شناسه خبر : 172877
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت ساعت 10:54
ایجاد ایستگاه‌های شارژ تاکسی های برقی در چهار نقطه تهران/ افزایش تدریجی ایستگاه ها

ایجاد ایستگاه‌های شارژ تاکسی های برقی در چهار نقطه تهران/ افزایش تدریجی ایستگاه ها

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: درحال حاضر ایستگاه‌های شارژ تاکسی های برقی در چهار نقطه شهر تهران از قبیل بیهقی، ایجاد شده که همزمان با ورود این خودروها در ناوگان حمل و نقل فعال شده و خدمات ارایه خواهند داد.

نورنیوز-گروه اجتماعی: مهدی بابایی با تاکید بر اینکه به مرور ایستگاه‌های شارژ باتری تاکسی های برقی به تعداد مورد نیاز در پایتخت تامین خواهد شد، اظهار کرد: بتدریج به تعداد این ایستگاه‌ها در سطح شهر افزوده می‌شود تا رانندگان تاکسی مشکلی در شارژ باتری خودروهای خود نداشته باشند.

این عضو شورای شهر توضیح داد: با توجه به اینکه با هر بار شارژ باتری، تاکسی‌های برقی قابلیت پیمایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر در روز را دارند، رانندگان درخصوص شارژ باتری خودروی خود در طول روز دغدغه‌ای نخواهند داشت.

بابایی درباره شیوه شارژ اتوبوس‌های برقی وارداتی هم گفت: تدابیری اندیشیده شده تا اتوبوس‌ها در پایانه‌ها شارژ شوند یعنی نازل‌های شارژ باتری ویژه اتوبوس برقی در این اماکن نصب می‌شوند تا اتوبوس‌ها بتوانند در زمان استراحت کاری در شب؛ در محل پایانه شارژ شوند.

بر اساس آمار موجود؛ در حال حاضر قرارداد خرید دو هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی با شرکت چینی منعقد شده که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ تحویل شهرداری شده و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود بنابراین شهرداری تهران اهتمام دارد تا هر چه سریعتر زمینه را برای ورود خودروهای برقی فراهم کند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی