شناسه خبر : 172784
تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت ساعت 13:54
رئیس مجلس:  شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و ملی است

رئیس مجلس: شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و ملی است

رئیس مجلس گفت: در عین حال که رأی و شرکت در انتخابات یک حق قطعی مردم است از سوی دیگر تکلیف ما از بعد شرعی و ملی نیز هست.

نورنیوز-گروه سیاسی: محمدباقر قالیباف بعد از شرکت در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح امروز(جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه۱۴۰۳) با حضور در مسجد امام علی(ع) شهرستان پردیس تهران صورت گرفت افزود: تکلیف ما از بعد شرعی و ملی نیز هست چرا که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، هم اسلامیت و هم جمهوریت نظام باید همپای هم باشند. نماد تبلور بخش جمهوریت نظام مقدس نیز مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین کرده و حرکت سیاسی دارند.

قالیباف ابراز امیدواری کرد که همه بتوانیم با شرکت در این مرحله از انتخابات به وظیفه ملی خود عمل کنیم و در مرحله دوم انتخابات کاری را که در دوره اول آغاز کرده بودیم به اتمام برسانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه رأی دادن را حق همه مردم دانست و افزود: رأی دادن یعنی حق تعیین سرنوشت خودمان و یعنی حق داریم از این طریق در نحوه اداره کشور در بخش های مختلف اثرگذار باشیم. در نظام مقدس جمهوری اسلامی، همه مسئولان در قوای مختلف با رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب می شوند که بی شک اگر به دنبال ایجاد تحول و تغییر هستیم، نزدیک ترین پنجره برای دستیابی به این هدف، مشارکت در انتخابات است که همه سلایق، نگاه ها، گروه ها و افراد بتوانند در آن حضور داشته باشند.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی