شناسه خبر : 172590
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت ساعت 16:07
پذیرش زائران خارجیِ حج از فردا در عربستان

پذیرش زائران خارجیِ حج از فردا در عربستان

عربستان برای برپایی مناسک حج تمتع 1444 قمری (1402 شمسی) آماده شده و زمان ورود و خروج و زائران کشورهای مختلف را اعلام کرده است.نخستین گروه زائران خارجی حج 31 اردیبهشت وارد عربستان می‌شود

نورنیوز-گروه اجتماعی:بر اساس برنامه‌ریزی سعودی‌ها، ورود کاروان‌های حج تمتع به سرزمین وحی از اول ذی‌القعده مصادف با ۳۱ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود ‌و چهارم ذی‌الحجه یعنی دوم تیرماه به پایان می‌رسد و به این ترتیب بیش از ۲ میلیون زائر حج تمتع طی ۳۴ روز وارد عربستان می‌شوند.

مناسک حج تمتع از پنجم تا سیزدهم ذی‌الحجه یعنی سوم تا یازدهم تیرماه برگزار می‌شود و با برنامه سعودی‌ها حجاج از ۱۴ ذی‌الحجه هم‌زمان با ۱۲ تیرماه به کشورهای خود بازمی‌گردند و روند بازگشت حجاج تا نیمه محرم مصادف با یازدهم مردادماه ادامه دارد.

هر ساله بیش از ۹۰ درصد حجاج از طریق هوایی وارد عربستان می‌شوند و زائران کشورهای اندونزی، پاکستان و هند به عنوان نخستین گروه‌های اعزامی وارد سرزمین وحی می‌شوند.

 ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی از سوم خردادماه به صورت هوایی وارد عربستان شده و روند اعزام زائران ایرانی حدود ۲ هفته به طول می‌انجامد و زائران در قالب کاروان‌های مدینه اول و مدینه دوم به این سفر معنوی اعزام می‌شوند


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی