شناسه خبر : 172410
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 اردیبهشت ساعت 09:51
آخر خردادماه؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد

آخر خردادماه؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد

بر اساس برنامه ریزی انجام شده نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1403 در اواخر خرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

نورنیوز-گروه فرهنگی: معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر گفت: ما از نظر زمانی محدودیتی در اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد قرار نداریم. این محدودیت به دلیل طی کردن مراحل مصاحبه و انجام انتخاب رشته داوطلبان به صورت خاص در آزمون دکتری وجود داشت به این جهت نتایج این آزمون زودتر از آزمون ارشد اعلام شد.

علی صدر خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظف هستند هر چه زودتر حد نصاب های پذیرش داوطلبان دکتری را بررسی و به این سازمان اعلام کنند.

صدر با بیان اینکه ما باید تا اواخر خرداد نتایج چند برابر ظرفیت دکتری را اعلام کنیم تا دانشگاه ها مصاحبه های علمی خود را آغاز کنند، تاکید کرد: سعی می کنیم نتایج نهایی آزمون دکتری و کارشناسی ارشد را همزمان و در شهریورماه اعلام کنیم.

گفتنی است آزمون کارشناسی ارشد 4 اسفندماه سال گذشته برگزار شد که تعداد ۵۳ درصد داوطلبان زن و ۴۷ درصد داوطلبان مرد هستند.

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته با شرکت سال 1403  بیش از ۴۷۶ هزار نفر  در ۱۵۴ شهر، ۳۶۱ حوزه اصلی و ۱۳۴۰ حوزه فرعی برگزار شد.

۱۳۲ کدرشته در آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد که بیشترین تعداد شرکت کننده در گروه علوم انسانی با ۳۲۰ هزار و ۶۵۴ نفر شرکت کننده است. گروه دانپزشکی با یک هزار و ۶۶۵ نفر شرکت کننده کمترین میزان داوطلب در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی را دارد.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی