شناسه خبر : 172961
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت ساعت 19:35
حماس: آمریکا مسئوول افزایش جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین است

حماس: آمریکا مسئوول افزایش جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین است

جنبش حماس، عملیاتهای جدید نظامیان صهیونیست در «جبالیا»، «رفح» و منطقه «الزیتون» را نشانگر اصرار اسرائیل بر کشتار مردم فلسطین دانست و تأکید کرد که آمریکا مسئول این جنایات است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین امروز شنبه تأکید کرد که اعلام عملیات ارتش اسرائیل در «جبالیا»، «رفح» و منطقه «الزیتون»، نشانگر این است که رژیم صهیونیستی همچنان به ادامه کشتار جمعی مردم فلسطین اصرار دارد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از حماس گزارش داد: «ما در جنبش حماس، دولت آمریکا و رئیس جمهور آن جو بایدن را مسئول اصلی افزایش این جنایات علیه غیرنظامیان می‌دانیم».حماس تأکید کرد که جامعه بین‌الملل و سازمان ملل باید از موضعگیریهای ضعیف دست بردارند و برای توقف این تجاوزات به رژیم صهیونیستی اعمال فشار کنند.

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم»، امروز به نقل از چند منبع در ارتش این رژیم نوشت که نیروهای حماس در مناطق شمالی غزه خود را بازسازی کرده‌اند.منابع یادشده اضافه کردند: حضور مجدد نیروهای حماس در محله زیتون، نظامیان اسرائیلی در محور «نتساریم» را -محوری که شرق غزه را به غرب آن متصل می‌کند- به خطر می‌اندازد.

نیروهای اسرائیلی صبح امروز حملات سنگینی را به محله زیتون در شمال نوار غزه آغاز کردند.ی ک فرمانده میدانی در محور مقاومت گفت که ارتش اسرائیل حملات گسترده‌ای را به محله زیتون آغاز کرد و خانه‌های غیرنظامیان را یکی پس از دیگری هدف حمله قرار داد.نیروهای مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل وارد درگیری شدند و توانسته بخشی از ارتش اسرائیل را عقب برانند. به دنبال این حملات، بسیاری از شهروندان فلسطینی مجبور به ترک محل زندگی خود و خروج از محله زیتون شدند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» هم نوشت که حتی اگر نیروهای اسرائیلی به منطقه رفح در جنوب غزه حمله کنند، حماس باز هم در آنجا باقی خواهد ماند.آحارانوت می‌گوید که هیچ راهکار جادویی برای تحت‌تاثیر قرار دادن حماس وجود ندارد.ارتش اسرائیل چند روزی است که علی‌رغم هشدارهای بین‌المللی، تانک‌های خود را در رفح (جنوب غزه) مستقر کرده و حملات پراکنده‌ای را به شرق این منطقه آغاز کرده است.

بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در منطقه رفح اسکان دارند که حمله اسرائیل به این منطقه فاجعه‌ دیگری را رقم بزند.تاکنون حدود 35 هزار فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل به شهادت رسیده‌اند و سازمان دفاع مدنی غزه اعلام کرده است که حدود 10 هزار نفر دیگر زیر آوارها هستند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی