شناسه خبر : 174843
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد ساعت 15:20
المرت: باید جنگ را متوقف کنیم

المرت: باید جنگ را متوقف کنیم

ایهود المرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو این رژیم گفت: فرصتی برای تحقق پیروزی کامل یا نابودی نهایی حماس وجود ندارد بنابراین اگر ما می‌خواهیم اسرایمان سالم برگردند باید اکنون جنگ را متوقف کنیم.

نورنیوز-گروه بین اللمل: وی از بنی گانتس و گادی آیزنکوت، ۲ عضو کابینه جنگ خواست استعفا بدهند.

المرت تاکید کرد:جنگ هیچ کدام از منافع اسرائیل را محقق نمی‌کند بلکه تنها در خدمت منافع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و برخی از اعضای تندرو کابینه وی است.

وی درباره موضوع روز بعد از جنگ گفت: باید اقدامی برای تأسیس نیروی مداخله اروپایی-بین‌المللی در غزه با هدف تقویت دستاوردهای ارتش انجام شود و نیروهای فلسطینی ظرف تقریبا ۲ سال با همکاری کشورهای میانه‌روی عربی وارد آنجا شوند.

المرت تاکید کرد: اعلام پیروزی کامل صحت ندارد و این شعار نتانیاهو با هدف توجیه تلاش‌های مستمر خود برای ایجاد مسافتی بین حوادث اکتبر و مرحله‌ای است که در آن جنگ به پایان می‌رسد. این مسئله به دلایل شخصی یا سیاسی است و هیچ ارتباطی با امنیت اسرائیل ندارد. امکان نابودی کامل حماس در نوار غزه وجود ندارد. 

المرت درباره موضوع کرانه باختری گفت: در آنجا جنایت‌های خطرناکی اتفاق می‌افتد. املاک و منازل و زمین‌ها را با تشویق ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی تخریب می‌کنند. همه این اتفاقات جلوی چشم پلیس اسرائیل و دستگاه‌های امنیتی رخ می‌دهد. اما ما از حوادث کرانه باختری چشم پوشی می‌کنیم و از هیچ تلاشی برای ممانعت از این حوادث حمایت نمی‌کنیم. بلکه به ارتکاب جرایمی که یک روز در مقابل دادگاه بین‌المللی گریبان ما را خواهد گرفت، کمک می‌کنیم.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی