شناسه خبر : 167839
تاریخ انتشار : 1402/12/27 21:54
جلسه شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت؛ ‌چه کسی درست می‌گوید؟

جلسه شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت؛ ‌چه کسی درست می‌گوید؟

در حالی که تنها 2 روز به پایان سال 1402 باقی‌ مانده، جلسه تعیین تکلیف میزان افزایش مُزد کارگران در سال 1403 بدون نتیجه پایان یافت، این در حالی است که نقل قول‌های متناقضی از گفته‌ها و برنامه‌های تصمیم‌سازان این شورا به بیرون درز کرده است‌.

نورنیوز ـ گروه جامعه: جلسه امروز شورای عالی کار باز هم به دلیل عدم توافق دولت و کارگر و کارفرما در مبلغ و عدد دستمزد 1403 بدون نتیجه پایان یافت و ادامه مذاکرات به فردا دوشنبه 28 اسفند ماه موکول شد.

جوانی عضو کارفرمایی شورای‌عالی کار با تاکید بر اینکه در جلسۀ امروز ، شورا در مورد سبد معیشت و حداقل مزد به نتیجه نرسیده‌است، گفت: تصمیم‌گیری درباره این مهم به جلسه فردا موکول شده است.

وی افزود: در حال حاضر  نمایندگان کارگر و کارفرما برای تعیین سبد معیشت خانوار کارگری مذاکره می‌کنند.

جوانی با اشاره به اینکه بر سر هیچ عددی تفاهم نشده ، تصریح کرد: ارقام ارائه‌شده برای افزایش حداقل مزد کارگران،‌ گمانه‌زنی است.

وی اذعان داشت: در مورد اضافه‌شدنِ حق عائله‌مندی به فیش کارگرا‌ن هم هنوز بین گروه کارگری و کارفرمایی توافق نشده است.

پیشتر نمایندهٔ کارگران در شورای عالی کار اعلام کرده بود که وزیر کار پیشنهاد افزایش حقوق ۲۰ درصدی حقوق کارگران را داده است.

وی تصویب کارگروه مسکن کارگری را همانند مزد منطقه‌ای برای انحراف افکار عمومی دانست و تصریح کرد: ۶ ماه قبل نیز آنرا تصویب و وزیر کار قول داد همهٔ امکانات وزارتخانه برای مسکن در اختیار کارگران قرار گیرد، اما این امر در عمل محقق نشد.

این در حالی است که وزیر کار، افزایش ۲۲ درصدی حقوق کارگران که به نقل از او روایت شده بود را تکذیب کرد.

خبرگزاری دولت با انتشار ویدیویی از صحبت‌های سیدصولت مرتضوی در جلسه امروز شورای عالی کار، به نقل از وزیر کار نوشت: همه ما باید مرجعیت مراکز رسمی مانند مرکز آمار و انستیتو تغذیه ایران را بپذیریم، حتی اگر به آن نقد داشته باشیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی