شناسه خبر : 174851
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد ساعت 15:56
طحان نظیف: قانون ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری را حضوری پیش‌بینی کرده است + فیلم

طحان نظیف: قانون ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری را حضوری پیش‌بینی کرده است + فیلم

سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی تلویزیونی در پاسخ به این سوال که آیا قانون اجازه می‌دهد نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی انجام شود و زیرساخت‌های لازم برای این کار وجود دارد یا خیر گفت: قانون ثبت نام را به صورت حضوری پیش‌بینی کرده و ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری نیز ثبت نام به همین صورت بوده است.

نورنیوز-گروه سیاسی: هادی طحان نظیف افزود: اخیرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام مجازی داشتیم و دلیلش هم این بود که قانون انتخابات در این مورد اصلاح شده بود و پیش ثبت‌نام به صورت مجازی در قانون پیش‌بینی شده بود.

وی ادامه داد: در روز‌های اخیر در گفت‌وگو‌هایی که در رابطه با موضوع‌های مختلف انتخابات با وزارت کشور داشتیم این پیشنهاد را داشتند که در کنار ثبت‌نام حضوری، دریافت مدارک به صورت الکترونیک انجام شود، ما نیز در شورای نگهبان مخالفتی با این پیشنهاد نداشتیم و قرار بود سامانه‌ای که برای این اقدام در نظر گرفته شده را نیز بررسی کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در جلسه‌های کارشناسی که با آن‌ها داشتیم به ویژه جلسه‌ای که امروز قبل از ظهر با همکاران وزارت کشور داشتیم این موارد مجدد مطرح شد و جمع بندی همکاران وزارت کشور این بود که از آنجایی که ثبت‌نام حضوری است دریافت مدارک هم به صورت حضوری باشد.


 


صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی