی اصلاح طلب: لاریجانی گزینه خوبی برای ریاست جمهوری است

طیبه سیاوشی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:  سیاست‌مدارانی مانند آقای لاریجانی و آقای جهانگیری که دوره قبل کاندیدا شدند در کشور حضور دارند و با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، تدبیر و تجربه این ۲ سیاست مدار برای کشور ضروری است.آقای لاریجانی می‌تواند گزینه خوبی برای وضعیت فعلی باشد.

سیاوشی افزود: چهره‌هایی مثل بذرپاش نمی‌توانند آن انسجام و آشتی ملی و آن ظرفیت اجتماعی که نیاز داریم را داشته باشند که مردم را پای صندوق های رای بیاورند و نمی‌توانند آن مشارکت حداکثری را رقم بزنند.

 حزب کارگزاران سازندگی «محسن هاشمی» را معرفی کرد

شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در جریان بررسی نامزدهای انتخابات ریاست‌‌جمهوری به تصمیم اولیه برای حمایت از محسن هاشمی رفسنجانی رسیده و این تصمیم مورد وثوق همه اعضای شورای مرکزی این حزب قرار گرفته است.

صادق محصولی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری‌ می‌شود

شنیده‌ها حاکی‌ است که صادق‌ محصولی دبیرکل جبهه پایداری کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد.

در جلسه اخیر شورای مرکزی جبهه پایداری، اعضای این شورا از صادق محصولی دبیرکل این جبهه خواستند برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری اقدام کند.  صادق محصولی فعلاً به درخواست اعضای شورای مرکزی پاسخ نگفته است اما احتمالاً وی در انتخابات آتی کاندیدا شود.

رئیس ستاد انتخابات شریان: محسن رضایی اعلام کرد قطعا وارد عرصه انتخابات نمی‌شود

رئیس ستاد انتخابات جبهه شریان گفت: جلسات مفصلی را با نامزد‌های مختلف داشتیم البته آقای محسن رضایی گفت قطعا وارد عرصه انتخابات نمی‌شود، اما از گزینه نهایی جبهه انقلاب حمایت می‌کند و ما تلاش می‌کنیم به آن نقطه اجماع برسیم.

محسن رضایی در سودای پدرخواندگی/ اگر وحدت نکنید خودم می‌آیم!

مهرداد بذرپاش، پرویز فتاح، علیرضا زاکانی و سعید جلیلی، سعید محمد از جمله نفراتی هستند که تاکنون با رضایی دیدار داشته‌اند. البته محسن رضایی که در روزهای اخیر جلسات متعددی با نامزدهای احتمالی جریان اصولگرا داشته، خطاب به آنها گفته «اگر وحدت نکنید و به اجماع نرسید خودم در عرصه انتخابات حاضر می‌شوم.» 

تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان؛ این کاندیداها را ردصلاحیت کنید

مدیر مسئول روزنامه کیهان به شورای نگهبان توصیه کرد نامزدهایی را به به زعم وی «راه‌حل همه مشکلات را در همراهی با آمریکا می‌دانستند» برای انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت کند.

حسین شریعتمداری نوشت:  حضرت امیر علیه‌السلام در نامه ۶۲ نهج‌البلاغه می فرماید: نگرانم که بیخردان و تبهکاران این امّت حکمرانی را به دست آرند، و  مال خدا [‌بیت‌المال‌] را در میان خود دست به دست گردانند و بندگان او را به خدمت گمارند، با افراد مؤمن و متعهد سر جنگ و ‌ستیز داشته باشند و با افراد فاسق یار و هم حزب باشند».

 بدیهی است که شورای محترم نگهبان بنا بر وظیفه ذاتی و تعریف شده خود به افرادی با خصوصیات یاد شده اجازه نامزدی نمی‌دهد ولی همراهی و هم‌حزبی احتمالی نامزدها با آن دسته از جریانات سیاسی که خصوصیات منع‌شده در نامه حضرت امیر علیه‌السلام را داشته و دارند نیز می‌تواند خطرآفرین باشد. چرا که همسوئی نامزدها با جریانات یاد شده احتمال پیروی از آنها را به دنبال خواهد داشت.

مشارکت ۱۰۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات رییس جمهوری

معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: ۱۰۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و امنیتی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در هشتم تیر ماه امسال برگزار می‌شود، در پایتخت سازماندهی شد و مشارکت می‌کنند.

احمد قیومی افزود: آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک داریم تمام دستگاه‌های الکترونیک برای اخذ رای را به روز و آماده کرده‌ایم ولی در این زمینه نظر و مجوز شورای نگهبان و وزارت کشور اجرایی می‌شود.

به گفته قیومی، از سوی دیگر اطلس جغرافیایی شعب اخذ رای در مناطق ۲۲ گانه پایتخت و شهرستان تهران مورد بازبینی قرار گرفته تا دسترسی رای دهندگان به شعب تسهیل شود.

وی تاکید کرد: تقریبا در هر شعبه ۲۳ تا ۲۵ نفر عوامل اجرایی در نظر گرفته‌ایم و در انتخابات ریاست جمهوری برخلاف انتخابات مجلس شورای اسلامی، هر فرمانداری حوزه مستقل دارد و فقط در شهر تهران حدود چهار هزار شعبه خواهیم داشت.

آذری‌جهرمی: اگر افراد شایسته بیایند، کاندیدا نمی‌شوم 

 وزیر سابق ارتباطات گفت: معتقدم اگر افراد شایسته‌ای که توانایی اداره کشور را دارند به صحنه انتخابات بیایند، این تکلیف (کاندیداتوری در انتخابات) از گردن بنده ساقط است. 

هنوز تکلیف بنده برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، برای خودم روشن نشده است و در واقع حضورم در این عرصه هم احتمال دارد و هم ندارد.

 سکوت بذرپاش در واکنش به احتمال حضور در انتخابات

مهرداد بذرپاش در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره احتمال کاندیداتوریش در انتخابات ریاست جمهوری سکوت کرد.

زریبافان نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود

مسعود زریبافان از فعالان سیاسی اصولگرا قصد ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دارد.

سخنگوی جبهه پایداری: هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم

 سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که گزینه هایی که در رسانه‌ها در رابطه با گزینه جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌شود، گفت: در حال حاضر جلسات برگزار می‌شود و هنوز تکلیف مان مشخص نیست.

مجید متقی فر افزود: ما در حال بررسی شرایط موجود و نامزدها هستیم و هنوز تصمیم نهایی در این رابطه نگرفته ایم.

لاریجانی کاندیداتوری در انتخابات را رد نکرد: ببینیم حالا!

علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که امروز در افتتاحیه مجلس جدید حضور یافته بود، در پاسخ به سئوال خبرگزاری مجلس درمورد احتمال ثبت نامش در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ببینیم حالا. شما چه می گویید؟...

عضو حزب سازندگی: رهاکردن، صندوق میدان‌دادن به تندروهاست/هنوز به هیچ نامزد مشخص و مورد اجماع نرسیدیم

عضو حزب سازندگی گفت: در جلسه اخیر کمیته سیاسی حزب بر اصل مشارکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری تاکید شد چراکه از منظر منافع ملی، فرصتی برای تغییر در سیاست‌های جاری به دست آمده است. با احترام به دولت سیزدهم، معتقدیم راهی که از انتخابات سال ۱۴۰۰ به این ‌سو طی شده، مسیر درستی نبوده است.

محمد قوچانی افزود: حزب کارگزاران هم مانند دیگر اصلاح‌طلبان معتقد است بهترین راه تغییر و تحول، تغییر و تحول تدریجی است که با تک‌تک آرای شهروندان حاصل می‌شود و از مسیر صندوق رای می‌گذرد.

وی افزود: باور داریم که قهر شما با صندوق رای که در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی هم به اوج خود رسید، نتیجه‌ مثبتی برای کشور نخواهد داشت و به حاکمیت تندروها و افراطی‌ها منجر می‌شود. تداوم قهر مردم با صندوق رای ممکن است به تشکیل دولت چهاردهم توسط طیف‌های رادیکال اصولگرایان منجر شود و این برای کشور خطرناک است.

قوچانی اظهار کرد:  تا این لحظه به هیچ نامزد مشخصی که مورد اجماع همه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و میانه‌روها باشد، نرسیده‌ایم. سیاست و راهبرد ما این بوده با همه افرادی که در مظان نامزدی هستند، رایزنی و گفت‌وگو کنیم، مشاوره بدهیم و از ایشان درخواست کنیم که از فرصت ثبت‌نام دریغ نکنند.

وی افزود: در این مسیر هم به یک لیست ۱۰ نفره رسیده‌ایم. مبنای ما برای این انتخاب این بود که کاندیداها هم شخصیت ملی باشند، هم بتوانند رای مردم را جذب کنند و هم بتوانند با نظام سیاسی همکاری کنند. به عبارت دیگر ملی‌گرایی، میانه‌روی و کارآمدی افراد برای ما مهم بوده است

توییت عجیب نماینده‌ مردم تهران در مجلس برای کاندیداتوری سعید جلیلی

امیرحسین ثابتی نماینده مردم تهران در مجلس در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) با انتشار عکسی از سعید جلیلی نوشت سابق نوشت:  برگ برنده ما ... شهید زنده ما ... سعید جلیلی آمد ...

انتشار راهنمای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری 

ستاد انتخابات کشور امروز راهنمای ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را منتشر کرد. طبق اعلام ستاد انتخابات کشور ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران طبق برنامه زمان‌بندی ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه جاری آغاز می‌شود. ستاد انتخابات کشور برای تسهیل در امور اجرایی ثبت‌نام و آگاهی داوطلبان قبل از حضور در محل ثبت‌نام به استناد ماده ۳۵ و ۵۵ قانون انتخابات این راهنما را به آگاهی عموم می‌رساند.

صادقی: به هیچ وجه بنای حمایت از افراد غیر اصلاح‌طلب نداریم

محمود صادقی، عضو جبهه اصلاحات گفت: برداشت من این است که تا الآن سقف باز کردن روزنه به حدی بالا نیامده که حتی فردی مثل آقای لاریجانی هم در آن جا بگیرد. یعنی به نظر می‌آید نظام بنا ندارد در این حد هم فضا را باز کند و بیشتر فضای افرادی است که بتوانند راه رئیسی را ادامه بدهند.

صادقی افزود: شرایطی که می‌بینم این است که هیچ دلیلی وجود ندارد برای اینکه نظام  بخواهد یکدستی به وجود آمده را تغییر بدهد. یعنی در تبلیغات می‌بینیم که می‌خواهند جوّ به وجود آمده بعد از حادثه تلخ شهادت آقای رئیسی را بیشتر داغ کنند.

به گفته وی اگر مسئولین امر به راهبردهای رهبری پایبند باشند، وضع عوض می‌شود؛ ولی نشانه‌ای از این پدیدار نیست.

عضو جبهه اصلاحات افزود: البته من اضافه می‌کنم به این معنا نیست که ما در جبهه اصلاحات نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشیم. نظرها بیشتر بر این است که با معیارهایی که داریم فرد یا افراد شاخص را دعوت کنیم که ثبت‌نام کنند.

بادامچیان: اگر لاریجانی ثبت نام کند با او مذاکره خواهیم کرد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: هنوز صحبتی با آقای لاریجانی صورت نگرفته و باید ببینیم آیا ایشان اصلا ثبت نام خواهد کرد یا نه! ولی اگر آقای لاریجانی ثبت نام کرد آن وقت با ایشان مذاکره خواهیم کرد و فضا را درباره ایشان بررسی می کنیم.

اسدالله بادامچیان با اشاره به فعالیت های جریان های اصول گرایی برای انتخابات پیش رو گفت: تا به امروز حدود 20 نفر از اصول گرایان قصد نام نویسی دارند و نامشان مطرح است ولی باید بگویم همه شان نام نویسی نخواهند کرد و در نهایت فکر می کنم 8 نفر از این ها ثبت نام می‌کنند.

وی افزود: ما در انتخابات ریاست جمهوری هم مانند انتخابات اخیر مجلس شاهد تکثر خواهیم بود و کاندیداهای انقلابی با یک دیگر رقابت خواهند کرد.

دعوت از یاسر جبرائیلی برای کاندیدا شدن در انتخابات

خبرگزاری فارس که این روزها پویش‌های مختلفی برای دعوت از چهره‌های انقلابی و سوپرانقلابی و اصولگرا از جمله رائفی‌پور برای ثبت‌نام در انتخابات راه انداخته، در تازه‌ترین مورد از ‎یاسر جبرائیلی دعوت کرده در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کند.

 ۱۵ نفر در ۲۰ ساعت گذشته از این پویش حمایت کرده‌اند.

احتمال حضور سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

مشاور رسانه ای سعید محمد حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری را محتمل دانست و گفت: ایشان هنوز در این خصوص به تصمیم قطعی نرسیده است.

حسن خانلری مشاور رسانه ای سعید محمد درباره احتمال حضور وی در انتخابات عنوان کرد: در چند روز اخیر با  درخواست های متعدد و کثیری از سوی جوانان، چهره های سرشناس سیاسی، نظامی، دولتی و مردمی مبنی بر حضور آقای محمد مواجه هستیم.

خانلری گفت: تنها نامزدی که در سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری نسبت به تدوین برنامه و تقدیم آن به شورای نگهبان اقدام کرد، آقای محمد بود که این برنامه اکنون هم در همه جوانب قابل اجرا است.

وی تاکید کرد: برنامه ای که آقای محمد برای اداره ی دولت در سال ۱۴۰۰ تدوین کرده بود،‌ طی سه سال دولت، تکمیل تر و نقاط قوت و ضعف آن به دقت بررسی شده است.

خانلری مجدد خاطرنشان کرد: با استقبال و دعوت‌های صورت گرفته، حضور ایشان محتمل و قریب الوقوع خواهد بود

حضور جمیله علم‌الهدی در انتخابات تکذیب شد

سید حامد علم الهدی حضور همسر شهید رئیسی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را شدیدا تکذیب کرد.

فرزین: نامزد انتخابات نمی شوم

«محمدرضا فرزین» رییس کل بانک مرکزی هم در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و کاندیدای ریاست جمهوری خواهید شد یا خیر؟ گفت: خیر، نامزد نمی شوم.

جبهه اصلاحات ایران مصوبه‌ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری نداشت

 آذر منصوری رییس جبهه اصلاحات در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس ( توئیتر سابق)  اعلام کرد : جبهه اصلاحات ایران هنوز هیچ مصوبه ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری نداشته است. وی نوشته: گفتگو ها ادامه دارد و مواضع جبهه در این ارتباط از طریق بیانیه، اطلاعیه ها و سخنگوی این تشکیلات اعلام می شود. ‏کلیه اخبار یا نقل قول های دیگری که در این زمینه منتشر می شود، فاقد اعتبار است.

«سعید جلیلی» داوطلب انتخابات ریاست جمهوری می شود

دفتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید کرد که سعید جلیلی قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارد.

احتمال جدی کاندیداتوری پرویز فتاح، بذرپاش و زاکانی

برخی منابع گفتند که آقایان پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و علیرضا زاکانی به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهند شد.  اخبار رسیده حاکی است که بعضی از این افراد مقدمات راه اندازی ستادهای خود را فراهم کرده و مشغول رایزنی‌هایی هستند.  هنوز موضوع کاندیداتوری توسط این افراد به صورت رسمی و‌ قطعی اعلام نشده است.

علی مطهری: برنامه‌ای برای کاندیداتوری ندارم

علی مطهری هم اعلام کرد برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد.

رایزنیِ انتخاباتی اعتدال‌گرایان با نوبخت و لاریجانی

هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه هم اعلام کرد ما با برخی از افراد شاخصِ حزب مثل آقایان نوبخت و واعظی و با افرادی مثل آقای لاریجانی برای نامزدشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری مذاکراتی انجام داده‌ایم و منتظر اعلام نتیجۀ این افراد هستیم.

هروی گفت: طبق آخرین اطلاعی که ما داریم آقای لاریجانی تا این لحظه خبر قطعی حضور خود را اعلام نکرده و درحال بررسی اوضاع است.

منتفی شدن برگزاری انتخابات تمام الکترونیک 

ستاد انتخابات کشو درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات هم اعلام کرد که تجهیزات لازم برای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات را در سراسر کشور ندارد. 

جزئیاتی از جلسۀ انتخاباتی جبهۀ اصلاحات

جلسۀ فوق‌العاده جبهۀ اصلاحات  عصر روز گذشته 6 خردادماه با حضور نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و برخی از شخصیت‌های سیاسی این جریان برگزار شد.

صفر اسلامی، عضو جبهه اصلاحات در رابطه با کم‌وکیف این جلسه گفت: در این جلسۀ جزئیات ورود جبهۀ اصلاحات به انتخابات ریاست‌جمهوری به بحث گذاشته شد و چندین نظر بیشتر از بقیه نظرات مطرح بود.

اسلامی افزود: یک نظر مهم این بود که جبهۀ اصلاحات به صورت مشروط وارد انتخابات شود و نظر مهم دوم این بود که نامزدهای اصلاح‌طلب برای ثبت‌نام در انتخابات اقدام کنند و بعد در رابطه با نحوۀ حضور نتیجه‌گیری شود.

وی اظهار کرد: البته در این جلسه این موضوع به رای گذاشته نشد و نظر قطعی و رای‌گیری به جلسه آیندۀ جبهه که در ۲-۳ روز آینده برگزار می‌شود، موکول شد.

به گفته اسلامی یکی دیگر از تحلیل‌ها و نظراتی که در این جلسه مطرح شد، امکان رقابت سه ضلعی در انتخابات پیش‌رو بود و اعضا معتقد بودند در صورت تایید صلاحیت برخی چهره‌های اعتدالی و اصلاح‌طلب، مردم شاهد رقابت بین اصولگرایان، اعتدالیون و اصلاح‌طلبان خواهند بود.

آغاز فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری با دستور وزیر کشور

احمد وحیدی وزیر کشور روز یکشنبه در نامه‌ای خطاب به استانداران و فرمانداران سراسر کشور، دستور شروع انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را طبق برنامه زمان‌بندی ابلاغی، صادر کرد.

ثبت‌‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری «حضوری» است

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درخصوص شیوه ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات از صبح‌ روز پنج‌شنبه به‌صورت حضوری انجام خواهد شد.

احتمال جدی کاندیداتوری فتاح، بذرپاش و زاکانی برای انتخابات

برخی منابع اعلام کردند که آقایان پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و علیرضا زاکانی به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهند شد.

اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم حاکیست که بعضی از این افراد مقدمات راه اندازی ستادهای خود را فراهم کرده و مشغول رایزنی‌هایی هستند.

هنوز موضوع کاندیداتوری توسط این افراد به صورت رسمی و‌ قطعی اعلام نشده است.

اژه‌ای مطلقاً قصد نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد

قوه قضاییه اعلام کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای مطلقاً قصد نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد.

سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

میثم ظهوریان از جلسه نمایندگان منتخب مردم مشهد در مجلس با سعید جلیلی خبر داد وگفت: در این جلسه آقای جلیلی گفتند که کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خواهند شد.

میثم ظهوریان منتخب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم از جلسه نمایندگان منتخب مردم مشهد با سعید جلیلی خبر داد و گفت: در این جلسه آقای جلیلی گفتند که کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خواهند شد.

از علیرضا زاکانی چه خبر؟

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حضور علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو و تعیین تکلیف شهرداری تهران، اظهار کرد: شهردار تهران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیاز به استعفا ندارند همانطور که رئیس مجلس، رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور نیاز به استعفا ندارند. ضمن اینکه در مورد رفتن و یا نرفتن آقای زاکانی نیز من اطلاعی ندارم و صحبتی نکرده‌اند.

علی مطهری هم  در اظهاراتی تاکید کرده که برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، ۱۰ خرداد تا ۱۴ خردادماه به‌مدت ۵ روز موعد ثبت‌نام از داوطلبان خواهد بود. سپس شورای نگهبان از ۱۵ الی ۲۱ خرداد صلاحیت‌های ثبت‌نام‌کنندگان را بررسی می‌کند و روز ۲۲ خرداد اسامی نامزدهای انتخابات دولت چهاردهم منتشر خواهد شد.

به‌ گفته‌ سخنگوی ستاد انتخابات، مهلت تبلیغات کاندیداها از ۲۳ خرداد الی ۶ تیرماه است و رأی‌گیری برای انتخابِ نهمین رئیس‌جمهور ایران در روز ۸ تیر ۱۴۰۳ انجام خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، با اصلاح قانون، انتخابات شوراها سال آینده برگزار می‌شود عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق طرح اصلاح ماده ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه امسال و انتخابات شوراها سال آینده برگزار می‌شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی