شناسه خبر : 174594
تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد ساعت 18:47
آمادگی پوتین برای توقف جنگ اوکراین

آمادگی پوتین برای توقف جنگ اوکراین

«رویترز» به نقل از چهار منبع روسی گفت که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه آماده است تا جنگ در اوکراین را با یک آتش‌بس از طریق مذاکره که خطوط کنونی میدان نبرد را به رسمیت می شناسد، متوقف کند.

نورنیوز-رسانه‌های خارجی؛ «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی پوتین، در پاسخ به درخواست رویترز برای اظهار نظر، گفت که رئیس کرملین بارها به صراحت اعلام کرده است که روسیه برای دستیابی به اهدافش آماده گفت‌وگو است و این کشور «جنگ ابدی» نمی‌خواهد.

بزرگترین درگیری زمینی اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون جان ده‌ها هزار نفر را از هر دو طرف گرفته است و به تحریم‌های گسترده غرب علیه اقتصاد روسیه منجر شده است.

زلنسکی [رئیس جمهور اوکراین] در سال 2022 فرمانی را امضا کرد که به طور رسمی هرگونه مذاکره با پوتین را «غیر ممکن» اعلام کرد.

یکی از منابع پیش‌بینی کرد تا زمانی که زلنسکی در قدرت است، ممکن نیست هیچ توافقی اتفاق بیفتد، مگر اینکه روسیه او را دور بزند و با واشنگتن به توافق برسد.

اوکراین در حال آماده شدن برای مذاکراتی است که ماه آینده به میزبانی سوئیس و با هدف متحدکردن افکار بین‌المللی در مورد چگونگی پایان‌دادن به جنگ برگزار می‌شود. سوئیس روسیه را دعوت نکرده  و مسکو گفته است که مذاکرات بدون حضورش معتبر نیست. اوکراین و سوئیس خواهان حضور متحدان روسیه از جمله چین در این اجلاس هستند.

کرملین بارها گفته است که مسکو پذیرای ایده گفت‌وگو بر اساس «واقعیت‌های جدید در میدان» است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در پاسخ به سؤالات مربوط به این موضوع گفت که هرگونه ابتکار برای صلح باید به «تمامیت ارضی اوکراین در داخل مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی» احترام بگذارد و روسیه را تنها مانع صلح در اوکراین توصیف کرد.

کی‌یف و حامیان غربی آن بر روی بسته کمکی 61 میلیارد دلاری ایالات متحده و کمک‌های نظامی اضافی اروپا حساب کرده‌اند تا بلکه ورق را در میدان نبرد به سود اوکراین برگردانند.

اوکراین علاوه بر کمبود مهمات، اعتراف کرده است که برای به خدمت‌گرفتن نیروهای کافی با مشکل مواجه است و ماه گذشته سن مردانی را که می‌توانند به خدمت سربازی بروند از 27 سال به 25 سال کاهش داد.

 چهار منبع آگاه که نمی‌خواستند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند، با این حال، پوتین به دستاوردهایی که تا الان به دست آورده است راضی است؛ ازجمله حفظ حاکمیت، یک کریدور زمینی به کریمه، و بخشهای قابل توجهی از اوکراین. نیروهای روسیه حدود 18 درصد از اوکراین را تحت کنترل دارند و در این ماه به منطقه شمال شرقی خارکیف حمله کردند.


رویترز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی