شناسه خبر : 172598
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت ساعت 17:09
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی/نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی/نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد

مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران امروز عصر چهارشنبه 19 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) در غرقه کوشک کتاب برگزار شد.

نورنیوز-گروه فرهنگی: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: دولت مردمی تمرکزی جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگ و هنری دارد. ما دوره پر رونق فرهنگ، ادب و هنر کشور را تجربه می‌کنیم و سال گذشته بیش از ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر کردیم که این عددی بی‌نظیر است و باوجود تمام مشکلاتی که داریم و در بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی انتظار می‌رود که به کتاب توجه بایسته نشود مردم ما کتاب را فراموش نکرده‌اند.

وی گفت: هر سال میزان مطالعه کتب به اعداد بالایی می‌رسد و این مایه خرسندی ماست. توسعه کتاب‌های عمومی به یک فصل پر افتخار در دوره جدید تبدیل شده و به زودی یکی از بزرگترین کتابخانه‌های منطقه را در یکی از شهرهای مرکزی افتتاح خواهیم کرد و سال گذشته نیز به خودکفایی در کاغذ کتب درسی رسیدیم.

وزیر ارشاد گفت: امسال در بحث حمایت در کنار تخصیص یارانه کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید در دولت بحث اختصاص یارانه کتاب برای کارکنان دولت را به تصویب رسانده‌ایم که اتفاقی مبارک است. در سال جاری اقدامات مهم دیگری را هم در این زمینه‌ها آغاز خواهیم کرد.

 عبدالحسین خسروپناه  دبیر شورای انقلاب فرهنگی  اظهار کرد: هر جای عالم اگر تمدنی مشاهده کرده‌اید، مهم‌ترین و اصلی‌ترین و اولی‌ترین عامل تمدن‌سازی در دنیا کتاب بوده است. هر جا کتاب و کتابخانه و کتاب‌خوان رونق داشته تمدن شکل پیدا کرده است. ما اگر دغدغه ساخت تمدن نوین اسلامی را داریم باید به کتاب بیش از گذشته اهمیت دهیم.


ایلنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی