شناسه خبر : 169045
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فروردین ساعت 18:22
حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در سوریه؛ افزایش تعداد شهدای به 13 تن +فیلم

حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در سوریه؛ افزایش تعداد شهدای به 13 تن +فیلم

براساس گفته سفیر ایران در سوریه تعداد شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به 13 نفر افزایش پیدا کرده است.

نورنیوز - گروه سیاست: براساس آنچه که منابع خبری به نقل از سفیر ایران در سوریه اعلام کرده‌اند بر اثر حمله تروریستی عصر روز گذشته رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق ۱۳ نفر شهید شدند که هفت نفر آن‌ها مستشاران نظامی ایران و ۶ نفر آن ها شهروند سوری بودند.

همچنین براساس آنچه که اعلام شده عملیات آواربرداری از ساختمان کنسولگری ایران در سوریه ادامه دارد و به مراحل پایانی خود نزدیک شده و شهدای مستشاری ایران از زیر آوارها خارج شدند، همچنین پیکر چهار نفر از شهروندان سوری که در این اقدام تروریستی به شهادت رسیده‌اند از زیر آوار خارج شده و دو نفر همچنان در زیر آوار هستند و خروج آن ها از زیر آوار ادامه دارد.

مراسم تشییع این شهدا امروز بعد از نماز مغرب و عشاء در حرمین مطهر حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) قبل از انتقال به ایران برگزار می‌شود.

اما ماجرای حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه چه بود؟ در این مطلب بخوانید.

سردار زاهدی از فرماندهان سپاه به شهادت رسید

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله هوایی ساعتی پیش صهیونیستها به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسید.

معاون سردار زاهدی از شهدای امروز دمشق است

برخی منابع مطلع اعلام کردند «سردار حاجی رحیمی» معاون سردار زاهدی نیز از شهدای امروز حمله رژیم صهیونیستی به دمشق است.

سفیر ایران در سلامت کامل به سر می‌برد

براساس اعلام منابع خبری، حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و خانواده وی در اثر این حمله آسیبی ندیده‌اند.

گفت‌وگوی تلفنی فیصل مقداد و حسین امیرعبداللهیان 

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در مکالمه با وزیر خارجه کشورمان جنایت اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.


وزیر خارجه سوریه حمله به کنسولگری ایران را محکوم کرد

 فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه حمله ارتش اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

 ما این حمله پلید تروریستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را که به شهادت شماری از بی‌گناهان منجر شد، محکوم می‌کنیم.

بیانیه رسمی وزارت دفاع سوریه 

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد.

این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد.

کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد.

واکنش سازمان ملل نسبت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه؛ بسیار نگرانیم

 «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق ابراز نگرانی کرد.

امیرعبداللهیان: حمله به کنسولگری ایران عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی است

در پی تجاوز ددمنشانه عصر امروز رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان تماس گرفت.

دو وزیر در این تماس تلفنی ابعاد مختلف این جنایت را بررسی کردند. وزیر امور خارجه سوریه در این گفت‌وگو حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را به شدیدترین عبارت محکوم کرد و آن را نقض فاحش مقررات بین‌المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست.

تصاویری از صدمات وارد شده به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ(آل عمران ۱۶۹)

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی علیه السلام به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند :

در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه ، ساعاتی قبل ( عصر روز جمعه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ ) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم " سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی" از فرماندهان ، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به شرح زیر به فیض شهادت نائل آمدند :

۱. شهید حسین امان اللهی

۲. شهید سید مهدی جلالتی

۳. شهید محسن صداقت

۴. شهید علی آقا بابایی

۵. شهیدسید علی صالحی روزبهانی

 ️با محکومیت شدید این جنایت و تبریک و تسلیت شهادت شهدای گرانقدر به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) خانواده های معظم و همرزمان آنان و آحاد ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی ؛ برنامه‌های انتقال ، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهدا متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در غزه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق در میدان فلسطین تهران

نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله رژیم اسرائیل

معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل مبادرت حمله تروریستی شنیع و نفرت‌انگیزی علیه اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عربی سوریه نموده است.

ایران از شورای امنیت می‌خواهد تا هرگونه اقدام لازم از جمله برگزاری نشست فوری برای رسیدگی به این نقض فاحش و جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه آتی که امنیت و ایمنی ماموریت‌های دیپلماتیک را به خطر می‌اندازد، را اتخاذ نموده، و همچنین از به دست عدالت سپردن سریع مسئولین چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای اطمینان حاصل نماید.

رژیم متجاوز صهیونیستی مسئولیت کامل عواقب چنین جنایات تروریستی را بر عهده دارد و ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطع به این‌گونه اقدامات تروریستی محفوظ می‌داند.

امیرعبداللهیان: پیام مهمی به دولت آمریکا ارسال شد

در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، کاردار سفارت سوئیس در غیاب سفیر، به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، بامداد امروز به وزارت خارجه فراخوانده شد.

پیام مهمی به دولت آمریکا به‌عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.


گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان

حسین امیرعبداللهیان و سید بدر بن حمد البوسعیدی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در یک تماس تلفنی، در مورد حمله تروریستی رژیم اسراییل علیه کنسولگری ایران در دمشق گفتگو و رایزنی کردند.

وزیر خارجه سلطنت عمان در این گفتگوی تلفنی، شهادت مستشاران نظامی کشورمان در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را تسلیت گفت و این اقدام را قویا محکوم و نقض قوانین بین المللی خواند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای خاتمه دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، آتش بس فوری و ارسال کمک های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

نشست اضطراری  شورای امنیت تا ساعاتی دیگر برگزار می‌شود

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه تا ساعاتی دیگر برگزار می‌شود.

موج گسترده محکومیت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق

 تا این لحظه وزارت خارجه کشورهای روسیه، عربستان، قطر، عمان، عراق، اردن، پاکستان، امارات متحده عربی، سوریه، حماس،جهاد اسلامی فلسطین ،عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، مجمع جهانی بیداری اسلامی، حزب‌الله لبنان و شورای سیاسی یمن حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردند.

تصاویری از حمله هوایی رژیم صهیونسیتی به ساختمان کنار سفارت ایران در دمشق


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی