شناسه خبر : 167323
تاریخ انتشار : 1402/12/22 08:47
رصد مطبوعات

رصد مطبوعات

رصد مطبوعات سه‌شنبه 22 اسفند

نورنیوز-گروه فرهنگ وجامعه: بازنشستگان و کارگران هزینه باشگاه زیان‌ده پرسپولیس را خواهند داد.

هم‌میهن در سرمقاله امروز واگذاری هزینه‌های باشگاه پرسپولیس به تامین اجتماعی را نقد کرد و نوشت: سازمان تامین اجتماعی مطلقاً بخش خصوصی نیست که یک تیم ورزشی زیان‌ده را به آنان بتوان واگذار کرد.

این تیم با موارد مشابه آن همچنان تحت نظر مراجع معینی از ساختار است و فقط هزینه‌های آن به این سازمان یا صندوق‌های بازنشستگی منتقل شده است.

سازمانی که از پول کارگران شکل گرفته و باید مدافع حقوق آنان باشد، نمی‌تواند تیم‌داری کند و نمی‌تواند هزاران میلیارد بدهی دولت را بابت یک تیم سراسر زیان‌ده بپردازد.

تاکنون بارها و بارها گفته شده است که دو تیم استقلال و پرسپولیس را می‌خواهند واگذار کنند ولی ساختار سیاسی ایران به‌گونه‌ای است که تن به چنین واگذاری‌ای نمی‌دهد، زیرا آن را واجد مضامین فرهنگی و سیاسی می‌داند و حاضر نیست آن را از دست خود خارج کند. 

همیشه هم پیش‌بینی می‌شد که این کار انجام نشود اما این بار با یک تیر دو نشان زده‌اند. از یک سو می‌خواهند بگویند واگذار شده و ازسوی دیگر رقم کلانی را بابت قیمت این تیم از سازمان تامین اجتماعی بگیرند و هزینه‌هایش از جیب کارگران برداشته می‌شود درحالی‌که بخش خصوصی واقعی می‌تواند این تیم را بخرد و به سوددهی هم برساند.   

این واگذاری را برگردانید و به بخش خصوصی بدهید تا مردم هزینه این انتقال‌های زیان‌بار را ندهند. این واگذاری نبود. این نوعی دست‌گردان است که در شرع و قانون معنای روشنی دارد و باید ابطال شود.


رصد خبر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی